Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 58
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Dračí Hlídka – Obecná diskuze

Příspěvek od RPG Fórum » 17. 1. 2017, 16:16

Obrázek
( :arrow? anotace v Databázi RPG)
Dračí Hlídka je komunitou vypilovaná hra mocných válečníků velících spojencům v boji, obětavých kouzelníků chránící vesničany poutem života a trhlých alchymistů metajících blesky pomocí svého prstenu. Hlídka je duchovním nástupcem Dračího Doupěte, je ale mnohem víc než to, neboť postavám dodává velmi široký rozsah schopností i dovedností, ze kterého je možné vybírat. Používá seznam logických dovedností, které se mohou naučit všichni hráči a kromě několika moderních mechanik (výhoda / nevýhoda k hodu) si zachovává své kouzlo a charakter středověkého/fantasy RPG pomocí mnoha skvělých ilustrací a drsných pravidel, jako je velmi pomalé léčení spánkem.
Tohle je obecná diskuze k dračí hlídce. Máme ještě jednu diskuzi, kde se babráme v detailech a čísílkách:
:arrow? Dračí Hlídka – Kritická analýza

Odkazy:
:arrow? Domovská stránka
:arrow? Skavenova recenze betaverze
:arrow? Jersonova recenze na Kostce

Lyncz
Příspěvky: 274
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od Lyncz » 30. 9. 2020, 00:07

Při čtení se mi pořád vybavovala 1.6, kterou s mým PJ hrajeme a na kterou nedá dopustit. Jako kritik 1.6 doufám, že po přečtení DH na ni přejdeme. Nicméně budu porovnávat s 1.6, protože DH v sobě starý dračák nezapře.

Disclaimer: četl jsem to jen jednou, nehrál a píšu to z hlavy, páč přítelkyně chrápe a nemůžu usnout, ale ani se podívat do pravidel.

- pravidla pro začátečníky (nepočítám PJ) mají tuším necelých 200 stran se spoustou hezkých ilustrací, text není nahuštěný a dá se velmi rychle přečíst a dohledat si informaci. Spoustu z těch informací není potřeba znát při prvním hraní a (odhad) tak 100 stran ne popis dovedností postav. V tom vidím super rozdíl oproti (mému oblíbenému) DrDII, které je bible o mnoha slovech.
- na naházení atributů nepotřebujete 3 různé hody kostkou, 4 stránky textu, 5 tabulek a logaritmické pravítko. 6x hodíte k6, 5 hodnot vyberete, pak je podle potřeby přičtete k atributům rasy. Podle povolání si přičtete +3 k 2 z nich (klasika, válečník má +3 na sílu/odolnost atd.)
- z toho plyne, že konečně můžete ovlivnit tvorbu postavy a nedoufat jen, že vám to po haluzi padne
- jednotlivé povolání se doopravdy zlepšují (v rámci pravidel) podle chuti hráče. Při postupu na nový level vybíráte a/nebo zlepšujete dovednosti, díky čemuž jste jiní, než další 3 válečníci vedle vás. Na 6. levelu máte 3 specializace u každého povolani. Pevně věřím, že všech 18 specializací v PPP bude hratelných.
- mimochodem udivilo mě, jak zajímavý může být válečník. Už dokonce na prvních 6 levelech as-written. Teď generuje každé kolo adrenalin, který pak pálí na ability. Už to není "krok a útok", ale třeba "krok a vylomením kloubu příprav nepřítele o ruku a zbraň" (skill Nordický kříž)
-jo, hra ztratila k100 a všechny ty jebnuté tabulky, které si nepamatuje ani náš PJ po 5 letech hraní. Spousta tabulek (stopování, hledání many... nedej bože součiny vzdáleností a váhy dělené aktuální gravitací a poryvy větru na hraničářskou telekinezi) je řešeno hodem k10 proti určité hodnotě/nepříteli.
-trochu rozvolnění (ne tolik, kolik bych chtěl) zažil soubojový systém. Veškeré činnosti jsou rozdělené na krátké a dlouhé (tahám to teď lehce z paměti) a tak se nestane, že během 2 kol (12s) vaše postava zvládne vytáhnout meč a ujít 3 metry, protože pravidla, i když je to do očí bijící blbost. Navíc postavy dostaly mnohem větší pohyblivost (pokud se nemýlím během 6s zvládnou uběhnout 30 metrů)
- klerik je moc super. Podle dovedností, či schopností, které mu dáte, můžete být support na dálku, paladin na blízko nebo postava, co vyvolává spřátelené postavy. Do toho tu máte u spousty spellů 2 varianty. Můžete být hodní a všechny požehnat +2 aurou, nebo můžete být (můj favorit) ludry a dát nepřátelům -2 auru. V závislosti na situaci a bohu, kterému se klaníte. Zajímavé je i jeho získávání "many". 3x denně se můžete pomodlit a pokaždé získáte 1/3 vašeho poolu. Navíc můžete pokřtít, překřtít či pohřbít NPCčka a tím svůj pool jednorázově expandovat o nemalé částky. Holt být zadobře se svým bohem se vyplatí.
- co mě osobně vadí je používání pseudojednotek pro zachování atmosféry. Hlavní jednotkou váhy je Lb, tedy libra, ale 1 Lb váží přesně 1000g ...ehm... ale to je asi jen moje averze vůči librám, sáhům, uncím a bůhvíčemu :) někomu též může chybět rejstřík (byť jsem díky přehlednosti příručky vždy vše našel) a věřím, že obecné dovedností postav budou každým PJ znatelně obohaceny o netušené věci. Což mě naopak přivádí k tomu, že mi systém DH přijde jednodušeji modifikovatelný, než 1.6...
- příručka pro PJ mi v rukách moc nezůstala, takže ji nehodnotím. V zásadě mi přijde že 95% informací je pro nové/nezkušené PJ, což není výtka :)

Mno a vzhledem k tomu, že se přítelkyně probudila a brblá na svítící mobil, jdu spát. Snad jsem nikde neudělal žádnou botu...

Tldr: Dračí hlídka v sobě nemá žádné nové a úžasné mechaniky. Přijde mi "pouze" jako funkční variabilní a dobře vymyšlený systém, který hráče nejebe do ucha. Systém, který tu měl být hned po přepsání původního DrD. A upřímně se těším, až na něj náš PJ přejde.
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

Erevan
Příspěvky: 133
Registrován: 25. 6. 2013, 13:24

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od Erevan » 30. 9. 2020, 10:09

Je to tak, jak jsem pochopil z deníku postavy, že systém vyhodnocení střetu je kombinace DrD 1.6 a DnD? Tj. hází se jak na útok, tak na obranu a v případě zásahu se ještě hází na zranění? Tj. jsou potřeba 3 hody, abych zjistil, co jsem udělal?

Lyncz
Příspěvky: 274
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od Lyncz » 30. 9. 2020, 11:17

Je to standartní 1.6, pokud se nemýlím. Zranění je (útok-obrana)+zranění zbraně. Pokud je obrana vyšší, tak samozřejmě útok neprojde.
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

mrkew
Příspěvky: 90
Registrován: 27. 6. 2010, 15:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od mrkew » 30. 9. 2020, 13:20

Ahojte tak se mi do rukou už taky dostala hlídka. Udělal jsem rychlý punkový stream kde si v rychlosti prolítneme příručky a co vše balík obsahuje.

Budu dělat ještě jedno video kde ukážu lepší detaily, řeknu více informací o systému, ale to vše až budu mít přečteno :)

https://www.youtube.com/watch?v=Lrj_cJIGXNc

Obrázek
Klan Zephyra - streamované hraní RPG - https://www.youtube.com/klanzephyra

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12425
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od Markus » 1. 10. 2020, 09:54

Lyncz píše:
30. 9. 2020, 00:07
Tldr: Dračí hlídka v sobě nemá žádné nové a úžasné mechaniky. Přijde mi "pouze" jako funkční variabilní a dobře vymyšlený systém, který hráče nejebe do ucha. Systém, který tu měl být hned po přepsání původního DrD. A upřímně se těším, až na něj náš PJ přejde.
Když už ses psal s tím shrnutím, nechceš to zkopírovat pod anotaci a hru ohodnotit? Ať je to tam pro potěchu budoucím generacím. :)

Lyncz
Příspěvky: 274
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od Lyncz » 1. 10. 2020, 10:33

Ok, ale ta nudle textu padá na tvoji hlavu :D

Potřeboval bych betatesting. Kdyby někdo měl chuť převádět družiny do nových pravidel a nechtěl si zpětně přepočítávat, kolik to tehdy hodil... Zde je převodníková tabulka vlastností z Drd1.6 do DH. Už by to mělo fungovat, po spoustě sprostých slov, ale nebudu se zlobit, když se na to mrknete, případně to můžete rovnou používat :) třeba to někomu ulehčí práci.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 18808
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od Jerson » 1. 10. 2020, 10:40

Ony se výše vlastností nedají převést přibližně 1:1 z DrD do DH?

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12425
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od Markus » 1. 10. 2020, 10:40

Nádhera. :) Díky.

Lyncz
Příspěvky: 274
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od Lyncz » 1. 10. 2020, 10:53

Jerson píše:
1. 10. 2020, 10:40
Ony se výše vlastností nedají převést přibližně 1:1 z DrD do DH?
Jakože můžeš, ale v DrD jsou vlastnosti k něco vyšší, jelikož si k nim v DH připočítáváš i úroveň svých dovedností, takže s 1:1 postavama budeš mít ve většině případů o +1 až +2 na hod víc. Kromě síly, v DH jsou postavy silnější, pokud jsem správně počítal (zejména hobiti a neválečníci, pohoršili si na síle jen hraničáři)
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 18808
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od Jerson » 1. 10. 2020, 17:47

Tak už to mám v ruce. Jako knížky na pohled hezké, ale ty kostky? Fuj.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 12442
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od OnGe » 1. 10. 2020, 17:48

Co to znamená "kostky fuj"?
Punk is dead, long live the shit!

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 18808
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od Jerson » 1. 10. 2020, 19:40

Jsou tak hnusné, že zejména k6 ani nechci brát do ruky.

Jinak čaroděj Vorpal z dobrodružství je drsnější týpek než Chuck Norris. Schválně zda někdo zjistí proč :-)

(Milovníci ZZ si můžou vydechnout, DH bude výživný bonbónek :-))

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 12442
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od OnGe » 1. 10. 2020, 19:42

tvl, tak to si úplně dokážu představit :roll:
Punk is dead, long live the shit!

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3424
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od ShadoWWW » 1. 10. 2020, 19:42

Jerson: Ufff! :-)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 18808
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od Jerson » 2. 10. 2020, 09:51

Až budete číst připravené dobrodružství, povšimněte si, že čaroděj Vorpal je hustější než Chuck Norris. Je to trochu skryté v textu. :-)

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti