Dračí Hlídka – Obecná diskuze
Dračí Hlídka – Obecná diskuze
( anotace v Databázi RPG)
Tohle je obecná diskuze k dračí hlídce. Máme ještě jednu diskuzi, kde se babráme v detailech a čísílkách:Dračí Hlídka je komunitou vypilovaná hra mocných válečníků velících spojencům v boji, obětavých kouzelníků chránící vesničany poutem života a trhlých alchymistů metajících blesky pomocí svého prstenu. Hlídka je duchovním nástupcem Dračího Doupěte, je ale mnohem víc než to, neboť postavám dodává velmi široký rozsah schopností i dovedností, ze kterého je možné vybírat. Používá seznam logických dovedností, které se mohou naučit všichni hráči a kromě několika moderních mechanik (výhoda / nevýhoda k hodu) si zachovává své kouzlo a charakter středověkého/fantasy RPG pomocí mnoha skvělých ilustrací a drsných pravidel, jako je velmi pomalé léčení spánkem.
Dračí Hlídka – Kritická analýza
Odkazy:
Domovská stránka
Skavenova recenze betaverze
Jersonova recenze na Kostce
Youtube kampaně klanu Zephyra
Recenze na Games Tiscali
Re: Dračí Hlídka
To myslíš ten tým, co se po dlouhém bádání vrátil na začátek?
Altar by měl mít sám představu, jak by DrD mělo vypadat a aktivně řídit jeho design. Dělá to WotC i Paizo, Evil Hat i Cubicle 7 a všechna ostatní úspěšná vydavatelství RPG. To je totiž cesta k úspěchu. Tak, jak řídil vývoj DrD+ a DrD II (původní verzi) je cesta předem odsouzená k neúspěchu.
Altar by měl mít sám představu, jak by DrD mělo vypadat a aktivně řídit jeho design. Dělá to WotC i Paizo, Evil Hat i Cubicle 7 a všechna ostatní úspěšná vydavatelství RPG. To je totiž cesta k úspěchu. Tak, jak řídil vývoj DrD+ a DrD II (původní verzi) je cesta předem odsouzená k neúspěchu.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
Nevím, kam se ten tým dostal nebo kam se vrátil, ale je to jediná Altarem oficiálně podporovaná věc ohledně DrD. Bouchi udělal seznam toho, jaké změny by se měly udát, takže jakousi představu má. To, že se ten tým, dle Tvých informací, někam vrací a cosi, to je věc, do které nevidím, protože netuším, jak se ty Bouchiho cíle snažili implementovat, ale je fakt, že už to trvá docela dlouho.
Ten kroll v Asterionu, to je zajímavá věc, ale jo, je to vlastně tak, je to součást toho settingu přestože to už nemusí být součást Altaru.
Ten kroll v Asterionu, to je zajímavá věc, ale jo, je to vlastně tak, je to součást toho settingu přestože to už nemusí být součást Altaru.
Re: Dračí Hlídka
Jak říkám, záleží na tom, jaký styl hraní se autoři snaží nastavením hry podporovat. Pokud hru prezentují jako drsnou hrdinskou fantasy a pak po hráčích chtějí, by rybařili, porcovali králíky, shánět pitnou vodu a měli u sebe dostatečnou zásobu oleje, nedává mi to smysl. Pod hrdinskou fantasy si představím rychlé napínavé souboje (třeba jako z Dragon Age RPG), napínavý průzkum podzemí, smrtící pasti, překvapení.eerieBaatezu píše: ↑16. 7. 2019, 11:35 Fakt nemám problém s tím, že fantasy hrdinové mají skilly jako zpracování zvěře, nějak nechápu, co je na tom špatně. Prostě klasickej middle-school. Házet si na vyrážení dveří a počítat kila výstroje, to samé...
Jasně, ohouserulovat se dá všechno, ale na to přeci nepotřebujeme Dračí hlídku Já jsem vlastně zatím nepřišel na odpověď na základní otázku - proč bych si měl zahrát Dračí hlídku raději než Dračí doupě 1.X a to je asi problém, ze kterého pramení můj pocit zklamání.eerieBaatezu píše: ↑16. 7. 2019, 11:35 1k6 na souboj a 1k10 na ostatní mohli nějak sjednotit, ale dá se s tím žít nebo to ohouserulovat. Stejně jako nakonec všechno, pokud nebudu chtít počítat šípy, tak to prostě dělat nebudu.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
Tak tohle je hodně zásadní.
Já jsem teda ta povolání, ani koncepty životů, many, jak alchymista nebo theurg pracují se svými schopnostmi, nečetl, ale znamená to tudíž, že DrH nic moc nezměnila a ta povolání se chovají hodně Dračákovsky i co se týče provedení jednotlivých schopností?
Jakože Theurg chodí do sfér, má na ně šanci úspěchu, Kouzelník má mana pool a kouzla stojí manu a tím mechanika kouzlení hasne, apod.?
Má to aspoň jednodušší a odladěnější souboják?
Re: Dračí Hlídka
Hraje to dost lidí (možná ještě neplatí), dělají podporu (nějaká je) a mají pěkně obrázky. Tak mi to přijde.Já jsem vlastně zatím nepřišel na odpověď na základní otázku - proč bych si měl zahrát Dračí hlídku raději než Dračí doupě 1.X a to je asi problém, ze kterého pramení můj pocit zklamání.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
Koncept životů - na 1. úrovni máš 10 + bonus za ODL, přírustek za postup je 1k6 + bonus za ODL.eerieBaatezu píše: ↑16. 7. 2019, 18:11Tak tohle je hodně zásadní.
Já jsem teda ta povolání, ani koncepty životů, many, jak alchymista nebo theurg pracují se svými schopnostmi, nečetl, ale znamená to tudíž, že DrH nic moc nezměnila a ta povolání se chovají hodně Dračákovsky i co se týče provedení jednotlivých schopností?
Jakože Theurg chodí do sfér, má na ně šanci úspěchu, Kouzelník má mana pool a kouzla stojí manu a tím mechanika kouzlení hasne, apod.?
Má to aspoň jednodušší a odladěnější souboják?
Concept many u kouzelníka - je zde tabulka, množství many zavisí na inteligenci. Manapool se dobíjí meditací (2 směny) nebo nasátím many (lze provést tolikrát za den, kolik činí úroveň kouzelníka, obnoví se tím 1k6 bodů). Při sesílání kouzel se háže na úspěch (dovednost sesílání kouzel) proti obtížnosti kouzla a zaplatí se mana.
Alchymista má truhlu (o rozměrech 30x20x20 cm ), při výrobě si háže na lučbu, potřebuje mít základ a suroviny a manu. Může vyrobit třeba lektvar (červené barvy :>;o) ), který umí vyléčit 1k6+2 životy...
Souboják je totožný jako v Drd (je to teda nějaký pátek, co jsem dračák hrál, ale myslím, že je tam vše opravdu stejné - určení UČ, OČ i systém hodů včetně přehazování šestky).
Čili vše velice podobné nebo stejné, jako v Drd 1.X.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
Díky za info, Skavene.
Chrmmm... no možná to staří Dračákisti koupí právě proto, že to nasupluje DrD, které už není k mání. Ale zase od DrD chci krolly a Chodce a ve jménu světa Briah, ve jménu světa Jelizah, ve jménu světa Azirah, žejo...
Nějak se nemůžu zbavit pocitu, co mohlo být, kdyby někdy před třemi roky, když jsme do toho byli žhaví, Altar podpořil naše remakování. V té době do toho šlo hafo lidí, byla živá diskuze i s lidmi, co byly hodně kritičtí a mohl se udělat prostě novej Dračák, co by byl modernější, ale hlavně by to furt byl Dračák. Furt věřím tomu, že bychom se tehdá na nějaké podobě byli schopni dohodnout (přestože diskuze byly jak napalm ).
Takhle je to takové vakuózní. Máme DrH, což jakože je DrD, ale není. Do toho se už bůhví kolik let a napokolikáté dělá pokračování Plusek, co bude nakonec zajímat asi málokoho, teda pokud to jméno značky neprodá, jako to udělalo pro Dvojku...
Nevím no. Chtěl bych novej starej Dračák a ne klon. Jenže to jsou kdyby.
Ještě prosímtě, jak tady funguje ten Theurg? Je to hodně jako DrD nebo to předělali?
A to házení u kouzlení znamená, že podle přehození obtížnosti kouzla se děje něco speciálního, nebo prostě jen úspěch a když to nehodím, tak to nesešlu?
A kdy vlastně bude k mání nějaká verze, co se obecně dostane lidem do ruky? Kdo to vůbec vydává? Třeba to nakonec bude v poho hra, kdo ví, potřebuju to prolistovat.
Chrmmm... no možná to staří Dračákisti koupí právě proto, že to nasupluje DrD, které už není k mání. Ale zase od DrD chci krolly a Chodce a ve jménu světa Briah, ve jménu světa Jelizah, ve jménu světa Azirah, žejo...
Nějak se nemůžu zbavit pocitu, co mohlo být, kdyby někdy před třemi roky, když jsme do toho byli žhaví, Altar podpořil naše remakování. V té době do toho šlo hafo lidí, byla živá diskuze i s lidmi, co byly hodně kritičtí a mohl se udělat prostě novej Dračák, co by byl modernější, ale hlavně by to furt byl Dračák. Furt věřím tomu, že bychom se tehdá na nějaké podobě byli schopni dohodnout (přestože diskuze byly jak napalm ).
Takhle je to takové vakuózní. Máme DrH, což jakože je DrD, ale není. Do toho se už bůhví kolik let a napokolikáté dělá pokračování Plusek, co bude nakonec zajímat asi málokoho, teda pokud to jméno značky neprodá, jako to udělalo pro Dvojku...
Nevím no. Chtěl bych novej starej Dračák a ne klon. Jenže to jsou kdyby.
Ještě prosímtě, jak tady funguje ten Theurg? Je to hodně jako DrD nebo to předělali?
A to házení u kouzlení znamená, že podle přehození obtížnosti kouzla se děje něco speciálního, nebo prostě jen úspěch a když to nehodím, tak to nesešlu?
A kdy vlastně bude k mání nějaká verze, co se obecně dostane lidem do ruky? Kdo to vůbec vydává? Třeba to nakonec bude v poho hra, kdo ví, potřebuju to prolistovat.
Re: Dračí Hlídka
Theurg je dostupný až od šesté úrovně, ta v základních pravidlech není obsažená, je tam pouze zmínka. Co se týče kouzlení, opravdu v tom nic extra nehledej, funguje to jako ve starém dračáku
Oficiálně by hra měla vyjít letos na podzim, Hlídka si dělá vlastní produkci, takže si to vydají pravděpodobně sami. Jako pokud se ti líbí starý dračák, zklamaný podle mě nebudeš, za mě je to z mechanického hlediska totožná hra.
Oficiálně by hra měla vyjít letos na podzim, Hlídka si dělá vlastní produkci, takže si to vydají pravděpodobně sami. Jako pokud se ti líbí starý dračák, zklamaný podle mě nebudeš, za mě je to z mechanického hlediska totožná hra.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí Hlídka
Ono je to dělené po úrovních stejně jako DrD, tedy v první knížce je jen šest úrovní pro každé povolání?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Dračí Hlídka
Jo, je to stejný.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí Hlídka
Mno, to je otázka. Přece jen jsme ten Dračák chtěli remakovat, protože tam bylo co předělávat, žejo...
Ale rozhodně doufám, že to tady někdo bude prodávat a budu to moct aspoň prolistovat a podle toho si udělat obrázek.
Jsem dost zvědav na porovnání s takovými Zapovězenými Zeměmi. Jsou to hry o dost podobném, ale mechaniky o dvacet let jinde.
Re: Dračí Hlídka
Já jsem třeba teď narazil na Lite verzi Drd a přiznám se, že tou jednoduchostí mě to třeba oslovilo více, než současná beta Hlídky, kde mám spíše pocit nekonzistence a různých "houserules" či přílepků (typu vyzkoušíme výhodu/nevýhodu podle DnD 5e - dává postih -5 resp. bonus +5, ale mechanicky ve hře není ukotveno, co dává výhodi či nevýhodu - prostě o tom rozhodne PJ...)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů