Modus & Dice

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 417
Registrován: 28. 3. 2010, 15:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Modus & Dice

Příspěvek od Jarxes » 25. 12. 2013, 01:53

Modus
- Modulární Univerzální Systém -
Dostal se druhé verze, prošel docela změnou, ale jeho jádro duchem zůstalo vlastně stejné, stále se jedná o okleštění a stmelení různých prvků, třeba z DRD2, Fate apod. A to se asi příliš nezmění, pokud neuvidím něco lepšího co by se dalo pro typ her jaký si představuji a jaký už na M&D jedu, použít.

Vytvořil sem Základ systému pro hraní s minimálními pravidly, co největší volností a jednoduchostí.
Jsem zvědavý, jak a zda vůbec vás zaujme...

Prosím o především trochu kreativní odezvu. Ne příspěvky typu, "takových věcí už je, prď na to" nebo "poď hrát radši Fate, protože tohle se dá dělat i ve Fate"...

------------------------------------
Ještě to není komplet, ale řekl bych, že to již má docela dost uchopitelnou podobu, tady pro zběhlé hráče a vypravěče... Nemám teď moc času na tvorbu, ale časem jednoznačně musí přibýt i vysvětlující texty provádějící hraním, a vedoucím nové Vypravěče. M&D má být určen i budoucím začínajícím hráčům a vypravěčům, a je vymyšlený jako základní volně šířená platforma na které bych jednou rád stavěl jednotlivé Prostředí, ať již také volně vydané na internetu nebo dokonce snad jednou i dělané samonákladem.
Přílohy
M&D Modus & Dice System (Alfa).pdf
(1.08 MiB) Staženo 28 x
Naposledy upravil(a) Jarxes dne 21. 2. 2017, 11:02, celkem upraveno 3 x.
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4676
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Modus

Příspěvek od PetrH » 25. 12. 2013, 08:59

za me:
mechanika 2k6 se tu jednoho casu dost diskutovala, zda je to spravne ci ne, stoji nani tusim drd2, ze ? ty rozsahy 3 stupne obtiznosti mi prijdou malo a moc, nevim, zda nekdo nebude chtit zjemnit (znas lidi, jak je neco extra modularni tak chteji extra delat vse)

dovednosti talenty a vse mi nemuzu si pomoc pripomina smes z kotliku, kde se hodilo dungeon squad, drd2 a prbehy imperia :) coz muze byt dobre i spatne.

pises, ze jsou tri vlastnosti a pokud nejaka klesne na nulu tak ej smrt, ok, ale kde se nastavi hodnoty (z tech 20 bodu na zacatku jako u kazde nudne pc hry ?) a jak klesaji, co mi ubere treba dusi ?

celkove je to zajimave, podle me by se to mohlo hodit do pc hry, gamebooku ci jako rychly text pro intro do rpg. cenim si toho, ze je to vlastne jen fakt kostra. ale zacatecnik by asi ctel mit jadro a k tomu samostatne aplikace navic na vyber - kdybys chtel, dej mi vedet pres PM;) dokazu si predstavit aplikaci Divoky zapad, sever proti jihu, fantasy.... pokud by to melo byt na zacatecniky tak pravidla ber jako bonus a divej s ena aplikace. Me to treba i zaujalo, ale ted touzim po aplikacich:)
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9733
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Modus

Příspěvek od York » 25. 12. 2013, 11:24

Gameless game?

- o tom, že když máš jen tři pevné stupně obtížnosti, tak je vcelku zbytečné házet 2k6, jsme se tuším už bavili. Použití jedné kostky u každého hodu ušetří sčítání.

- pomohlo by zarovnání do bloku.

- pochopil jsem to tak, že pravidla jsou o tom, že každý má tři atributy v nějakém blíže nespecifikovaném rozsahu - pravidla neříkají v jakém. K nim pak schopnosti, povolání a talenty, u kterých kromě rozsahu pravidla ani neříkají kolik jich má či nemá být a kromě pár příkladů si je vlastně každý může vymyslet jak chce. A na závěr zkušenosti, které lze tak nějak odhadem vkládat úplně do čehokoliv a neprojeví se to jinak, než že "mám v mé schopnosti Střelba z plasmového rotačního kanónu 47 zkušeností".

Na tomto základě Vypravěč určuje pravděpodobnosti. Odhadem. Pravidla mu nijak nepomáhají.

A když hráč neuspěje, tak si úspěch koupí za bod nějakého atributu. Rozsahy atributů nejsou dané. Dá se vcelku předokládat, že hráči budou chtít, aby se jejich postavám dařilo. Takže si vezmou atributy přiměřeně vysoké, třeba 8237 Tělo, 2743 Duše a 4823 Vědomí. Střelba z plasmového rotačního kanónu by snad mohla být od těla, doufám. Což pak bude znamenat, že za hru můžu 8237 krát spolehlivě trefit. No, snad to bude stačit, atributy se nejspíš nijak neobnovují, alespoň pravidla o tom nic neříkají. A když to stačit nebude - no, i tak to bude pořádnej masakr :)

Závěr: V pravidlech bezpravidlové hry bych čekal něco trochu jiného. Třeba něco o tom, jak řešit spory a nejasnosti. Počítání expů, hodnocení schopností a podobně je fajn nástroj, sám už ostatně dlouho hlásám, že ho ve hře chci mít. Vtip je ale v tom, že bodíky, které hráči investují, by měly mít jasně daný mechanický význam. Bez toho to tak trochu postrádá smysl.

edit:
Podotýkám, že sis stanovil náramně těžký úkol. Ač to tak nevypadá, tak vymyslet jednoduchý a při tom funkční systém je řádově obtížnější, než vytvořit systém složitý.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15891
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Modus

Příspěvek od Jerson » 25. 12. 2013, 16:03

Jakub88 píše:Vytvořil sem si systém pro hraní s minimálními pravidli, co největší volností a jednoduchostí.
Jsem zvědavý, jak a zda vůbec vás zaujmou...
Ne, není to ani zdaleka kompletní, to čemu říkáš "volnost" je dle mě "nedostatek vodítek". Jednoduchá jsou na přečtení, rozhodně ne na pochopení a už vůbec ne na hraní. Nazaujaly mě.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5794
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Modus

Příspěvek od Alef0 » 25. 12. 2013, 18:58

Sa mi paci, ze uz aj tu nastala cesta zjednodusovania pravidiel!

Tato verzia je sice minimalisticka, ale mam pocit, ze to vzniklo odsekavanim masa z DrD2, ale nie vzdy to zatial dava zmysel.

* Pri 2d6 vlastne podhadzujem cislo?
* 2d6 je cista imidzovka: asi by stacila jedna seststenka: 1-2, 1-3, 1-4 na uspech, resp. 5-6, 4-6, 3-6 :-)
* Naco su tie tri atributy? To sa pripocitava k 2d6? [Tak je to v DrD2]
* Povolania a spol. sa absolutne neprejavuju v zakladnej mechanike: asi je treba povedat, ze PJ na ne *musi* prihliadat.

Asi by to chceli urobit ukazku hrania / zapis, tam by sa to vynaslo.

Takto totiz sa hra naozaj zjednodusuje na to, ze hod si 2d6 voci cielovemu cislu, ktore urci DM; vsetko ostatne moze a nemusi mat vplyv na urcenie tohto CČ.

Ono dizajn hry "zoberieme existujuce mechaniky a vyhodime, co netreba" moze dospiet k nefunkcnej hre; hlavne este niektore veci by chceli druhe zamyslenie.

Keep it up!
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9733
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Modus

Příspěvek od York » 25. 12. 2013, 20:49

Alef0 píše:Ono dizajn hry "zoberieme existujuce mechaniky a vyhodime, co netreba" moze dospiet k nefunkcnej hre; hlavne este niektore veci by chceli druhe zamyslenie.
Tak což o to. Tenhle design se v zásadě dá shrnout takto:
Vytvoř si postavu podle libovolného oblíbeného systému a Vypravěč to, co sis napsal, při vyhodnocování vezme v úvahu a určí ti obtížnost jako lehkou, střední nebo těžkou.
Tohle je v zásadě funkční přístup, několik měsíců jsem teď takhle hrál "Shadowrun". Sice tím prakticky odpadá ta game složka, včetně toho, proč vlastně má smysl nějaké bodíky puntíkovat, ale to nemusí nutně vadit.

Druhá věc ovšem je, že ty tři stránky se dají bez jakékoliv ztráty zredukovat právě na tuhle jednu citovanou větu.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8835
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Modus

Příspěvek od OnGe » 27. 12. 2013, 11:07

Jakube, jsi rozhodně plodný autor, ale nebylo by dobré před otevřením dalšího počinu nějak dokončit stávající kousky? Vím, neni to sranda - tolik nápadů, tak málo času - ale takhle už tu máš, pokud dobře počítám, tři nakousnuté věci, žádnou ve finálním stádiu a zjevně bez vzájemného překryvu...
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 417
Registrován: 28. 3. 2010, 15:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: Modus

Příspěvek od Jarxes » 28. 12. 2013, 15:00

Onge: V překryvu ale jsou, mám dost svých prostředí (zde sem publikoval metropolis, a dávno předtím fantasy svět Etahara který poté prošel výraznou rekonstrukcí ), Anberien jsem pravděpodobně neměl postovat, není to svět určený primárně k hraní Her na Hrdiny a ani ho na to nemám chuť ani sílu přetvářet.
Metropolis je vlastně už za finální fází (texty jsou hotový, sice sem tam ještě něco připisuju ale to je už navíc), ale je mým cílem to vydat pořádně (respektice: tiskem, s ilustracemi atd...).
Modus je systém který se dá užít u všech prostředí, je jednoduchý a rychlí... Je vlastně spojovacím prvkem všeho co sem (nejen na rpgf) vytvářel...

York: No tys tomu čtení asi moc nedal, hele, píšu tam že postavy body zkušeností dávají do vlastností, schopností, etc... A že každá postava má na začátku 20 bodů zkušeností. Takže nevim kde bereš ty počty.

Mimochodem má prostě vyzkoušeno, že na lidi jinak působí když hází jednou a dvěma kostkama, navíc má tu špatnou pravděpodobnost zvýhodněnou jestli jsis nevšimnul (1-4 ne 1-3...). Prostě si trvám na dvou šestistěnkách.
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9733
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Modus

Příspěvek od York » 28. 12. 2013, 15:27

Jakub88 píše:York: No tys tomu čtení asi moc nedal, hele, píšu tam že postavy body zkušeností dávají do vlastností, schopností, etc... A že každá postava má na začátku 20 bodů zkušeností. Takže nevim kde bereš ty počty.
To jsem si přečetl. Vyznělo to ale tak, že jsou zkušenosti investované navíc, jako jakýsi "proficiency bonus". Pokud to má být tak, že si za zkušenosti pořizuješ ostatní statistiky, tak by to tam bylo dobré napsat. A taky v jakém poměru.

A vůbec nejlíp s tím začít, tj. že na tvorbu postavy máš 20 bodů, každý bod atributu stojí 1 exp a každá dovednost/zvláštní schopnost stojí 1 exp. A přidat, v jakém rozsahu se mohou hodnoty atributů pohybovat. Pak až popsat, jaké atributy/dovednosti/schopnosti jsou k dispozici.

Nicméně to celé je poměrně podružný problém, protože nemá moc smysl počítat a puntíkovat postavu, když to pak nemá žádný mechanický efekt.
Jakub88 píše:Prostě si trvám na dvou šestistěnkách.
Já s tím problém nemám. To, že se ti hod 2k6 líbí, je celkem dobrý důvod, proč ho ve své hře používat :)

BTW jestli o připomínky nestojíš, tak stačí říct a nebudu tě tím trápit.

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Modus

Příspěvek od skew » 31. 12. 2013, 01:00

Je to dost chaoticky popsané. Vlastnosti se obnovují / neobnovují? Povolání x talent, v čem je rozdíl? U povolání platím 1 +1 za každou ZS obsaženou? Zatímco za talent jen 1 za všechno?
Je pak nějakej důvod brát si povolání místo talentů, když zbytečně připlácím za nic?
A hlavně - jak vlastně ovlivňují hru, vypravěč k nim pouze přihlíží při určování obtížnosti? Nebo něco přičítá či co?
Ohledně obtížností, šance na úspěch jsou dle obtížnosti cca 17%, 42% a 83%, to mi přijde možná zbytečně daleko od sebe (also, hází se 2K6, tedy je to 2 až X, ne 1 až X).
Na závěr ještě souhlas s Yorkem, zarovnání do bloku jen prospěje.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Modus

Příspěvek od Pepa » 6. 1. 2014, 18:45

Modus dočten.

Kdyby se to doladilo, myslím, že by se to i dalo hrát. Takhle to je zatím jenom kostra. Hodně toho již bylo řečeno přede mnou, moje poznámky jsou následující:

(1) Hod 2k6. Asi by mi vadilo cílové číslo podhazovat. Jinak proč ne? Chce-li autor takové rozdělení pravděpodobností, jaké mu toto nabízí (i když rozdělení 17%, 42% a 83% je poměrně zvláštní), tak to na hod 1k6 zredukovat nejde...

(2) Myslím, že je nutné uvést v jakém rozmezí se jednotlivé vlastnosti tak běžně pohybují a kolik co stojí bodů zkušenosti. (To se může aplikaci od aplikace lišit, ale alespoň v té vzorové by to být mohlo.) Takhle mi totiž není jasné, jestli za 1 bod zkušenosti koupím z určitého talentu 1 ZS nebo všechny. Nebo jestli různé ZS stojí různě bodů zkušenosti atd. (Pak je ještě samozřejmě otázka, jestli je nutné ty ZS pod povolání/talenty sdružovat. Jestli ne, tak by se ty talenty vlastně asi ani nemusely zavádět.)

(3) Vliv ZS na určení pravděpodobnosti. Jak už poznamenali lidé přede mnou. Když si "nakoupím" za nějaké body kdovíco, tak jak se to mechanicky promítne? Má si Vypravěč udělat nějaká rozmezí, kdy už je činnost dobrá/střední/špatná? (Třeba když vystřelím na rychle jedoucí auto a Střelba z plasmového rotačního kanónu je nad 50, tak je dobrá, mezi 30 - 49 tak střední a pod 30, tak špatná? (Viz Yorkův příklad.)) Nebo se Vypravěč může rozhodovat naprosto od oka jakkoli?

(4) Chybí tu, jak se Tělo, Duše, Vědomí obnovuje, a taky jak přibližně po zranění ubývá. (Určuje to Vypravěč?)

Světe div se, ale jistým způsobem mi to připomíná Čas pro hrdiny nebo Omegu. Tam si také za "nějaké" body koupíte "nějaké" schopnosti (které v kompletním přehledu nikde nenajdete, protože si je vytvoříte/domluvíte před hrou) a ty zase tak moc nebudou mít vliv na to, jestli daný úkol zvládnete nebo ne. (Protože ono je principielně jedno jestli se tahají černé/červené karty z balíčku, u kterého předem znáte jejich poměr, nebo se vyhodnocuje podle pravděpodobností 17%, 42% a 83%.) Zde má výše schopností Vypravěči (nějak) pomáhat, aby se rozhodl pro tu danou pravděpodobnost, v Omeze výše schopností dělá něco jiného (po pokusu se vyčerpá, takže vykonat činnost se stejnou schopností bude komplikovanější), ale takové hrubé jádro v těchto hrách vidím stejné...

Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 417
Registrován: 28. 3. 2010, 15:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: Modus

Příspěvek od Jarxes » 9. 1. 2014, 18:17

Vytvořil sem druhé téma, kam bych zatím přesměroval všechny názory, kritiky, a příspěvky... Dokud nevydám na net alespoň první hratelnou (a ucelenější) verzi... (je tam i má reakce na vás...)

Zde je odkaz:
viewtopic.php?f=192&t=12134
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!

Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 417
Registrován: 28. 3. 2010, 15:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: Modus & Dice

Příspěvek od Jarxes » 21. 2. 2017, 11:37

Modus zažil své malé zmrtvýchvstání, vzniklo M&D...
Posunulo se někam, nebo je to pro vás stejně neperspektivní jako předtím?
To musíte posoudit samy.

Novinky (hlavní změny oproti Modusu):

- Myslím, že nový prostý formát působí docela čtivě, ale to je ještě na hodnocení čtenářů...
- Přechod na D20 kostku, stále ale zůstala mechanika podle pravděpodobnosti (Špatná, Střední, Dobrá)
- Možnost použít místo Povolání, ZS, a Talentů charakterizaci postav volně, Aspekty jako z Fate...
- Už žádný počítání kolem hodů, žádný +1, -1 atd...
- Mám dojem že v původním Modusu se zdroje dělili na typy jako vlastnosti (Tělo, Duše, Vliv), teď jsou zdroje prostě zdroje, ekvivalent životů, ale zranění (jizvy) mohou být jak na těle, tak na duši nebo vlivu.
- Vlastnosti Tělo, Duše, Vliv fungují jako bodíky osudu, prostě obětujete bodík z Těla abyste se přemohli a utli skřetovi hlavu místo toho, aby odrazil váš meč, tak odrazíte vy jeho... Stejně tak u Duše a Vlivu. Bodíky se opět získávají jen ze zkušeností.
- Vystrčil jsem vědomí, prostě je to vliv, jen se to pro lidi nezaběhlé ve hře pletlo, což je zbytečné.
- Schopnosti a Talenty fungují spíš jako doplňek povolání.
- Aplikace okleštěny vlastně jen na sety povolání k užití v jednotlivých žánrech hry
- Celé M&D je stavěné tak, aby bylo pomyslným základním kamenem na který bych rád stavěl konkrétní prostředí i s nějakým tím doplněním aplikací a jejich konkrétnějšími verzemi
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host