[herní svět] Město Ravnburgh
Re: [herní svět] Město Ravnburgh
Ohó, pseudobyzanc a pseudomongolové! Líbí. Velmi zajímavý twist, má to takový CK/EU alt history feel.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12366
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [herní svět] Město Ravnburgh
Moc díky. Jsem děsně rád, že se to někomu líbí. Snažím se trochu propracovat jednotlivé kultury ve svém světě, aby byly od sebe trochu odlišné a přirozeně dávalo smysl, když někdo pochází z Maelské ligy, je poddaný Lvího císařství, přišel ze žhnoucích pouští Zaskapuru, je to jezdec z Východu nebo Purpuřan. A Byzanc i Mongolové jsou v tomhle ohledu hodně super inspirační zdroj pro tu východní část světa.
V Ck2/3 mám nahrané poctivé stovky hodin, takže to beru jako poctu.
Re: [herní svět] Město Ravnburgh
Zajímavé články jako obvykle, baziliščí oči jsou super cool, obzvlášť v tak low-magic settingu, kde se to neztratí jako "detail" mezi hromadou jiných magických šíleností ale může to mít pořádný dopad jak na morálku jezdců po boku ruak-ruak, tak na vojáky stojící proti nim.
Ravnburgh mi padl do noty od prvního článku a doufám že jich ještě spousta přijde. Pěkná práce a jen tak dál!
Ravnburgh mi padl do noty od prvního článku a doufám že jich ještě spousta přijde. Pěkná práce a jen tak dál!
Angardh xorr feleal
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12366
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [herní svět] Město Ravnburgh
Hodně jsem přemýšlel jestli to tam zařadit nebo ne, ale říkal jsem si, že by to mohlo být vážně zajímavé... a jak píšeš, v tom low-magic settingu docela vyniknout. Dvakrát jsem to odtamtud vyhodil a pak zase vrátil. Jsem rád, že se líbí a nechat to tam bylo dobré rozhodnutí.JacobWolf píše: ↑5. 7. 2021, 13:24Zajímavé články jako obvykle, baziliščí oči jsou super cool, obzvlášť v tak low-magic settingu, kde se to neztratí jako "detail" mezi hromadou jiných magických šíleností ale může to mít pořádný dopad jak na morálku jezdců po boku ruak-ruak, tak na vojáky stojící proti nim.
To mě opravdu těší! Hrozně moc díky!
To jsem zapomněl napsat... počkej na Zaskapuřany ze žhnoucích pouští... ti mají náboženství odpovídající de facto předislámským arabským kmenům a uctívají bohy měsíce, noci a magie v podobě kamenů a meteoritů. CK althistorie FTW!
Re: [herní svět] Město Ravnburgh
Za mě rozhodně dobře že to tam zůstalo, přeci jen to je pořád fantasy. V článku o Turnaji růží se mi taky zalíbila zmínka o tom, že jedním z možných vítězů v mêlée je zlobr. Tak příjemně to v tom pseudohistorickém zbytku vyčnívá, i když to je jen jedna věta. Když je to s mírou, je to velmi příjemné obzvláštnění.Ecthelion píše: ↑5. 7. 2021, 14:35 Hodně jsem přemýšlel jestli to tam zařadit nebo ne, ale říkal jsem si, že by to mohlo být vážně zajímavé... a jak píšeš, v tom low-magic settingu docela vyniknout. Dvakrát jsem to odtamtud vyhodil a pak zase vrátil. Jsem rád, že se líbí a nechat to tam bylo dobré rozhodnutí.
Angardh xorr feleal
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12366
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [herní svět] Město Ravnburgh
Absolutní souhlas. Jsem rád, že tam ty věci působí jak zamýšleno. Moc rád tam sem tam dám kousek fantasy přidám (viz velekněžka v Tajném oltáři Starého boha).JacobWolf píše: ↑5. 7. 2021, 15:59Za mě rozhodně dobře že to tam zůstalo, přeci jen to je pořád fantasy. V článku o Turnaji růží se mi taky zalíbila zmínka o tom, že jedním z možných vítězů v mêlée je zlobr. Tak příjemně to v tom pseudohistorickém zbytku vyčnívá, i když to je jen jedna věta. Když je to s mírou, je to velmi příjemné obzvláštnění.
Mě se vždycky děsně líbily ty francouzské pověsti (Roland, Dán Oiger, a spol.) o bojích proti Saracénům, kde Saracéni s sebou měli nějakého obra nebo čarodějnici při svých invazích a hrdina je musel porazit. Takže mám na severu, ale taky na dalekém jihu zlobry, kterých není moc a nepřilíš často se vydávají mimo svoje země, ale můžpu působit jako tanky v řadách armád. Mýty a legendy: Rytíři FTW!
Re: [herní svět] Město Ravnburgh
Jsem rád že jsi tohle zrovna zmínil, sám bych si asi nevzpomněl, ale z toho dungeonu jsem trochu zmatený. Sám o sobě má takový Lovecraftian vibe, který pěkně pasuje jak s Ægirsker, tak s Cobhamovým útesem.
Tyto dojmy se mi ale rozcházejí s popisem samotného Kultu Bezejmenné bohyně. Zde jsou kněžky zobrazeny jako druidi (aspoň odhaduji podle staroanglických výrazů v článku), zatímco v Tajném oltáři je kněžka jakýsi hybrid člověka a vodního tvora.
Chápu, že Ægir je pouze jedním ze strážců, ale nepřišlo mi ze článku, že by se uctívání jednotlivých weardas tolik lišilo. Obzvlášť když jsou v článku o Bezejmenné lidské oběti označeny jako pověsti.
Jelikož články vyšly 10 čísel od sebe, což u Drakkaru je poměrně dlouhá doba, zajímal by mě pohled autora na danou odlišnost, zda to byla pouhá změna názoru na to, jak bude staré náboženství vypadat, uctívání chapadlových potvor je v Ravnburghu populární a Ægir nemá s tajným chrámem nic společného, nebo to má nějaký hlubší kontext, který mě minul. Sám jsem si na to našel postačující vysvětlení pro své účely, ale chtěl bych si udělat celý obrázek. Pokud už vysvětlení někde je, postačí mi na něj odkázat.
Souhlasím, tohle je literatura na které jsem si vždy ujížděl. Zřejmě proto mi Ravnburgh tak sedí.Ecthelion píše: ↑5. 7. 2021, 21:24 Mě se vždycky děsně líbily ty francouzské pověsti (Roland, Dán Oiger, a spol.) o bojích proti Saracénům, kde Saracéni s sebou měli nějakého obra nebo čarodějnici při svých invazích a hrdina je musel porazit. Takže mám na severu, ale taky na dalekém jihu zlobry, kterých není moc a nepřilíš často se vydávají mimo svoje země, ale můžpu působit jako tanky v řadách armád. Mýty a legendy: Rytíři FTW!
Angardh xorr feleal
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12366
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [herní svět] Město Ravnburgh
Je to přesně jak jsi předpokládal - v době, kdy jsem psal Tajný oltář jsem ještě neměl vůbec rozmyšlená náboženství.
Přemýšlel jsem tehdy, že Ægir bude bůh ve stylu Outsidera ze hry Dishonored (kde se mi děsně líbila myšlenka, se kterou po prvním díle přišli fanoušci, že Outsider není vůbec člověk nebo bůh, ale prastarý mořský leviathan, který se po tisíciletí ukrývá v mořských hlubinách, pozoruje lidstvo a ovlivňuje je skrze sny a dary, které rozdává vyvoleným... nakonec to tak nedopadlo a ve druhém díle se rozhodli pro jeho jinou podobu (bývalého člověka), ale tahle se mi líbila a pořád líbí víc) a bude mnohem krvežíznivější a víc cthulhu-like.
Tím pádem je tohle malé dobrodružství oproti současnému stavu světa zastaralé a je pár možností co s tím:
- Jde o nějaký místní kult, který s uctíváním Bezejmenné bohyně nemá už nic společného a jednoho ze strážců povýšili na hlavního boha všeho.
- Ægir je výjimečný ze strážců a jeho kulty jsou známé tím, že jsou krvelačné a přinášejí oběti.
- Zpětně to změním, zmínky o Ægirovi vyhodím a půjde o úplně jiný kult, který s Bezejmennou nemá nic společného.
Všechny tři jsou možné, teď si jen nejsem jistý, který z nich je správný.
Re: [herní svět] Město Ravnburgh
Aegirsker vznikal tady v rámci kolektivního tvoření (a psal jsem ho já, nebo tedy tu první verzi). Náboženství ještě nebyla moc nadhozená a tohle mělo být něco Pradávného a tajemného, spjatého s mořem a jeho primordiální silou, místo, kde se sice uctíval v minulosti někdy nějaký personifikovaný aesir-like pohanský bůh moře (a od něj má jméno), ale samo místo a jeho sepětí s uctíváním moře bylo starší. A ano, cthulhu tam asi tu a tam vystrčilo chapadýlko.
Re: [herní svět] Město Ravnburgh
Myslel jsem si to, že to tak nějak bude, přece jenom mezi těmi články uplynula docela doba.Ecthelion píše: ↑6. 7. 2021, 14:30 Tím pádem je tohle malé dobrodružství oproti současnému stavu světa zastaralé a je pár možností co s tím:
- Jde o nějaký místní kult, který s uctíváním Bezejmenné bohyně nemá už nic společného a jednoho ze strážců povýšili na hlavního boha všeho.
- Ægir je výjimečný ze strážců a jeho kulty jsou známé tím, že jsou krvelačné a přinášejí oběti.
- Zpětně to změním, zmínky o Ægirovi vyhodím a půjde o úplně jiný kult, který s Bezejmennou nemá nic společného.
Všechny tři jsou možné, teď si jen nejsem jistý, který z nich je správný.
Osobně mě napadlo, že po ztrátě velké části uctívačů kvůli nové víry Ægira udržuje při původní síle pomocí tohoto rituálu šlechta, která chce nastolit staré zvyklosti, ale nevím, jak by toto vměšování viděla Bezejmenná.
V původních článcích jsou rovněž zmínky o lidských obětech a ty ke krakenu poměrně pasují, takže výjimečně krvelačný strážce se mi líbí. Mořská monstra bývají větší a mocnější i v mýtech, takže za své služby mohou požadovat větší oběti.
V případě samostatné bytosti by buďto byly v okolí Ravnburghu dvě prastaré chapadlovité monstra, nebo by kult Bezejmenné neměl k městu vazbu.
Každopádně rozhodně jsem zvědav, jak to případně bude řešeno z tvého pohledu. Doufám, že dáš vědět, jestli se k tomu dostaneš.
Angardh xorr feleal
Re: [herní svět] Město Ravnburgh
Mě se právě ty krvavé rituály líbí, jen mi úplně nepasovaly k tomu, jak byla poté popsána víra v Bezejmennou bohyni. S tímto se asi u kolektivních článků musí počítat.Cor píše: ↑6. 7. 2021, 16:06 Aegirsker vznikal tady v rámci kolektivního tvoření (a psal jsem ho já, nebo tedy tu první verzi). Náboženství ještě nebyla moc nadhozená a tohle mělo být něco Pradávného a tajemného, spjatého s mořem a jeho primordiální silou, místo, kde se sice uctíval v minulosti někdy nějaký personifikovaný aesir-like pohanský bůh moře (a od něj má jméno), ale samo místo a jeho sepětí s uctíváním moře bylo starší. A ano, cthulhu tam asi tu a tam vystrčilo chapadýlko.
Angardh xorr feleal
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12366
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [herní svět] Město Ravnburgh
- Ravnburgh: Zaskapur
Za vodami Vnitřního moře se na pobřeží a v nekonečných píscích Žhnoucí pouště nachází tajemný Zaskapur. Zaskapurští korzáři pustoší dlouhá léta pobřeží Ligy i Císařství a pouštní klany sjednocené pod praporem vládnoucího maleka si podrobily státy daleko na poledni, kde svítí jiné hvězdy, a nyní se obrátily proti jižním lénům Císařství.
Re: [herní svět] Město Ravnburgh
Moc zajímavý článek, pěkně se četl, líbí se mi korálky tiihad jako odměna postavám za splněný úkol. Jen škoda, že pokud je hra situovaná v Ravnburghu, mají postavy jen malou pravděpodobnost že budou se Zaskapuřany nějak interagovat, ne? I ta dobytá území jsou ve Lvím císařství. V jaké situaci mají postavy největší šanci se se Zaskapuřany setkat? Korzárský nájezd?
Ještě taková drobnost, v kapitolce Společnost je popis tradičního rozdělení povinností, ale pochybuji, že to se přenáší i do měst, protože tam už se muži pastvou živit nebudou. Jelikož to přechází od kočovného "vesnického" života rovnou k magii, trochu mi to přijde neúplné.
Ale celkový dojem je velmi dobrý napjatě očekávám další články, fingers crossed pro něco o Arlatu nebo Lvím císařství
Ještě taková drobnost, v kapitolce Společnost je popis tradičního rozdělení povinností, ale pochybuji, že to se přenáší i do měst, protože tam už se muži pastvou živit nebudou. Jelikož to přechází od kočovného "vesnického" života rovnou k magii, trochu mi to přijde neúplné.
Ale celkový dojem je velmi dobrý napjatě očekávám další články, fingers crossed pro něco o Arlatu nebo Lvím císařství
Angardh xorr feleal
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12366
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [herní svět] Město Ravnburgh
Moc díky! Hrozně mě těší, že se Zaskapur líbil!
Nejčastěji asi skrz obchod (nějaká obchodní loď v přístavu), případně za nějakým zvláštním cílem (jako následování snu nebo proroctví), ale ani ten nájezd není vyloučený. V našem světě berberští korzáři plenili pobřeží a přepadali vesnice až v Irsku a ve Walesu, takže není vyloučeno, že by Zaskapuřané zavítali podél pobřeží daleko na půlnoc.
Jo, máš pravdu, že je tak solidní skok. Tohle bylo to "tradiční", co pořád funguje mezi kočovnickými klany. Chtělo by to víc rozvést města. Přidám na seznam, co ještě tam chybí a někdy zkusím doplnit.JacobWolf píše: ↑3. 9. 2021, 20:33Ještě taková drobnost, v kapitolce Společnost je popis tradičního rozdělení povinností, ale pochybuji, že to se přenáší i do měst, protože tam už se muži pastvou živit nebudou. Jelikož to přechází od kočovného "vesnického" života rovnou k magii, trochu mi to přijde neúplné.
Ještě jednou moc díky! Já jsem si pro sebe tak nějak... "vyřídil" ty vzdálenější země (Purpurová říše, jezdce z Východu a Zaskapur za Vnitřním mořem), odkud zavítají do města spíš jednotlivci (ještě mi chybí Ledová tříšť, kde ve studeném vlají korouhve zlobřích králů a vojevůdců)... a budu se soustředit na zbylé "civilizované" národy, jejichž členů je na ravnburských ulicích k potkání víc než dost (Arlatští, jižané z Ligy a poddaní Lvího císařství). Uvidíme, co stihnu.
Re: [herní svět] Město Ravnburgh
No, je pravda, že se to pořád jmenuje Ravnburgh, tak se hodně těším na témata která ho nebudou zasahovat jen okrajově Ale oddálení kamery v posledních článcích rozhodně nebylo v neprospěch, přeci jen je Ravnburgh přístavní město a dříve nebo později hráče začne zajímat, odkud ty lodě připlouvajíEcthelion píše: ↑4. 9. 2021, 16:02 Ještě jednou moc díky! Já jsem si pro sebe tak nějak... "vyřídil" ty vzdálenější země (Purpurová říše, jezdce z Východu a Zaskapur za Vnitřním mořem), odkud zavítají do města spíš jednotlivci (ještě mi chybí Ledová tříšť, kde ve studeném vlají korouhve zlobřích králů a vojevůdců)... a budu se soustředit na zbylé "civilizované" národy, jejichž členů je na ravnburských ulicích k potkání víc než dost (Arlatští, jižané z Ligy a poddaní Lvího císařství). Uvidíme, co stihnu.
Angardh xorr feleal
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti