Dračí Hlídka – Kritická analýza
Dračí Hlídka – Kritická analýza

(

Tohle je kriticko-analytická diskuze k Dračí hlídce. Pro míň hard-core analýzu se prosím přesuňte do:Dračí Hlídka je komunitou vypilovaná hra mocných válečníků velících spojencům v boji, obětavých kouzelníků chránící vesničany poutem života a trhlých alchymistů metajících blesky pomocí svého prstenu. Hlídka je duchovním nástupcem Dračího Doupěte, je ale mnohem víc než to, neboť postavám dodává velmi široký rozsah schopností i dovedností, ze kterého je možné vybírat. Používá seznam logických dovedností, které se mohou naučit všichni hráči a kromě několika moderních mechanik (výhoda / nevýhoda k hodu) si zachovává své kouzlo a charakter středověkého/fantasy RPG pomocí mnoha skvělých ilustrací a drsných pravidel, jako je velmi pomalé léčení spánkem.

Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza
Popravdě, nejsem šermíř, ale celý ten obrázek na mě působí ne jako dobrodruzi chystající se do boje, ale dobrodruzi, pózující pro fotografa. U toho špatně chycené meče a ženská naaranžovaná do sexy pózy směřují ke stejnému zdroji.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 14115
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza
Tohle mi stylem připomíná ilustrace k Dragonlance, to jsou hluboké osmdesátky.OnGe píše: ↑24. 10. 2020, 21:53Dost ikonický příklad toho co jsem myslel je toto (vlastně je to ještě trochu víc než jsem myslel), avšak nevím ze které je to edice, ani jestli je to oficiální art:
https://i2.wp.com/nerdarchy.com/wp-cont ... C640&ssl=1
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza
Pieta: Google tvrdi Neverwinternights 1991, front cover comp hry (resp. střední třetina, aspoň, co tak koukám...)
Log: em... tohle se kvalifikuje jako sexy póza? Jakože... to je už hodně nízkej práh citlivosti, to když budeš dodržovat poctivě tak se v těch false positives brzo utopíš. (Kromě toho - jestli samotná "sexy póza" sama o sobě už je něco k "řešení"...)
Log: em... tohle se kvalifikuje jako sexy póza? Jakože... to je už hodně nízkej práh citlivosti, to když budeš dodržovat poctivě tak se v těch false positives brzo utopíš. (Kromě toho - jestli samotná "sexy póza" sama o sobě už je něco k "řešení"...)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza
Sirien: Reaguju tady.
Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza
Nejsem ženská, ale kdybych byl, tak bych asi nebyla z těch, kterým vadí sexy pózy, vadilo by mi, že moc nemám, co tam hrát, s kým se ztotožnit... aspoň podle obrázků. A obrázky dělaj hodně. Jedna sexy kráska pro kluky a jeden sexy krasavec pro holky je super, ale taky je super, když většina obrázků je "to co chci hrát".
Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
- OnGe
- malý zelený křečopažout
- Příspěvky: 13174
- Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
- Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza
Možná tě to překvapí, ale tady úplně nejde o množství použité tkaniny.Sirien píše: ↑24. 10. 2020, 22:42OnGe: u-hm. Takže šaty od země až ke krku, žádný rozparek, žádný výstřih, rukávy do třetiny paží... ale na hrudníku jsou půlměsíce! Sexismus! to už se musíš fakt snažit, abys tohle našel.
Sirien píše: ↑24. 10. 2020, 22:42A ten druhej obrázek... drsná zrzka s obouručákem ve full armoru? ("full", samozřejmě) ...a? Jakože... je vidět kde má zadek, protože je nakreslená anatomicky správně? Popravdě mě mnohem víc irituje že autor zjevně neměl tušení jak se drží meč a že zbroj na nohách nepřiléhá jak legíny, ale to s pohlavim asi moc společnýho nemá.

- OnGe
- malý zelený křečopažout
- Příspěvky: 13174
- Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
- Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza
Původně jsem to chtěl nějak rozpitvat až to přežvýkám všechno, ale protože by mi to asi dřív ustřelilo temení kost, budu pitvat po kouskách.
Předně bych chtěl říct, že nebudu Dračí hlídku srovnávat s jakoukoliv verzí DrD, protože DrD jsem neviděl ani nepamatuju a zbývají mi jen útržkovité vzpomínky (hoď si na past!) a dojmy. Budu DH pitvat tak jak stojí a leží, s ohledem na to, že to má mít dračákovskou příchuť.
Pak také musím říct, že to na mě působí dojmem, že se tvůrci snažili udržet čistotu návrhu, ale občas se to dost výrazně nepovedlo. Takže místy do jinak docela solidních pravidel spadne z Marsu něco jako určování obtížnosti vyrážených dveří, kde máme uvedené obtížnosti v rozsahu od 8 pro obyčejné dřevěné dveře až oi 30 pro kamenné žulové dvaře... a pak k tomu máme vysvětlivku, že je v tabulce jedno univerzální číslo pro každý materiál, počítá se s tloušťkou dveří 5 centimetrů (aka coulů) a jestli použiješ silnější nebo tenčí dveře, máš dát větší nebo menší obtížnost, ale už nikdo neříká jak moc, nebo proč vlastně máme jako etalon pěticentimetrové dveře z daného matroše... a je po elegantním čistém návrhu.
Některé věci jsou prostě nešťastné.
Krásně malovaný denník postavy s kolonkami 1x1,5 cm vypadá krásně, ale když i kolonky na životy, manu a suroviny mají takový rozměr, je to nešťastné. Třeba alchymista si musí už na první úrovni do těchto kolonek psát tříciferná čísla a přepisovat je pokaždé když se věnuje nějaké alchymii. U věcí co se napíšou jednou nebo se mění jenom občas asi takhle malá kolonka nevadí, ale u těch počítadel je to na prodřený papír nejpozději na 5. úrovni.
Za ještě nešťastnější považuji, že deníky předpřipravených postav mají předtištěné i aktuální hodnoty počítadel, takže tam člověk opravdu nemá kam to psát.
Moc šťastná není ani samotná existence kolonky na suroviny, kterou totiž upotřebí jenom alchymista.
Nešťastné rozhodnutí bylo použít třípísmené zkratky atributů, kdy jeden z nich je obratnost (OBR). Krom toho, že dislektické oko si to snadno splete s odolností (ODO) tak by si člověk taky mohl říct, jestli to není obrana, nebo třeba obr jakožto jedna z hratelných ras.
Nešťastné je i že charisma nemá třípísmenou zkratku, ale zkracuje se jako "CHAR". Jako ano, CH je formálně vzato jedno písmeno, ale furt jsou to dva znaky.
Příliš šťastné mi nepřipadá dodržení tradice v podobě tří druhů mincí ve směnném kurzu 1:10. Celé to ale dostane na kokos ve chvíli, kdy si v příručce vypraveče na straně 52 přečtete odstaveček "hodnota peněz", kde je nastolena otázka, jak to, že zlato je 10x dražší než stříbro a stříbro 10x dražší než měď, když by to vzhledem ke skutečné ceně kovů muselo být jinak. Důvodem je, že mince jsou vyrobeny ze slitiny... a jako dají se najít i mince z rizího zlata či stříbra (o mědi není řeč). Jejich hodnota je stokrát větší než těch běžných mincí (takže... jak nám to řeší tu disproporčnost ceny kovů?) a tyhle mince jsou tak vzácné, že je normální člověk nikdy ani neuvidí a nejspíš se ani nedozví, že takové mince existují. Takže... proč o tom vlastně mluvíme?
Obrana už možná není ani tak nešťastná, jako spíš pitomá. Nebo přinejmenším způsob, jakým je v pravidlech podána. Obrana může být aktivní nebo pasivní. Aktivní se bere když se postava může aktivně bránit, pasivní když ne. Aktivně se může postava bránit pouze pokud v daném kole útočila nebo provedla krátkou akci a může tak dělat jednou za kolo (pokud kouzlo, lektvar nebo podobná vymoženost neřekne jinak). Tj. pokud bychom se drželi textu, postava musí nejdřív zaúročit nebo udělat krátkou akci, pokud se chce bránit. Pokud ještě nic nedělala, na obranu nemá nárok (iniciativa FTW). Pasivní obrana se určí takto:
Ponechme stranou, že postava reflexivně uhýbá i když leží v tratolišti krve se zápornými hitpointy, je po pás v bahně, otočená zády, nebo je v jakékoliv jiné situaci, kdy se nemůže bránit a pracuje se jen se ZO. Nedalo by se to napsat nějak lépe? Třeba:
Pojďme na aktivní obranu:
Používání krycích názvů je bohužel pitomost, se kterou se setkáváme na více místech. Už na to přišla řeč, když jsme s Jersonem přeměřovali gnómy. Místo normálních měrných jednotek se používají takové lepší jednotky: váha se měří na unce, libry, metráky a tuny, délka na couly, sáhy a míle. Aby se to nepletlo, tak jednotky korespondují s metrickým systémem. Takže unce je gram, libra kilogram, metrá 100 kg a tuna 1000 kg (přičemž se dvěma posledními se v pravidlech neoparuje a mají místo asi jen ve fikci - nabízí se otázka, proč nemáme taky nějaké lepší objemové jednotky). U délek je to stejně - coul je centimetr, sáh je metr a míle je kilometr. A to mi vážně trhá žíly. Proč, proboha, tomu nemůžeme říkat normálně?
Jako zvlášť nešťastnou shodu okolností hodnotím cejchování na mapách k ukázkovému dobrodružství, kde se uvádějí metry a kilometry (nikoliv sáhy a míle) a k dovršení celého neštěstí se cejchuje po dvou metrech/kilometrech, aby to náhodou nebylo moc přehledný...
Původně jsem chtěl rozebrat tvorbu postav a s tím spojená úskalí, ale to si nechám až na příště, protože už těch nešťastných věcí (kterých jsem chtěl uvést pár na úvod) je vlastně nějak hodně...
Předně bych chtěl říct, že nebudu Dračí hlídku srovnávat s jakoukoliv verzí DrD, protože DrD jsem neviděl ani nepamatuju a zbývají mi jen útržkovité vzpomínky (hoď si na past!) a dojmy. Budu DH pitvat tak jak stojí a leží, s ohledem na to, že to má mít dračákovskou příchuť.
Pak také musím říct, že to na mě působí dojmem, že se tvůrci snažili udržet čistotu návrhu, ale občas se to dost výrazně nepovedlo. Takže místy do jinak docela solidních pravidel spadne z Marsu něco jako určování obtížnosti vyrážených dveří, kde máme uvedené obtížnosti v rozsahu od 8 pro obyčejné dřevěné dveře až oi 30 pro kamenné žulové dvaře... a pak k tomu máme vysvětlivku, že je v tabulce jedno univerzální číslo pro každý materiál, počítá se s tloušťkou dveří 5 centimetrů (aka coulů) a jestli použiješ silnější nebo tenčí dveře, máš dát větší nebo menší obtížnost, ale už nikdo neříká jak moc, nebo proč vlastně máme jako etalon pěticentimetrové dveře z daného matroše... a je po elegantním čistém návrhu.
Některé věci jsou prostě nešťastné.
Krásně malovaný denník postavy s kolonkami 1x1,5 cm vypadá krásně, ale když i kolonky na životy, manu a suroviny mají takový rozměr, je to nešťastné. Třeba alchymista si musí už na první úrovni do těchto kolonek psát tříciferná čísla a přepisovat je pokaždé když se věnuje nějaké alchymii. U věcí co se napíšou jednou nebo se mění jenom občas asi takhle malá kolonka nevadí, ale u těch počítadel je to na prodřený papír nejpozději na 5. úrovni.
Za ještě nešťastnější považuji, že deníky předpřipravených postav mají předtištěné i aktuální hodnoty počítadel, takže tam člověk opravdu nemá kam to psát.
Moc šťastná není ani samotná existence kolonky na suroviny, kterou totiž upotřebí jenom alchymista.
Nešťastné rozhodnutí bylo použít třípísmené zkratky atributů, kdy jeden z nich je obratnost (OBR). Krom toho, že dislektické oko si to snadno splete s odolností (ODO) tak by si člověk taky mohl říct, jestli to není obrana, nebo třeba obr jakožto jedna z hratelných ras.
Nešťastné je i že charisma nemá třípísmenou zkratku, ale zkracuje se jako "CHAR". Jako ano, CH je formálně vzato jedno písmeno, ale furt jsou to dva znaky.
Příliš šťastné mi nepřipadá dodržení tradice v podobě tří druhů mincí ve směnném kurzu 1:10. Celé to ale dostane na kokos ve chvíli, kdy si v příručce vypraveče na straně 52 přečtete odstaveček "hodnota peněz", kde je nastolena otázka, jak to, že zlato je 10x dražší než stříbro a stříbro 10x dražší než měď, když by to vzhledem ke skutečné ceně kovů muselo být jinak. Důvodem je, že mince jsou vyrobeny ze slitiny... a jako dají se najít i mince z rizího zlata či stříbra (o mědi není řeč). Jejich hodnota je stokrát větší než těch běžných mincí (takže... jak nám to řeší tu disproporčnost ceny kovů?) a tyhle mince jsou tak vzácné, že je normální člověk nikdy ani neuvidí a nejspíš se ani nedozví, že takové mince existují. Takže... proč o tom vlastně mluvíme?
Obrana už možná není ani tak nešťastná, jako spíš pitomá. Nebo přinejmenším způsob, jakým je v pravidlech podána. Obrana může být aktivní nebo pasivní. Aktivní se bere když se postava může aktivně bránit, pasivní když ne. Aktivně se může postava bránit pouze pokud v daném kole útočila nebo provedla krátkou akci a může tak dělat jednou za kolo (pokud kouzlo, lektvar nebo podobná vymoženost neřekne jinak). Tj. pokud bychom se drželi textu, postava musí nejdřív zaúročit nebo udělat krátkou akci, pokud se chce bránit. Pokud ještě nic nedělala, na obranu nemá nárok (iniciativa FTW). Pasivní obrana se určí takto:
Mno, tak pěkně děkujem. Naštěstí je pod tím ještě poznámkaObrana = Základní obraba (ZO)
Základní obrana (ZO) je součet tvé kvality zbroje a Opravy za Obratnost (OBR). Jako taková tě chrání neustále (to co máš na sobě a reflexivní úhyby)
Ponechme stranou, že postava reflexivně uhýbá i když leží v tratolišti krve se zápornými hitpointy, je po pás v bahně, otočená zády, nebo je v jakékoliv jiné situaci, kdy se nemůže bránit a pracuje se jen se ZO. Nedalo by se to napsat nějak lépe? Třeba:
To by celkem dávalo smysl, ne?Obrana = OBR + Kvalita zbroje
Pojďme na aktivní obranu:
A je to tu zase... co říká poznámka:Obrana = Obranné číslo (OČ) + hod k6
Aha, takže to vlastně znamená...Obrané číslo (OČ) je součet tvé Základní obrany (ZO), obrany zbraně a kvality štítu
Proč místo toho, co to skutečně je pracujeme s nějakými krycími názvy jako Základní obrana a Obranné číslo?Obrana = OBR + Kvalita zbroje + Kvalita štítu + Obrana zbraně + k6
Používání krycích názvů je bohužel pitomost, se kterou se setkáváme na více místech. Už na to přišla řeč, když jsme s Jersonem přeměřovali gnómy. Místo normálních měrných jednotek se používají takové lepší jednotky: váha se měří na unce, libry, metráky a tuny, délka na couly, sáhy a míle. Aby se to nepletlo, tak jednotky korespondují s metrickým systémem. Takže unce je gram, libra kilogram, metrá 100 kg a tuna 1000 kg (přičemž se dvěma posledními se v pravidlech neoparuje a mají místo asi jen ve fikci - nabízí se otázka, proč nemáme taky nějaké lepší objemové jednotky). U délek je to stejně - coul je centimetr, sáh je metr a míle je kilometr. A to mi vážně trhá žíly. Proč, proboha, tomu nemůžeme říkat normálně?
Jako zvlášť nešťastnou shodu okolností hodnotím cejchování na mapách k ukázkovému dobrodružství, kde se uvádějí metry a kilometry (nikoliv sáhy a míle) a k dovršení celého neštěstí se cejchuje po dvou metrech/kilometrech, aby to náhodou nebylo moc přehledný...
Původně jsem chtěl rozebrat tvorbu postav a s tím spojená úskalí, ale to si nechám až na příště, protože už těch nešťastných věcí (kterých jsem chtěl uvést pár na úvod) je vlastně nějak hodně...
Naposledy upravil(a) OnGe dne 4. 11. 2020, 21:35, celkem upraveno 2 x.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 19625
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza
Už se těším na pokračování.
Pokud jde o poměry cen mincí, tak to kopíruje DrD, jen v něm bylo čisté zlato a stříbro jen 10x dražší. Taky staré názvy pro moderní jednotky pochází z DrD, jen v něm byla ještě pitomá jednotka hmotnosti "mince" odpovídající 50 g.
Pokud jde o poměry cen mincí, tak to kopíruje DrD, jen v něm bylo čisté zlato a stříbro jen 10x dražší. Taky staré názvy pro moderní jednotky pochází z DrD, jen v něm byla ještě pitomá jednotka hmotnosti "mince" odpovídající 50 g.
hraju: Projekt Omega
- OnGe
- malý zelený křečopažout
- Příspěvky: 13174
- Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
- Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza
Mince 1:10 ve třech variantách jsou docela rozšířený... jev. A nebýt toho odstavce o hodnotě peněz, řekl bych si "tradice", pokrčil rameny a šel dál. Ale on tam ten odstavec byl, popřel sám sebe a pak ze sebe udělal tajnou informaci, abych nebyl na pochybách, že číst ho bylo naprosto k ničemu.
Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza
Ty jednotky mě taky štvou a dodnes nechápu. Chápu, že někdo chce mít historický setting, tak nepoužívá metrický systém. Ale jako člověka, co má rád chemii a fyziku mě coul=centimetr trhá žíly též 

We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza
"...těch nešťastných věcí (kterých jsem chtěl uvést pár na úvod) je vlastně nějak hodně..."
Tyo, že bys nakonec přišel ke stejnému závěru jako já...?
Tyo, že bys nakonec přišel ke stejnému závěru jako já...?

Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza
Nečetl jsem to celé (diskusi), ale tohle mě teda dostalo a těším se na pokračování, protože já mám zatím cca 3 listy poznámek z pravidel pro hráče a asi 2 z PJ. Ještě jsem to nepřečetl celé, ale z některých věcí jsem rostl. Taky se omlouvám za překlapy.
Snažím se však to vidět pozitivně, ale toto? Příklad boje bojovníků:
- 2 bojovníci jdou proti sobě, jeden cokoli obouručního, druhý štít + cokoli
- Každému začíná bublat adrenalin. TZN 1 bod
- iniciativa a šup, de se na to
- proběhne nějaký útok, obrana, nějaké zranění. 2 bod adrenalinu
- druhé kolo
- štítař hlásí sražení, to stojí 2 body (není třeba ani uspět v útoku, je to jen hod na past). Je po bojí, protože past SIL x OBR ten chudák s OBR prostě nevyhraje (beru průměrné hody, kdy SIL bojovníka je +4, OBR 0)
Výsledek je konec boje, sražený chudák má nevýhodu -5 a bůchvíco, je mrtvý. 2 kola a nazdar!
proč to není SIL proti SIL? Proč nikde není do pastí přidaná ÚR (takže vlastně "ukecám" s 1lvl postavou krále). No nechápu toto. Jak to testovali? A to nemuvím o korektuře (moje švagrová pracuje v reklamce. Kdyby něco podobného s tunou chyb, jinejch fontů písma atd. poslala do tisku, tak by to celý zamázla a ani nemrkla).
- OnGe
- malý zelený křečopažout
- Příspěvky: 13174
- Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
- Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza
Já si tu teda nechci hrát na Moudrou sovu, ale nepřijde mi že by to mělo proběhnout jak píšeš. Sražení na zem zbaví protivníka akce (pokud ji ještě neudělal) a dá mu 1k6 zranění a to je celý, protože tím kolo končí. V příštím kole si do něj může štítař jednou seknout, pokud má lepší iniciativu, ale to má ležák slušnou šanci přežít. Pak ležák za krátkou akci vstane a může spálit svoje 3 adrenaliny.
Jestli má štítař horší iniciativu, tak je v loji, protože protivníka nepřipraví o akci (protože ten už v tomhle kole akci udělal) a v příštím kole si za krátkou akci vstane a jebne mu jí zpátky.
Co mi přijde jako větší kulišárna je Zámek (za 3 adrenaliny), protože tam štítem chytneš zbraň protivníka, ten musí hodit Obratnost proti tvojí Síle, jinak s ní nemůže nic dělat a ty ho můžeš volnou rukou vesele mydlit.
Pak je ještě třeba zmínit, že PvP asi není úplně standardní situace a tyhle tríčky se budou spíš používat na kostlivce, gobliny a podobnou verbež.
Jestli má štítař horší iniciativu, tak je v loji, protože protivníka nepřipraví o akci (protože ten už v tomhle kole akci udělal) a v příštím kole si za krátkou akci vstane a jebne mu jí zpátky.
Co mi přijde jako větší kulišárna je Zámek (za 3 adrenaliny), protože tam štítem chytneš zbraň protivníka, ten musí hodit Obratnost proti tvojí Síle, jinak s ní nemůže nic dělat a ty ho můžeš volnou rukou vesele mydlit.
Pak je ještě třeba zmínit, že PvP asi není úplně standardní situace a tyhle tríčky se budou spíš používat na kostlivce, gobliny a podobnou verbež.
Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza
Ano, ten zámek je ještě horší, o tom žádná. Bral bych kdyby aspoň nemohl útočit, ale máš volnou zbraň, takže on ji musí pustit, přezbrojit se a pak mu chytneš tu další... hehehehe než mu dojdou nebo je bude sbírat 
V mém příkladu by nepřežil, protože tu by záleželo na konkrétní situaci a hře postav. Obecně si nemyslím, že by se takto mazali hráči mezi sebou, ale PJ má přece CP bojovníky, zloděje ... Taky proto je ten můj příklad napsaný tak obecně, s modelovými postavami ho hrát nebudu. Každopádně past by měla být SILxSIL, to bych bral - zda to ustojíš či jako třeba slabý zloděj odletíš až na dno Macochy
Gobliní verbež se štítem - proč by nemohla srážet? Ale mohla.

V mém příkladu by nepřežil, protože tu by záleželo na konkrétní situaci a hře postav. Obecně si nemyslím, že by se takto mazali hráči mezi sebou, ale PJ má přece CP bojovníky, zloděje ... Taky proto je ten můj příklad napsaný tak obecně, s modelovými postavami ho hrát nebudu. Každopádně past by měla být SILxSIL, to bych bral - zda to ustojíš či jako třeba slabý zloděj odletíš až na dno Macochy
Gobliní verbež se štítem - proč by nemohla srážet? Ale mohla.
- OnGe
- malý zelený křečopažout
- Příspěvky: 13174
- Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
- Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza
Tak přinejmenším co jsou popsaní v bestiáři a ukázkovém dobrodružství jsem si nevšiml, že by tyhle dovednosti někdo měl. Čímž teda neříkám, že to tam nikdo nemá, jen že jsem si toho nevšiml
Ale dost bych se tomu divil, protože tyhle vychytávky bych nechával jenom bosům. Hrát takhle nějakou tlupu by bylo docela na palici.
Já bych si to u sražení představoval spíš jako Sílu proti Odolnosti, ale to celkem není důležité, ty atributy fungují všechny stejně. Tady Obratnost znamená Obrana, takže to mají takhle konzistentní.

Já bych si to u sražení představoval spíš jako Sílu proti Odolnosti, ale to celkem není důležité, ty atributy fungují všechny stejně. Tady Obratnost znamená Obrana, takže to mají takhle konzistentní.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti