Dračí Hlídka – Obecná diskuze
Dračí Hlídka – Obecná diskuze

(

Tohle je obecná diskuze k dračí hlídce. Máme ještě jednu diskuzi, kde se babráme v detailech a čísílkách:Dračí Hlídka je komunitou vypilovaná hra mocných válečníků velících spojencům v boji, obětavých kouzelníků chránící vesničany poutem života a trhlých alchymistů metajících blesky pomocí svého prstenu. Hlídka je duchovním nástupcem Dračího Doupěte, je ale mnohem víc než to, neboť postavám dodává velmi široký rozsah schopností i dovedností, ze kterého je možné vybírat. Používá seznam logických dovedností, které se mohou naučit všichni hráči a kromě několika moderních mechanik (výhoda / nevýhoda k hodu) si zachovává své kouzlo a charakter středověkého/fantasy RPG pomocí mnoha skvělých ilustrací a drsných pravidel, jako je velmi pomalé léčení spánkem.

Odkazy:




- eerieBaatezu
- Příspěvky: 9450
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
S tím 2.0 jsi to asi přehnal.

To DrD Lite vypadá v poho, no. Lol, nesmím to číst. Zase to ve mně vyvolává choutky remakovat.skaven píše: ↑17. 7. 2019, 10:06Já jsem třeba teď narazil na Lite verzi Drd a přiznám se, že tou jednoduchostí mě to třeba oslovilo více, než současná beta Hlídky, kde mám spíše pocit nekonzistence a různých "houserules" či přílepků (typu vyzkoušíme výhodu/nevýhodu podle DnD 5e - dává postih -5 resp. bonus +5, ale mechanicky ve hře není ukotveno, co dává výhodi či nevýhodu - prostě o tom rozhodne PJ...)

Re: Dračí Hlídka
Jé, to mi připomíná, že z té Light verze jsem kdysi pro Bouchiho dělal kompletní příručku DrD PPZ v PDF. Nutno říct, že tehdy byl velmi vstřícný a vyšel mi ve všem maximálně vstříc. PPZ v PDF (respektive v InDesignu) byla hotová a nachystaná k vydání... a pak už se nic nestalo. Někde v Altaru to zamrzlo...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Dračí Hlídka
Mohl bych dostat odkaz?
Re: Dračí Hlídka
Tady je:
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=111&t=12989
Ale mezi námi, nevím, k čemu ti bude, eerieBaatezu podle mého soudu klade těm tunám textu větší význam, než mají.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 19390
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
Je to hezká ilustrace toho jak může mít pět tvůrců nového DrD sedm odlišných názorů 

hraju: Projekt Omega
Re: Dračí Hlídka
Je to poučný souhrn mnoha různých pohledů na konkrétní problémy (z nichž o některých jsem neměl ani tušení), je to podobně zajímavé, jako ta debata o Hlídce, co si kdo jak představoval, co je špatně, co by mělo být jinak atd. člověk sice nenalezne odpovědi, ale ty otázky a mnohá zamyšlení mají obrovskou hodnotu, kor když si to jeden projde takhle najednou za kratší časové období.. aneb i já jsem nedávno bouchnul do stolu a "podržte mi pivo, teď vám ukážu, jak se to teda má konečně udělat správně!" a protože mám nějak v poslední době čas na přemýšlení, tak jsem se rozhodl, že si z prdele stoupnu do dlouhé fronty těch, kteří do šuplíku vymysleli toho jediného a pravého nástupce DrD. Diskuse je cenným zdrojem inspirace a jemnou připomínkou, že by se tím člověk neměl nechat moc pohltit a nebrat to vážně, neb to stejně nemá smysl, ale zase to zkusil skoro každý



- eerieBaatezu
- Příspěvky: 9450
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
Ahoj Slaane$hi, vítej na fóru.Slaane$h píše: ↑22. 7. 2019, 15:08Je to poučný souhrn mnoha různých pohledů na konkrétní problémy (z nichž o některých jsem neměl ani tušení), je to podobně zajímavé, jako ta debata o Hlídce, co si kdo jak představoval, co je špatně, co by mělo být jinak atd. člověk sice nenalezne odpovědi, ale ty otázky a mnohá zamyšlení mají obrovskou hodnotu, kor když si to jeden projde takhle najednou za kratší časové období.. aneb i já jsem nedávno bouchnul do stolu a "podržte mi pivo, teď vám ukážu, jak se to teda má konečně udělat správně!" a protože mám nějak v poslední době čas na přemýšlení, tak jsem se rozhodl, že si z prdele stoupnu do dlouhé fronty těch, kteří do šuplíku vymysleli toho jediného a pravého nástupce DrD. Diskuse je cenným zdrojem inspirace a jemnou připomínkou, že by se tím člověk neměl nechat moc pohltit a nebrat to vážně, neb to stejně nemá smysl, ale zase to zkusil skoro každý![]()
![]()

Jop. Já osobně si myslím, že ta diskuze je fakt dobrá. Přispívali tam lidi, co byli dost konzervativní, ale i lidi, co chtěli hodně změn; jak lidi, co se jim DrD nikdy moc nelíbilo, tak lidi, pro které bylo super. A hlavně všichni se opravdu snažili přijít s něčím konstruktivním.
Jo, je tam spíš hodně otázek a konceptů, než odpovědí, co Ti dají jasný design. Je na každém tvůrci, co si z toho vezme. Každopádně se tam opravdu objevují témata, o kterých člověk ani nikdy nepřemýšlel a hned má zase jinou perspektivu, co někomu přijde důležité a někomu ne.
Něco udělat zkus, to je gró všeho, o čem naše komunity jsou. I když nic konečného nevznikne, tak jsou cenné už jen ty diskuze, i když je fakt, že koukni kolik tun tady toho už máme. Na druhou stranu každý návrh je čímsi specifický, i tvorba retro-klonu může vést k zajímavým detailům a třeba i novému přístupu k nějakému prvku klasického hraní.
Co já osobně zjistil je, že nikdy neuděláš radost všem, ani sobě, každé designové rozhodnutí má dvě strany své mince a musíš si umět vyargumentovat, proč danou věc děláš právě tak či onak.
Už jen věci jako jak chceš v základu vyhodnocovat, zda binárně, nebo nějaké částečné úspěchy a komplikace; do toho se nabaluje rychlost vyhodnocování a čtení hozených výsledků, feeling hry, nabalování zdrojů postav na hody, vhodné kostky/rozsahy hodů/snadné počítání/čtení výsledků/hod+stat/nebo pool kostek, atd., atd., a prostě někdy zjistíš, že být ultra-konzervativní, jako DrH, Ti ušetří milion času, uvažování a testování, protože prostě vezmeš systém téměř jedna ku jedné a jedeš. To pak samozřejmě záleží na tom, co od té hry chceš.
Pokud něco budeš dělat, tak držím palce, založ téma a piš.
Re: Dračí Hlídka
Než to dočtu, tak doufám dosáhnu osvícení, je toho fakt nějak hodně.
Svatý grál je teď pro mne "základní mechanika" a "základní formule" tedy způsob vyhodnocování, který by měl být napříč systémem jednotný a měl umět řešit většinu situací nějak věrohodně a konzistentně (asi to neexistuje, ale vstřebávám různé dojmy a převaluje se mi v hlavě nějaký koncept), a nejlépe i jednoduše + by měl existovat vzorec pro většinu převodů, tím by se zajistila vyváženost a snadná tvorba konkrétních schopností... asi.. ještě nevím.
Hlídka v tomto udělala krok dopředu opuštěním procentového hodu, ale ještě by to chtělo vychytat ty aspekty vyplývající z hodu na past....

To je právě naprostý základ, odmítám cokoliv stanovovat "pocitově", pokud to prostě nepůjde nějak odůvodnit, je to špatně...eerieBaatezu píše: ↑24. 7. 2019, 10:32Nikdy neuděláš radost všem, ani sobě, každé designové rozhodnutí má dvě strany své mince a musíš si umět vyargumentovat, proč danou věc děláš právě tak či onak.
Svatý grál je teď pro mne "základní mechanika" a "základní formule" tedy způsob vyhodnocování, který by měl být napříč systémem jednotný a měl umět řešit většinu situací nějak věrohodně a konzistentně (asi to neexistuje, ale vstřebávám různé dojmy a převaluje se mi v hlavě nějaký koncept), a nejlépe i jednoduše + by měl existovat vzorec pro většinu převodů, tím by se zajistila vyváženost a snadná tvorba konkrétních schopností... asi.. ještě nevím.
Hlídka v tomto udělala krok dopředu opuštěním procentového hodu, ale ještě by to chtělo vychytat ty aspekty vyplývající z hodu na past....
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 9450
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
Odůvodníš všechno, problém je nakonec si vybrat, které důvody převáží.

Už zpovzdálí slyším startovat Jersona...

No, pokud jsi v této fázi, tak rozhodně čti dál.
Re: Dračí Hlídka
Týmu hlídky jsem docela intenzivně cpal 2d6 jako univerzální hod pro všechno (mám rád nelineární rozvržení pravděpodobnosti a rozsah 2-12 mi připadá ideální), ale byl jsem poslán kamsi s tím, že je to málo dračák, že ten pravý dračák je přece d6+ v boji a d10 na pasti, neasi.Slaane$h píše: ↑26. 7. 2019, 17:21Svatý grál je teď pro mne "základní mechanika" a "základní formule" tedy způsob vyhodnocování, který by měl být napříč systémem jednotný a měl umět řešit většinu situací nějak věrohodně a konzistentně (asi to neexistuje, ale vstřebávám různé dojmy a převaluje se mi v hlavě nějaký koncept), a nejlépe i jednoduše + by měl existovat vzorec pro většinu převodů, tím by se zajistila vyváženost a snadná tvorba konkrétních schopností... asi.. ještě nevím.
Hlídka v tomto udělala krok dopředu opuštěním procentového hodu, ale ještě by to chtělo vychytat ty aspekty vyplývající z hodu na past....
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 9450
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
Tywe my ten remake měli udělat.
Tohle fakt zavání těžkým zpátečnictvím.

- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 19390
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
Pravý Dračák je hod 2k6, jen je rozdělený mezi dva hráče a háže se proti sobě, ale pořád dává stejné výsledky jako klasický hod 2k6.
hraju: Projekt Omega
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 9450
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
Ten úplně pravý Dračák je 1k6 vs 1k6/když padne 6 hoď znovu (čili ta distribuce je ujětě jinde než pouhá 2k6). A taky 1k10 a taky k%.
Jak došli k tomu nechat tam všechno kromě procent by mě zajímalo.
Jak došli k tomu nechat tam všechno kromě procent by mě zajímalo.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 19390
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
2k6 má rozsah 2 až 12 se středem 7.
1k6-1k6 má rozsah -5 až +5 se středem v 0. Ten samý hod, jen posunutý o 7 dolů. Bonusová šestka zvyšuje rozsah, ale symetricky na obě strany, takže to nehraje podstatnou roli.
1k6-1k6 má rozsah -5 až +5 se středem v 0. Ten samý hod, jen posunutý o 7 dolů. Bonusová šestka zvyšuje rozsah, ale symetricky na obě strany, takže to nehraje podstatnou roli.
hraju: Projekt Omega
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 9450
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
Akorát když chceš spočítat, jakou máš šanci, že padne určitá hodnota, tak je to mnohem větší bordel, než 2k6, ale jinak jasný, je to jak píšeš.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti