Stránka 23 z 29

Re: Jeskyně a draci

Napsal: 17. 12. 2017, 09:46
od Paul
A co když chci DrD2 Hraničáře?

Re: Jeskyně a draci

Napsal: 17. 12. 2017, 10:39
od PetrH
Tak ho budes hrat v drd2 a ne v dnd;)

Re: Jeskyně a draci

Napsal: 17. 12. 2017, 12:48
od ShadoWWW
DrD2 hraničáře neznám.

Re: Jeskyně a draci

Napsal: 17. 12. 2017, 15:08
od Paul
DrD2 hraničář je chlap, co tě převede bezpečně skal a stepí divočinou, přeplaví řeky, projde hvozdy, a když náhodou potkáte neznámou nestvůru, je na něj spoleh. Je antipogromoidní, protože nekouzlí a jako bonus má mezi lidmi úctu.

Ale jenom kvůli tomu se k DrD2 nebudu vracet :wink: .

Re: Jeskyně a draci

Napsal: 17. 12. 2017, 15:53
od Log 1=0
"chlap, co tě převede bezpečně skal a stepí divočinou, přeplaví řeky, projde hvozdy"
Zázemí chodec, možná odbornost inteligent (lidi si můžou vzít odbornost už na 1. levelu)
"když náhodou potkáte neznámou nestvůru, je na něj spoleh"
To moc nechápu, resp. čekal bych to od každého dobrodruha, takže myslím, že to myslíš jinak, než to já chápu.
"Je antipogromoidní, protože nekouzlí a jako bonus má mezi lidmi úctu."
To už je věc spíše světa, než systému. Když řekneš, že se pogromy konají na mystické sesilatele a na přírodní už ne, naopak jsou vesměs ctění, bude to fungovat jak potřebuješ.

Re: Jeskyně a draci

Napsal: 17. 12. 2017, 16:05
od Paul
Dík. Odbornosti zas tak nastudované nemám, nahradí schopky hraničáře, když chci hraničáře hrát, ale bechci mít kouzla, a tak si vemu řekněme bojovníka?

U těch nestvůr jsem to myslel tím, že najde stopy, slabiny a pod., přičemž v boji je to prostě někdo, kdo je v něm dobrý, jakože dost. Na provedení nezáleží.

Re: Jeskyně a draci

Napsal: 17. 12. 2017, 18:02
od Log 1=0
No, ne úplně. Ale z velké části.
Kdyby byl "hraničář, co neumí kouzlit" to, co chci hrát, tak:
Si vezmu člověka s odbornostní variantou a odbornost "Inteligent". Předtím poprosím svého PJ, abych si mohl dát tu +1 do moudrosti. Pokud jsem ho seznámil se svým záměrem, tak to povolí, jestli není vůl. Případně místo tohohle lesního elfa.
Zázemí chodec.
Začnu jako hraničář na 1. úrovni (na první úrovni nemá žádná kouzla).
Pak v něm ale nepokračuji, ale beru si místo toho úrovně bojovníka.
Archetyp Taktik, ale i Šampion by teoreticky šel.
Místo dvou zvýšení vlastností, které má bojovník navíc, si vezmu odbornosti Mistr v plížení a Pozorovatel.

Tahle postava by mohla fungovat jako hraničář, mít i ten správný feeling. Možná ne tak moc, jako původní hraničář, ale pokud nebude žádný takový v družině (a pak to celé nemá smysl, že), tak to nikomu ani nepřijde.

Re: Jeskyně a draci

Napsal: 17. 12. 2017, 18:10
od Paul
Návod zkopírován, zapamatován a napsán na lepící papírek. Díky za tip.

Re: Jeskyně a draci

Napsal: 27. 1. 2018, 17:48
od Paul
Bude v knize něco jako rejstřík kouzel?
Podle mě to docela urychlí vyhledávání.

Re: Jeskyně a draci

Napsal: 5. 2. 2018, 15:42
od skaven
Paul píše:
27. 1. 2018, 17:48
Bude v knize něco jako rejstřík kouzel? Podle mě to docela urychlí vyhledávání.
Zvážíme to, nicméně kouzla jsou řazena abecedně, takže hledání nebude zas takový problém...

Jinak jsem právě dokoncčil stručný výcuc pravidel: https://paper.dropbox.com/doc/Jeskyne-a ... e_copylink - text v první verzi, prosím o shovívavost. Budu moc rád za vaše komentáře a postřehy, zejména od znalců pravidel D&D 5e.

Re: Jeskyně a draci

Napsal: 5. 2. 2018, 16:25
od Paul
Ještě si to projdu, ale první, co mě trklo do očí při letmém přečtení je iniciativa. Když budu přidávat obratnost, tak se sice zmenší podíl náhody, na druhou stranu bez toho prostě dám kostku před sebe a všichni vidí, co mi padlo. Podle mě je to jednodušší a pro nováčky přívětivější, takže do základních pravidel bych dal jenom hod k20 a bonus až do kapitoly Boj v PPJ.

Re: Jeskyně a draci

Napsal: 5. 2. 2018, 16:43
od ShadoWWW
Paul: To je dáno DnD (u nás i DrD) tradicí, že zloděj s vysokou obratností je hbitější a díky tomu často útočí dřív (zejména jeho archetyp Vrah - v DrD sicco - je na tom často založený). U bojovníka je to pak rozdíl šermíř (obratnostní bojovník) vs. válečník s dvouruční zbraní (silový bojovník).

Povolání (ale i obory těch povolání) v JaD jsou typické fantasy archetypy a ve hře by měly splňovat očekávání, co hráči od těch archetypů mají. Ideálně už podle jména (kouzelník by měl umět kouzlit, zloděj krást, bojovník bojovat atd.), pokud to nejde jedním slovem (kouzelník vs. čaroděj vs. černokněžník), tak ideálně max. jednou větou (kouzelník je učenec, čaroděj přirozený talent, černokněžník čerpá z paktu s mocnou bytostí). Na některá povolání se díky dlouhé historii DnD nalepilo tolik tradice, že se staly archetypální samy o sobě (např. bard, druid nebo klerik).

Re: Jeskyně a draci

Napsal: 5. 2. 2018, 16:52
od Paul
Co takhle tuhletu tradici porušit, nebo napsat, že je pro začátek lepší hrát bez ní?

My hrajem s rou UA iniciativou a líbí se nám, přičemž bonus za Obr se použije jen pokud padne někomu remíza.

Re: Jeskyně a draci

Napsal: 5. 2. 2018, 16:55
od ShadoWWW
Jo, mně se ta UA iniciativa taky líbí, a možná taky víc. Ale default je default právě kvůli tradici a věř, že většina má raději tu tradiční incku než tu z UA. Ale jako variantní pravidlo v PPJ by se to tam mohlo objevit.

Re: Jeskyně a draci

Napsal: 5. 2. 2018, 18:23
od Paul
Jasně, UA incka fakt nemusí vyhivovat všem. Problém nastane, pokud děláš fakt hodně akcí. Hlavně jsem ale mluvil o tom bonusu za Obr, co se přičítá.