Jeskyně a draci

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět

Líbí se vám Rogue víc jako

zloděj
38
58%
tulák
22
34%
jiný překlad (napíšu do diskuze)
5
8%
 
Celkem hlasů: 65

Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 903
Registrován: 21. 9. 2011, 20:42
Bydliště: Praha

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od Karotka » 18. 7. 2017, 21:25

Quentin píše:EB: Go rogue je srát na autoritu (ukrást vrtulník a zabít s nim týpka, co tě šikanoval ve škole). Rebelovat je jít proti autoritě (ukrást vrtulník a letět rozstřílet velitelství).
eerieBaatezu píše:
18. 7. 2017, 19:45
Jj, rebelovat.
eerie, teďka rebeluješ nebo ten rozdíl fakt necítíš? :D
Jediná adekvátní odpověď na surovost života je cynismus fantazie.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8391
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od eerieBaatezu » 19. 7. 2017, 06:58

:D

Alespoň se ukázalo, že i debžontním trollingem se dá dojít podnětného poučení. $D

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2397
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od Conlai » 19. 7. 2017, 09:41

Souhlasím, že překlad rogue by měl být spojen se zločinem. Vyhnul bych se ale slovům, která jsou moc specifická a vhodnější pro užší zaměření povolání či postavy jako "rebel", "psanec" či "šarlatán".
"Tulák" mi, jakkoli jsem jej neměl rád, když se jako pseudooficiální překlad objevil, mi přijde asi nejlepší. Je obecný, má pejorativní zabarvení, ale ne tak silné jako druhoediční "thief".

Nabízí se ještě slovo "dobrodruh", které mývalo podobně pejorativní nádech. Je dost obecné, aby pokrylo všechny variant toho povolání... pokud není obecné moc.

"Vagrant" se mi líbí, ale pro JaD mi to přijde moc knižní. Prostě mi nezní "a povolání si můžeš vybrat z bojovníka, kouzelníka a vagranta"...
boubaque píše:
18. 7. 2017, 20:28
Mimochodem, i když je ta případná cesta k rogue jiná, je docela zajímavé, že ono latinské "rogare" je i v základu slova "arrogans" (pyšný, domýšlivý).
Ooooh, nice. :think: Angličtina má I sloveso "arrogate" (nárokovat si bez opodstatnění, skoro by se chtelo říci - ask too much). Jak to tak sleduji, doufám, že se z rogue nakonec nevyklube "náfuka"... :P

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7005
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od Quentin » 19. 7. 2017, 12:06

Já myslel, že je to jen akademická debata :) Zloděj se bude jmenovat zloděj, ne?

Problém se všema navrhnovanejma termínama je, že nepopisují, respektive neimplikují, schopnosti toho povolání. Tulák nebo rebel může být kde kdo, ale zloděj (a špion, teda) jediní naznačují i konkrétní dovednosti (plížení, sneak attack...).

Nebo mi to tak alespoň přijde, protože to mám zažité :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

MarkyParky
Příspěvky: 7303
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od MarkyParky » 19. 7. 2017, 13:00

Což o to, "tulák" také může implikovat schopnosti povolání (já například v Nesmrtelných používám slovo "Tulák" pro povolání "Driver" z AW, protože podle mě fajn vystihuje tahy založené na tom, že je stále na cestách, se svým vehiklem, ať už je to kůň nebo kára).

Ale jsou to jiné schopnosti, než očekávané. ;o)

Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 529
Registrován: 30. 8. 2011, 12:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od Lorwyn » 19. 7. 2017, 19:16

Quentin píše:
19. 7. 2017, 12:06

Problém se všema navrhnovanejma termínama je, že nepopisují, respektive neimplikují, schopnosti toho povolání. Tulák nebo rebel může být kde kdo, ale zloděj (a špion, teda) jediní naznačují i konkrétní dovednosti (plížení, sneak attack...).
Mě teda zloděj implikuje kradení, plížení ani sneak attack ne. Prostě mám před očima pobudu, co krade kedlubny na tržišti, týpka, kterej se ve společnosti mága a šermíře musí stydět. Ale zažitý to je, to zase jo.

Že vagant se dost lidem nehodí do epických her (za mě teda furt lepší jak zloděj) chápu, ale to už bych tam raději viděla asasína, zvěda, nebo tak něco.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4676
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od PetrH » 20. 7. 2017, 06:40

Zase na druhou stranu vzit to obecneji: dobrodruh - holka pro vsechno, trochu mcgiver, trochu samved po case si rekne jsme jak pipin se smiskem co neustale krade zeleninu staremu okurkovi, nebo jsem spise zved, nebo jsem arya, nebo robin hood? Souhlasim, ze z hlediska mentality drd je zlodej jasna volba, ale nedela se drd, jen drd like hra? Tak tuto svatou kravu obetujeme jako hobita +5 a bude. Mimohodem draci hlidka podle iconknigy taky ladi zlodeje a chce, aby to lidi vyresili jako vox populi...
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2814
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od ShadoWWW » 20. 7. 2017, 07:15

Mohu si tipnout? Zvítězí zloděj.
:think:

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8391
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od eerieBaatezu » 20. 7. 2017, 08:55

PetrH píše:
20. 7. 2017, 06:40
Souhlasim, ze z hlediska mentality drd je zlodej jasna volba, ale nedela se drd, jen drd like hra? Tak tuto svatou kravu obetujeme jako hobita +5 a bude.
Tak hlavně se dělá DnD hra. Proto se řeší jak přeložit "Rogue".

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4676
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od PetrH » 20. 7. 2017, 10:01

jo blbej jeste nejsem, aspon doufam, ale uprimne, kdyby se to jmenovalo v JaD "rogue" tak to bude mensi zlo jak tulák... nemam akademické znalosti staré latiny, takze pro me je celkem ok dobrodruh, rogue... Zlodej, vandrak, sicco, zved bych videl treba jako zazemi, specializaci, podčást povolání... třeba zázemí tulák je možné mít pro vícero povolání...
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od Sammael » 20. 7. 2017, 22:27

Darebak, odpadlik alebo tulak. Urcite nie zlodej a uz vobec nie dobrodruh.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8391
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od eerieBaatezu » 22. 7. 2017, 09:05

Budete tam mít Zázemí? Protože jedna věc, co na nich nechápu je, že Zázemí je to, čím byl hrdina, než byl hrdina. Zázemí pak dává člověku skilly, v nichž se bude zlepšovat, což mi přijde jako úplná blbost, protože co když jako hrdina budu celej zbytek života dělat něco úplně jinýho? To tam takhle budete mít taky? Ten skill system v 5e je prostě divnej a není vůbec dynamickej, aby reflektoval, že postava prochází nějakým vývojem.
Kity v 2e byly mnohem lepší, pže dávaly smysl. Na Zázemích jsou dobrý ty roleplaying věci, ale ty mechaniky jsou mimo.

Jo a dáte každýmu povolání alespoň jednu expertýzu, aby to dávalo aspoň trochu smysl? $D (Tohle už přes featy opravilo i WotC, ale dá se to udělat i bez featů.)

(Savingy asi předělávat nebudete. $D) (Koukal jsem, že lidi si už dost sjednocujou matematiku 5e aby něco nebylo 8+atr+profi a něco 10+... a všechno dělají na 10+...) (Ale úplně ta matika stejně sjednotit nejde, protože na všechno může bejt expertýza, jen na útok ne, pže by to rozbilo celej combat, takže se to dá všechno sjednotit až na propojení combat a non-combat části, což je zádrhel.)

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2814
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od ShadoWWW » 22. 7. 2017, 13:21

Ano, JaD bude mít zázemí. Základní herní mechanismy budou přesně takové, jaké jsou v Basic D&D 5E nebo SRD.

A co se týče dovednostní a odborností: JaD půjde směrem, který by se dal označit jako "Méně herních mechanik, více RP." Tj. odbornosti tam nebudou, nejspíš ani multipovolání. Kdo bude chtít jít tímto směrem, bude muset sáhnout přímo po pravidlech DnD 5E (se kterými bude JaD 100% kompatibilní, takže no big deal). Co se týče dovedností, ty tam sice budou, ale budou tam i variantní pravidla pro hraní bez dovedností.

S odbornostmi a dovednostmi je totiž ten problém, že když jsou ve hře, zvětšují sice komplexnost pravidel, což je dobré pro gamisticky laděné hráče a geeky, ale zesložiťují hru pro nové hráče a RP orientované hráče. Nechceme, aby v JaD zaznívaly věty typu: "To udělat nemůžeš, na to nemáš feat/skill/power."

Alternativou bude, že hráči budou moci hrát zcela bez dovedností, jen čistě role playingově. Základní SO (neboli DC) pak v takovém případě nebude 10/15/20, ale o 5 nižší, tedy 5/10/15. Tam, kde mají povolání expertízu, by si pak místo dvojnásobku zdatnostního bonusu, počítali jen jednoduchý zdat. bonus.
:think:

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8391
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od eerieBaatezu » 25. 7. 2017, 16:25

Tak je dobrý, že jste tímhle krokem vlastně zase o kousek sjednotili matiku za 5e, protože tam nemáte expertízy, které dělaly problémy jak v tom, že byly jen pro bardy a thiefy, i ve věcech, co by měl nejlíp umět nikdo jinej, tak v tom, že byly na všechno, až na dovednosti se zbraněmi, což v tom dělalo systémovej bordel.

Teď už jen udělat pasivní hody a savy od stejného základu a ne jedno 10+věci a druhé 8+věci.

Jinak vlastně dost dobrý řešení. I to hraní bez skillů.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8391
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od eerieBaatezu » 26. 7. 2017, 05:40

Akorát teda nevím, jak to bude 100% kompatibilní, když 5e počítá s tím, že existuje double profi bonus a s tím, že pasivní hody jsou 10+..., což teda znamená, že v 5/10/15 systému ty věci budou těžší, než jak to vybalancovali ve WotC. Vaše změny jsou v poho, ale nevím, zda 100% kompatibilní.

Další věc je, že jste se takhle de facto dostali zase na úroveň DrDo, totiž že máte jasně daná povolání a dost malou míru customizovatelnosti. Už takhle dost slýchám, že 5e je oproti ostatním edicím dost chudá na různé character buildy, aspoň přes ty Featy se dá trochu čachrovat s odlišnými buildy, ale úplně bez Featů to bude dost basic. A hlavně ty Featy v 5e umí super věci. Ale je fakt, že nejsou v SRD a že design nových je zase dost práce navíc. Rozšiřující příručku lze dodělat vždy, i když zase nevím jak je to s tím, co se ještě vyplatí tisknout a vydávat a co je lepší udělat jako jednu knihu. Máte tam aspoň výběr při růstu Atributů, jo?

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host