Končina

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8125
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Končina

Příspěvek od OnGe » 17. 5. 2018, 13:05

York píše:
17. 5. 2018, 12:58
Nepleteš si to se mnou?
Ty něco píšeš na FB?
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 801
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Končina

Příspěvek od Paul » 17. 5. 2018, 14:38

York píše:
17. 5. 2018, 12:58
Nepleteš si to se mnou?
Ne.

Podzemní dobrodružství je pro mě víceméně DC a chci si zahrát i z jiného žánru, než z fantasy, tak jsem se zeptal.
Pauloviny:
Igor (AW)/Frederik (KaM)/Hagen(Hrstka SW)/PJ D&D 5e (offline)/Blog Húskarlar
Show must go on!

Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 85
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Končina

Příspěvek od Ladislav.Karpianus » 17. 5. 2018, 14:41

Ona se bude jedna část odehrávat v Thilerionském lese zamořeném Snětí (nákazou) a v prvních patrech funkčního výzkumáku, přes který se družina víceméně musí sneaknout až do nižších, opuštěných pater... A nebo může celý výzkumák zkusit vybít, to už je samozřejmě klasicky na dobrodruzích... :-D
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina

Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 85
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Končina

Příspěvek od Ladislav.Karpianus » 18. 6. 2018, 16:56

Zveřejnili jsme úvodní povídku do plánované knihy. Kdybyste měli chuť a náladu - budeme rádi za jakoukoliv zpětnou vazbu.
Zde: https://koncina.cz/blog/21
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5081
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: Končina

Příspěvek od Fritzs » 18. 6. 2018, 21:51

Nějak mi nejde do hlavy jak může koule z muškety (či co to má být) téměř ustřelit nohu baziliškovi co mimoděk vykolejí lokomotivu. Taková lokomotiva je hodně těžká.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 85
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Končina

Příspěvek od Ladislav.Karpianus » 20. 6. 2018, 11:19

Ona to je krátká píšťala, takže něco jako brokovnice. Proto se tam píše o “šrapnelovém” náboji. Ale zkusíme to ještě víc vypíchnout, aby to bylo jasné. Díky za přečtení a za další poznámky budeme moc rádi!!!!
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5081
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: Končina

Příspěvek od Fritzs » 20. 6. 2018, 11:26

Jo, já si to taky přečtu ještě jednou.

Celkově z toho mám pocit, že ta povídka není podložená "konzistentním fyzikálním modelem", proto takové WTF věci jako že bazilišek vykolejí lokomotivu, to by určutě chtělo vypilovat.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 85
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Končina

Příspěvek od Ladislav.Karpianus » 20. 6. 2018, 11:43

Jasné. Ono je to spis otázka popisu než nějakého fyzikalniho modelu. Ta masina je malá, ale opancerovana. Těm bazilišek je velkej jak blázen a pokud se nepletu, tak tu masinu srazí až napodruhé. Chce asi jen vytunit popis těch dvou “mas” aby bylo jasné, ze je to reálné.
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8948
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Končina

Příspěvek od York » 20. 6. 2018, 12:06

Ladislav.Karpianus píše:
20. 6. 2018, 11:43
Chce asi jen vytunit popis těch dvou “mas” aby bylo jasné, ze je to reálné.
Nemyslím si, že to pomůže. Při čtení prózy se člověk obvykle nezamýšlí nad každým detailem popisu a "malá lokomotiva" je navíc pořád dost abstraktní pojem, pod kterým si každý představí něco trochu jiného. Výsledný dojem z toho imho bude přesně takový, jak píše Fritz: Musí to být fakt strašlivé monstrum, když dokáže vykolejit lokomotivu.

Což je ale zase na druhou stranu dobrý příklad nepřímé charakterizace - pokud tedy skutečně má být bazilišek velký aspoň jako slon. Měl by tomu ale pak odpovídat popis následného boje.

Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 85
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Končina

Příspěvek od Ladislav.Karpianus » 20. 6. 2018, 12:09

Tak to má přesně být. Díky za poznámky.
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8125
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Končina

Příspěvek od OnGe » 20. 6. 2018, 12:34

I malá lokomotiva je pořád těžká, jako velké auto. Kdyby byl bazilišek velkej alespoň jako nosorožec a vzal to s rozběhem, tak by mohl zvládnout. Na druhou stranu, taky by se na to měli vejít čtyři lidi, dvě děla, střecha a ostny. Čím větší bude bazilišek, tím divnější bude, když mu ublíží brokovnice. Ale když máme tu lokomotivu se dvěma děly, možná by šlo po něm střílet z těch.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15489
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Končina

Příspěvek od Jerson » 22. 6. 2018, 10:21

Když to čtu - není moc jasné, zda je Ener jméno nebo název rasy (tedy těm, kteří svět končiny neznají), ale měl by se psát buď vždy s velkým nebo vždy s malým písmenem (u rasy doporučuju tuto možnost).
A bylo by víc než vhodné, aby se jména postav odlišovala od názvu rasy. Eorcanstan, Ener, Eor ... matoucí.

"se rozzářily jasným býlím světlem" - ty rostliny ve světle to chce poladit. Jinak u popisu vyplývá, že světlo z těch krystalů je mnohem, mnohem silnější než světla používaná na běžné lidské technice.

Podle popisu jde o lokomotivu, která má dvě děla a kabinu strojvůdce tak velkou, že se do ní vejdou čtyři lidé, pohovka a ještě se ní úředník může procházet sem a tam. Viděl jsem několik desítek parních lokomotiv, ale žádná neměla kabinu tak velkou, nicméně z tohoto plyne, že bude velká jako tank s hmotností minimálně deset, spíše však dvacet nebo víc tun.

Turbína - celou dobu si představuju parní lokomotivu, o jakou turbínu najednou jde?
Jinak lokomotiva na volnoběh vydává různé rytmické zvuky a přitom v tunelu jede tiše? A téměř neslyšně zastavuje?
Ticho stále pomaleji porcované údery kol o  spáry v  kolejích - takže jak to je. Neslyšně, nebo s údery o kolejnice?

„Blížíme se,“ řekl ener tiše a ukázal na trať před nimi - úzkou škvírou? Nedovedu si to představit.

 křišťály na Ježkově čenichu ozářily jeskynní stěny skryté ve tmě. - na začátku šlo o obdobu světlometů vzbuzujících dojem, že svítí dopředu. Stěny široké jeskyně už předtím zmizely ve tmě, a teď se objevily? Takže ty krystaly svítí i do stran?
A proč museli osvítit stěny, aby si všimli sochy na drezíně, která stojí přímo před nimi?

Trofim se pomalu vydal k osvětlené drezíně. Arsys couvala zády k němu. - přepokládám, že drezína byla osvícená (lokomotivou), nikoliv osvětlená (tedy že sama svítila), nicméně jít potmě pozadu zády k někomu s lukem v rukách?

Kapky z  krápníků nesměle plácaly o  zem a  plechy lokomotivy. ... „Na tomhle jste vjeli do tunelu, do kterýho radši nikdo třicet let nestrčil nos,“ - pokud třicet let bude z krápníku kapat voda na koleje (když kape na lokomotivu), bude na místě celkem slušná sbírka stalagmitů.

 z Ježkova postranního děla vyletěla kule - kde se tam najednou vzalo postranní dělo?

kule, která se zahryzla do ústí jedné z chodeb. Odlomené kusy skály se rozletěly do všech směrů. ... Půlelfka
se tvrdošíjně držela sochy. Jeden z kamenů minul její hlavu jen o vlas.
- jak daleko že jsou stěny jeskyně? Jak se kámen uštípnutý střelou může vymrštit prakticky ve směru, odkud střela přilétla?

Zpola skrytý za podvozkem drezíny otočil hlaveň píšťaly opačným směrem - proti čemu se kryje, a proč míří do míst, před kterými se nekryje? Očekává střelbu, když má podezření na baziliška, který navíc útočí kousnutím, tedy nablízko?

Řvoucí Arsys se na čepeli odrážela zastřená škrábanci a šmouhami z dávných bitev. - tady už mi to nedá - zkusil se autor podívat na nějaký předmět pomocí odrazu od čepele, kterou vystrkuje nad podvozek drezíny, a která ani není vyleštěná do vysokého lesku - to vše ve tmě se dvěma silnými zdroji světla?

Stvůra narazila vší silou do lokomotivy a Trofim v odrazu pozoroval, jak se Ježek na kolejích zakymácel Tětiva nad enerovou hlavou zakvýlela a šíp prosvištěl vzduchem doprovázen ještě silnějším Arsysiným nenávistným rykem - zde už práce se zvukovými efekty zcela přesáhla mé chápání. Řvoucí holka, obluda, která narazí do plechové lokomotivy tak, až se kymácí na kolejích, to všechno v jeskyni plné odrazů zvuků, po výstřelu děla - a je slyšet kvílení tětivy?

Zuřivě sahala pro další projektil - projektilem se šíp stane až po vystřelení.

Vystřelila další šíp. A další. A další. Čepel se roztřásla, jak se ener snažil sledovat dráhu toho posledního. - takže nejen že sleduje elfku, ale i šípy za letu?

které zaniklo v pravidelném oddychování vzdálené příšery. - Lokomotiva zastavila několik metrů za drezínou - OBa jsou u drezíny, bazilišek je u lokomotivy, a lokomotiva je několik metrů od drezíny. Tak kde se vzala "vzdálená" příšera?

vyrazil kolem drezíny směrem k lokomotivě. Cestou vystřelil směrem, kde tušil baziliška. - vždyť bazilišek stojí u lokomotivy, osvětlený, proč ho jen tuší? Vždyť běží přímo k němu.

šrapnelový náboj našel svůj cíl - náboj je prozměnu to, co se strká do pušky, tedy střela, střelný prach, případně nábojnice, zápalka.

Příšera se hekticky točila na místě, jazykem se snažila dosáhnout na rozdrcenou zadní nohu visící u stehna jen na zbytku kůže. - když to shrnu - ví, že budou bojovat s nějakým zvířetem. Do děla nabíjí kule, které musí zasáhnout přesně, a vystřelí jen jednou. Do ruční pušky nabije šrapnel, kterým za běhu prakticky ustřelí nohu tvorovi těžkému natolik, že dokáže rozhoupat lokomotivu o hmotnosti několik (desítek?) tun.

Bolestivý tanec zbylých sedmi nohou vířil prach - v té jeskyni už třicet let kape voda z krápníků, přičemž je jeskyně velmi hluboko v zemi (hodina klesání rychlostí minimálně 5 km/h, možná víc) - jak by se tam vzal prach?

Na drezíně stály dvě sochy ve vášnivém objetí - půlelfka střílela a pak se držela svého zkamenělého manžela, který zemřel při překvapení. Kde se tam vzala vášeň?

Než ho stihl nacpat do hlavně, vyklouzl z roztřesených prstů a odkutálel se do tmy. - ai slovo o tom, že by světlomety zhasly, jaká tma?

Rychle sáhl do váčku pro náboj. Než ho stihl nacpat do hlavně, ... Ener zuřivě zasouval do hlavně ucpávku nabijákem - bylo by opravdu dobré ujasnit si, jak se ty píšťaly nabíjí. Pokud používá nabiják a ucpávku, nemůže do hlavně chtít cpát celý náboj. A dělat to potmě ve chvíli, kdy je pár metrů od něj osminohá obluda je opravdu šílenství.

Ve vteřině Trofim vytáhl nabiják, odhodil ho a zvedl hlavu. - naposled tam cpal ucpávku. Ta se dává mezi prachovou nálož a střelu, v tomto případě šrapnelovou. Pořád nemá nabito. Nebo snad dává další ucpávku nad střelu?

Zaraženě pozoroval, jak na sebe skřítek s  baziliškem hledí. - do téhle chvíle byl skřítek neviditelný.

Kulka se zaryla do šupinatého krunýře - takže ne, nabil kuli. Tedy nenabil.

kde tušil přední část převrácené lokomotivy. Byl si téměř jistý, že si rozrazí hlavu o nárazník, ale špičkou kapuce jen líznul hlaveň předního kanónu - Jak vysoko měl být nárazník lokomotivy, nebo jak je lokomotiva široká, aby měla při ležení na boku nárazník ve výšce běžícího muže? A co hlaveň ve výšce kapuce?

Radši zkamenět, než se nechat roztrhat úd po údu - půlelfka posledně skončila jen s prokousnutou rukou a bez palce a to byla v bezvědomí.

špičkou kapuce jen líznul hlaveň předního kanónu. Dopadl na koleje ... Trofim zvedl víčka, zahlédl rozevřenou tlamu plnou
mohutných zubů… A  pak ho tlaková vlna z  výstřelu přimáčkla k pražcům. Kule z příďového kanónu rozpůlila baziliška
- Takže když si to představím, lokomotiva na boku, Trofim je na kolejích, tedy technicky vysoko nad lokomotivou, bazilišek je těsně u něj - jak moc se ten kanón dá zvednout, aby na něj zamířit v téhle pozici? Nebylo slyšet nabíjení, ani otáčení věže, když je to kanón větší ráže než stropní? Jak mohl dopadnout na koleje, když lokomotiva je vysoká minimálně čtyři metry (musí šplhat do kabiny, ve které se pohodlně postaví, a na jejíž střeše je ještě dělo), padla na bok, překulila se přes střechu (minimálně šest metrů) a ještě zůstala ležet na druhém boku (další cca dva metry, přední dělo nemůže být ve výšce střešního děla).

Když přišel k sobě, ležel stále na trati pod kanónem - to už nepotřebuje komentář.

Bax věnoval Trofimovi usměvavý pohled, pustil oko, vzal dýku do ruky a  zaříznul se do tlustého smotku nervů, žil a svalů, na kterých bulva visela - v porovnání s oky běžných tvorů včetně slona se jasně ukazuje, že bazilišek váží několik tun, což odpovídá tomu, že povalil lokomotivu - a vůbec ne tomu, že mu šrapnel z ručnice utrhnul nohu.

A ten závěr - skřítek v pohodě vykráčí z jeskyně, navíc se zapálenou dýmkou, když Trofim může v pohodě chodit, má delší nohy a stačí mu jedině držet se kolejí?

_______________

Nemyslel jsem, že budu muset napsat tolik poznámek, ale tahle povídka je stejně nesmyslná jako povídka o vlaku visícím 200 let nad mořem, a autor jen plácá jednotlivé věty tak, jak ho zrovna napadne. Nedodržuje žádnou představu fikce, ani tu, kterou si sám zavede, a od začátku do konce jde o neuvěřitelný příběh plný nesmyslů. Nemá smysl uvažovat o nějakém odstraňování jednotlivých chyb, jedině to celé napsat znovu, nejlépe někým, kdo si situaci dokáže představit a tuhle představu popsat, a má dostatečné znalosti o reálných vzorech, ze kterých při psaní vychází.

Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 85
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Končina

Příspěvek od Ladislav.Karpianus » 22. 6. 2018, 12:09

Moc díky Jersone za poznamky. Některé jsou skvěle a zapracujeme. Některé jsou dle mého názoru jen aby byly a mohl se asi hádám napsat ten závěr, který ti z toho vyšel.
I tak ale děkuju za tvůj čas! A za pomoc.
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15489
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Končina

Příspěvek od Jerson » 22. 6. 2018, 13:27

Šel jsem postupně a bral to po odstavcích bez ohledu na závažnost nesrovnalostí.

Nicméně moje hlavní výtka je jinde - pokud má jít o nějaké intro do světa Končiny, tak si z něj potenciální hráč téměř určitě odnese dojem, že je celkem běžné sejít se s neznámými jedinci, dostat poměrně drahé zařízení, svést jeden souboj stylem "každý na vlastní pěst", ve kterém jeden zemře, druhý je uvězněn a ponechán bez pomoci, třetí opuštěn ve tmě a čtvrtý nejspíše zastřelen cizí postavou (nebo velmi solitérskou vlastní postavou) při pokusu zradit první tři. To mi nepřijde jako moc dobrý začátek.

Druhou výtkou je logika - trať nepoužitá 30 let vedoucí hluboko pod zemí je prozkoumána pomocí ruční drezíny asi šesti prospektory, přičemž chování tří přeživších není příliš logické. K popisované události dochází cca po několika měsících(?) od popsaného incidentu, a na průzkum je vyslána útočná lokomotiva, která ale má jen jednoho člena osádky a tím je konstruktér - a i přesto má dvě děla (různých ráží) jen proto, aby z každého bylo jednou vystřeleno. Jedna z hlavních postav přežila v pohodě pokousání od nestvůry, která by primárně měla útočit zkameňujícím pohledem, ale přitom je tak velká a rychlá, že takový pohled vůbec nepotřebuje používat. Nicméně tato její hlavní zbraň funguje zřejmě jen při světle, které si s sebou přinesou potenciální oběti (protože jinak oči nejsou vidět).

Popsané nelogičnosti v povídce jsou až třetím a dle mě nejméně podstatným problémem, ač je jich tam hodně (i když vynechám třeba polovinu jako neodpodstatnětou).

Námět na povídku i dobrodružství není špatný a dovedu si představit zajímavé pracování.

Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 85
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Končina

Příspěvek od Ladislav.Karpianus » 23. 6. 2018, 14:18

Rozumím. Jak říkám, některé výtky jsou skvělé, i jako proofreader jsi neocenitelný (hlavně ve chvílích, kdy spisovatel neřeší, jestli střela rozseká skálu nebo ne atd.). Co se týče toho konce, ten ještě upravíme, aby to nedopadlo tak, že všichni umřou. Máte pravdu, že pro hráče to vyzní, že hra je jen plná zrady a umírání. Nicméně svět Končiny je tohohle plný, takže nějaké mrtvoly a nějaká zrada tam musí být, jen to asi nebude tak, že to všechno padne do rukou “nenápadnému NPCčku”... Takže to díky za připomínku.

Otázka zůstává, jak udělat konec tak, aby to ale i ve formátu povídky působilo lehce překvapivě nebo alespoň jako nějaká dramaturgická tečka. Protože ono generické “se šrámy a po několika útrapách, ale přeci jen, se skupina s lootem a novými zkušenostmi přesouvá do dalšího dobrodružství” je jaksi nezáživné a nudné... Nějaké nápady? :-D
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host