Dračí Hlídka – Obecná diskuze
Dračí Hlídka – Obecná diskuze
( anotace v Databázi RPG)
Tohle je obecná diskuze k dračí hlídce. Máme ještě jednu diskuzi, kde se babráme v detailech a čísílkách:Dračí Hlídka je komunitou vypilovaná hra mocných válečníků velících spojencům v boji, obětavých kouzelníků chránící vesničany poutem života a trhlých alchymistů metajících blesky pomocí svého prstenu. Hlídka je duchovním nástupcem Dračího Doupěte, je ale mnohem víc než to, neboť postavám dodává velmi široký rozsah schopností i dovedností, ze kterého je možné vybírat. Používá seznam logických dovedností, které se mohou naučit všichni hráči a kromě několika moderních mechanik (výhoda / nevýhoda k hodu) si zachovává své kouzlo a charakter středověkého/fantasy RPG pomocí mnoha skvělých ilustrací a drsných pravidel, jako je velmi pomalé léčení spánkem.
Dračí Hlídka – Kritická analýza
Odkazy:
Domovská stránka
Skavenova recenze betaverze
Jersonova recenze na Kostce
Youtube kampaně klanu Zephyra
Recenze na Games Tiscali
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
Fakt si myslíš, že všechny ty postřehy, co tam napsali Argonantus, Jerson, Pieta, Cor, York, Vallun, Nekra, vzteklina, Ecthelioni, Sparkle, Pepa, Marky Parky, Quentin a mnozí další jsou snůška kokotin k zasmání? Ok. Já si naopak myslím, že to jedna z nejzajímavějších a nejobsažnějších diskuzí ohledně starého Dračáku a celého toho stylu hraní, konceptů kolem něj, atd., co jsem na netu četl. A kdo chce dělat nový Dračák, měl by se do ní podívat, jelikož se tam do krve řeší snad každá svatá kráva a kdejaký šváb toho systému.Arten_CZ píše:Tak ten byl dobrý, upřímně jsem se po ránu zasmáleerieBaatezu píše:...a pokud borci nečetli naše stohy rozborů o remaku...
Pokud
tak to bude jen dvacet let starý herní design (o kterém se i zastánci DrDo shodli, že se dá udělat o dost lépe), který má emulovat dračák, ve kterém budou chybět všechny dračákovské věci, jelikož to nemá licenci.PardGalen píše:Tak prý to má být tak podobné DrD jak to jenom jde. Plná pastva kraviček.
Já osobně tomu pořád moc nechci věřit, protože když už dělám novou hru a trávím tím hafo času, tak se přece poučím z věcí minulých a snažím se vychytat věci, o kterých se spousta hráčů shodla, že jsou problematické, a ne jen, že se budu snažit udělat to co nejpodobnější nějakému archaickému systému, kde určité věci docela skřípou. Osobně si tak myslím, že tam změny budou a teď jsem jen zvědav jak provedené.
Re: Dračí Hlídka
Já si myslím, že je docela hloupost (naivita? Těžko najít správné slovo) předpokládat, že to někdo z venku četl. Nebo našel. Nedej bože našel, četl a odfiltroval hlušinu. Co je vevnitř pak moc nehraje roli.eerieBaatezu píše:Fakt si myslíš, že všechny ty postřehy, co tam napsali Argonantus, Jerson, Pieta, Cor, York, Vallun, Nekra, vzteklina, Ecthelioni, Sparkle, Pepa, Marky Parky, Quentin a mnozí další jsou snůška kokotin k zasmání?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
Tak jasně. Já neargumentuju pro to, že to někdo hledá a čte.OnGe píše:Já si myslím, že je docela hloupost (naivita? Těžko najít správné slovo) předpokládat, že to někdo z venku četl. Nebo našel. Nedej bože našel, četl a odfiltroval hlušinu.
Tohle nechápu.OnGe píše:Co je vevnitř pak moc nehraje roli.
Re: Dračí Hlídka
Pokud někdo text nenajde, nepřečte a neprofiltruje, tak je úplně jedno, co v něm je.
Argumentuješ, že pokud nečetli vaše stohy rozborů, musejí udělat sračku. Takže buď předpokládáš, že to měli číst (což je jak jsem psal), nebo prostě potřebuješ důvod, proč dělají sračku. Třeba Sirien tenhle manévr používá s tím, že dodá počet her a knížek o gamedesignu, co měl člověk přečíst, než se do čehokoliv pustí (shodou okolností čísla v čase rostou a odpovídají tomu, co doposud zpracoval Sirien). Což mi připadá taky hloupé.
Je ještě nějaká třetí varianta?
Argumentuješ, že pokud nečetli vaše stohy rozborů, musejí udělat sračku. Takže buď předpokládáš, že to měli číst (což je jak jsem psal), nebo prostě potřebuješ důvod, proč dělají sračku. Třeba Sirien tenhle manévr používá s tím, že dodá počet her a knížek o gamedesignu, co měl člověk přečíst, než se do čehokoliv pustí (shodou okolností čísla v čase rostou a odpovídají tomu, co doposud zpracoval Sirien). Což mi připadá taky hloupé.
Je ještě nějaká třetí varianta?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
Tuhle implikaci máš odkud?OnGe píše:Argumentuješ, že pokud nečetli vaše stohy rozborů, musejí udělat sračku.
Protože tahle věta
to neříká.eerieBaatezu píše:Pokud má ta podobnost být systémová a pokud borci nečetli naše stohy rozborů o remaku, tak si myslím, že to bude docela krizová záležitost.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
Říká, že mám důvody si myslet, že to bude krizové. Neříká, že tvrdím, že to bude krizové a hotovo.
Jinak proti radě studovat to, co chce člověk dělat, nic namítat nemohu. Ať jde o game design, nebo úplně cokoliv jiného. Čili mi vůbec nepřijde blbé, když Sirien dodá seznam materiálu, co by si měl člověk přečíst, než začne něco páchat. Je to ten samý princip, jako když já lozím po všech možných DnD fórech a čtu, co lidem vadí a nevadí na různých edicích a najednou člověk zjistí, na kolik věcí sám vůbec nepřišel, že mohou být problém, že někomu kazí hraní a podobně. Čím víc čtu, tím míň mi princip "schovám hlavu do písku a udělám to po svém" připadá né až zas tak moc šťastný.
Jinak proti radě studovat to, co chce člověk dělat, nic namítat nemohu. Ať jde o game design, nebo úplně cokoliv jiného. Čili mi vůbec nepřijde blbé, když Sirien dodá seznam materiálu, co by si měl člověk přečíst, než začne něco páchat. Je to ten samý princip, jako když já lozím po všech možných DnD fórech a čtu, co lidem vadí a nevadí na různých edicích a najednou člověk zjistí, na kolik věcí sám vůbec nepřišel, že mohou být problém, že někomu kazí hraní a podobně. Čím víc čtu, tím míň mi princip "schovám hlavu do písku a udělám to po svém" připadá né až zas tak moc šťastný.
Re: Dračí Hlídka
Mě na tom přijde hloupé, když člověk jako etalon bere to, co sám absolvoval. Přesně to, co sám absolvoval.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
Tak jasně. Já to vzdělávání se v něčem beru spíš obecně, prostě je výrazně lepší to dělat, než nedělat. Na druhou stranu pokud toho člověk přečte hodně a má rozhled (zda do této kategorie spadá Sirien ať každý posoudí sám), nebráním se tomu, aby doporučil to, co mu přijde dobré.
Já maníkům z DH fandím. Těším se na jejich produkt. Ale mám i určité obavy. Ale těším se.
Já maníkům z DH fandím. Těším se na jejich produkt. Ale mám i určité obavy. Ale těším se.
Re: Dračí Hlídka
Tahle věta je neúplná a dost.. Má to sice být jako DrD ale týpek si dal fakt práci to zjednodušit. Udělat hru hratelnější. Aspoň tak jsem si to zapamatoval. Myslím že tam bylo něco o zredukování hodů na 2. Ne jak v klasice, hod na postřeh, iniciativu atd.PardGalen píše:Tak prý to má být tak podobné DrD jak to jenom jde. Plná pastva kraviček.
Ještě něco s levelováním. Že oni mají pro každou profesi stejnou hranici kterou musí překročit k získání dalšího lvl. +mají kněze. Hraničář není tak OP. A druid byl ve starém DrD celkem omezený když nebyl ve hvozdu. U nich má celkem volnost. Aspoň co jsem si stačil zapamatovat. Moc jsem jim naděje nedával, týpek co to přednášel sám řekl, že mají nějaké věci nedodělané. Jenže do července, kdy to plánují vydat mají spoustu času. Podle mě, to bude sice podobné ale určitě rychlejší jak pro družinu tak pro PJ.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
No vida, tak má intuice neselhala. Teď jsem jen zvědav na ty změny.
Wau, koukám, že pro grafiku obalů vzali layout DnD 3,5e, ten byl fakt povedený.
Na dva? Proč dva? Jaké dva? (To není otázka na Tebe, jen taková rétorická. ) To říkám, hned nějaké divné rozhodnutí, že tam nestačí jen jeden typ hodu.Keleren píše:Myslím že tam bylo něco o zredukování hodů na 2.
Wau, koukám, že pro grafiku obalů vzali layout DnD 3,5e, ten byl fakt povedený.
Re: Dračí Hlídka
Ne, já si myslím, že tam napsala spousta lidí svoje preference, které jsou vzájemně nekompatibilní. Pokud by jim měla diskuze k něčemu být, museli by si zjistit preference konkrétních lidí, vybrat toho, který se jejich vlastním preferencím přibližuje nejvíce a soustředit se pouze na jeho příspěvky.eerieBaatezu píše:Fakt si myslíš, že všechny ty postřehy, co tam napsali Argonantus, Jerson, Pieta, Cor, York, Vallun, Nekra, vzteklina, Ecthelioni, Sparkle, Pepa, Marky Parky, Quentin a mnozí další jsou snůška kokotin k zasmání?
Tato konkrétní diskuze jako celek je jako zdroj inspirace pro vlastní tvorbu rozhodně horší, než kdyby ji vůbec nečetli.
Přesně z tohoto důvodu. Jen bych nepoužil slovo řeší, použil bych spojení "válčí se o...". A výsledek války není řešení, výsledek války není žádný. Vede se tvrdá zákopová válka a žádná ze stran (preferencí autorů) svůj zákop neopustila.eerieBaatezu píše:jelikož se tam do krve řeší snad každá svatá kráva a kdejaký šváb toho systému
Mě z této věty vyplývá, že si myslíš, že přečtením té diskuze by se krizovost jejich projektu zmenšila, což mě rozesmálo, protože si naopak myslím, že pouhým přečtením té diskuze by se krizovost zvýšila.eerieBaatezu píše:...a pokud borci nečetli naše stohy rozborů o remaku, tak si myslím, že to bude docela krizová záležitost.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
EB: Máš nějaký fetish na sjednocený hod? Hromada her má dva hody, dokonce i World of Dungeons a to je minimalistické až za roh.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Dračí Hlídka
Proč se to menuje Dračí Hlídka?
Dungeons and Dragons - leze se tam do kobek a bojuje s draky
Dračí Doupě - se tam leze do dračích doupat
Shadowrun - běhá se tam ve stínech
Cyberpunk 2020 - je to kyberpunk, odehrává se to v roce 2020
Call of Cthulhu - asi nejslavnější povídka autora do jehož světa je to zasazeno
Warhamer Fanatsy Roleplay - je to RPG podle stolní wargame warhammer fantasy
My Life with Master - hraješ chcípáka ovládaného krutým pánem
Mountain Witch - řeší se tam horský čaroděje
RIFTS -trhliny do jiných dimenzí™
Vampire: The Masquerade - seš upír, maskuješ svoji pravou povahu
Hrdinové Fantasy - hraješ hrdinu, je to fantasy
Ale Dračí Hlídka? Nějak pochybuju, že v tom budeme hrát lidi co sedí ve věži a sledují nebesa, aby spustili poplach kdyby se objevil drak...
EDIT: Bestiář je plný generických cthuloidů, takže asi nedojde na nějaké hrdé dračí jezdce...
Dungeons and Dragons - leze se tam do kobek a bojuje s draky
Dračí Doupě - se tam leze do dračích doupat
Shadowrun - běhá se tam ve stínech
Cyberpunk 2020 - je to kyberpunk, odehrává se to v roce 2020
Call of Cthulhu - asi nejslavnější povídka autora do jehož světa je to zasazeno
Warhamer Fanatsy Roleplay - je to RPG podle stolní wargame warhammer fantasy
My Life with Master - hraješ chcípáka ovládaného krutým pánem
Mountain Witch - řeší se tam horský čaroděje
RIFTS -trhliny do jiných dimenzí™
Vampire: The Masquerade - seš upír, maskuješ svoji pravou povahu
Hrdinové Fantasy - hraješ hrdinu, je to fantasy
Ale Dračí Hlídka? Nějak pochybuju, že v tom budeme hrát lidi co sedí ve věži a sledují nebesa, aby spustili poplach kdyby se objevil drak...
EDIT: Bestiář je plný generických cthuloidů, takže asi nedojde na nějaké hrdé dračí jezdce...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host