Jeskyně a draci (diskuze před vydáním)

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Zamčeno
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8902
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Jeskyně a draci (diskuze před vydáním)

Příspěvek od sirien »

Předprodej zahájen a běží zde
- 699 CZK (500 korun / 42% sleva proti doporučené maloobchodní ceně 1200)
- vydání bude 25. října

Více viz:
Blog jeskyní a draků
Kostka
Discord
Facebook
Naposledy upravil(a) sirien dne 17. 9. 2021, 18:15, celkem upraveno 6 x.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Karotka
Příspěvky: 1110
Registrován: 21. 9. 2011, 21:42
Bydliště: Praha

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od Karotka »

Quentin píše:EB: Go rogue je srát na autoritu (ukrást vrtulník a zabít s nim týpka, co tě šikanoval ve škole). Rebelovat je jít proti autoritě (ukrást vrtulník a letět rozstřílet velitelství).
eerieBaatezu píše: 18. 7. 2017, 20:45 Jj, rebelovat.
eerie, teďka rebeluješ nebo ten rozdíl fakt necítíš? :D

Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od eerieBaatezu »

:D

Alespoň se ukázalo, že i debžontním trollingem se dá dojít podnětného poučení. $D
Obrázek
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od Conlai »

Souhlasím, že překlad rogue by měl být spojen se zločinem. Vyhnul bych se ale slovům, která jsou moc specifická a vhodnější pro užší zaměření povolání či postavy jako "rebel", "psanec" či "šarlatán".
"Tulák" mi, jakkoli jsem jej neměl rád, když se jako pseudooficiální překlad objevil, mi přijde asi nejlepší. Je obecný, má pejorativní zabarvení, ale ne tak silné jako druhoediční "thief".

Nabízí se ještě slovo "dobrodruh", které mývalo podobně pejorativní nádech. Je dost obecné, aby pokrylo všechny variant toho povolání... pokud není obecné moc.

"Vagrant" se mi líbí, ale pro JaD mi to přijde moc knižní. Prostě mi nezní "a povolání si můžeš vybrat z bojovníka, kouzelníka a vagranta"...
boubaque píše: 18. 7. 2017, 21:28 Mimochodem, i když je ta případná cesta k rogue jiná, je docela zajímavé, že ono latinské "rogare" je i v základu slova "arrogans" (pyšný, domýšlivý).
Ooooh, nice. :think: Angličtina má I sloveso "arrogate" (nárokovat si bez opodstatnění, skoro by se chtelo říci - ask too much). Jak to tak sleduji, doufám, že se z rogue nakonec nevyklube "náfuka"... :P
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od Quentin »

Já myslel, že je to jen akademická debata :) Zloděj se bude jmenovat zloděj, ne?

Problém se všema navrhnovanejma termínama je, že nepopisují, respektive neimplikují, schopnosti toho povolání. Tulák nebo rebel může být kde kdo, ale zloděj (a špion, teda) jediní naznačují i konkrétní dovednosti (plížení, sneak attack...).

Nebo mi to tak alespoň přijde, protože to mám zažité :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16458
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od MarkyParky »

Což o to, "tulák" také může implikovat schopnosti povolání (já například v Nesmrtelných používám slovo "Tulák" pro povolání "Driver" z AW, protože podle mě fajn vystihuje tahy založené na tom, že je stále na cestách, se svým vehiklem, ať už je to kůň nebo kára).

Ale jsou to jiné schopnosti, než očekávané. ;o)
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od Lorwyn »

Quentin píše: 19. 7. 2017, 13:06
Problém se všema navrhnovanejma termínama je, že nepopisují, respektive neimplikují, schopnosti toho povolání. Tulák nebo rebel může být kde kdo, ale zloděj (a špion, teda) jediní naznačují i konkrétní dovednosti (plížení, sneak attack...).
Mě teda zloděj implikuje kradení, plížení ani sneak attack ne. Prostě mám před očima pobudu, co krade kedlubny na tržišti, týpka, kterej se ve společnosti mága a šermíře musí stydět. Ale zažitý to je, to zase jo.

Že vagant se dost lidem nehodí do epických her (za mě teda furt lepší jak zloděj) chápu, ale to už bych tam raději viděla asasína, zvěda, nebo tak něco.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od PetrH »

Zase na druhou stranu vzit to obecneji: dobrodruh - holka pro vsechno, trochu mcgiver, trochu samved po case si rekne jsme jak pipin se smiskem co neustale krade zeleninu staremu okurkovi, nebo jsem spise zved, nebo jsem arya, nebo robin hood? Souhlasim, ze z hlediska mentality drd je zlodej jasna volba, ale nedela se drd, jen drd like hra? Tak tuto svatou kravu obetujeme jako hobita +5 a bude. Mimohodem draci hlidka podle iconknigy taky ladi zlodeje a chce, aby to lidi vyresili jako vox populi...
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4591
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od ShadoWWW »

Mohu si tipnout? Zvítězí zloděj.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od eerieBaatezu »

PetrH píše: 20. 7. 2017, 07:40Souhlasim, ze z hlediska mentality drd je zlodej jasna volba, ale nedela se drd, jen drd like hra? Tak tuto svatou kravu obetujeme jako hobita +5 a bude.
Tak hlavně se dělá DnD hra. Proto se řeší jak přeložit "Rogue".
Obrázek
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od PetrH »

jo blbej jeste nejsem, aspon doufam, ale uprimne, kdyby se to jmenovalo v JaD "rogue" tak to bude mensi zlo jak tulák... nemam akademické znalosti staré latiny, takze pro me je celkem ok dobrodruh, rogue... Zlodej, vandrak, sicco, zved bych videl treba jako zazemi, specializaci, podčást povolání... třeba zázemí tulák je možné mít pro vícero povolání...
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od Sammael »

Darebak, odpadlik alebo tulak. Urcite nie zlodej a uz vobec nie dobrodruh.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od eerieBaatezu »

Budete tam mít Zázemí? Protože jedna věc, co na nich nechápu je, že Zázemí je to, čím byl hrdina, než byl hrdina. Zázemí pak dává člověku skilly, v nichž se bude zlepšovat, což mi přijde jako úplná blbost, protože co když jako hrdina budu celej zbytek života dělat něco úplně jinýho? To tam takhle budete mít taky? Ten skill system v 5e je prostě divnej a není vůbec dynamickej, aby reflektoval, že postava prochází nějakým vývojem.
Kity v 2e byly mnohem lepší, pže dávaly smysl. Na Zázemích jsou dobrý ty roleplaying věci, ale ty mechaniky jsou mimo.

Jo a dáte každýmu povolání alespoň jednu expertýzu, aby to dávalo aspoň trochu smysl? $D (Tohle už přes featy opravilo i WotC, ale dá se to udělat i bez featů.)

(Savingy asi předělávat nebudete. $D) (Koukal jsem, že lidi si už dost sjednocujou matematiku 5e aby něco nebylo 8+atr+profi a něco 10+... a všechno dělají na 10+...) (Ale úplně ta matika stejně sjednotit nejde, protože na všechno může bejt expertýza, jen na útok ne, pže by to rozbilo celej combat, takže se to dá všechno sjednotit až na propojení combat a non-combat části, což je zádrhel.)
Obrázek
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4591
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od ShadoWWW »

Ano, JaD bude mít zázemí. Základní herní mechanismy budou přesně takové, jaké jsou v Basic D&D 5E nebo SRD.

A co se týče dovednostní a odborností: JaD půjde směrem, který by se dal označit jako "Méně herních mechanik, více RP." Tj. odbornosti tam nebudou, nejspíš ani multipovolání. Kdo bude chtít jít tímto směrem, bude muset sáhnout přímo po pravidlech DnD 5E (se kterými bude JaD 100% kompatibilní, takže no big deal). Co se týče dovedností, ty tam sice budou, ale budou tam i variantní pravidla pro hraní bez dovedností.

S odbornostmi a dovednostmi je totiž ten problém, že když jsou ve hře, zvětšují sice komplexnost pravidel, což je dobré pro gamisticky laděné hráče a geeky, ale zesložiťují hru pro nové hráče a RP orientované hráče. Nechceme, aby v JaD zaznívaly věty typu: "To udělat nemůžeš, na to nemáš feat/skill/power."

Alternativou bude, že hráči budou moci hrát zcela bez dovedností, jen čistě role playingově. Základní SO (neboli DC) pak v takovém případě nebude 10/15/20, ale o 5 nižší, tedy 5/10/15. Tam, kde mají povolání expertízu, by si pak místo dvojnásobku zdatnostního bonusu, počítali jen jednoduchý zdat. bonus.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od eerieBaatezu »

Tak je dobrý, že jste tímhle krokem vlastně zase o kousek sjednotili matiku za 5e, protože tam nemáte expertízy, které dělaly problémy jak v tom, že byly jen pro bardy a thiefy, i ve věcech, co by měl nejlíp umět nikdo jinej, tak v tom, že byly na všechno, až na dovednosti se zbraněmi, což v tom dělalo systémovej bordel.

Teď už jen udělat pasivní hody a savy od stejného základu a ne jedno 10+věci a druhé 8+věci.

Jinak vlastně dost dobrý řešení. I to hraní bez skillů.
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Jeskyně a draci

Příspěvek od eerieBaatezu »

Akorát teda nevím, jak to bude 100% kompatibilní, když 5e počítá s tím, že existuje double profi bonus a s tím, že pasivní hody jsou 10+..., což teda znamená, že v 5/10/15 systému ty věci budou těžší, než jak to vybalancovali ve WotC. Vaše změny jsou v poho, ale nevím, zda 100% kompatibilní.

Další věc je, že jste se takhle de facto dostali zase na úroveň DrDo, totiž že máte jasně daná povolání a dost malou míru customizovatelnosti. Už takhle dost slýchám, že 5e je oproti ostatním edicím dost chudá na různé character buildy, aspoň přes ty Featy se dá trochu čachrovat s odlišnými buildy, ale úplně bez Featů to bude dost basic. A hlavně ty Featy v 5e umí super věci. Ale je fakt, že nejsou v SRD a že design nových je zase dost práce navíc. Rozšiřující příručku lze dodělat vždy, i když zase nevím jak je to s tím, co se ještě vyplatí tisknout a vydávat a co je lepší udělat jako jednu knihu. Máte tam aspoň výběr při růstu Atributů, jo?
Obrázek
Zamčeno

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů