Genesis Excogitatus

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3483
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Genesis Excogitatus

Příspěvek od crowen » 11. 4. 2005, 16:27

Obrázek

:arrow? Anotace v Databázi RPG
Prostředím pro hraní Genesis Excogitatus je svět Gaia, který vychází z reálií toho našeho. Hra se může odehrávat v jednom ze čtyř období historie od 90. let do daleké budoucnosti a kromě prostředí je tímto určena i dostupná technologie a vybavení.

Postav v GE nemají povolání ani archetyp. Mají přístup k seznamu dovedostí, ze kterých si libovolně vyberou a zlepšují je nebo k nim přibírají další. Vše se odehrává v nemagickém světě, ale pravidla obsahují psychické schopnosti. XP se udělují za hru, kde GM určí, do čeho je smí hrát investovat, za výcvik a za reálně uběhlý čas od začátku kampaně.

Tabulky vybavení jsou rozsáhlé a obsahují mnoho zbraní (včetně informace o hmotnosti zásobníku), munice, ochranných prostředků, vozidel a dalšího.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5854
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 11. 4. 2005, 20:24

crowen píše:
11. 4. 2005, 16:27
Na stránke HryNaHrdiny.cz vyšla upútavka na free RPG nazvané Genesis Excogitatus. Poznáte to niekto?
Cital som si pravidla. Ked ale niekto RPG reklamuje tym, ze "ponuka prevratne riesenie kevlarovej vesty a unikatny system pre vypocitavanie prieraznosti" alebo ako to tam je, tak o com asi je?

M
ASE'73 online kampaň vo svete Denethix - Bifiho hack
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania
// "Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." //

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3483
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crowen » 11. 4. 2005, 20:31

Že by boj? :P

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5854
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 11. 4. 2005, 21:40

Keby len boj, ale brutalne simulacny a hyper realisticky boj. Obvykle "desatkrat-si-hod-prelistuj-osem-tabuliek-a-zistis-ze-sa-mu-nic-nestalo" boj.
M
ASE'73 online kampaň vo svete Denethix - Bifiho hack
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania
// "Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." //

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3483
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crowen » 11. 4. 2005, 21:44

Bifi píše:"desatkrat-si-hod-prelistuj-osem-tabuliek-a-zistis-ze-sa-mu-nic-nestalo" boj.
Na toto by si mal mať (TM) B)-

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5854
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 11. 4. 2005, 22:46

OK, system sa bude volat "The 8/10 system (TM)".
M
ASE'73 online kampaň vo svete Denethix - Bifiho hack
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania
// "Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." //

Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5831
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Příspěvek od Alef0 » 12. 4. 2005, 08:35

A co takto 8d-t10?

ema nahodou GURPS ten realisticky suboj?

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 12. 4. 2005, 10:13

No sice ma, ale vacsinou nanho nepotrebujes kalkulacku, tabulky ma asi iba tri (typickym je skor spusta drobnych (optional) pravidiel) a naozaj po jednom-dvoch bojoch clovek zisti, ze to nie je take zlozite. Zlozitym sa to stava ak je v boji vela postav. Co sa mi rata su tri rozne stupne komplexity boja, od GURPS Lite, cez standardne pravidla az po Extended Combat.

M

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5854
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 12. 4. 2005, 12:11

Anonymous píše:No sice ma, ale vacsinou nanho nepotrebujes kalkulacku, tabulky ma asi iba tri (typickym je skor spusta drobnych (optional) pravidiel) a naozaj po jednom-dvoch bojoch clovek zisti, ze to nie je take zlozite. Zlozitym sa to stava ak je v boji vela postav. Co sa mi rata su tri rozne stupne komplexity boja, od GURPS Lite, cez standardne pravidla az po Extended Combat.

M
Sorry, to som bol ja. Len som bol nepripojeny.
M
ASE'73 online kampaň vo svete Denethix - Bifiho hack
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania
// "Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." //

Team Genesis - Jeff

Boje

Příspěvek od Team Genesis - Jeff » 17. 4. 2005, 11:16

Jsem spoluautor hry Genesis Excogitatus. A ohledně boje to není tak slozité, jak se zdá. Snažili jsme se sytém bojů přiblížit co nejvíce skutečnosti, proto tam jsou tabulky pro zásah na různou vzdálenost, když někdo leží, tak je také těžší ho strefit, při běhu to je podobné.

Abyste zjistili, jestli jste zasáhli, stačí hodit 2xK10 a odečíst (přičíst) postihy. Samozrějmě začátečníci si mohou pravidla zjednodušit tak, jak jim to vyhovuje a postupem času si přidávat další, jakmile se do hry vžijí.

Pokud by někdo měl další otázky,stačí jít na domovskou stránku http://www.chrudim.cz/genesis nebo napsat sem do diskuze,občas sem zavítám.

S pozdravem Jeff

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3483
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crowen » 18. 4. 2005, 13:01

Jeff: mňa by zaujímalo, koľko trvá súboj dvoch rovnocenných postáv vytvorených na začiatku hry bez ďalšieho zlepšenia, koľko hodov priemerne treba na rozhodnutie súboja a koľko tabuliek sa pri tom používa.

Team Genesis - Jeff

Příspěvek od Team Genesis - Jeff » 21. 4. 2005, 18:10

Může být jedno a více kol pro rozhodnutí souboje, záleží to na mnoha faktorech. Nejčastější typ zbraní ve hře Genesis jsou střelné zbraně.

Vezmu si tvůj příklad Crowene:
Mám proti sobě 2 lidi, každý má pouze pistoli, útočné číslo oba mají 70 (dále vysvětlím). Budou po době střílet vestoje jako na divokym západě hezky na 20 kroků. Je začátek kola, kdo bude první střílet udává hodnota jejich postřehu (čím vyšší,tím lepší). Jeden má postřeh vyšší a bude moct zareagovat jako první. Aby zasáhl, musí si hodit 2x 10-ti stěnou kostkou (procentuální hod,1 hod desítky, 2 hod jednotky).Pokud podhodí 70,zasáhl soupeře a hodí si na jeho zranění kulkou (např. 1k6+10), jelikož postavy mají kolem 20 OB (odolnostních bodů), protivníkovi zbydou 4-9 OB a podle tabulky za zranění si hází na bezvědomí (velká šance na záchranu není), takže se skácí na zem, ale doktor ho může ještě zachránit.

Pokud by se zraněný zachránil, může po něm v dalším kole vystřelit s postihem 50 (tabulka za zranění, jsou i menší postihy).Takže pokud podhodí 20, zasáhne ho.Jakmile má někdo z nich 0 OB je mrtvý, ale doktor ho stále může celkem v pohodě zachránit.

Ve hře genesis se dá na první pohled celkem rychle umřít, ale ve skutečném světě tomu není jinak.Pro oddálení smrti existují kevlarové vesty a další obranné prostředky,které záhy vysvětlím.

Další tabulky jsou za vzdálenost, pokud by střelci od sebe byli na 100 m, tak nemají skoro žádnou šanci na zásah. S ostřelovací puškou to není problém (další tabulka).

Další tabulka udává, pokud by protivníci klečeli, leželi nebo se za něcím schovávali. Jejich útočné číslo by se dělilo v prvním případě 2, v druhém 4.sřelba na hlavu se dělí 4, do rukou nebo nohou 2 (a to je docela malá šance na zásah).Za delší míření na cíl (max. 3 kola) nejsou postihy tak velké.

Poslední tabulky jsou za pohyb a velikost cíle. Zdá se to složité? Na první pohled možná ano, ale jaká hra se dá pochopit během pár minut? Během několika dobrodružství si pravidla oťukáte a souboje budou probíhat velmi rychle.

Příjemné hraní přeje Jeff: www.chrudim.cz/genesis

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5854
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 22. 4. 2005, 10:59

crowen píše:Jeff: mňa by zaujímalo, koľko trvá súboj dvoch rovnocenných postáv vytvorených na začiatku hry bez ďalšieho zlepšenia, koľko hodov priemerne treba na rozhodnutie súboja a koľko tabuliek sa pri tom používa.
Crowen asi myslel mimoherneho casu - hodinu, menej, viac?

M
ASE'73 online kampaň vo svete Denethix - Bifiho hack
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania
// "Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." //

Team Genesis - Jeff

Příspěvek od Team Genesis - Jeff » 22. 4. 2005, 15:08

Souboje trvají přibližně stejně dlouho jako u AD&D či Shadowrunu. Hodně záleží kvalitě pána hry (v Genesis XO).Pokud si pán hry pamatuje tabulky, řekne hráči postih do útoku. Hráč si na začátku kola 2x hodí K10 na zásah (jeho max. útok odečtený od postihů a toho co právě hodil), po zásahu si ještě hodí na zranění od kulky (většinou 1xK6). Takže počet hodů kostkou je podobný jako u ostatních her. V jednoduché situaci, jakou jsem popsal níž, jednomu hráči netrvá jedno kolo boje déle jak 20 sekund mimoherního času. U složitějších bojů jsme ale nepřesáhli víc jak 1 minutu na jeden výstřel.

Jeff
www.chrudim.cz/genesis

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5854
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 22. 4. 2005, 15:28

To znie rozumne. Ja mam akurat problem s takymto pristupom k dizajnu - napriklad v 6-hodinovej DnD session boj dohromady zaberie 3-4 hodiny. Za ten zvysny cas sa vyriesi niekolkonasobne viac, nez v case stravenom bojom. Predstav si tiez situaciu, ze presvedcenie mestskej hliadky moze trvat tak 3-5 minut, ale boj s nimi aj hodinu... Koncilo to tak, ze som sa vyhybal nahodnych stretnutiam, lebo boj s troma nahodnymi vlkmi trval v priemere tolko isto ako boj s nejakym NPC-ckom, bez ohladu na jeho vyznam v pribehu, resp. v tom, o com hra ma byt. Ak ma byt o boji (teda cielom hry je bojovat, a retaz bojov postupne vytvori isty zmysel, resp. pribeh) a tato cinnost zabera vacsinu mimoherneho casu, tak je to v poriadku. Ale ak nie, tak niekde sa stala chyba.

M
ASE'73 online kampaň vo svete Denethix - Bifiho hack
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania
// "Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." //

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host