Grimoár

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od York »

Quentin píše: 20. 9. 2020, 23:06Krvácení - Pokud se ti ihned po boji nedostane první pomoci, zemřeš
Ha, tohle není vůbec špatnej nápad na vážný zranění. Jen teda trochu zvedne smrtelnost bojů a není moc kompatibilní s plot imunitou :think:

edit: A není moc užitečný pro hráče. To, že potvora po boji bez pomoci umře, obvykle neřešej. Na druhou stranu to umožňuje trochu zdramatizovat situaci a přitom hráče moc nezkryplit...
Naposledy upravil(a) York dne 20. 9. 2020, 23:18, celkem upraveno 1 x.
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Sosacek »

Ty konkretni zraneni jsou dobry. To z toho dela o dost min hitpointy a dava tomu vazbu na fikci.
But nobody came.
Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 221
Registrován: 8. 8. 2009, 15:39

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od zyt »

Teď Grimoár hrajem. Takže se k tomu můžu snad vyjádřit. Jak to máš teď, tak je to dobrý. Nevidím v tom jedinej problém. Vyřazení jsme u mooků, které jsme z nějakého důvodu nechtěli nechat zemřít řešili tak, že se mohou časem třeba belhat, ale nejsou schopni žádné akce.

Jsou tu ale nejasnosti.
Především jak míníš použití bojové kostky jinak než na přehození neúspěšného hodu?
*útok do dalších dvou nepřátel v dosahu?
To jako že po normálním útoku spálím bojovou kostku a ještě si hodím dvakrát na útok?
Nebo.
Po normálním útoku si hodím bojovou kostkou na útok na další dva v dosahu? Jednou na oba?Na každého zvlášť?

*provedení manévru zároveň s útokem.
Zase. Házím bojovou kostkou, nebo kostkou zbraně? A nebo hodím na útok a pak bojovou kostkou na manévr? A výsledek je zranění+provedení manévru, nebo jen provedení manévru?
Mohou manévry provádět i postavy bez dovednosti boj? (my to hrajem tak, že to ve fikci popisujem, ale mechanickej vliv to úplně nemá)

*zablokování úspěšného útoku nebo manévru blablabla...
Na to se hází bojovou kostkou, nebo se jen spálí a je to automatický úspěch?

Nějak se nám to z pravidel nepovedlo vyčíst. Souboje jsou jinak zábava. Rozlišujeme například že hole, kyje a pěsti mají obtížnost na zbroj 2.
Sem tam se řeší jak s iniciativou, ale nechávám radši postavy první, pokud nejsou překvapený, nebo pasivní.

S arkánou problém není. Geniálně vymyšleno. Už se těším na přidávání nových grimoárů různé síly.

Akorát plošné útoky (výbuchy) hází se:
a) do každého v dosahu zvlášť, nebo
b) jeden hod na všechny?

Těžká zranění nám z toho dělají těžkou krypliádu. Ale budiž. U zásahu do torza jsme řešili, jestli sníží i hod zbraní. Shodli jsme se, že ne. Není to logické, ale byl by to už masakr.

Uvažujem o založení dovednosti léčitelství.
Vyléčí jedno lehké zranění okamžitě po jeho utržení (obvazy, směna času, hod k10). Při odpočinku si místo pacienta hází léčitel k10. Jinak k10 na znalosti ze zdravovědy, nemocí atd.

Zrovna jedem vesnici +dungeon. Až to bude víc sociální, zkusím dát vědět o tomto aspektu hry.

Btw. "Strážní věž" už jsme použili i se všemi háčky.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Quentin »

York píše: 20. 9. 2020, 22:55Takže efektivně používáš DnDčkovský hpčka, ale říkáš tomu lehká/těžká zranění. Proč?
Sosacek píše: 20. 9. 2020, 23:05Taky jsem si rikal.
Protože hráči mají z postihů na těžkých zraněních strach. Dost na to, aby byl boj napínavý od začátku do konce, a nejen, když se blížíš smrti/nule hp.

Protože "zranění" je méně meta termín.

Protože mook může žít ve stavu ok / zraněn / vyřazen, takže není třeba trackovat hpčka všem dvanácti goblinům.

---

Ale jako nekladete slova špatně. Používáme to hodně jako hpčka.
York píše: 20. 9. 2020, 23:12
Quentin píše: 20. 9. 2020, 23:06Krvácení - Pokud se ti ihned po boji nedostane první pomoci, zemřeš
Ha, tohle není vůbec špatnej nápad na vážný zranění. Jen teda trochu zvedne smrtelnost bojů a není moc kompatibilní s plot imunitou :think:
Na plnou plot imunitu tady nikdo neaspiruje :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Markus »

zyt píše: 20. 9. 2020, 23:18
Btw. "Strážní věž" už jsme použili i se všemi háčky.
Hvězdičky plz! :D

EDIT: Evidentně ninja'd.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Quentin »

zyt píše: 20. 9. 2020, 23:18 Vyřazení jsme u mooků, které jsme z nějakého důvodu nechtěli nechat zemřít řešili tak, že se mohou časem třeba belhat, ale nejsou schopni žádné akce.
Jop, dělám to stejně.

zyt píše: 20. 9. 2020, 23:18 Jsou tu ale nejasnosti.
Pro přehled vkládám text schopnosti i sem

Boj I - Na každý bojový střet máš jednu bojovou kostku, k8. Můžeš s ní hodit na;
  • přehození neúspěšného hodu zbraní nebo zbrojí.
  • útok do dalších dvou nepřátel v dosahu.
  • provedení bojového manévru zároveň s útokem (sražení, odzbrojení etc.).
  • zablokování úspěšného útoku nebo bojového manévru mířeného na tebe nebo spojence, kterého kryješ.
Bojová kostka se nesnižuje po stupnici jako sesílací kostky u Arkány, když s ní hodíš, je do začátku dalšího boje pryč.

Boj II - Na každý střet máš dvě bojové kostky, k8 a k6.

Boj III - Na každý střet máš tři bojové kostky, k10, k8 a k6.

zyt píše: 20. 9. 2020, 23:18 Především jak míníš použití bojové kostky jinak než na přehození neúspěšného hodu?
*útok do dalších dvou nepřátel v dosahu?
To jako že po normálním útoku spálím bojovou kostku a ještě si hodím dvakrát na útok?
Nebo.
Po normálním útoku si hodím bojovou kostkou na útok na další dva v dosahu? Jednou na oba?Na každého zvlášť?
Dva bonusové útoky tou bojovou kostkou, kterou na to použiješ. Tzn. útočíš obouručákem za k10 do prvního cíle a můžeš rovnou přihodit k8 útoky do dvou dalších v dosahu.

Znamená to, že technicky můžeš pěstí dát první útok za k4 a pak k10 kostkou do dvou okolo, ale to beru jako feature, not a bug. Určitě to pujde nějak cool popsat, pokud teda splníš podmínku, že jsou v dosahu.

zyt píše: 20. 9. 2020, 23:18 *provedení manévru zároveň s útokem.
Zase. Házím bojovou kostkou, nebo kostkou zbraně? A nebo hodím na útok a pak bojovou kostkou na manévr? A výsledek je zranění+provedení manévru, nebo jen provedení manévru?
Mohou manévry provádět i postavy bez dovednosti boj? (my to hrajem tak, že to ve fikci popisujem, ale mechanickej vliv to úplně nemá)
Každá postava má ve svém kole akci a může udělat cokoli, ať už je manévr nebo útok. Bojovou kostkou ale můžeš udělat manévr navíc společně s útokem. Může si například hodit k10 útok obouručákem a zároveň k8 bojovou kostkou na proražení obranné linie.

zyt píše: 20. 9. 2020, 23:18 *zablokování úspěšného útoku nebo manévru blablabla...
Na to se hází bojovou kostkou, nebo se jen spálí a je to automatický úspěch?
Musíš uspět tou bojovou kostkou, kterou na to používáš. Takže závisí i na tom, jestli si necháš své dobré kostky do útoku nebo do obrany.

zyt píše: 20. 9. 2020, 23:18Nějak se nám to z pravidel nepovedlo vyčíst. Souboje jsou jinak zábava. Rozlišujeme například že hole, kyje a pěsti mají obtížnost na zbroj 2.
Tohle občas dělám taky :) Pořád je to hod jako každý jiný a můžeš mu hýbat s obtížností. Jen to nesmí být moc chaoticky, ať se na to hráči mohou spolehnout.

zyt píše: 20. 9. 2020, 23:18Sem tam se řeší jak s iniciativou, ale nechávám radši postavy první, pokud nejsou překvapený, nebo pasivní.
Na minulé hře jsme si tohle konečně ujasnili. Pokud není jasné, kdo začíná, tak děláme obyčejný hod. Kdo uspěje, hraje před monstry, kdo neuspěje, hraje po nich (postavy s obratností hází k10). Obtížnosti posunujeme dle situace. Máš zbraň s delším dosahem než oni? Lehká. Musíš prvně položit lucernu? Těžká. etc.

zyt píše: 20. 9. 2020, 23:18S arkánou problém není. Geniálně vymyšleno. Už se těším na přidávání nových grimoárů různé síly.
You and me both.

zyt píše: 20. 9. 2020, 23:18Akorát plošné útoky (výbuchy) hází se:
a) do každého v dosahu zvlášť, nebo
b) jeden hod na všechny?
a)
Tou kostkou, kterou bylo kouzlo sesláno a hod do každého cíle zvlášť, ať se výsledky trochu z průměrují a nejsou možnosti jen nic / supernova :D

zyt píše: 20. 9. 2020, 23:18Těžká zranění nám z toho dělají těžkou krypliádu. Ale budiž. U zásahu do torza jsme řešili, jestli sníží i hod zbraní. Shodli jsme se, že ne. Není to logické, ale byl by to už masakr.
Taky jsem měl v úmyslu to do zbraně a zbroje nepočítat, ale jiný DM mě přesvědčil, že to za to stojí. Boje jsou pak mnohem nebezpečnější. Musíš krýt ustupující raněné apod.

zyt píše: 20. 9. 2020, 23:18Uvažujem o založení dovednosti léčitelství.
Vyléčí jedno lehké zranění okamžitě po jeho utržení (obvazy, směna času, hod k10). Při odpočinku si místo pacienta hází léčitel k10. Jinak k10 na znalosti ze zdravovědy, nemocí atd.
Schopnost Léčení je v plánu od samého počátku, ale nikdy jsem se nezbavil dojmu, že to bude jen nudný pasivní bonus a neobstará to raději alchymista s léčivými lektvary. Ale sotva budu s nějakou formulací spokojený, tak to do pravidel přidám. Vaše nevypadá špatně.

zyt píše: 20. 9. 2020, 23:18Btw. "Strážní věž" už jsme použili i se všemi háčky.
I'm so happy $D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Quentin »

Sosacek píše: 20. 9. 2020, 23:17 Ty konkretni zraneni jsou dobry. To z toho dela o dost min hitpointy a dava tomu vazbu na fikci.
Tohle je teda tabulka jen pro humanoidy. U monster se postih za těžké zranění určí podle fikce. Medůza s kyselinou v očích nekamení, drak s potrhanými křídly neuletí etc.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Jerson »

Quentin píše: 20. 9. 2020, 23:06 Sotva přidám mooky [] s jedním lehkým, tak hráči v boji neví, kdo kolik ustojí, a pokaždé to působí jako immersion breaking awkward moment. Vyzkoušeno ve hře. "Hej, tihle mají jen jedno lehké, je to ok." nebo "Omg, tihle vydrží dvě."
Quentine, otázka - takhle to opravdu chceš hrát, myslím s takovými komentáři při hře, nebo jsi shrnul dojem hráčů při hře?
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Quentin »

Jerson píše: 21. 9. 2020, 08:12Quentine, otázka - takhle to opravdu chceš hrát, myslím s takovými komentáři při hře, nebo jsi shrnul dojem hráčů při hře?
Tohle jsou +/- reálné komentáře ze hry. Mít dva druhy mooků [] a []-[], je prostě nekonzistentní a hráči nemají, jak odhadnout, do které skupiny, kteří nepřátele patří.

Ale je možný, že mi to vadí víc než jim.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Quentin »

Pokus o character sheet :)

Obrázek
Obrázek
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Markus »

Krásný.

Věk, výška a váha mi přijdou jako zbytečné údaje. :)

Teda věk ještě pochopím, výška a váha IMHO stojí za vyhození. Kdyby stály za zmínku, je místo čísla lepší použít popis "vysoký", "otylý" apod. Ale i ten věk bych měl tendenci popsat slovem a ne číslem.

Kampaň je asi taky zbytečná kolonka?
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Quentin »

Markus píše: 7. 10. 2020, 21:51 Krásný.
Dík :)

Markus píše: 7. 10. 2020, 21:51 Věk, výška a váha mi přijdou jako zbytečné údaje. :)

Teda věk ještě pochopím, výška a váha IMHO stojí za vyhození. Kdyby stály za zmínku, je místo čísla lepší použít popis "vysoký", "otylý" apod. Ale i ten věk bych měl tendenci popsat slovem a ne číslem.
Vesměs souhlas. Jen mám nostalgické vzpomínky na tabulky výšky a váhy všech ras ve 3,5e :D IMHO je na tom sheetu zatím hafo místa, až se postupně zabere, tak zbytečnosti pujdou první pryč.

Markus píše: 7. 10. 2020, 21:51Kampaň je asi taky zbytečná kolonka?
Obdobný důvod, chtěl jsem čtyřy ikony kolem erbu, nic moc víc v tom není. Znovu připomínám, že je to draft :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od York »

Graficky mi to přijde na půl cesty mezi artem a utility stylem, vybral bych si jedno a držel se toho. Použitej font například vypadá spíš strojově a kdyby to dělal zkušenej grafik, asi by si pohrál s celou plochou, ne jen s mečem uprostřed. Tohle by chtělo radu od grafika, safra - zkus možná Gergona na Kostce, snad z něj dokážeš vypáčit užitečnou odpověď.
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Vandalicus »

Font bych dal taky trochu jinej, jinak to imho vypada super. Rozhodne bych to nezaplacaval dalsi grafikou.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Heartbreaker] Grimoár

Příspěvek od Quentin »

Obrázek


Myslíte, že to bude k něčemu nebo spíš otrava a měl bych nechat starý systém, kdy jsme dávali schopnosti jen za docházku?

Bod 1 má motivovat k hnaní se za pokladem, odnd-style!

Bod 2 je úlitba všem těm paladinům, kteří se nechtějí jen hnát za penězi. Ale hlavně to má implikovat, že je reputace důležitá část hry.

Bod 3 má motivovat k downtimeu. Irituje mě, že některé družiny jedou na doraz s hardcore nebezpečím každý den. Navíc je v downtimeu příležitost k nějakému character developmentu nebo off-screen projektům.

Body 4 a 5 jsou skutečné důvody pro tuhle mechaniku. Chci, aby zápis dělali se mnou ještě u stolu, a aby nezapomínali předem hlásit, kam se chtějí vydat, abych věděl, co připravit.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti