Svět fantazie - nová česká hra na hrdiny

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.

Jak se Vám Svět fantazie líbí (hodnocení jako ve škole)?

Supr
1
11%
Výborný
1
11%
Chvalitebný
2
22%
Dobrý
3
33%
Dostačující
2
22%
Nedostačující
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 9

Uživatelský avatar
Renny
Příspěvky: 39
Registrován: 12. 8. 2006, 18:29
Bydliště: střídavě Hlinsko a Praha; sem tam Nairobi
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Renny »

Ale ano, asi pochopil. Předpoklad je souhrn dovedností a v rámci pravidel SF je rovnocenný se základními rysy postav. Je ohodnocen číslem z rozmezí 1 až 10 - tudíž má stejnou váhu jako např. Síla. Statisticky se to projeví jako další kostka při ověřování úspěšnosti - proto 2 - 20. Specializace může být na konkrétní dovednosti, při jejímž ověřování má postava větší šanci uspět, než u těch ostatních v daném předpokladu (např. Přírodní předpoklad a Stopování). Tady pravidla stanovují maximální bonus +4.

Pokud jsi to nepochopil, pak to asi bude ze dvou možných příčin - buďto za to můžeme my nebo jsi pravidla četl tak rychle, že jsi něco přehlédl. Zatím se nikdo nikdy s takovým neporozumněním neozval.

Doufám, že je to nyní jasné (nebo alespoň jasnější)...

Díky za tvůj čas a energii věnovanou tomuhle dopisování si se mnou.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Jo a víte, co se mi nezdá...
že nemůžu mít dva rysy/předpoklady se stejnou hodnotou. Mám 9 rysů a mezi ně musím rozdělit čísla od jedné do devíti tak, aby se žádné neopakovalo. Teda...

Přijde mi to jako trochu divné pravidlo :-?

Proč si nemůžu vytvořit třeba postavu, která bude mít 7 rysů na průměru, 1 extra silný a jeden extra slabý? Proč nemůžu mít postavu třeba:
5
5
5
5
5
1
2
8
9

Proč musím mít jenom:
1
2
3
4
5
6
7
8
9

???
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus »

Jo to vypadá dost hloupě. Více volnosti by neškodilo.
Iron Within
Iron Without
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Invictus píše:Jo to vypadá dost hloupě. Více volnosti by neškodilo.
Nebo spíše úplně volný systém tam je, chtělo by to ještě jiný, který umožňuje srovnat postavy na jednu startovní lajnu, když to hráči požadují, a přitom si postavy udělat podle své představy
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus »

Asi se na to přece jen mrknu, nevypadá to nezajímavě. :P

Přece jen dokázat uvést domácí pravidla do funkčného stavu jsem vždycky obdivoval, protože sám jsem vždycky jen zplodil část systému a v polovině mě to přestalo bavit.
Iron Within
Iron Without
Uživatelský avatar
Renny
Příspěvky: 39
Registrován: 12. 8. 2006, 18:29
Bydliště: střídavě Hlinsko a Praha; sem tam Nairobi
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Renny »

Supr téma na diskuzi!

V podstatě SF nabízí dvě možnosti tvorby postavy - ta první je dělaná pro hráče, kteří se neumí moc kočírovat, a proto jsou všechny postavy zpočátku vyrovnané s některými klady a zápory. To by mělo zaručit vyváženou hru, kdy nastanou situace typu "Já to zvládnu!" a "Já na to asi nemám..." - což by mělo zaručit nějaké vzrušení ve hře. Průměr většinou nebývá zajímavý, proto jsme zvolili tuto variantu. I když musím přiznat, že z mé hráčské zkušenosti znám pár vyjímek, kteří se v šedivém průměru doslova vyžívají.

Pro ty tu máme druhou - podle mě lepší volbu - jak si vytvořit svoji postavu. Tam záleží pouze na tom, jak dokážeš svoji novou postavu popsat pomocí přídávných jmen a na tom, kam až tě tvůj Vypravěč pustí. Z toho plyne, že můžeš hrát jak za slabocha, tak za průměr, ale stejně i tak za superhrdinu, což základní tvorba neumožňuje. O tom, aby hráči nevymýšleli postavy s extrémními rysy (pokud to samozřejmě není v rámci Příběhu) najdete v pravidlech dostatečné povídání, ale tohle vám asi říkat nemusím. Vy svůj styl hraní znáte, ne. :wink:

Takže doufám, že i tohle jsem vám vysvětlil. To proto máte v Desítce SF napsáno (viz naše webovky www.svetfantazie.webz.cz): "Můžete hrát za postavu, o jaké jste vždy snili. Systém vám v tvorbě bránit nebude (maximálně váš Vypravěč)!" A tak to doufám je...

Opět díky a pište pište! Začíná to tu být velice zajímavé, i když občas mám pocit, že některé pasáže, ke kterým se pak vyjadřujete, přeskakujete. Ale neva, vše dovysvětlím. :wink: Zatím užívejte života!!!
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Reny, asi takto - když dám hráčům vytvořit jakoukoliv rozumnou postavu, tak většinou mají schopnosti průměrné a lepší, i když se obvykle liší v síle - přepočteno na body třeba i 2:1, což je dost (podle jiného počítání by to bylo třeba i 8:1)

Klidně můžou být hráči zkušení, ale prostě když se pro první nástřel nemají čeho cyhtit, udělá si každý postavu jinak silnou. To je v pořádku, jako Vypravěč tedy nastavím limit.

V té chvíli ti co byli moc dobří v něčem uberou případně některé schopnosti vypustí - bývá pravidlem, že vlastnosti se nepohybují níže než "slabý podprůměr" a to ještě vyjímečně, dovenosti (či jejich ekvivalent) bývají i na nižším stupni, ale téměř nikdo nebude "začátečník" nebo "mírně pokročilý" - prostě když už něco postavy mají umět na začátku hry, hráči dávají přednost lepšímu hodnocení,k teré jim umožní danou schopnost používat alespoň občas úspěšně.

Mít některou vlastnost (tedy rys) velmi nízkou - to je občas těžké zkousnout, protože to dává značnou jednostrannou nevýhodu (v tomto případě spíš dvou až třístrannou nevýhodu). Mít ale takto nízký předpoklad je zbytečné - když se nějaké oblysti nechci věnovat, musím jí vůbec ovládat?

SF v tomto případě nenabízí nic mezi naprostou volností omezenou Vypravěčem a poměrně nešikovnými restikcemi. Kromě toho moje zkušenosti mluví spíše pro to, že většina hráčů dává přednost spíše vyrovnané (a třeba i průměrné) postavy, která je v několika málo činnostech lepší, než postavě, která je v něčem skvělá a v dalších věcech o něco horší a horší, až v té poslední je mizerná.

Přitom nemluvím o systému, neboť zásadně nechávám hráče napřed navrhnout koncept a teprve pak ho implantovat do pravidel.
Uživatelský avatar
Renny
Příspěvky: 39
Registrován: 12. 8. 2006, 18:29
Bydliště: střídavě Hlinsko a Praha; sem tam Nairobi
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Renny »

V tom případě ti teda asi nerozumím.

SF dává hráčům na výběr dvě základní možnosti tvorby postavy, které by měly pokrýt téměř vše. Věřím, že i to, o čem píšeš... V tomto případě, kdy dáváš své družině postavy lehce podprůměr - průměr - a výše, pak použij slovní hodnocení s tím, že utvoříš konkrétní omezení. Například můžeš jako Vypravěč omezit maximální součet rysů a předpokladů (v tom případě doporučujeme rozmezí 40 - 50 pro každou skupinu zvlášť) nebo říci, že maximálně dvě schopnosti budou 8 a více a žádná nesmí být pod 4.

V tuto chvíli se bavíme o systému, který není tvořen pro Vypravěče, ale pro hráče - ti si určují postavu, za kterou chtějí hrát - to jim má usnadnit hraní a věřím, že se pak s postavou dokáží lépe sžít. Vypravěč na druhou stranu ví v jakém prostředí budou postavy žít, a co budou prožívat - proto je důležité, aby nad tím vším dohlížel, ale mnohem důležitější než počáteční hodnoty je samotné hraní. Když to skloubíš s nepovinným systémem zlepšování postavy, je jenom na Vypravěčovi, jak se budou jednotlivé postavy vyvíjet či srovnávat své síly během hry (což vlastně tak trochu vyrovnává síly kontroly nad postavou).

Ale zase to vyznívá jako dvě strany mince - SF má být souhrou mezi Vypravěčem a hráči - ne, že by se měli navzájem omezovat a soupeřit spolu. Naše hra může být náročná na hraní, když budeš používat hlavně nepovinné pravidla, ale jinak se dá hrát i jako klasický početní systém. Stále si myslím, že můžeš hrát podle Světa fantazie tak, jak chceš.

Odpovídám ti na tvoji připomínku nebo se bavíme každý o něčem jiném?
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Bavíme se o něčem jiném ...

Mluvím o "omezení", které požadují sami hráči. Opravdu nejhorší věc, kterou jsem svým hráčům mohl na začátek udělat je říct "udělejte si jakoukoliv postavu, nezáleží na síle". I přesto, že někteří předtím tokovéí postavy chtěli, tak prostě nevěděli jak na to - dát všechno na maximum je i pro ně moc trapné, zvlášť když si třetina udělá mnohem slabší postavy a stačí jim to. Takže něco jako "rozdělte 50 bodů" skutečně potřebují.

Takže mi chybí pravidlo pro tvorbu postavy, které jí omezuje poměrně málo, ale přitom je dostatečně návodné a lze se o něj opřít.

Nebo se zeptám jinak - lze v SF opravdu delší dobu hrát postavu, která má zdraví 1, nebo Vůli 1, aniž by při každé druhé akci byla zabita či obrácena proti svým přátelům (když se tedy Vypravěč chce alespoň trochu držet pravidel)? Z jiných systémů mám zkušenost, že postava s jednou vlastností na minimu na ní prostě dojede (snad kromě charismy v ADnD), a tak by měl systém tvorby postavy před něčím takovým hráče varovat už svým nastavením.

Samozřejmě, že Vypravěč může dodat různá další omezení.

Co hlavně ale považuju za důležité - když už se rozhodnu používat pravidla, chci po nich, aby mi dávala návod a aby tento návod fungoval. Opakování "Hraj si jak chceš" mi moc nepomáhá, to dělám když se na pravidla úplně vykašlu, ale hra pak z různých důvodů není úplně dobrá.

Protože - co si budeme povídat - Vypraveč má sice konrolu nad ledasčím, ale když něco špatně odhadne a nemá dostatečnou oporu v pravidlech, může to celou hru zkazit.
Uživatelský avatar
Renny
Příspěvky: 39
Registrován: 12. 8. 2006, 18:29
Bydliště: střídavě Hlinsko a Praha; sem tam Nairobi
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Renny »

Dobře, už asi tuším kam míříš.

Vrátím se ale k té vlastnosti s ohodnocením 1. Hele, ono opravdu záleží na konkrétní situaci a herní skupině a stylu jejich hraní a... Pokud budou hrát řekněme stylem klasického Dračáku a jedničková vlastnost bude Zdraví, pak postava skutečně asi dlouho nevydrží. U ostatních rysů bych to tak černě neviděl. Pokud budou hráči rozumní, pak se hlavně zpočátku hry dá velice slušně hrát a ukazovat své kvality a zároveň přehodnocovat své nedostatky (což je pro nás zábavné).

Ano, máš pravdu, že méně zkušení hráči mají problémy se svobodnou volbou. Ale co si budem nalhávat - tady se sice bavíme "pouze" o tvorbě postavy, ale celá pravidla jsou založená podobným způsobem. Takže pro takové hráče, kterým nevyhovuje toto, asi SF nebude (a tuplem, když se to dá dohromady se začínajícím nebo méně zkušeným Vypravěčem).

Na druhou stranu pravděpodobně v druhé verzi pravidel přidáme další možný způsob tvorby postavy skrze rozdělování 50 a 50 bodů (rysy/ předpoklady). Dále možná přehodnotíme, který ze způsobů bude jako základní, a které budou rozšiřující a nepovinné. A za to ti dík!

Už si rozumíme? :wink:
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Jo, rozumíme - snad je ti "méně zkušení hráči" ... Pokud tím myslíš "měně zkušení hráči SF", tak souhlasím. Osobně hraju 12 let a téměř v jakémkoliv systému, který nedá jasně najevo, co je "běžné hodnocení" mívám potíže udělat na první pokud hratelnou postavu - hratelnou myšleno co do čísel.
Uživatelský avatar
Renny
Příspěvky: 39
Registrován: 12. 8. 2006, 18:29
Bydliště: střídavě Hlinsko a Praha; sem tam Nairobi
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Renny »

To jsem rád, že si rozumíme. :wink: "Méně zkušení" jsem myslel všeobecně, ale ne nijak konkrétně. V žádném případě bych si nedovolil někoho shazovat, bo věřím v to, že když se hráčská touha naplní (ať je to jakýmkoliv způsobem), pak je vše v naprostém pořádku. Proto nemám rád ani třídění na Dračák je špatný, GURPS lepší, ale Window - no to je bomba! :)

Já osobně hraji RPG 10 let, mám za sebou vítězství na GameConu, tvořím stolní hry atd. V podstatě by se dalo říci, že jsem na fantazii vyrostl. A ani za tu poměrně dlouhou dobu a řadu zkušeností si nedovoluji říci, který styl hraní je lepší či horší (nebo který hráč je lepší nebo horší). Jenom vím, co mě baví - a to je SF. OK? :wink:
Alnagon

Příspěvek od Alnagon »

Ahoj,

jak to s tím Světem Fantazie vypadá dnes? Zdá se mi, jako by byl v tuto chvíli jaksi mrtvý.
Uživatelský avatar
Renny
Příspěvky: 39
Registrován: 12. 8. 2006, 18:29
Bydliště: střídavě Hlinsko a Praha; sem tam Nairobi
Kontaktovat uživatele:

Práce na SF

Příspěvek od Renny »

Je pravda, že se vývoj hry dosti zpomalil, ale SF není mrtvý! Pouze sbíráme hráčské zkušenosti a dále hru testujeme. Co se zastavilo, je vývoj dodatků - herbář je z 80% hotov, takže se do konce roku pravděpodobně objeví. U ostatních slíbených věcí bych to tak pozitivně neviděl.

Určitě budeme rádi za každý nápad, postřeh či návrh ke spolupráci. Opravdu to hodně pomáhá!

Díky moc, bavte se a zatím čavec! ;)
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

SVĚT FANTAZIE

Příspěvek od Lemmy »

Svět Fantazie...

Znáte někdo, hráli jste?
Případně jaký máte z této hry pocit?

http://svetfantazie.webz.cz/
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů