Dračí Hlídka – Obecná diskuze
Dračí Hlídka – Obecná diskuze
( anotace v Databázi RPG)
Tohle je obecná diskuze k dračí hlídce. Máme ještě jednu diskuzi, kde se babráme v detailech a čísílkách:Dračí Hlídka je komunitou vypilovaná hra mocných válečníků velících spojencům v boji, obětavých kouzelníků chránící vesničany poutem života a trhlých alchymistů metajících blesky pomocí svého prstenu. Hlídka je duchovním nástupcem Dračího Doupěte, je ale mnohem víc než to, neboť postavám dodává velmi široký rozsah schopností i dovedností, ze kterého je možné vybírat. Používá seznam logických dovedností, které se mohou naučit všichni hráči a kromě několika moderních mechanik (výhoda / nevýhoda k hodu) si zachovává své kouzlo a charakter středověkého/fantasy RPG pomocí mnoha skvělých ilustrací a drsných pravidel, jako je velmi pomalé léčení spánkem.
Dračí Hlídka – Kritická analýza
Odkazy:
Domovská stránka
Skavenova recenze betaverze
Jersonova recenze na Kostce
Youtube kampaně klanu Zephyra
Recenze na Games Tiscali
Re: Dračí Hlídka
Taky se mi nezdá, že by si hráli na DnD cargokult. A taky datum vydání do roka a do dne slibují už řadu let, takže já osobně tomu dávám rok. Maximálně dva.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Dračí Hlídka
Dostaly se mi do rukou pravidla Dračí Hlídky (betaverze), tak jsem sepsal své první dojmy.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
Četl jsem, a mé obavy se naplnily. Takže vedle DrD 1.6, DrD2, pár zoufalců s DrD+ a DnD 5e se komunita tradičních fantasy hráčů ještě rozdělí na hráče Dračí hlídky, kterým bude tenhle starý dračák vyhovovat, ale ostatní ho odmítnou, protože
1) proč přecházet, když je to prakticky stejné
2) proč se vracet k 30 let starému systému v lepší grafice
1) proč přecházet, když je to prakticky stejné
2) proč se vracet k 30 let starému systému v lepší grafice
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Dračí Hlídka
Jde jen o to, jak DH dokáže nasát hráče DrD 1 a nové hráče, zkrátka o její aktivní komunitu.
O úspěchu Androidu taky rozhodl Google Play a ne HW konkrétního telefonu.
O úspěchu Androidu taky rozhodl Google Play a ne HW konkrétního telefonu.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
Mohl to být přepracovaný Dračák, který nevznikl jako spojení neslučitelných představ, ale na které je vidět posun třiceti let vývoje RPG.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Dračí Hlídka
Když to máš těžký.Jerson píše:Mohl to být přepracovaný Dračák, který nevznikl jako spojení neslučitelných představ, ale na které je vidět posun třiceti let vývoje RPG.
Lidé, co nikdy nehráli nic jiného než DrD 1, jsou zvyklí na všechno s ním spojené. Když jim dáš hru o 30 let vývoje novější, řeknou ti, že to není Dračák. A mají vlastně pravdu, protože i ti autoři moderních her k tomu dospěli postupně během dlouhé cesty a objevování různých odboček a slepých uliček. A hráč typického Dračáku na takovou cestu nedohlédne. Je to podobné, jako bys zkoušel vysvětlovat integrály žáku 3. třídy ZŠ. Nevysvětlíš. On se k tomu musí sám postupně dopracovat.
Noví hráči toto mají snazší, protože nejsou zatížení těmi starými přístupy. Rovnou se učí na tom novém designu, který jim pak přijde normální.
Navíc DrD 1 má oproti DnD nevýhodu, že bylo 10 let zakonzervované ve více méně stejném stavu a pak zaniklo. DnD má za sebou několik různých edic s různými přístupy, takže DnD hráči jsou na různé přístupy zvyklí.
Vem si, jak dlouho trvá vyvinout vlastní hru podle vlastní představy do použitelného stavu. Roky. A kdybys chtěl udělat DrD 1, které splní i představy desetitisíců jiných hráčů DrD 1, tak by to musel být full-time job celé skupiny designérů s roky zkušeností a s pravidelnou interakcí minimálně tisíců testerů. To je v podmínkách ČR nesplnitelné. Nikdy to tu nikdo nedokázal. I Klíma psal DrD jako svou vlastní verzi D&D, kterou pak ostatní přijali za svou.
Takže máš dvě možnosti.
1) Vzít nějakou ve světě populární fantasy hru a udělat její překlad či vlastní variaci a doufat, že bude obdobně populární i u nás, nebo
2) Udělat čistý klon DrD 1 s tím, že ho budou hrát fanoušci DrD 1 a pár dalších.
Zapovězené země nebo JaD splňují bod 1, Dračí hlídka bod 2. Ten ale není neobvyklý ani ve světě. Existují tisíce klonů různých edic D&D.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
Tak jsem si přečetl Skavenovy dojmy. Co na to říct, no... Zahrál bych si to.
Fakt nemám problém s tím, že fantasy hrdinové mají skilly jako zpracování zvěře, nějak nechápu, co je na tom špatně. Prostě klasickej middle-school. Házet si na vyrážení dveří a počítat kila výstroje, to samé...
1k6 na souboj a 1k10 na ostatní mohli nějak sjednotit, ale dá se s tím žít nebo to ohouserulovat. Stejně jako nakonec všechno, pokud nebudu chtít počítat šípy, tak to prostě dělat nebudu.
Z toho vyplývá, že mě zajímá to systémové jádro, o kterém jsem se nic nedočetl. Ale počítám, že je to klasický hod proti obtížnosti na uspěl/neuspěl.
Jak fungují a jak jsou definovány životy a mana?
Docela čumím, že si dovolili vzít Sicca a Theurga, tam už bych se bál, že je to dost šlapání do DrD property, když už vyhodili kudůka a krolla, asi ze stejného důvodu.
Ono je to těžké, na jednou stranu ten DxD základ lidem evidentně funguje, DnD clonů a předělávek jsou tuny, lidi to kupují a hrají, d20+bonus vs DC, hotovo a můžete mít milion teorií, jak se dá líp házet a hrát, a stejně to lidem funguje a víc nepotřebují.
Na druhou stranu já když jsem dělal systém, tak jsem uvízl na tom, že jsem chtěl, aby hod dělal víc věcí, jako částečný úspěch, aby se hráč mohl rozhodnout víc riskovat, nebo vyčerpat síly a tím změnit výrok kostek, které někdy hráčovi nepřejí, apod... Čím ale zase narůstá komplexnost vyhodnocování, mění se feeling hry a tak... čili nakonec se člověk vrátí k tomu, že si prostě hodí, na deníku má pár číšel, a hotovo, no.
Fakt nemám problém s tím, že fantasy hrdinové mají skilly jako zpracování zvěře, nějak nechápu, co je na tom špatně. Prostě klasickej middle-school. Házet si na vyrážení dveří a počítat kila výstroje, to samé...
1k6 na souboj a 1k10 na ostatní mohli nějak sjednotit, ale dá se s tím žít nebo to ohouserulovat. Stejně jako nakonec všechno, pokud nebudu chtít počítat šípy, tak to prostě dělat nebudu.
Z toho vyplývá, že mě zajímá to systémové jádro, o kterém jsem se nic nedočetl. Ale počítám, že je to klasický hod proti obtížnosti na uspěl/neuspěl.
Jak fungují a jak jsou definovány životy a mana?
Docela čumím, že si dovolili vzít Sicca a Theurga, tam už bych se bál, že je to dost šlapání do DrD property, když už vyhodili kudůka a krolla, asi ze stejného důvodu.
Ono je to těžké, na jednou stranu ten DxD základ lidem evidentně funguje, DnD clonů a předělávek jsou tuny, lidi to kupují a hrají, d20+bonus vs DC, hotovo a můžete mít milion teorií, jak se dá líp házet a hrát, a stejně to lidem funguje a víc nepotřebují.
Na druhou stranu já když jsem dělal systém, tak jsem uvízl na tom, že jsem chtěl, aby hod dělal víc věcí, jako částečný úspěch, aby se hráč mohl rozhodnout víc riskovat, nebo vyčerpat síly a tím změnit výrok kostek, které někdy hráčovi nepřejí, apod... Čím ale zase narůstá komplexnost vyhodnocování, mění se feeling hry a tak... čili nakonec se člověk vrátí k tomu, že si prostě hodí, na deníku má pár číšel, a hotovo, no.
Re: Dračí Hlídka
Taky mě ten kudůk překvapil. Zvlášť proto, že z hlediska názvu je to stejně jako hobit z Tolkiena a ne z DrD a v DrD tam není vůbec žádný zajímavý lore.
Taky mě překvapilo, že tam dali prostě obra a ne půlorka.
Taky mě překvapilo, že tam dali prostě obra a ne půlorka.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Dračí Hlídka
Co je na theurgovi? To není žádný proprietární název - již staří řekové měli theurgy.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
Jasně, je fakt, že sicco i theurg by se dali okecat, pže to nejsou slova, co vymysleli tvůrci DrD. Problém bych viděl v tom, že takhle pojmenované povolání má úplně stejný koncept, jako intellectual property Dračáku, ale tak nejsem právník, nevím...
Krolla si nelajzne nikdo, protože to je prostě vyloženě DrD věc, to je jasné.
Obr je fakt zvláštní, půlork je OGL a sedí na krolla víc.
Dost by mě zajímaly další detaily, ty životy, mana, jak vypadají kouzla, apod.
Krolla si nelajzne nikdo, protože to je prostě vyloženě DrD věc, to je jasné.
Obr je fakt zvláštní, půlork je OGL a sedí na krolla víc.
Dost by mě zajímaly další detaily, ty životy, mana, jak vypadají kouzla, apod.
Re: Dračí Hlídka
Po právní stránce bych to asi neřešil, protože to vyžaduje, aby s tím měl původní autor/správce práv problém a situace kolem autorských práv DrD je poněkud nepřehledná. Mám zato, že i něco s Altarem řešili, takže bych suše předpokládal, že je to takhle v pohodě.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
Díky za postřehy, Skavene. Doteď se mi totiž nepodařilo o hře zjistit něco konkrétnějšího, takže tvůj přehled fakt pomohl. A taky díky za odkaz na mojí prastarou recenzi DrD, donutil jsi mě si to zase po letech přečíst.
Takže je to prostě "jenom" učesaný Dračák.
To na jednu stranu není nic objevného, na druhou stranu - jako člověk hrající old-schoolové klony DnD - chápu přitažlivost pro některé hráče, kteří mají DrD rádi a ocení nějakou učesanější podobu. Protože Dračí Doupě 1.6 je fakt nepoužitelná, nehratelná hra.
Z tohohle ohledu je jejich zpětná kompatibilita s DrD velký plus, protože umožňuje plynule konvertovat jak kampaň, tak všechny materiály, světy atd., které už hráči můžou mít.
Dovolte mi proroctví: úspěch Dračí hlídky vůbec nebude závisech na kvalitách systému. Úspěch bude záviset na tom, jestli pro tu hru budou (a) produkovat kvalitní dobrodružství a jiný hratelný obsah; (b) jezdit s ní po conech a propagovat ji osobně otevřenými hraními. Zejména ty dobrodružství jsou klíčová a koukal jsem, že na stránkách už jich dost mají (byť s tou kvalitou to asi bude otaznější). To je to, co jim může pomoct zkonvertovat hráče z DrD 1.6 (a že jich asi není málo) na DrH.
Takže je to prostě "jenom" učesaný Dračák.
To na jednu stranu není nic objevného, na druhou stranu - jako člověk hrající old-schoolové klony DnD - chápu přitažlivost pro některé hráče, kteří mají DrD rádi a ocení nějakou učesanější podobu. Protože Dračí Doupě 1.6 je fakt nepoužitelná, nehratelná hra.
Z tohohle ohledu je jejich zpětná kompatibilita s DrD velký plus, protože umožňuje plynule konvertovat jak kampaň, tak všechny materiály, světy atd., které už hráči můžou mít.
Dovolte mi proroctví: úspěch Dračí hlídky vůbec nebude závisech na kvalitách systému. Úspěch bude záviset na tom, jestli pro tu hru budou (a) produkovat kvalitní dobrodružství a jiný hratelný obsah; (b) jezdit s ní po conech a propagovat ji osobně otevřenými hraními. Zejména ty dobrodružství jsou klíčová a koukal jsem, že na stránkách už jich dost mají (byť s tou kvalitou to asi bude otaznější). To je to, co jim může pomoct zkonvertovat hráče z DrD 1.6 (a že jich asi není málo) na DrH.
Re: Dračí Hlídka
Dnes už to není tak jasné. Můžeš říct, že tvá hra spadá do světa Asterionu. A tam je kroll svou vlastní součástí. A Asterion už pod Altar nespadá. Právně spadá pod autory Asterionu.Krolla si nelajzne nikdo, protože to je prostě vyloženě DrD věc, to je jasné.
Dračí hlídka je precedens, podle kterého se asi bude RPG scéna ubírat dál.
Každopádně Altaru by spíš uškodilo, kdyby šel právně proti Dračí hlídce, jak je ovšem vidět na soudních tahanicích TSR na konci 90. let. Taky proto Wizardi hned na začátku vydali OGL, aby podobným tahanicím předešli.
Možná by pro Altar bylo bývalo lepší, kdyby Dračí hlídku vydal sám*. Chápu, že to nechtěl udělat, protože se nechtěl vracet k tomu zastaralému designu DrD 1.6. Wizardi se tenkrát rozhodli předejít konkurenci tím, že budou stavět na silné značce a nejlepším možném designu. Nevěřili, že by nějaká jiná firma mohla přijít s lépe designovaným D&Dčkem než oni sami.
Altar by podle precenensu TSR/WotC udělal nejlépe, kdyby pod kapotou DrD běžela vždy ta nejlépe nadesignovaná česká fantasy hra. To se lehce řekne, ale hůř udělá. Zvlášť, když vidíme, že se těch vlaků na tomto poli rozjíždí víc (od Mytaga) a Altaru se 7 let starým DrD II (protože si přiznejme, že revize bylo jen zaplátování těch nějvětších děr) a 15(!) let starým DrD+ ujíždí vlak.
Po vzoru WotC by si Altar měl nechat zpracovat analýzu, co současní hráči a potenciální noví hráči fantasy RPG chtějí a vydat nové DrD. Wizardi to tak udělali před vydáním DnD 3e i 5e a vždy se jim to vyplatilo.
------------
* A IMHO ještě lepší by bývalo bylo, kdyby před nějakými patnácti lety kývl na nabídku Alnaga předělat DrD do kabátu OGL 3.0 a udělat tak z DrD (tehdy) moderní hru.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
Altar akorát aktivně podporuje vývoj DrD+2. Jsem zvědav s jakým systémem přijdou a zda to bude schopno konkurovat DrH.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti