Jeskyně a draci (diskuze před vydáním)
Jeskyně a draci (diskuze před vydáním)
Předprodej zahájen a běží zde
- 699 CZK (500 korun / 42% sleva proti doporučené maloobchodní ceně 1200)
- vydání bude 25. října
Více viz:
Blog jeskyní a draků
Kostka
Discord
Facebook
- 699 CZK (500 korun / 42% sleva proti doporučené maloobchodní ceně 1200)
- vydání bude 25. října
Více viz:
Blog jeskyní a draků
Kostka
Discord
Naposledy upravil(a) sirien dne 17. 9. 2021, 18:15, celkem upraveno 6 x.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Jeskyně a draci
DrD2 hraničáře neznám.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Jeskyně a draci
DrD2 hraničář je chlap, co tě převede bezpečně skal a stepí divočinou, přeplaví řeky, projde hvozdy, a když náhodou potkáte neznámou nestvůru, je na něj spoleh. Je antipogromoidní, protože nekouzlí a jako bonus má mezi lidmi úctu.
Ale jenom kvůli tomu se k DrD2 nebudu vracet .
Ale jenom kvůli tomu se k DrD2 nebudu vracet .
Re: Jeskyně a draci
"chlap, co tě převede bezpečně skal a stepí divočinou, přeplaví řeky, projde hvozdy"
Zázemí chodec, možná odbornost inteligent (lidi si můžou vzít odbornost už na 1. levelu)
"když náhodou potkáte neznámou nestvůru, je na něj spoleh"
To moc nechápu, resp. čekal bych to od každého dobrodruha, takže myslím, že to myslíš jinak, než to já chápu.
"Je antipogromoidní, protože nekouzlí a jako bonus má mezi lidmi úctu."
To už je věc spíše světa, než systému. Když řekneš, že se pogromy konají na mystické sesilatele a na přírodní už ne, naopak jsou vesměs ctění, bude to fungovat jak potřebuješ.
Zázemí chodec, možná odbornost inteligent (lidi si můžou vzít odbornost už na 1. levelu)
"když náhodou potkáte neznámou nestvůru, je na něj spoleh"
To moc nechápu, resp. čekal bych to od každého dobrodruha, takže myslím, že to myslíš jinak, než to já chápu.
"Je antipogromoidní, protože nekouzlí a jako bonus má mezi lidmi úctu."
To už je věc spíše světa, než systému. Když řekneš, že se pogromy konají na mystické sesilatele a na přírodní už ne, naopak jsou vesměs ctění, bude to fungovat jak potřebuješ.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: Jeskyně a draci
Dík. Odbornosti zas tak nastudované nemám, nahradí schopky hraničáře, když chci hraničáře hrát, ale bechci mít kouzla, a tak si vemu řekněme bojovníka?
U těch nestvůr jsem to myslel tím, že najde stopy, slabiny a pod., přičemž v boji je to prostě někdo, kdo je v něm dobrý, jakože dost. Na provedení nezáleží.
U těch nestvůr jsem to myslel tím, že najde stopy, slabiny a pod., přičemž v boji je to prostě někdo, kdo je v něm dobrý, jakože dost. Na provedení nezáleží.
Re: Jeskyně a draci
No, ne úplně. Ale z velké části.
Kdyby byl "hraničář, co neumí kouzlit" to, co chci hrát, tak:
Si vezmu člověka s odbornostní variantou a odbornost "Inteligent". Předtím poprosím svého PJ, abych si mohl dát tu +1 do moudrosti. Pokud jsem ho seznámil se svým záměrem, tak to povolí, jestli není vůl. Případně místo tohohle lesního elfa.
Zázemí chodec.
Začnu jako hraničář na 1. úrovni (na první úrovni nemá žádná kouzla).
Pak v něm ale nepokračuji, ale beru si místo toho úrovně bojovníka.
Archetyp Taktik, ale i Šampion by teoreticky šel.
Místo dvou zvýšení vlastností, které má bojovník navíc, si vezmu odbornosti Mistr v plížení a Pozorovatel.
Tahle postava by mohla fungovat jako hraničář, mít i ten správný feeling. Možná ne tak moc, jako původní hraničář, ale pokud nebude žádný takový v družině (a pak to celé nemá smysl, že), tak to nikomu ani nepřijde.
Kdyby byl "hraničář, co neumí kouzlit" to, co chci hrát, tak:
Si vezmu člověka s odbornostní variantou a odbornost "Inteligent". Předtím poprosím svého PJ, abych si mohl dát tu +1 do moudrosti. Pokud jsem ho seznámil se svým záměrem, tak to povolí, jestli není vůl. Případně místo tohohle lesního elfa.
Zázemí chodec.
Začnu jako hraničář na 1. úrovni (na první úrovni nemá žádná kouzla).
Pak v něm ale nepokračuji, ale beru si místo toho úrovně bojovníka.
Archetyp Taktik, ale i Šampion by teoreticky šel.
Místo dvou zvýšení vlastností, které má bojovník navíc, si vezmu odbornosti Mistr v plížení a Pozorovatel.
Tahle postava by mohla fungovat jako hraničář, mít i ten správný feeling. Možná ne tak moc, jako původní hraničář, ale pokud nebude žádný takový v družině (a pak to celé nemá smysl, že), tak to nikomu ani nepřijde.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: Jeskyně a draci
Zvážíme to, nicméně kouzla jsou řazena abecedně, takže hledání nebude zas takový problém...
Jinak jsem právě dokoncčil stručný výcuc pravidel: https://paper.dropbox.com/doc/Jeskyne-a ... e_copylink - text v první verzi, prosím o shovívavost. Budu moc rád za vaše komentáře a postřehy, zejména od znalců pravidel D&D 5e.
Re: Jeskyně a draci
Ještě si to projdu, ale první, co mě trklo do očí při letmém přečtení je iniciativa. Když budu přidávat obratnost, tak se sice zmenší podíl náhody, na druhou stranu bez toho prostě dám kostku před sebe a všichni vidí, co mi padlo. Podle mě je to jednodušší a pro nováčky přívětivější, takže do základních pravidel bych dal jenom hod k20 a bonus až do kapitoly Boj v PPJ.
Re: Jeskyně a draci
Paul: To je dáno DnD (u nás i DrD) tradicí, že zloděj s vysokou obratností je hbitější a díky tomu často útočí dřív (zejména jeho archetyp Vrah - v DrD sicco - je na tom často založený). U bojovníka je to pak rozdíl šermíř (obratnostní bojovník) vs. válečník s dvouruční zbraní (silový bojovník).
Povolání (ale i obory těch povolání) v JaD jsou typické fantasy archetypy a ve hře by měly splňovat očekávání, co hráči od těch archetypů mají. Ideálně už podle jména (kouzelník by měl umět kouzlit, zloděj krást, bojovník bojovat atd.), pokud to nejde jedním slovem (kouzelník vs. čaroděj vs. černokněžník), tak ideálně max. jednou větou (kouzelník je učenec, čaroděj přirozený talent, černokněžník čerpá z paktu s mocnou bytostí). Na některá povolání se díky dlouhé historii DnD nalepilo tolik tradice, že se staly archetypální samy o sobě (např. bard, druid nebo klerik).
Povolání (ale i obory těch povolání) v JaD jsou typické fantasy archetypy a ve hře by měly splňovat očekávání, co hráči od těch archetypů mají. Ideálně už podle jména (kouzelník by měl umět kouzlit, zloděj krást, bojovník bojovat atd.), pokud to nejde jedním slovem (kouzelník vs. čaroděj vs. černokněžník), tak ideálně max. jednou větou (kouzelník je učenec, čaroděj přirozený talent, černokněžník čerpá z paktu s mocnou bytostí). Na některá povolání se díky dlouhé historii DnD nalepilo tolik tradice, že se staly archetypální samy o sobě (např. bard, druid nebo klerik).
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 5. 2. 2018, 16:53, celkem upraveno 1 x.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Jeskyně a draci
Co takhle tuhletu tradici porušit, nebo napsat, že je pro začátek lepší hrát bez ní?
My hrajem s rou UA iniciativou a líbí se nám, přičemž bonus za Obr se použije jen pokud padne někomu remíza.
My hrajem s rou UA iniciativou a líbí se nám, přičemž bonus za Obr se použije jen pokud padne někomu remíza.
Re: Jeskyně a draci
Jo, mně se ta UA iniciativa taky líbí, a možná taky víc. Ale default je default právě kvůli tradici a věř, že většina má raději tu tradiční incku než tu z UA. Ale jako variantní pravidlo v PPJ by se to tam mohlo objevit.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Jeskyně a draci
Jasně, UA incka fakt nemusí vyhivovat všem. Problém nastane, pokud děláš fakt hodně akcí. Hlavně jsem ale mluvil o tom bonusu za Obr, co se přičítá.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: tochalius a 11 hostů