Dračí Hlídka – Kritická analýza
Dračí Hlídka – Kritická analýza

(

Tohle je kriticko-analytická diskuze k Dračí hlídce. Pro míň hard-core analýzu se prosím přesuňte do:Dračí Hlídka je komunitou vypilovaná hra mocných válečníků velících spojencům v boji, obětavých kouzelníků chránící vesničany poutem života a trhlých alchymistů metajících blesky pomocí svého prstenu. Hlídka je duchovním nástupcem Dračího Doupěte, je ale mnohem víc než to, neboť postavám dodává velmi široký rozsah schopností i dovedností, ze kterého je možné vybírat. Používá seznam logických dovedností, které se mohou naučit všichni hráči a kromě několika moderních mechanik (výhoda / nevýhoda k hodu) si zachovává své kouzlo a charakter středověkého/fantasy RPG pomocí mnoha skvělých ilustrací a drsných pravidel, jako je velmi pomalé léčení spánkem.

Re: Dračí Hlídka
Já pořád asi nevidím, kde vidíš problém.
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 19242
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
Momentálně vidím největší problém v přístupu autora DH a kruhu lidí okolo něj. Můžete prosím někdo jiný než já zajít na jejich discord a zeptat se, jak má PJ vyřešit problém, že se mu kouzelník na 1. úrovni může teleportovat do libovolného domu, včetně těch zabezpečených magií?
Protože mě neodpoví, mám si to vyřešit sám.
Protože mě neodpoví, mám si to vyřešit sám.
hraju: Projekt Omega
Re: Dračí Hlídka
Jsem rád, že nejsem jediný, kdo má z autorů DH podobný pocit. Chlubí se pochvalným feedbackem (komentáři a recenzemi), ale na jakékoli výtky a vše, co se jim nehodí do krámu, z vysoka... pečou. Asi nikdo od DH nečekal dokonalá pravidla, ale ten jejich přístup k feedbacku, ten dvojí metr, ten je na přesdržku.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 12946
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
Jersone, ty řešíš teleport z hlediska realističnosti, já bych ho řešil z hlediska dobrodružství a měl bych s ním taky problém. To kouzlo je (a v DrD) bylo tak overpowered, že ti spolehlivě zabije jakoukoli snahu o nadesignování nějakého dobrodružství. Problém? Obejdu ho teleportem!
Podotýkám, že Dračí hlídku jsem nečetl, dost možná tam budou nějaká omezení (např. si asi nemůže vzít s sebou zbytek družiny, že?). Jen mi teleportační kouzlo přijde jako ultimární řešení na všechno, což hrozí tím, že to udělá dobrodružnou hru nudnou.
Čistě teoretický úvaha.
Podotýkám, že Dračí hlídku jsem nečetl, dost možná tam budou nějaká omezení (např. si asi nemůže vzít s sebou zbytek družiny, že?). Jen mi teleportační kouzlo přijde jako ultimární řešení na všechno, což hrozí tím, že to udělá dobrodružnou hru nudnou.
Čistě teoretický úvaha.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 19242
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
No, ona diskuse o tom jak omezit teleport je následně taky výživná, a spoléhá na to, že ho PJ nějak limituje, buď přímo, nebo tím, že takový kouzelník bude těžko shánět učitele, nebo prostě jinými způsoby, na které si PJ musí přijít sám a hráčům vnutit.
A mám stále menší chuť oddělit v recenzi pravidla od vystupování autora a hlavně některých jeho pomocníků.
A mám stále menší chuť oddělit v recenzi pravidla od vystupování autora a hlavně některých jeho pomocníků.
hraju: Projekt Omega
Re: Dračí Hlídka
Bohužel, co ze svých omezených informací vím, hyperprostor vždycky byl takhle OP a z mého pohledu, jako PJe, by ve hře takové kouzlo být nemělo, nebo by mělo fungovat jinak. Nebo tam prostě nebýt.
Ale z nějakého důvodu ho všichni staří dračákisti chtějí a jsou z něj nadšení. Jen se u toho občas řekne "bububu, můžeš skončit ve zdi/nábytku"
Ale z nějakého důvodu ho všichni staří dračákisti chtějí a jsou z něj nadšení. Jen se u toho občas řekne "bububu, můžeš skončit ve zdi/nábytku"
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 19242
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
Nemůže, jen bude zraněn za k6 životů.
Ale proč neukázat lidem skutečně autentický zážitek hraní před DrD 30 lety a neustálém řešení vznikajících problémů, dokud člověk nemá vlastní pravidla, odlišná od základu?
Ale proč neukázat lidem skutečně autentický zážitek hraní před DrD 30 lety a neustálém řešení vznikajících problémů, dokud člověk nemá vlastní pravidla, odlišná od základu?
hraju: Projekt Omega
Re: Dračí Hlídka
Ok, vytáhl jsem na světlo huňáče modrého, který ale v DH jako nestvůra ani není! Jaktože zapomněli na tuto "ultimátní zbraň" proti čáryfukům?
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Re: Dračí Hlídka
Můžeme si za to sami. Není až takovej problém dohledat, jak dlouho už se tady a na Kostce bavíme o remaku DrD, případně o vydání DnD 5e v Češtině. Kdyby něco z toho už bylo na trhu, byla by mnohem menší motivace resuscitovat 30 let stará pravidla. Místo toho, zatímco my tady jen mlátíme prázdnou slámu a kritizujeme, se někdo jinej sebral, poskládal tým a dotáhl to k vydání. A naše reakce? Budeme se mu v tom samozřejmě s radostí šťourat, kritizovat, jak je to strašně špatný a dál mlátit prázdnou slámu

- OnGe
- malý zelený křečopažout
- Příspěvky: 12765
- Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
- Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
Buď máš nějaký divoký autocomplete, nebo jsou tví hráči úplně na hardy

Tohle je podle mě odpověď...
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 19242
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
Proč mít huňáče, když stačí židle a rozjet závody ve zbrojení?
Hledání tajných chodeb a pronikání skrz zatarasené dveře.
Zloděj je zbytečný – stejně nic nenajde, protože všechny dveře mají zápornou náročnost najití i otevření. Žádné dveře nejsou otevřít, odemknout ani vyrazit, a tato činnost je i nebezpečná – jsou magicky zamčené, zavřené závorou nebo jen namontované přímo na zdi.
Proto nastupuje čaroděj a kouzlo hyperprostor II (z verze 1.5, kde co deset metrů, to jeden mag).
Potřebuje dobrovolníka s mnoha životy – stačí libovolný válečník. Ten se postaví před zeď, čaroděj ho hyperprostoruje metr za zeď. Nastanou dva případy:
a) válečník zůstane na místě a je zraněn v průměru za 3,5 životu
b) válečník se přesune a tajná chodba je nalezena. Tajné dveře mají klasicky zevnitř běžné otvírání. Běžné dveře mají též otvírání z druhé strany, nebo alespoň válečník odstraní závoru.
PJ se tomuto postupu brání. U tajných dveří má mnoho možností, u klasických dveří následuje tato evoluce zajišťovacích a pronikacích postupů – střídavě je popsána vždy kontrataktika PJ a na to reagující taktika hráčů:
PJ: Za dveřmi je židle – válečník zůstane na místě a je zraněn.
Hráči: Válečník je portován dva metry za dveře.
PJ: Za dveře se postaví kostlivec (či jiný nemrtvý) otočený zády ke dveřím, který na válečníka zaútočí okamžitě po objevení - bonus za útok zezadu, válečník je překvapen, a tak dál.
Hráči: Válečník je portován dva metry za dveře, čelem ke dveřím
PJ: Za dveřmi jsou dva kostlivci - jeden těsně za dveřmi zády, druhý na třetím sáhu čelem - jeden vždycky bude útočit zezadu.
Hráči: Pomocí prstenu, svitku nebo dvou čarodějů jsou hyperprostorováni dva válečníci, jeden na druhý a jeden na čtvrtý sáh, oba čelem ke dveřím.
PJ: za dveřmi je lávové jezírko
hraju: Projekt Omega
Re: Dračí Hlídka
Jojo, staré dobré lávové jezírko...
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 19242
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
Zaprvé, mluv za sebe. Já si svoje fantasy pravidla už udělal a dostal je mezi lidi, kde i po 23 letech pořád funguje víceméně bezezměn. Bohužel lidé, kterým se líbí původní Dračák nechtějí přecházet, z různých důvodů. A ani to že je k dispozici překlad DnD nemělo na vydání DH vliv.York píše: ↑6. 10. 2020, 11:30Můžeme si za to sami. Není až takovej problém dohledat, jak dlouho už se tady a na Kostce bavíme o remaku DrD, případně o vydání DnD 5e v Češtině. Kdyby něco z toho už bylo na trhu, byla by mnohem menší motivace resuscitovat 30 let stará pravidla. Místo toho, zatímco my tady jen mlátíme prázdnou slámu a kritizujeme, se někdo jinej sebral, poskládal tým a dotáhl to k vydání. A naše reakce? Budeme se mu v tom samozřejmě s radostí šťourat, kritizovat, jak je to strašně špatný a dál mlátit prázdnou slámu![]()
Pokud tě nebaví mlácení prázdné slámy, můžeš v pohodě tvořit svou verzi Dračáku a neúčastnit se toho, jen nejspíše narazíš na to, že Dračák, který není Dračák až tak moc lidí nezajímá.
hraju: Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 19242
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
Yorku, tvoříš nástupce, tak ho vytvoř a vydej. Co ti na to říct víc.
Osobně jsem čekal a doufal, že DH bude dobrý nástupce DrD, a teď potkávám lidi, kteří se ptají, zda má cenu se do ní pouštět. Takže pro ně nějaký názor sepíšu.
Osobně jsem čekal a doufal, že DH bude dobrý nástupce DrD, a teď potkávám lidi, kteří se ptají, zda má cenu se do ní pouštět. Takže pro ně nějaký názor sepíšu.
hraju: Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti