Renesanční svět CREET

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3356
Registrován: 21. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 17. 5. 2006, 10:26

Tak tedy... slavnostně oznamuji, že beta2 Soumraku magie je na světě. V podstatě je už téměř "feature complete", čekám ještě na korektury od Rytíře, mírné doladění obrázků) a další drobnosti. Leč řekl bych, že číst už se to více méně dá.

Takže zde:

www.d20.cz/svety/CREET/soumrak_beta2.pdf
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10370
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 17. 5. 2006, 12:02

Super! Díky za netbook...
... a díky za příkladné aktualizování 1. příspěvku :wink:

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3356
Registrován: 21. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 7. 6. 2006, 08:42

Takže tímto nabízím opět aktualizovanou verzi Soumraku magie RC (release candidate). Každopádně jsem si ho včera vytisknul v barvách a vypadá to vcelku dobře (já vím, že sebechvála smrdí, no ale jako fakt...)

takže tady:

www.d20.cz/svety/CREET/setting/soumrak_RC.pdf

a taky jsem objevil reklamní video na creet, se kterým jsem si kdysi hrál, tak pro všeobecné pobavení

http://basilisk.webpark.cz/creet.wmv (stáhnout a pak přehrávat!) No nic moc si od toho neslibujte. Je to taková reklama. O-)
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6900
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 7. 6. 2006, 10:07

To video nefunguje, stránka se nezobrazuje.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3356
Registrován: 21. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 7. 6. 2006, 10:12

Qualdezar píše:To video nefunguje, stránka se nezobrazuje.
Ono v něm stejně není nic zajímavého. Samé reklamí řeči. Ale mně teda pravý tlačítko Save As (uložit jako) funguje vcelku spolehlivě. Tak nevím.
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6900
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 7. 6. 2006, 10:20

Jo mě taky:
Forbidden
You don't have permission to access /creet.wmv on this server.

Ale to je jedno. Produkt je důležitější než reklama, jen jsem byl zvědavý.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3356
Registrován: 21. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 24. 6. 2006, 18:15

Dlouhé čekání je u konce. Vím, že jste se všichni těšili. $P A proto přivítejte release candidate verzi...

Obrázek
Netbook: Creet: Sláva a čest
první vydání

předpokládané dokončení: září 2006
autoři: Alnag a kol.

obsah: nápady a rady k tvorbě a hraní postavy, vedení hry, vytváření dobrodružství a tažení. S příklady.

hlavní prvky:
+ desítky nápadů na jména...
+ stojedna nápadů na dobrodružství...
+ čtyři rozpracovaná dobrodružství...
+ tři detailně propracované postavy...
+ postup vytváření postavy...
+ živlová typologie...
+ a mnoho dalšího...

na co se jako obvykle nemůžete těšit
+ na cokoliv co dává nejvíce plusů...
+ na elfy, trpaslíky a podobné miliónkrát provařené rasy...
+ na konflikt Dobra se Zlem...

RC verze (5,0 MB, Adobe Reader 7 vřele doporučen)
http://www.d20.cz/svety/CREET/setting/slava_RC.pdf

Příští meta: Creet: Dekameron... :>;o)
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6900
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 24. 6. 2006, 18:56

Tak jsem si to zběžně prolétl a vypadá to zajímavě. Je tam určitě spousta dobrých rad a nápadů, jak pro začátečníky, tak i zkušené hráče. Taky my to trochu ulehčilo práci na tu plánovanou testovací hru o prázdninách. Wrakow myslím jasně zvítězil coby námět na dobrodružství. Jsem zvědav, jak to dopadne.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3356
Registrován: 21. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 24. 6. 2006, 18:59

Wrakow byla moje historicky nejúspěšnější kampaň... i když se to zejména odvíjelo od hráčských kvalit. $P
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5178
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 24. 6. 2006, 21:58

Toto je dobré:
Postava by měla zemřít jen a pouze tehdy, pokud selže v řešení konfliktu, ve kterém se rozhodla riskovat pro něco svůj život. Ano je to tak jednoduché.
Ale toto nie je dostatočné:
Nejběžnějším příkladem, kdy se postava dává v sázku svůj život je chvíle, když vstupuje do souboje či do bitvy.
Ide totiž o to, že nie je jasné, ako sa dá nevstúpiť do súboja či bitky. Hráč nemá žiadnu kontrolu nad tým, že jeho postavu GM napadne obrom. Pokiaľ neexistuje niečo, čo umožňuje zvyšovať stávky (aj vo fyzickom konflikte, lebo dovoľujem si tvrdiť, že nie každý boj je automaticky na život a na smrť) a čo umožňuje hráčovi odstúpiť z konfliktu ak sa do stávky dostáva život jeho postavy, tak jednoducho tá veta nie je použiteľná. Vyriešením by mohlo byť konfliktové riešenie s ohlasovaním zámeru (a teda sú aj jasné stávky), no v d20 to veľmi nefunguje.

Je tam viacero dobrých rád, napríklad tie prebrané od Lumpleyho alebo o konfliktovom riešení, ale nie je jasné, ako sa dajú implementovať, chcelo by to konkrétne príklady z hry - čo robí a hovorí GM, čo robí hráč, aby to tak fungovalo.

Ïalší príklad:
Jaké je pak překvapení postavy, když jsou po vynoření se z podzemí obklíčeny přesilou Prorokovy osobní gardy a vyjde najevo, že je někdo zřejmě zevnitř skupiny celou dobu zrazoval (nejlépe jedna z hráčských postav, ale není to nutné).
Prekvapenie postavy? Alebo prekvapenie hráča? Ak nie je prekvapený hráč, má roleplayovať prekvapenie svojej postavy? Ak je prekvapený hráč, môže byť neprekvapená jeho postava? (Pozri Lumpleyho rady.)

A ako má GM riešiť zrádzanie vnútri skupiny? Má postava mať šancu sa to dozvedieť alebo je to GM-fiat? Vie to hráč? Ak je to iná postava, vedia to hráči? Aké má ktoré riešenie výhody a nevýhody?

NPC-čka v Oku temnot:
Je opísané ako sa chovajú a akú majú osobnosť, ako vyzerajú. Sú naznačené ich vlastnosti. Ale aby boli viac, než len odroleplayovanými figúrkami niektorým dosť podstatne chýbajú ciele a motivácie! Je podstatné, že niekto má svetlé vlasy a nadpriemernú charizmu, ak nevieme, čo chce, čo tam robí? Navrhol by som, aby sa ich motivácie viazali na postavy - t.j. "túži po X, a preto keď sa objavia postavy, pokúsi sa ich využiť na Y."
Dále volně rozvíjejte hrůzu.
Ako? Znamená to vyľakať hráčov? Nechať postavy hodiť fear check?

Motivace padoucha: Fajn, ale pýtalo by sa niečo konkrétne. Postavám môže byť reálne jedno, či ich protivník ich nenávidí lebo ním pohrdla jeho láska, chce viac moci alebo je fanatik. Pokiaľ nemá konkrétne motivácie ("zabezpečiť synovi dobré vzdelanie", "ponížiť svojho brata" ap.) a postavy nie sú cieľom v naplnení tejto motivácie alebo naopak prekážkou, tak to nemá veľký herný význam.

Celkovo veľa dobrých nápadov a obdivujem úroveň textu aj úpravu, len možno mierne nekonzistentné, čo by mohli vyriešiť konkrétnejšie príklady.

M
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3356
Registrován: 21. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 24. 6. 2006, 22:38

No předně díky za zdrcující kritiku... $P
A teď konkrétně...
Ide totiž o to, že nie je jasné, ako sa dá nevstúpiť do súboja či bitky.
Podle mně se dá zcela jasně deklarovat záměr nepřijetí souboje tak, že hledáš jakýkoliv způsob, jak z něj uniknout.
Hráč nemá žiadnu kontrolu nad tým, že jeho postavu GM napadne obrom.
To samozřejmě nemá. Ale má plnou kontrolu nad tím, jestli útok obra akceptuje obranou, nebo se pokusí nějak uniknout. Nabídnout jiné, než bojové řešení...
...no v d20 to veľmi nefunguje.
Možná, že tohle není jasně řečeno, ale tato příručka není mířena k žádnému konkrétnímu systému. Creet je tvořen jako systémově nezávislý i když s vědomím, z jakých systémů se bude rekrutovat většina jeho potenciálních hráčů.
Prekvapenie postavy? Alebo prekvapenie hráča?
Tohle je spíš takový slovní obrat... to se tak prostě říká. Lze to v případě potřeby nahradit jinou (možná méně zavádějící větnou konstrukcí) typu znenadání se...
A ako má GM riešiť zrádzanie vnútri skupiny?
Musím se přiznat, že tohle mne jako téma pro Vypravěče vůbec nenapadlo. Ale napravím to nějakým článkem a případně přidám do nějakého budoucího, doplňovaného vydání. Každopádně si ovšem tahle kniha neklade za cíl, být nějaký ultimativním průvodcem pro role-playing. Spíš otevřenými dveřmi k zamyšlení.
...nevieme, čo chce, čo tam robí? Navrhol by som, aby sa ich motivácie viazali na postavy - t.j. "túži po X, a preto keď sa objavia postavy, pokúsi sa ich využiť na Y."
Ona je otázka, jestli je věrohodné, aby každá postava měla nějakou dramatickou motivaci a vázala se na postavy. A taky aby to bylo předurčeno. Dávám přednost systému dodělej si sám a podle situace. Improvizaci.
Ako? Znamená to vyľakať hráčov? Nechať postavy hodiť fear check?
To záleží podle použitého systému, chuti, zaběhlé tradici. Ale je tím spíš myšleno dále rozvíjejte atmosféru, přidávejte další lekavé scény a tak...
Pokiaľ nemá konkrétne motivácie ("zabezpečiť synovi dobré vzdelanie", "ponížiť svojho brata" ap.) a postavy nie sú cieľom v naplnení tejto motivácie alebo naopak prekážkou, tak to nemá veľký herný význam.
No to bych teda úplně nesouhlasil. Konkrétní motivace tvoří trsy nějakých motivací obecných jedno je odvoditelné z druhého. Obecná motivace má ovšem tu výhodu, že ji lze v danou chvíli přizpůsobit na situaci.
Celkovo veľa dobrých nápadov a obdivujem úroveň textu aj úpravu, len možno mierne nekonzistentné, čo by mohli vyriešiť konkrétnejšie príklady.
Hm... to je právě ten problém. Mně zase vyhovuje ta obecná rovina, protože mám pocit, že takhle dodám jen předformovaný polotovar a každý si to pak dohotový k obrazu svému. Můžu samozřejmě dodávat i hotové jídlo, ale pak riskuju, že spoustě lidí nebude chutnat. Jestli chápeš co chci říct.
Každopádně díky za kritiku, vážím si jí. Určitě řadu rad zužitkuju... možná časem všechny, ale někdy mi to dost trvá, než se mi to rozleží. :>;o)
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5178
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 24. 6. 2006, 23:07

$D
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3356
Registrován: 21. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 26. 6. 2006, 15:43

Právě jsem spatři Creet putující DCčkem (teda tu starší verzi)... neuvěřitelné... )
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6900
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 26. 6. 2006, 16:37

Alnag píše:Právě jsem spatři Creet putující DCčkem (teda tu starší verzi)... neuvěřitelné... )
:eyecrazy: Tak to je mazec. Ale on je stejně volně ke stažení ne? (Doufám že se tam nedostal ode mě, já mám všechny RPG naházený na jedné hromadě, jak to leží a běží a ceůlé to mám nasdílené.
Zajímalo by mě, jak na to ten někdo přišel (předpokládám, že to bylo u nějakého českého uživatele).
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3356
Registrován: 21. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 26. 6. 2006, 16:44

Qualdezar píše::eyecrazy: Tak to je mazec. Ale on je stejně volně ke stažení ne? (Doufám že se tam nedostal ode mě, já mám všechny RPG naházený na jedné hromadě, jak to leží a běží a ceůlé to mám nasdílené.
Zajímalo by mě, jak na to ten někdo přišel (předpokládám, že to bylo u nějakého českého uživatele).
Jasně, že je to volně šiřitelný. Já z toho mám naopak dobrý pocit, že se to šíří... $P Jenom mne to příjemně překvapilo. A ano, bylo to u českého uživatele. Až to uvidim na nějakém americkém hubu (že to mají všichni) tak potom mi teprve klesne čelist... :>;o)
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host