Jeskyně a draci (diskuze před vydáním)
Jeskyně a draci (diskuze před vydáním)
Předprodej zahájen a běží zde
- 699 CZK (500 korun / 42% sleva proti doporučené maloobchodní ceně 1200)
- vydání bude 25. října
Více viz:
Blog jeskyní a draků
Kostka
Discord
Facebook
- 699 CZK (500 korun / 42% sleva proti doporučené maloobchodní ceně 1200)
- vydání bude 25. října
Více viz:
Blog jeskyní a draků
Kostka
Discord
Naposledy upravil(a) sirien dne 17. 9. 2021, 18:15, celkem upraveno 6 x.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Jeskyně a draci
Jestli je postava dobrá, neutrální nebo zlá se dá objektivně odvodit jen od její role v příběhu. Tedy dá se to dobře určit u postav z filmů, komiksů... Ale u postavy v RPG, kterou hraje sám hráč, je to dost problém. Samozřejmě, že si o sobě ta postava bude myslet, že je dobrá - z jejího pohledu prostě je. To pro hráče není žádné vodítko, jak ji hrát. Status dobrá/neutrální/zlá by tedy měl smysl jen v tom ohledu, jak by tu postavu vnímaly NPC, ale zase by záleženo na tom, jaké NPC a při jaké příležitosti.
A to nepočítám možnost, že by v jedné skupině byla "zlá" a "dobrá" postava současně. Pro jednu hráčskou postavu by možná byla zlá, ale pro další třeba dobrá či neutrální. Není to prostě žádné vodítko, ani pro GMa vlastně ne.
Stanovovat tohle má smysl jen u NPC - prostě podle toho, jakou roli jim GM do příběhu určil.
Naopak "chaos" a "řád" už docela dobré vodítko je, protože nezáleží na úhlu pohledu. Jak pro PC, tak pro NPC.
Edit: Docela zajímavě to má pojaté RPG Star Wars: Force and Destiny, kde je systém morality. Ten v podstatě pracuje s myšlenkou "dobra" a "zla", nebo spíše morálního a nemorálního jednání, ale teprve až na základě toho, co a jak postava během hry udělala - není daná pevně. Takže postava může upadnout na temnou stranu, ale dobrými skutky se zase může napravit. Pěkné je, že následky přinášejí mechanické výhody, a to ať už je maximální light side nebo maximální dark side.
A to nepočítám možnost, že by v jedné skupině byla "zlá" a "dobrá" postava současně. Pro jednu hráčskou postavu by možná byla zlá, ale pro další třeba dobrá či neutrální. Není to prostě žádné vodítko, ani pro GMa vlastně ne.
Stanovovat tohle má smysl jen u NPC - prostě podle toho, jakou roli jim GM do příběhu určil.
Naopak "chaos" a "řád" už docela dobré vodítko je, protože nezáleží na úhlu pohledu. Jak pro PC, tak pro NPC.
Edit: Docela zajímavě to má pojaté RPG Star Wars: Force and Destiny, kde je systém morality. Ten v podstatě pracuje s myšlenkou "dobra" a "zla", nebo spíše morálního a nemorálního jednání, ale teprve až na základě toho, co a jak postava během hry udělala - není daná pevně. Takže postava může upadnout na temnou stranu, ale dobrými skutky se zase může napravit. Pěkné je, že následky přinášejí mechanické výhody, a to ať už je maximální light side nebo maximální dark side.
Ukázková verze RPG trilogie Void - Výcvikový tábor
Void 2.0: Systém, Tvorba postavy, Dovednosti a vybavení, Zápasník, Střelec, Technik, Lékař, Kouzelník, Kněz, Infiltrátor, Víra a korupce, Mise, Zbraně, Implantáty a talismany, Zvířata, Protivníci, Dopravní prostředky, Svět
Novinky: Starship Troopers 1.2 (Void-mod), Aliens vs Predator: Dodatek (Void-mod), Smrtící divočina 2.0, Velkolepé zázraky 2.0, Nespoutaná magie 2.0, Temná ruka 2.0, Aliens vs Predator 1.3 (Void-mod), Arzenál zkázy 2.0
RPG trilogie Void je nyní též na Imago.cz + představení
Void 2.0: Systém, Tvorba postavy, Dovednosti a vybavení, Zápasník, Střelec, Technik, Lékař, Kouzelník, Kněz, Infiltrátor, Víra a korupce, Mise, Zbraně, Implantáty a talismany, Zvířata, Protivníci, Dopravní prostředky, Svět
Novinky: Starship Troopers 1.2 (Void-mod), Aliens vs Predator: Dodatek (Void-mod), Smrtící divočina 2.0, Velkolepé zázraky 2.0, Nespoutaná magie 2.0, Temná ruka 2.0, Aliens vs Predator 1.3 (Void-mod), Arzenál zkázy 2.0
RPG trilogie Void je nyní též na Imago.cz + představení
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Jeskyně a draci
Máme tady další téma pro diskuzi - Sociální interakce: http://jeskyneadraci.cz/2017/09/07/soci ... -kapitoly/
Re: Jeskyně a draci
Já na tom, co píšeš nic logického neshledávám.
Máme dvě nezávislé osy. Z toho, že jsou nezávislé, plyne, že poloha na jedné neurčuje polohu na druhé.
Škodič pro škození samo je sám o sobě nesmyslný koncept. Možná tak škodit pro zábavu. Ale každý zlý si myslí, že na to, co dělá, má právo.
Chaotik je labilní, udělá to, co uzná za vhodné. Je li zároveň zlý, tak může uznat za vhodné naprosto cokoli, tedy i zavrženíhodné skutky (neutrální je vhodnými neshledá, dobrý shledá vhodnými pomoc druhým).
Zákonný je vázán nějakou ideou nebo organizací. Neporuší její zásady a bude je prosazovat. Jiných zábran ovšem nemá, takže pokud to daný systém nezakazuje, on to klidně udělá. Pokud to nařídí, udělá to bez váhání a v plném rozsahu.
Neutrál nemá taková jednoznačná pravidla jako zákonný, ale jistou vnitřní konzistenci má. Nepodléhá ani ideálům, ani momentálním náladám, zbývá tedy čisté prosazování svých představ a zájmů. Je li zlý, jsou ty představy sobecké a jeho prostředky bezskrupulózní.
Zákonně zlý se tedy bude podílet na jakémkoli plošném teroru, ale jako jednotlivec je spolehlivý a možná neškodný. Chaoticky zlý se v teroru angažovat nebude, ale nikdy nevíš, kdy se naštve a podřízne ti krk. Neutrál je někde mezi. Bude se podílet na teroru, ale ne slepě, nebude většinou podřezávat krky, ale může to někdy udělat.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jeskyně a draci
Dost mě trklo do očí, že všechny zmíněné postavy (šlechtic, druid, cechovní starší, barbar a opět šlechtic) jsou chlapi. Jestli jsou tyhle texty přeložené nebo inspirované z angličtiny, tak to k tomu asi asi svádí, protože v angličtině je noble jako noble, ale čeština si musí vybrat mezi šlechticem a šlechtičnou. Proč by tam teda nemohlo být třeba zastrašování mocné šlechtičny, nebo v příkladech místo barbara drsná a hrozivá barbarská bojovnice?skaven píše: ↑7. 9. 2017, 22:29Máme tady další téma pro diskuzi - Sociální interakce: http://jeskyneadraci.cz/2017/09/07/soci ... -kapitoly/
EDIT: Aha, vlastně D&D, takže barbar je povolání a barbarská bojovnice nedává smysl. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Jeskyně a draci
Stylistiku tady pitvat nebudu, ale musím říct, že se vám hezk povedlo vyřešit problém kostky X roleplay (v naší herní skupině to byl VELKÝ problém. "Já mu za to dám 5st, on chce 11st, vyčerpal jsem se v hodu na přesvědčování, chce po mě jen 8st, to je kompromis, ne?"). Mnoha začínajícím hráčům to usnadní hraní. To s přidáním hodu na žádost je podle mě krok dobrým směrem.
Už se to tady moc neřeší, ale vaše ilustrace jsou kapitola sama pro sebe. Trpaslík mi přijde takový Yarpen Zigrin v důchodu. Prostě takový starý archetypální Hrdina. Pokud v knize budou obrázky o generaci (o dvě) mladších hrdinů, tak zapadne. Proporciáně je fajn, jenom mě tam bije do očí ta obří orčí hlava. A ještě má zavřené oči.
Tiefling se vyhýbá klasickémmu D&D pojetí (za mě +1). Ukazuje je ve světle pokřivené a nenáviděné rasy. Podle obrázků z PHBéček bych je přirovnal k Draenei z WoWka, tedy rasy Světla. Tady to nehrozí. Přidejte dobrý a výstižný fluff a bude to super. Snad jediný dopad to bude mít na počet postav této rasy.
Šermířka mi do té trojice moc nezapadá, ja taková moc světlá (že je to duch, že jo Skavene, řekni, že jo! ). Ten obouručák mi přijde takový divný (tzn. jak ho drží) a moc mi do stylu definovaného předchozí dvojkou nesedí.
A nakonec obálka. Ta je dobrá (ale ne dokonalá). Ten maník dole má nějaký moc ohnivzdorný štít, jeho zbraň je divná a ten krápník tam taky nedělá dobrotu. Ale drak, to je jiná třída. Pro mě to byla doslova pastva pro oči. Hezké barvy, super plamen. Okolí je trošku špatně rozetavěné. Skály bych dal trochu jinak, aby bylo z draka víc vidět.
Už se to tady moc neřeší, ale vaše ilustrace jsou kapitola sama pro sebe. Trpaslík mi přijde takový Yarpen Zigrin v důchodu. Prostě takový starý archetypální Hrdina. Pokud v knize budou obrázky o generaci (o dvě) mladších hrdinů, tak zapadne. Proporciáně je fajn, jenom mě tam bije do očí ta obří orčí hlava. A ještě má zavřené oči.
Tiefling se vyhýbá klasickémmu D&D pojetí (za mě +1). Ukazuje je ve světle pokřivené a nenáviděné rasy. Podle obrázků z PHBéček bych je přirovnal k Draenei z WoWka, tedy rasy Světla. Tady to nehrozí. Přidejte dobrý a výstižný fluff a bude to super. Snad jediný dopad to bude mít na počet postav této rasy.
Šermířka mi do té trojice moc nezapadá, ja taková moc světlá (že je to duch, že jo Skavene, řekni, že jo! ). Ten obouručák mi přijde takový divný (tzn. jak ho drží) a moc mi do stylu definovaného předchozí dvojkou nesedí.
A nakonec obálka. Ta je dobrá (ale ne dokonalá). Ten maník dole má nějaký moc ohnivzdorný štít, jeho zbraň je divná a ten krápník tam taky nedělá dobrotu. Ale drak, to je jiná třída. Pro mě to byla doslova pastva pro oči. Hezké barvy, super plamen. Okolí je trošku špatně rozetavěné. Skály bych dal trochu jinak, aby bylo z draka víc vidět.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Jeskyně a draci
Hodím sem ty obrázky, aby tu byly pěkně po ruce. Musím říct, že se mi líbí fakt moc.
Obzvláště oceňuji, že zobrazení působí jako reálné osoby, mají takové osobité rysy.
Obzvláště oceňuji, že zobrazení působí jako reálné osoby, mají takové osobité rysy.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Jeskyně a draci
Ta borka s tím mečem je nejlepší.
Akorát teda, barevnej obrázek úžasnej, ale kdo to něm je? To je druidka? Že má ty lebky zvířat a člověka, takový ujetý.
Re: Jeskyně a draci
Nechápu, kde se vzalo to, že pokřivení a nenávidění by měli vypadat ošklivě. Vždyť je to hloupost. Nenávidí je kvůli tomu, čím jsou, ne jak vypadají. A že jsou pokřivení? Spousta hezounů bylo pokřivených naprosto strašlivě.Paul píše: ↑8. 9. 2017, 17:07 Tiefling se vyhýbá klasickémmu D&D pojetí (za mě +1). Ukazuje je ve světle pokřivené a nenáviděné rasy. Podle obrázků z PHBéček bych je přirovnal k Draenei z WoWka, tedy rasy Světla. Tady to nehrozí. Přidejte dobrý a výstižný fluff a bude to super. Snad jediný dopad to bude mít na počet postav této rasy.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: Jeskyně a draci
V popisu čtu něco ve významu "démonická magie", tak se mi v hlavě objevil Warhammer a jeho démoni s vše pokřivujícím Chaosem (sem tam třetí/čtvrté oko, kopyta, rohy, beraní hlavy atp.). Někdo si v hlavě dá dohromady tohle a Burning crusade a vyjde mu zase něco jiného. A D&D démoni jsou zase jiná liga. Někam do knihy bych dal i strohý popis nějakých běžných božstev, démonů a ďáblů (a rozdílů mezi nimi), ať mají i hráči nějaký přehled o settingu a ať nevznikají diskuze na téma démoni a jejich vliv na Tieflingy. Nebo udělat tabulku ras a jejich popis v různých typech porstředí. To by bylo něco! Nebo vydat PHB jen na téma povolání a rasy a tam se tomu věnovat...
Re: Jeskyně a draci
Paul: Pokud se ti líbí, pak inspiraci najdeš i v tomto článku na Kostce.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Jeskyně a draci
ten Rimbo má koule. to jsou správný obrázky.... https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A15B3ED
Re: Jeskyně a draci
Upravili jsme na základě zpětné vazby kapitolu o sociálních interakcích: http://jeskyneadraci.cz/2017/09/14/soci ... -verze-ii/
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů