Renesanční svět CREET
Tak tedy... slavnostně oznamuji, že beta2 Soumraku magie je na světě. V podstatě je už téměř "feature complete", čekám ještě na korektury od Rytíře, mírné doladění obrázků) a další drobnosti. Leč řekl bych, že číst už se to více méně dá.
Takže zde:
www.d20.cz/svety/CREET/soumrak_beta2.pdf
Takže zde:
www.d20.cz/svety/CREET/soumrak_beta2.pdf
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Takže tímto nabízím opět aktualizovanou verzi Soumraku magie RC (release candidate). Každopádně jsem si ho včera vytisknul v barvách a vypadá to vcelku dobře (já vím, že sebechvála smrdí, no ale jako fakt...)
takže tady:
www.d20.cz/svety/CREET/setting/soumrak_RC.pdf
a taky jsem objevil reklamní video na creet, se kterým jsem si kdysi hrál, tak pro všeobecné pobavení
http://basilisk.webpark.cz/creet.wmv (stáhnout a pak přehrávat!) No nic moc si od toho neslibujte. Je to taková reklama.
takže tady:
www.d20.cz/svety/CREET/setting/soumrak_RC.pdf
a taky jsem objevil reklamní video na creet, se kterým jsem si kdysi hrál, tak pro všeobecné pobavení
http://basilisk.webpark.cz/creet.wmv (stáhnout a pak přehrávat!) No nic moc si od toho neslibujte. Je to taková reklama.
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
To video nefunguje, stránka se nezobrazuje.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Jo mě taky:
Forbidden
You don't have permission to access /creet.wmv on this server.
Ale to je jedno. Produkt je důležitější než reklama, jen jsem byl zvědavý.
Forbidden
You don't have permission to access /creet.wmv on this server.
Ale to je jedno. Produkt je důležitější než reklama, jen jsem byl zvědavý.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Dlouhé čekání je u konce. Vím, že jste se všichni těšili. A proto přivítejte release candidate verzi...
Netbook: Creet: Sláva a čest
první vydání
předpokládané dokončení: září 2006
autoři: Alnag a kol.
obsah: nápady a rady k tvorbě a hraní postavy, vedení hry, vytváření dobrodružství a tažení. S příklady.
hlavní prvky:
+ desítky nápadů na jména...
+ stojedna nápadů na dobrodružství...
+ čtyři rozpracovaná dobrodružství...
+ tři detailně propracované postavy...
+ postup vytváření postavy...
+ živlová typologie...
+ a mnoho dalšího...
na co se jako obvykle nemůžete těšit
+ na cokoliv co dává nejvíce plusů...
+ na elfy, trpaslíky a podobné miliónkrát provařené rasy...
+ na konflikt Dobra se Zlem...
RC verze (5,0 MB, Adobe Reader 7 vřele doporučen)
http://www.d20.cz/svety/CREET/setting/slava_RC.pdf
Příští meta: Creet: Dekameron... :>;o)
Netbook: Creet: Sláva a čest
první vydání
předpokládané dokončení: září 2006
autoři: Alnag a kol.
obsah: nápady a rady k tvorbě a hraní postavy, vedení hry, vytváření dobrodružství a tažení. S příklady.
hlavní prvky:
+ desítky nápadů na jména...
+ stojedna nápadů na dobrodružství...
+ čtyři rozpracovaná dobrodružství...
+ tři detailně propracované postavy...
+ postup vytváření postavy...
+ živlová typologie...
+ a mnoho dalšího...
na co se jako obvykle nemůžete těšit
+ na cokoliv co dává nejvíce plusů...
+ na elfy, trpaslíky a podobné miliónkrát provařené rasy...
+ na konflikt Dobra se Zlem...
RC verze (5,0 MB, Adobe Reader 7 vřele doporučen)
http://www.d20.cz/svety/CREET/setting/slava_RC.pdf
Příští meta: Creet: Dekameron... :>;o)
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem si to zběžně prolétl a vypadá to zajímavě. Je tam určitě spousta dobrých rad a nápadů, jak pro začátečníky, tak i zkušené hráče. Taky my to trochu ulehčilo práci na tu plánovanou testovací hru o prázdninách. Wrakow myslím jasně zvítězil coby námět na dobrodružství. Jsem zvědav, jak to dopadne.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Toto je dobré:
Je tam viacero dobrých rád, napríklad tie prebrané od Lumpleyho alebo o konfliktovom riešení, ale nie je jasné, ako sa dajú implementovať, chcelo by to konkrétne príklady z hry - čo robí a hovorí GM, čo robí hráč, aby to tak fungovalo.
Ïalší príklad:
A ako má GM riešiť zrádzanie vnútri skupiny? Má postava mať šancu sa to dozvedieť alebo je to GM-fiat? Vie to hráč? Ak je to iná postava, vedia to hráči? Aké má ktoré riešenie výhody a nevýhody?
NPC-čka v Oku temnot:
Je opísané ako sa chovajú a akú majú osobnosť, ako vyzerajú. Sú naznačené ich vlastnosti. Ale aby boli viac, než len odroleplayovanými figúrkami niektorým dosť podstatne chýbajú ciele a motivácie! Je podstatné, že niekto má svetlé vlasy a nadpriemernú charizmu, ak nevieme, čo chce, čo tam robí? Navrhol by som, aby sa ich motivácie viazali na postavy - t.j. "túži po X, a preto keď sa objavia postavy, pokúsi sa ich využiť na Y."
Motivace padoucha: Fajn, ale pýtalo by sa niečo konkrétne. Postavám môže byť reálne jedno, či ich protivník ich nenávidí lebo ním pohrdla jeho láska, chce viac moci alebo je fanatik. Pokiaľ nemá konkrétne motivácie ("zabezpečiť synovi dobré vzdelanie", "ponížiť svojho brata" ap.) a postavy nie sú cieľom v naplnení tejto motivácie alebo naopak prekážkou, tak to nemá veľký herný význam.
Celkovo veľa dobrých nápadov a obdivujem úroveň textu aj úpravu, len možno mierne nekonzistentné, čo by mohli vyriešiť konkrétnejšie príklady.
M
Ale toto nie je dostatočné:Postava by měla zemřít jen a pouze tehdy, pokud selže v řešení konfliktu, ve kterém se rozhodla riskovat pro něco svůj život. Ano je to tak jednoduché.
Ide totiž o to, že nie je jasné, ako sa dá nevstúpiť do súboja či bitky. Hráč nemá žiadnu kontrolu nad tým, že jeho postavu GM napadne obrom. Pokiaľ neexistuje niečo, čo umožňuje zvyšovať stávky (aj vo fyzickom konflikte, lebo dovoľujem si tvrdiť, že nie každý boj je automaticky na život a na smrť) a čo umožňuje hráčovi odstúpiť z konfliktu ak sa do stávky dostáva život jeho postavy, tak jednoducho tá veta nie je použiteľná. Vyriešením by mohlo byť konfliktové riešenie s ohlasovaním zámeru (a teda sú aj jasné stávky), no v d20 to veľmi nefunguje.Nejběžnějším příkladem, kdy se postava dává v sázku svůj život je chvíle, když vstupuje do souboje či do bitvy.
Je tam viacero dobrých rád, napríklad tie prebrané od Lumpleyho alebo o konfliktovom riešení, ale nie je jasné, ako sa dajú implementovať, chcelo by to konkrétne príklady z hry - čo robí a hovorí GM, čo robí hráč, aby to tak fungovalo.
Ïalší príklad:
Prekvapenie postavy? Alebo prekvapenie hráča? Ak nie je prekvapený hráč, má roleplayovať prekvapenie svojej postavy? Ak je prekvapený hráč, môže byť neprekvapená jeho postava? (Pozri Lumpleyho rady.)Jaké je pak překvapení postavy, když jsou po vynoření se z podzemí obklíčeny přesilou Prorokovy osobní gardy a vyjde najevo, že je někdo zřejmě zevnitř skupiny celou dobu zrazoval (nejlépe jedna z hráčských postav, ale není to nutné).
A ako má GM riešiť zrádzanie vnútri skupiny? Má postava mať šancu sa to dozvedieť alebo je to GM-fiat? Vie to hráč? Ak je to iná postava, vedia to hráči? Aké má ktoré riešenie výhody a nevýhody?
NPC-čka v Oku temnot:
Je opísané ako sa chovajú a akú majú osobnosť, ako vyzerajú. Sú naznačené ich vlastnosti. Ale aby boli viac, než len odroleplayovanými figúrkami niektorým dosť podstatne chýbajú ciele a motivácie! Je podstatné, že niekto má svetlé vlasy a nadpriemernú charizmu, ak nevieme, čo chce, čo tam robí? Navrhol by som, aby sa ich motivácie viazali na postavy - t.j. "túži po X, a preto keď sa objavia postavy, pokúsi sa ich využiť na Y."
Ako? Znamená to vyľakať hráčov? Nechať postavy hodiť fear check?Dále volně rozvíjejte hrůzu.
Motivace padoucha: Fajn, ale pýtalo by sa niečo konkrétne. Postavám môže byť reálne jedno, či ich protivník ich nenávidí lebo ním pohrdla jeho láska, chce viac moci alebo je fanatik. Pokiaľ nemá konkrétne motivácie ("zabezpečiť synovi dobré vzdelanie", "ponížiť svojho brata" ap.) a postavy nie sú cieľom v naplnení tejto motivácie alebo naopak prekážkou, tak to nemá veľký herný význam.
Celkovo veľa dobrých nápadov a obdivujem úroveň textu aj úpravu, len možno mierne nekonzistentné, čo by mohli vyriešiť konkrétnejšie príklady.
M
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
No předně díky za zdrcující kritiku...
A teď konkrétně...
Každopádně díky za kritiku, vážím si jí. Určitě řadu rad zužitkuju... možná časem všechny, ale někdy mi to dost trvá, než se mi to rozleží. :>;o)
A teď konkrétně...
Podle mně se dá zcela jasně deklarovat záměr nepřijetí souboje tak, že hledáš jakýkoliv způsob, jak z něj uniknout.Ide totiž o to, že nie je jasné, ako sa dá nevstúpiť do súboja či bitky.
To samozřejmě nemá. Ale má plnou kontrolu nad tím, jestli útok obra akceptuje obranou, nebo se pokusí nějak uniknout. Nabídnout jiné, než bojové řešení...Hráč nemá žiadnu kontrolu nad tým, že jeho postavu GM napadne obrom.
Možná, že tohle není jasně řečeno, ale tato příručka není mířena k žádnému konkrétnímu systému. Creet je tvořen jako systémově nezávislý i když s vědomím, z jakých systémů se bude rekrutovat většina jeho potenciálních hráčů....no v d20 to veľmi nefunguje.
Tohle je spíš takový slovní obrat... to se tak prostě říká. Lze to v případě potřeby nahradit jinou (možná méně zavádějící větnou konstrukcí) typu znenadání se...Prekvapenie postavy? Alebo prekvapenie hráča?
Musím se přiznat, že tohle mne jako téma pro Vypravěče vůbec nenapadlo. Ale napravím to nějakým článkem a případně přidám do nějakého budoucího, doplňovaného vydání. Každopádně si ovšem tahle kniha neklade za cíl, být nějaký ultimativním průvodcem pro role-playing. Spíš otevřenými dveřmi k zamyšlení.A ako má GM riešiť zrádzanie vnútri skupiny?
Ona je otázka, jestli je věrohodné, aby každá postava měla nějakou dramatickou motivaci a vázala se na postavy. A taky aby to bylo předurčeno. Dávám přednost systému dodělej si sám a podle situace. Improvizaci....nevieme, čo chce, čo tam robí? Navrhol by som, aby sa ich motivácie viazali na postavy - t.j. "túži po X, a preto keď sa objavia postavy, pokúsi sa ich využiť na Y."
To záleží podle použitého systému, chuti, zaběhlé tradici. Ale je tím spíš myšleno dále rozvíjejte atmosféru, přidávejte další lekavé scény a tak...Ako? Znamená to vyľakať hráčov? Nechať postavy hodiť fear check?
No to bych teda úplně nesouhlasil. Konkrétní motivace tvoří trsy nějakých motivací obecných jedno je odvoditelné z druhého. Obecná motivace má ovšem tu výhodu, že ji lze v danou chvíli přizpůsobit na situaci.Pokiaľ nemá konkrétne motivácie ("zabezpečiť synovi dobré vzdelanie", "ponížiť svojho brata" ap.) a postavy nie sú cieľom v naplnení tejto motivácie alebo naopak prekážkou, tak to nemá veľký herný význam.
Hm... to je právě ten problém. Mně zase vyhovuje ta obecná rovina, protože mám pocit, že takhle dodám jen předformovaný polotovar a každý si to pak dohotový k obrazu svému. Můžu samozřejmě dodávat i hotové jídlo, ale pak riskuju, že spoustě lidí nebude chutnat. Jestli chápeš co chci říct.Celkovo veľa dobrých nápadov a obdivujem úroveň textu aj úpravu, len možno mierne nekonzistentné, čo by mohli vyriešiť konkrétnejšie príklady.
Každopádně díky za kritiku, vážím si jí. Určitě řadu rad zužitkuju... možná časem všechny, ale někdy mi to dost trvá, než se mi to rozleží. :>;o)
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tak to je mazec. Ale on je stejně volně ke stažení ne? (Doufám že se tam nedostal ode mě, já mám všechny RPG naházený na jedné hromadě, jak to leží a běží a ceůlé to mám nasdílené.Alnag píše:Právě jsem spatři Creet putující DCčkem (teda tu starší verzi)... neuvěřitelné... )
Zajímalo by mě, jak na to ten někdo přišel (předpokládám, že to bylo u nějakého českého uživatele).
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Jasně, že je to volně šiřitelný. Já z toho mám naopak dobrý pocit, že se to šíří... Jenom mne to příjemně překvapilo. A ano, bylo to u českého uživatele. Až to uvidim na nějakém americkém hubu (že to mají všichni) tak potom mi teprve klesne čelist... :>;o)Qualdezar píše: Tak to je mazec. Ale on je stejně volně ke stažení ne? (Doufám že se tam nedostal ode mě, já mám všechny RPG naházený na jedné hromadě, jak to leží a běží a ceůlé to mám nasdílené.
Zajímalo by mě, jak na to ten někdo přišel (předpokládám, že to bylo u nějakého českého uživatele).
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů