[článek] Hrdinové Fantasy - pravidla pro postavy

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7054
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

[článek] Hrdinové Fantasy - pravidla pro postavy

Příspěvek od Sirien » 11. 8. 2006, 17:03

Toto je diskuse ke článku Hrdinové Fantasy - pravidla pro postavy. Těšíme se na vaše názory, postřehy a komentáře.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3324
Registrován: 21. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 11. 8. 2006, 17:10

Moc pěkná recenze. Přišlo mi, že se autoři od té rané verze (která se kdysi válela na netu) pohnuli docela dopředu. Na druhou stranu na spoustu věcí v HF bych (soudě z recenze) měl asi dost odlišný náhled než tvůrci (či recenzent). $P
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7054
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 11. 8. 2006, 17:39

Na co třeba?
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3324
Registrován: 21. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 11. 8. 2006, 17:46

No například ten souboj mi připadá stále příliš komplikovaný. Taky mne zaráží, to jak je u všech rámců to slovo výcvik. Navozuje to ve mně pocit, že nevycvičitelná charakteristika (rozumějte vrozná). Nebo kde jsou třeba smysly. Jak se v HF hází na smyslové vnímání? Nebo se nehází.

Navíc se mi zdá, že je to hodně soubojově orientované (ať už magicky) či normálně.
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7054
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 11. 8. 2006, 17:55

Trochu možná. Jenže já to hodnotil jako systém pro začátečníky, a ti, pokud se nedostanou hned na začátku do skupiny pokročilejších hráčů, která je nechá ten počáteční styl hry přeskočt, se obvykle tímhle směrem sami zaměřují. Pokud jim dáš systém, který není takto formován, sami si jej tak většinou doupravují.

To co my nazíváme story 1th system 2nd, do čehož spadá i ustoupení SS z popředí, k tomu se bez vedení pokročilejších dostávaj až po nějaký době
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3324
Registrován: 21. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 11. 8. 2006, 18:01

hele no a jak je to s těmi smysly?
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7054
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 11. 8. 2006, 18:09

Základ 0+1d6, šotci a elfové +4, máš k dispozici dovednost Postřeh. Resp. dovednost Postřeh má tyhle parametry...
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4828
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 11. 8. 2006, 19:06

Hele opravdu jsou tam šotci s podobnejma vlastnostma? Zajímalo by mě jestli to je žalovatelné ;)

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3324
Registrován: 21. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 11. 8. 2006, 19:20

Dalcor píše:Hele opravdu jsou tam šotci s podobnejma vlastnostma? Zajímalo by mě jestli to je žalovatelné ;)
Je. Ale nejdřív Bůh zažaluje tvou matku za porušení copyrightu, protože má podobné vlastnosti jako Adam. :>;o)
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5042
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 11. 8. 2006, 19:35

Alnag píše:Je.
To su rád, že sem nikdy žádný RPG nedělal, eště by mě někdo žaloval...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4828
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 11. 8. 2006, 21:14

No ono je to intelektuální vlastnictví, nevím správný český výraz, pokud se nepletu Wizards museli přejmenovat svoji rasu Hobit na všeobecný výraz Halfling. Ale šotek je tak obecný výraz že tady by neuspěli.

Ale když někdo může žalovat meterologa o náhradu škody za špatné počasí a špatnou předpověď proč by nešlo tohle?

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 11. 8. 2006, 22:17

-----OT, omlouvám se ------
Wizardi mají možná práva na slovo "kender", ale rozhodně ne na slovo "šotek". Jestli by chtěli žalovat HF, že vykradlo kendery (akorát se změněným jménem), půjdu je žalovat za to, že vykradli hobity (akorát se změněným jménem).
-----konec OT-----------

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7054
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 13. 8. 2006, 11:56

Dalcor: Je tam přetáhlej základní profil, rozhodně nic žalovatelnýho. Šotci sou neoblíbení zmetci, kleptomani vyznávající sdílení majetku a mají schopnost (i s machanikou!) rozbíjet cizí křehké a cenné věci.
Gnómové jsou neskutečně ukecaní, neschopní zavřít hubu (+4 na smlouvání) a velice technicky nadaní menší příbuzní trpaslíků.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15363
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 14. 8. 2006, 08:19

Na HF a zejména rámce mám sice úplně jiný názor, ale doplním něco jiného - příklad ze hry je naprosto strašný a bral bych ho jako ukázku, toho, jak se hrát nemá (jdeme na zlobra - zlobr spí - zaútočíme - přinesem hlavu, vesnice jásá). Podle toho příklady by družiny vybíjely jeskyně bez jakéhokoliv přemýšlení.

rulemaker

Re: Hrdinové Fantasy- příručka hráče

Příspěvek od rulemaker » 21. 8. 2006, 15:56

Díky za recenzi, přidváám (za sebe jako tvůrce) pár komentářů a doplňujících informací.

Tuk-Enek píše: Bohužel, stín DrD je v HF stále cítit. Ne přímo konkrétními mechanikami, ale kdo DrD zná, ten jej tam prostě vidí.
Hned na začátku mě zamrzelo, že se autoři nedokázali odtrhnout od poněkud... dost nepraktické jednotkové soustavy DrD. Vzdálenosti se měří v sázích a mílích, váha v mincích a až pak koligramech, čas na kola a směny, bytosti mají třídy velikostí A, B, C... . Ne, že by to přímo nějak překáželo, ale prostě nechápu, proč nepoužívat jednotkový systém SI (jediné, co má opravdu praktické uplatnění, jsou ty třídy velikostí)
Ano, je to takový přežitek… Myslím, že mince tam ale nejsou, vše by mělo být v kg. U ostatních jeto jen pojmenování, jednotky korespondují s SI (míle = kg) ale beru to jako podnět, do budoucna předělám úplně.
Začnu tím špatným - autoři se, pravděpodobně opět ve stínu DrD, nedokázali odtrhnout od již asi tak dvacet let přežitého konceptu nahazování atributů. Máte zákadní hodnotu a přihodíte 1d6.
To je samozřejmě dost destruktivní systém, protože vám vytrhává z rukou kontrolu nad tím, koho vlastně budete hrát. Chcete hrát inteligentního válečníka, ale na Int vám padne jedna. Smůla. Chcete hrát charismatického kněze a na charismu vám padne tři. Není to jednička, ale není to nic extra. Celý koncept postavy se vám tak může rozpadnout kvůli jednomu špatnému hodu. Naštěstí to lze snadno naprvit například tím, že GM řekne, že si máte místo házení rozdělit mezi atributy určitý počet bodů, přičemž nikam nesmíte dát víc, než šest, tato varianta ale není výslovně uvedena.
Už nám to bylo vyčteno - v dodatku http://www.hrdinovefantasy.cz/clanek-hf-nova-pravidla doplněna možnost tvorby bez hodů a celkově volnější způsob tvorby.
Joa - aby toho zla s nahazovánim nebylo málo, nahazuje se i krása postavy. Takže až si vytvoříte koncept krásné elfky, tak doufejte, že je váš GM ujetej na ušatý kočky, protože jinak vám to neprojde a vy budete odsouzeni k tomu odevzdat existenci vašeho konceptu do rukou prachprosté náhody.
V DODATKU: Krása a nově i dojem postavy je plně volitelný jako povaha.
Co mi na HF trochu vadí je mechanika Fatálního neúspěchu - ten nastává, když neuspějete a hodíte na d6 1. To je na můj vkus trochu moc často...
Ano, je to řešeno v erratech / a v dodatku (PH potvrzuje hodem a DALŠÍ 1 teprve znamená fatál)

Docela dobře řešená je, v celých HF, únava. Co ji trochu kazí je její odstraňování, které mi přijde trochu přehnaně dlouhé (opět v tom trochu vidím stopy DrD)
Jinak únava a zdraví je v dodatku přímo stupněm kondice, což je mnohem jednodušší pro počítání zranění / léčení.
NICMÉNÌ co nějak nechápu je klíč, podle kterého jsou dovednosti dělené, protože v druhé skupině skončily třeba i věci jako Jízda na koni, Etiketa, Tanec... Takové trochu divné.
Rámcové dovednosti (druhá skupina) jsou takové, kde nezáleží na hodech, ale jde říct umím / neumím / umím částečně. Jsou většinou dlouhodobé a náročné na čas. Hráči je dostávají jako prémii za zk, ale nemusí na ně zk vydávat

Jinak dovednosti byly nově (viz dodatek) rozšířeny o systém odborností.
Bohužel se HF drží manového způsobu magie, zatímco já preferuji systém vitální, nicméně to už je jen otázka osobní preference. Kouzla (zázraky) mají obdobnou sérii parametrů jako je ta v DrD, což myslím není nijak na škodu.
„Vitální“, tedy bezmanová magie bude v Hrdinech Techu (psionické schopnosti)

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host