Dračí Hlídka

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Slaane$h
Příspěvky: 5
Registrován: 17. 7. 2019, 14:00

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od Slaane$h » 28. 7. 2019, 07:25

eerieBaatezu píše:
26. 7. 2019, 21:57
Jak došli k tomu nechat tam všechno kromě procent by mě zajímalo.
Rozkaz zněl jasně, musí to být co nejvíce Dračí Doupě, zachování hodů tak byla jasná volba.... akorát procenta jsou takový bullshit*, že se pro jeho obhajobu blbě hledaly argumenty i mezi těmi nejkonzervativnějšími. Teď se na úspěch hází jako hod na past k10+ atribut(oprava) + úroveň dovednosti, IMHO určitě posun vpřed, akorát je ten potenciál dost nevytěžený, s hodnotou pasti, nebo nějakými opravami lze trochu pracovat, ale jen minimálně, přitom debata okolo "pro PJ na Gameconu je možná zábavné, když padne fatální neúspěch, ale ve skutečnosti hráči neúspěch u dovednosti pro kterou mají minimum zdrojů spíše nenávidí, než že by to brali jako 'zpestření' ", ale nikam dál se to neposunulo.

*je potřeba mít a pamatovat si tabulky, kde hod buď škáluje naprosto kosmeticky, že to nemá cenu z hlediska pravděpodobnosti nějak řešit a nebo to škáluje stejně jako k10,0 což je taky nadbytečné.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3008
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od ShadoWWW » 28. 7. 2019, 07:36

Kdybych já chtěl spojit hody k10 a k6 - respektive 2k6, jak píše Jerson - udělal bych 1k10 jako základní hod proti binárnímu výsledku a následně 2k6 na zjištění míry úspěchu. K obému by se mohla přičítat určitá oprava (bonus nebo postih), pochopitelně k oběma hodům by mohla být jiná. Bylo by to přehlednější a variabilnější. Zároveň by tam šlo lehce nasadit pravidlo kritického úspěchu a neúspěchu (při hodu 1 na 1k10 se hází jen 1k6, při hodu 10 na 1k10 se naopak hází 3k6).
:think:

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8717
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od eerieBaatezu » 28. 7. 2019, 12:47

Slaane$h píše:
28. 7. 2019, 07:25
Rozkaz zněl jasně, musí to být co nejvíce Dračí Doupě, zachování hodů tak byla jasná volba.... akorát procenta jsou takový bullshit*, že se pro jeho obhajobu blbě hledaly argumenty i mezi těmi nejkonzervativnějšími. Teď se na úspěch hází jako hod na past k10+ atribut(oprava) + úroveň dovednosti, IMHO určitě posun vpřed, akorát je ten potenciál dost nevytěžený, s hodnotou pasti, nebo nějakými opravami lze trochu pracovat, ale jen minimálně, přitom debata okolo "pro PJ na Gameconu je možná zábavné, když padne fatální neúspěch, ale ve skutečnosti hráči neúspěch u dovednosti pro kterou mají minimum zdrojů spíše nenávidí, než že by to brali jako 'zpestření' ", ale nikam dál se to neposunulo.

*je potřeba mít a pamatovat si tabulky, kde hod buď škáluje naprosto kosmeticky, že to nemá cenu z hlediska pravděpodobnosti nějak řešit a nebo to škáluje stejně jako k10,0 což je taky nadbytečné.
V čem je ten potenciál nevytěžený?
Proč je fatální neúspěch pro PJ zábavný?
Že hráče neúspěch nebaví dává smysl, jak se k tomu má to minimum zdrojů a co to znamená?

ShadoWWW píše:
28. 7. 2019, 07:36
Kdybych já chtěl spojit hody k10 a k6 - respektive 2k6, jak píše Jerson - udělal bych 1k10 jako základní hod proti binárnímu výsledku a následně 2k6 na zjištění míry úspěchu. K obému by se mohla přičítat určitá oprava (bonus nebo postih), pochopitelně k oběma hodům by mohla být jiná. Bylo by to přehlednější a variabilnější. Zároveň by tam šlo lehce nasadit pravidlo kritického úspěchu a neúspěchu (při hodu 1 na 1k10 se hází jen 1k6, při hodu 10 na 1k10 se naopak hází 3k6).
Když to jsou právě krkolomnosti, co se moc lidem nechtějí řešit. DnD mají lidi rádi taky proto, že si hodí, připočtou bonus a tím to hasne.

Představ si házet 1k10 + bonus, porovnat to s DC, potom koukat co padlo na součtu 2k6 + jiný bonus a porovnat to s DC, navíc najednou to, jak dobře to padlo na 1k10 nemá vliv na to, jak dobře se daná věc povedla (leda by padl critical), což může působit kontra-intuitivně (kolik lidí už jsem si viděl stěžovat, že jim padlo hustě na d20 a málo na damage kostce...).

Věc, co se mi líbí na složitějším vyhodnocování je, že to lidi odrazuje házet na každou blbost. Taková negativní motivace k lepšímu hraní. :D I když někdy může PJ mít rád házet na všechno, protože mu to může pomáhat generovat obsah.

Uživatelský avatar
Slaane$h
Příspěvky: 5
Registrován: 17. 7. 2019, 14:00

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od Slaane$h » 2. 8. 2019, 10:52

eerieBaatezu píše:
28. 7. 2019, 12:47
1. V čem je ten potenciál nevytěžený?
2. Proč je fatální neúspěch pro PJ zábavný?
3. Že hráče neúspěch nebaví dává smysl, jak se k tomu má to minimum zdrojů a co to znamená?
1. IMHO by s tím šlo lépe pracovat, kdyby byl umožněn nějaký volnější převod mezi pastí, manou a některými parametry kouzla...
2. sám netuším
3. pokud neuspěješ v hodu na útok, můžeš snadněji pokus opakovat, pokud neuspěješ v seslání kouzla, které stojí nějakou magenergii nebo tak něco a máš jí málo na celý den, tak tě to rychle omrzí..

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8717
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Dračí Hlídka

Příspěvek od eerieBaatezu » 2. 8. 2019, 11:04

Slaane$h píše:
2. 8. 2019, 10:52
1. IMHO by s tím šlo lépe pracovat, kdyby byl umožněn nějaký volnější převod mezi pastí, manou a některými parametry kouzla...
Aha, mluvíš konkrétně o kouzlech. Jak magie funguje v DrH nevím, tam je nějaký převod mezi těmahle věcma?
Slaane$h píše:
2. 8. 2019, 10:52
3. pokud neuspěješ v hodu na útok, můžeš snadněji pokus opakovat, pokud neuspěješ v seslání kouzla, které stojí nějakou magenergii nebo tak něco a máš jí málo na celý den, tak tě to rychle omrzí..
Mechaniku neúspěchu při sesílání kouzla celkově nějak nechápu. Myslím, že ve 100% remakerů jsme se shodli, že to patří vyhodit.
Nejenže to nedělá magii zajímavější (prostě se ti nepovede kouzlo, potřebuju vysvětlit logiku za tímhle pravidlem), ale naopak je to frustrující a opruz. Magie se dá udělat zajímavější nebo nevyzpytatelnější jinýho a zajímavými způsoby.

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host