Dračí Hlídka

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8735
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od eerieBaatezu » 17. 7. 2019, 09:21

Jerson píše:
17. 7. 2019, 08:59
Takže to doopravdy je DrD 1.8 nebo přinejlepším 2.0.
S tím 2.0 jsi to asi přehnal. :P
skaven píše:
17. 7. 2019, 09:06
Já jsem třeba teď narazil na Lite verzi Drd a přiznám se, že tou jednoduchostí mě to třeba oslovilo více, než současná beta Hlídky, kde mám spíše pocit nekonzistence a různých "houserules" či přílepků (typu vyzkoušíme výhodu/nevýhodu podle DnD 5e - dává postih -5 resp. bonus +5, ale mechanicky ve hře není ukotveno, co dává výhodi či nevýhodu - prostě o tom rozhodne PJ...)
To DrD Lite vypadá v poho, no. Lol, nesmím to číst. Zase to ve mně vyvolává choutky remakovat. Obrázek

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3010
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od ShadoWWW » 17. 7. 2019, 09:37

Jé, to mi připomíná, že z té Light verze jsem kdysi pro Bouchiho dělal kompletní příručku DrD PPZ v PDF. Nutno říct, že tehdy byl velmi vstřícný a vyšel mi ve všem maximálně vstříc. PPZ v PDF (respektive v InDesignu) byla hotová a nachystaná k vydání... a pak už se nic nestalo. Někde v Altaru to zamrzlo...
:think:

Uživatelský avatar
Slaane$h
Příspěvky: 5
Registrován: 17. 7. 2019, 14:00

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od Slaane$h » 19. 7. 2019, 21:07

eerieBaatezu píše:
13. 3. 2017, 21:59
pokud borci nečetli naše stohy rozborů o remaku
Mohl bych dostat odkaz?

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 842
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od Log 1=0 » 19. 7. 2019, 21:30

Slaane$h píše:
19. 7. 2019, 21:07
eerieBaatezu píše:
13. 3. 2017, 21:59
pokud borci nečetli naše stohy rozborů o remaku
Mohl bych dostat odkaz?
Tady je:
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=111&t=12989

Ale mezi námi, nevím, k čemu ti bude, eerieBaatezu podle mého soudu klade těm tunám textu větší význam, než mají.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16601
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od Jerson » 20. 7. 2019, 05:17

Je to hezká ilustrace toho jak může mít pět tvůrců nového DrD sedm odlišných názorů :-)

Uživatelský avatar
Slaane$h
Příspěvky: 5
Registrován: 17. 7. 2019, 14:00

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od Slaane$h » 22. 7. 2019, 14:08

Je to poučný souhrn mnoha různých pohledů na konkrétní problémy (z nichž o některých jsem neměl ani tušení), je to podobně zajímavé, jako ta debata o Hlídce, co si kdo jak představoval, co je špatně, co by mělo být jinak atd. člověk sice nenalezne odpovědi, ale ty otázky a mnohá zamyšlení mají obrovskou hodnotu, kor když si to jeden projde takhle najednou za kratší časové období.. aneb i já jsem nedávno bouchnul do stolu a "podržte mi pivo, teď vám ukážu, jak se to teda má konečně udělat správně!" a protože mám nějak v poslední době čas na přemýšlení, tak jsem se rozhodl, že si z prdele stoupnu do dlouhé fronty těch, kteří do šuplíku vymysleli toho jediného a pravého nástupce DrD. Diskuse je cenným zdrojem inspirace a jemnou připomínkou, že by se tím člověk neměl nechat moc pohltit a nebrat to vážně, neb to stejně nemá smysl, ale zase to zkusil skoro každý ;) :D

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8735
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od eerieBaatezu » 24. 7. 2019, 09:32

Slaane$h píše:
22. 7. 2019, 14:08
Je to poučný souhrn mnoha různých pohledů na konkrétní problémy (z nichž o některých jsem neměl ani tušení), je to podobně zajímavé, jako ta debata o Hlídce, co si kdo jak představoval, co je špatně, co by mělo být jinak atd. člověk sice nenalezne odpovědi, ale ty otázky a mnohá zamyšlení mají obrovskou hodnotu, kor když si to jeden projde takhle najednou za kratší časové období.. aneb i já jsem nedávno bouchnul do stolu a "podržte mi pivo, teď vám ukážu, jak se to teda má konečně udělat správně!" a protože mám nějak v poslední době čas na přemýšlení, tak jsem se rozhodl, že si z prdele stoupnu do dlouhé fronty těch, kteří do šuplíku vymysleli toho jediného a pravého nástupce DrD. Diskuse je cenným zdrojem inspirace a jemnou připomínkou, že by se tím člověk neměl nechat moc pohltit a nebrat to vážně, neb to stejně nemá smysl, ale zase to zkusil skoro každý ;) :D
Ahoj Slaane$hi, vítej na fóru. $:)

Jop. Já osobně si myslím, že ta diskuze je fakt dobrá. Přispívali tam lidi, co byli dost konzervativní, ale i lidi, co chtěli hodně změn; jak lidi, co se jim DrD nikdy moc nelíbilo, tak lidi, pro které bylo super. A hlavně všichni se opravdu snažili přijít s něčím konstruktivním.

Jo, je tam spíš hodně otázek a konceptů, než odpovědí, co Ti dají jasný design. Je na každém tvůrci, co si z toho vezme. Každopádně se tam opravdu objevují témata, o kterých člověk ani nikdy nepřemýšlel a hned má zase jinou perspektivu, co někomu přijde důležité a někomu ne.

Něco udělat zkus, to je gró všeho, o čem naše komunity jsou. I když nic konečného nevznikne, tak jsou cenné už jen ty diskuze, i když je fakt, že koukni kolik tun tady toho už máme. Na druhou stranu každý návrh je čímsi specifický, i tvorba retro-klonu může vést k zajímavým detailům a třeba i novému přístupu k nějakému prvku klasického hraní.

Co já osobně zjistil je, že nikdy neuděláš radost všem, ani sobě, každé designové rozhodnutí má dvě strany své mince a musíš si umět vyargumentovat, proč danou věc děláš právě tak či onak.

Už jen věci jako jak chceš v základu vyhodnocovat, zda binárně, nebo nějaké částečné úspěchy a komplikace; do toho se nabaluje rychlost vyhodnocování a čtení hozených výsledků, feeling hry, nabalování zdrojů postav na hody, vhodné kostky/rozsahy hodů/snadné počítání/čtení výsledků/hod+stat/nebo pool kostek, atd., atd., a prostě někdy zjistíš, že být ultra-konzervativní, jako DrH, Ti ušetří milion času, uvažování a testování, protože prostě vezmeš systém téměř jedna ku jedné a jedeš. To pak samozřejmě záleží na tom, co od té hry chceš.

Pokud něco budeš dělat, tak držím palce, založ téma a piš.

Uživatelský avatar
Slaane$h
Příspěvky: 5
Registrován: 17. 7. 2019, 14:00

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od Slaane$h » 26. 7. 2019, 16:21

Než to dočtu, tak doufám dosáhnu osvícení, je toho fakt nějak hodně. :D
eerieBaatezu píše:
24. 7. 2019, 09:32
Nikdy neuděláš radost všem, ani sobě, každé designové rozhodnutí má dvě strany své mince a musíš si umět vyargumentovat, proč danou věc děláš právě tak či onak.
To je právě naprostý základ, odmítám cokoliv stanovovat "pocitově", pokud to prostě nepůjde nějak odůvodnit, je to špatně...

Svatý grál je teď pro mne "základní mechanika" a "základní formule" tedy způsob vyhodnocování, který by měl být napříč systémem jednotný a měl umět řešit většinu situací nějak věrohodně a konzistentně (asi to neexistuje, ale vstřebávám různé dojmy a převaluje se mi v hlavě nějaký koncept), a nejlépe i jednoduše + by měl existovat vzorec pro většinu převodů, tím by se zajistila vyváženost a snadná tvorba konkrétních schopností... asi.. ještě nevím.

Hlídka v tomto udělala krok dopředu opuštěním procentového hodu, ale ještě by to chtělo vychytat ty aspekty vyplývající z hodu na past....

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8735
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od eerieBaatezu » 26. 7. 2019, 16:44

Slaane$h píše:
26. 7. 2019, 16:21
To je právě naprostý základ, odmítám cokoliv stanovovat "pocitově", pokud to prostě nepůjde nějak odůvodnit, je to špatně...
Odůvodníš všechno, problém je nakonec si vybrat, které důvody převáží. :D Každým rozhodnutím hra něco získá a něco ztratí.
Slaane$h píše:
26. 7. 2019, 16:21
by měl existovat vzorec pro většinu převodů, tím by se zajistila vyváženost a snadná tvorba konkrétních schopností...
Už zpovzdálí slyším startovat Jersona... $lol$
Slaane$h píše:
26. 7. 2019, 16:21
Hlídka v tomto udělala krok dopředu opuštěním procentového hodu, ale ještě by to chtělo vychytat ty aspekty vyplývající z hodu na past....
No, pokud jsi v této fázi, tak rozhodně čti dál.

Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 884
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od Cor » 26. 7. 2019, 19:52

Slaane$h píše:
26. 7. 2019, 16:21
Svatý grál je teď pro mne "základní mechanika" a "základní formule" tedy způsob vyhodnocování, který by měl být napříč systémem jednotný a měl umět řešit většinu situací nějak věrohodně a konzistentně (asi to neexistuje, ale vstřebávám různé dojmy a převaluje se mi v hlavě nějaký koncept), a nejlépe i jednoduše + by měl existovat vzorec pro většinu převodů, tím by se zajistila vyváženost a snadná tvorba konkrétních schopností... asi.. ještě nevím.

Hlídka v tomto udělala krok dopředu opuštěním procentového hodu, ale ještě by to chtělo vychytat ty aspekty vyplývající z hodu na past....
Týmu hlídky jsem docela intenzivně cpal 2d6 jako univerzální hod pro všechno (mám rád nelineární rozvržení pravděpodobnosti a rozsah 2-12 mi připadá ideální), ale byl jsem poslán kamsi s tím, že je to málo dračák, že ten pravý dračák je přece d6+ v boji a d10 na pasti, neasi.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8735
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od eerieBaatezu » 26. 7. 2019, 20:29

Tywe my ten remake měli udělat. $lol$ Tohle fakt zavání těžkým zpátečnictvím.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16601
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od Jerson » 26. 7. 2019, 21:16

Pravý Dračák je hod 2k6, jen je rozdělený mezi dva hráče a háže se proti sobě, ale pořád dává stejné výsledky jako klasický hod 2k6.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8735
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od eerieBaatezu » 26. 7. 2019, 21:57

Ten úplně pravý Dračák je 1k6 vs 1k6/když padne 6 hoď znovu (čili ta distribuce je ujětě jinde než pouhá 2k6). A taky 1k10 a taky k%.

Jak došli k tomu nechat tam všechno kromě procent by mě zajímalo.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16601
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od Jerson » 26. 7. 2019, 23:05

2k6 má rozsah 2 až 12 se středem 7.
1k6-1k6 má rozsah -5 až +5 se středem v 0. Ten samý hod, jen posunutý o 7 dolů. Bonusová šestka zvyšuje rozsah, ale symetricky na obě strany, takže to nehraje podstatnou roli.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8735
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od eerieBaatezu » 27. 7. 2019, 06:59

Akorát když chceš spočítat, jakou máš šanci, že padne určitá hodnota, tak je to mnohem větší bordel, než 2k6, ale jinak jasný, je to jak píšeš.

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti