Jeskyně a draci

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět

Líbí se vám Rogue víc jako

zloděj
38
60%
tulák
20
32%
jiný překlad (napíšu do diskuze)
5
8%
 
Celkem hlasů: 63

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2603
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od ShadoWWW » 3. 3. 2016, 14:46

Nerad to říkám, ale on ten zloděj vede nejen ve zdejší anktetě, ale i v anketě na facebooku.

Edit: P.S. Osobně bych byl buď pro tuláka nebo možná ještě lépe zvěda, ale anketa vypovídá o tom, že můj názor je v menšíně a většina to chce jinak. A JaD mají být mainstreamová hra, a ne hra dle preferencí autorů a jejich několika kamarádů.
Lidi, co RPG skutečně rozuměli, tohle fórum už dávno opustili.

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3252
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od crowen » 3. 3. 2016, 14:51

Na druhu stranu, asi si uz pocul tu historku o Fordovi a rychlejsich konoch, ze? $D

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8667
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od York » 3. 3. 2016, 14:55

Tak ono moc nedává smysl dělat ankety a pak se jimi neřídit ;-)

(Pokud teda ta anketa klade smysluplnou otázku, na kterou respondenti jsou schopni informovaně odpovědět, což v tomhle případě určitě platí.)

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6657
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od Quentin » 3. 3. 2016, 14:56

Jerson: To není dračákem. Thief a rogue se běžně zaměnují i v OSR. Ten zloděj prostě sedí víc. Tulák může být i válečník a neimplikuje to žádné dovednosti nebo téma toho povolání.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od Pepa » 3. 3. 2016, 15:33

Ježda mane, ať se to jmenuje Zvěd !!!

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3252
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od crowen » 3. 3. 2016, 15:40

He he, nakoniec pridete na to, ze nazvat si postavu, ako chcete, a vyskladat si ju z balickov povolani podla pozadovaneho mixu, ako v DrDII, nebol az taky zly napad, ako sa kazdemu zdal :-)=

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2603
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od ShadoWWW » 3. 3. 2016, 15:49

Tak to já si pojmenovávám svou postavu, jak chci, už od svého prvního hraní DrD 1.2 před 24 lety. Vždy do kolonky Jméno: v Deniku postavy. :)

Jinak právěže JaD mají českému neonline publiku konečně ukázat, jak jdou povolání dělat zábavně a funkčně. :-)= (Online publikum to už dávno ví. 8) )

Udělat veřejnou anketu, která bude mít jasný výsledek, a pak se jím neřídit, to by byla pořádná podpásovka. Tu rozhodně dělat nechceme.
Lidi, co RPG skutečně rozuměli, tohle fórum už dávno opustili.

Maugir (nepřihlášen)

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od Maugir (nepřihlášen) » 3. 3. 2016, 16:24

Což o to, jsem celkem smířen s tím, že moje rpg preference jsou v menšině prakticky ve všech ohledech, a přijde mi fér řídit se výsledky ankety. Jen se mi to nelíbí:) Asi proto, že moje první postava před mnoha lety byl "zloděj". Moje zkušenosti pak krásně shrnuje Jerson:
Jerson píše:Vím, že moje zkušenosti s DrD jsou WTF a speciálně s danou skupinou, ale jejich přístup byl asi takový:
"Hele, hobit - kožená zbroj, krátký meč. Kdyby byl hraničář, vezme si široký meč nebo šavli, alchymista by měl truhlu, takže je to zloděj. Bacha na něj, bude nás okrádat."
A kdykoliv se komukoliv něco ztratilo (ze zlomyslnosti PJ), obviňovali z toho mojí postavu.

Pokud tohle povolání má natvrdo určené, že vždycky umí krást a krade, tak budiž, ale jestliže si hráči mají možnost udělat si i nekradoucí postavu, tak "zloděj" je opravdu dost nežádoucí označení.
Nemluvě o představování skupiny (taky jsem zažil): "Já jsem kouzelník Nadir, tohle je válečník Girgin, tamhle hraničář Orik a tohle je zloděj ... eh, tedy ... jak vlastně říkáš, co jsi zač?" Fakt jsem autorům dračáku děkoval za tak skvělé nazvané povolání.
Moje postava se představovala jako válečník a ostatní hráči posílali svoje postavičky kontrolovat, jestli se na svůj dvouměsíční (neb pravidla jsou pravidla) přestup na další úroveň jdu vážně vycvičit k nějakému válečníkovi, aby mě mohli veřejně odkrýt a označit za špinavého zloděje. Ne proto, že by moje postava kradla. Ale proto, že jsem chtěl hrát mrštnou postavu, co se umí plížit, skákat a šplhat. A jak známo, kdo je obratný, ten krade, do pekla se hrabe.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12521
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od Pieta » 3. 3. 2016, 17:31

Maugir (nepřihlášen) píše:Moje postava se představovala jako válečník a ostatní hráči posílali svoje postavičky kontrolovat, jestli se na svůj dvouměsíční (neb pravidla jsou pravidla) přestup na další úroveň jdu vážně vycvičit k nějakému válečníkovi, aby mě mohli veřejně odkrýt a označit za špinavého zloděje.
Tak to je fakt drsný!
Hmm, z tohohle pohledu je to pojmenování zloděj nešťastný. A ty ostatní varianty (zvěd, tulák, ...) zase většinou znamenají něco trochu jinýho, než to povolání dělá...
Jerson píše:Vím, že moje zkušenosti s DrD jsou WTF a speciálně s danou skupinou, ale jejich přístup byl asi takový:
"Hele, hobit - kožená zbroj, krátký meč. Kdyby byl hraničář, vezme si široký meč nebo šavli, alchymista by měl truhlu, takže je to zloděj. Bacha na něj, bude nás okrádat."
A kdykoliv se komukoliv něco ztratilo (ze zlomyslnosti PJ), obviňovali z toho mojí postavu.
Zase je otázka, jestli se třeba předtím nepotkali s někým, komu přišlo hrozně fajn ostatní postavy v družine okrádat, protože to přece má zloděj dělat (moje zkušenost).
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8667
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od York » 3. 3. 2016, 17:43

Pieta píše:Zase je otázka, jestli se třeba předtím nepotkali s někým, komu přišlo hrozně fajn ostatní postavy v družine okrádat, protože to přece má zloděj dělat (moje zkušenost).
Což se ale zase nelze moc divit, když se to povolání jmenuje zloděj...

Nicméně teda ve starších verzích DnDčka se to povolání taky jmenovalo thief (v ADnD 2e určitě), takže je asi celkem zřejmé, odkud to pochází. Holt se s tím reliktem z dávné minulosti budeme muset smířit, no...

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od skew » 3. 3. 2016, 17:44

Mno, jak už poznamenali jiní, vzhledem k tomu, co ta postava může ale nemusí umět, je těžké hledat něco univerzálního.
Ale tuhle mě napadlo, že řídit se prostou intuicí normálního člověka, co to slovo evokuje, je stejně cesta do pekel minimálně u jednoho dalšího povolání.

Schválně zkuste popsat náplň práce a zeptat se na slovo: týpek, co s pomocí boží léčí zranění nebo prokletí, vyhání démony → jednoznačně Ježíš! Ne? Možná prorok? Uhhh, divotvůrce? Vyvolený?
(paradoxně menší rozpor by zaručeně byl u kouzelníka)

Na druhou stranu, i sváteční hráči fantasy PC her (imo určitě tak 66-75% cílovky) jsou zvyklí, že klerik/prajst přeci kástí bafy a hýly. Cleric: fantasy player's dog whistle! $D
Zloděj imo dopadne lautr stejně. Kdo hrál nějakou fantasy hru, tomu to cvakne, kdo ne, zvykne si.
Bojovat proti Jersonově wtf momentu asi ve flavour textech, kde se opakovaně nějaká postava /pro čtenáře dost obvious Zloděj/ bude představovat jako žoldnéř / potulný kejklíř / bard / cokoliv (možná ještě lépe: nechat takovou postavu představovat se v příkladech pomocí jejího backgroundu, a u podkapitoly o backgroundech dát příklad přesně s touhle postavou).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2603
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od ShadoWWW » 3. 3. 2016, 17:51

To jo, ale v té době uměl opravdu přesně to, co by měl umět zloděj. Zloděj v DrD PPZ zas téměř doslovně kopíruje zloděje v AD&D. Zajímavostí je, že zloděj v AD&D měl zvláštní název na každé úrovni. A na první se jmenoval.... wait for it... rogue! Od těch dob se ale rogue značně rozšířil do více různorodých archetypů.

Spíš bych byl rád, kdyby tu zaznělo, proč zloděj ano, tedy kromě tradice.
Lidi, co RPG skutečně rozuměli, tohle fórum už dávno opustili.

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3252
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od crowen » 3. 3. 2016, 18:21

Ja som hlasoval za zlodeja. Mne proste tulak neinvokuje to povolanie, ktore sa za tym skryva. Tulak je takmer synonymum pre bezdomovca v negativnom zmysle slova.

Ako zlodeja si predstavujem mrstneho typka, co sa vie ticho pohybovat, vsade vylezie, otvori si zamky, zoberie si, po co prisiel, a potichu sa vypari. Patri k tomu akrobacia (splhanie, lezenie, balancovanie na strechach), maskovanie / tichy pobyb / ukryvanie sa na infiltraciu, trochu toho zamocnictva a samozrejme ticha likvidacia protivnikov - skrtenie, dyka do ladvin, jed atd, aby sa mu neplietli pod nohy pri kradeziach / infiltraciach.

Tronar
Příspěvky: 23
Registrován: 15. 12. 2014, 04:05

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od Tronar » 3. 3. 2016, 18:27

Ohledne WTF momentu:

Hrac1: Ahoj, ja jsem zved.
Hrac2: A to jako umis co? Neco jako prevleceny hranicar?
Hrac3: To je ten, co se muze naucit krast.
Hrac2: Takze od ted mu vzdycky pred hranim zkontrolujem denik, jestli neni corka?

Pointa je v tom, jak hraci hrajou. Kdyz budou drzet jako druzina pri sobe, je jedno jestli bude mezi nima zlodej, nekromant nebo povolavac spagetovych prizraku :D

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6657
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od Quentin » 3. 3. 2016, 18:36

Ono to Jersonovo wtf funguje i obráceně. Zloděj mnohem víc napovídá, co má ta postava ve hře dělat, přidává trošku cool (anti-hero) temnoty a obecně podporuje žánr zlatachtivých dobrodruhů.

Nejspíš není náhoda, že tolik dnd-clonů používá thief namísto rogue. Je to i tématická volba.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host