Končina

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Končina

Příspěvek od RPG Fórum »

Obrázek
:arrow? Anotace v Databázi RPG

Nová česká hra vydaná pod sdružením autorů si za cíl stanovila dosti vysokou laťku. V komunitě vydání pdf udělalo kontroverzní prostředí. Tato směs steampunku a fantasy nutí hráče vybrat si stranu vleklého konfliktu a nebo jen prostě přežít... Na výběr máte různé kombinace ras a dovedností, prý se dočkáme i dalších rozšíření.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Končina

Příspěvek od Fritzs »

Ale jak do 5e dostanou pravidla pro znásilňování víl? :lol: :lol: :lol: :lol:

ShadoWWWe, jak se prosímtě ve 5e znásilňuje? :wink:
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Končina

Příspěvek od ShadoWWW »

Skutečně to chceš řešit? :-)=

Já myslím, že to byl jen takový výstřelek. Něco jako filmy DnD, ke kterým bychom se raději taky jako hráči DnD neznali. 8)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 152
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Končina

Příspěvek od Ladislav.Karpianus »

Dobrej rejp, Fritzi... :-D A hádám, že ne poslední... Víly jdou do háje. Respektive do nějakého minimonstermanuálu na konci knihy...
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Končina

Příspěvek od Alef0 »

Ladislav.Karpianus: ked vyjde knizne, tak kedy?

A ako je to s licenciou k pravidlam D&D?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 152
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Končina

Příspěvek od Ladislav.Karpianus »

Pokud se nám to povede, tak by to mělo vyjít společně s Jeskyněmi a Draky. Takže příští rok? Slibovat to ale raději po předchozích zkušenostech nechci... :-D Co se týče licence, omlouvám se, ale nějak nerozumím otázce. My budeme navazovat na Jeskyně a Draky. Máme k dispozici nějaký první draft a sami v Končině jen přidáme mechaniky, které jsou pro náš setting zásadní a v Jeskyních chybí. Zatím spíš jen plníme seznam toho, co všechno to bude. Některé věci by měly být poměrně jednoduché (střelné zbraně - něco je navrhnuté už v dungeon masters guide, pokud se nepletu), něco bude trochu složitější - jak se postavit k technikům za tenebřany atd...
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Končina

Příspěvek od Alef0 »

Aha, takze to bude settingova kniha, s niekolko malo mechanikami (tak ako vychadzali Forgotten Realms, a dalsie settingy k D&D)?

Co vsetko vlastne ostalo z povodneho zameru spred 4 rokov? (Budu tablety?) Lebo ak to chapem spravne, je to dost velky reboot projektu.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 152
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Končina

Příspěvek od Ladislav.Karpianus »

Chápeš to správne. Vedle Jeskyni a draku proste vyjde settingova knížka k temhle pravidlům. Ja sam to vnímám prakticky jako reboot. Vzhledem k tomu, ze nezůstává kamen na kameni. Tablety. Aplikace. Interaktivni mapy - to vse máme rozdělené, ale ted na to ani v nejmenším nemyslíme. Nechceme uz honit příliš zajíců najednou jako minule. Hlavní je ted pro nas settingova kniha s tim, ze po jejím vydání zkusime nahodit na web par doplňujících placených článku a uvidime, jestli to nekoho zajímá.

Co ted řešíme především, je jak se postavit k te settingove dualite v rámci dvou frakci, o ktere upřímně nechci prijit. Kdybyste měli nejake napady, jak na to nebo reference na settingy, ktere jsou a la wowko horda vs. aliance (jestli takove vubec jsou), dost by nám to pomohlo. :-)
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Končina

Příspěvek od Cor »

Když už tam ta dualita být MUSÍ, tak bych rozhodně obě frakce rozhodně nepojímal jako hegemoní celky, ale rozdrobil je a rozehrál mezi nimi vnitro-frakční boj o moc, politikaření a celkově střety různých zájmů filosofií.
A i když je svět hřištěm dvou velmocí, vždy se najdou nějací neutrálové (nemyslím jednotlivci, ale organizace a státy), ať už proto, že vyznávají neutralitu z principu, jsou izolacionisté, zajímá je jen profit a nebo ani jednu z frakcí nemohou vystát a konflikt je zkrátka nezajímá.

pár příkladů "dualistických" settingů, z hlavy:
Vampire: The Masquerade (Camarilla vs Sabbat)
Warhammer (Řád vs Chaos)
Star Wars (Světlá strana Síly vs Temná strana Síly / Jedi vs Sith / Republika vs Impérium / Hodní vs Zlí)
reálný svět během 1. a 2. světové, nebo i během Studené války
Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 152
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Končina

Příspěvek od Ladislav.Karpianus »

Díky moc. Vampire: The Masquerade znám, ale úplně jsem na to zapomněl. Star Wars jasnačka. Ještě to celé projedu... Zatím se mi to jeví tak, že pokud zůstanou dvě frakce, musíme se i posunout v čase (oproti aktuální Končině) a přesně jak říkáš, celé to trochu rozdrobit a zároveň i tenebřanům dát větší prostor, ve kterém mohou hrát (ne jen jednu horu s Iskrou a pár městy), ale že se skutečně už rozdrobili do pár okolních měst, kde už to lidé zas až tak nehrotí...

Důležité jsou ale ty kapitálky MUSÍ. Opravdu vám přijde, že Končina třeba jen z pohledu arbořanů nebo tenebřanů (otázka by pak byla, co by bylo atraktivnější) vám přijde zajímavá? Mně by to pak přišlo jaksi generické, prostě tady máte pár ras a bojujete proti Mordoru... :-D Ať už má podobu duhy, studánek a skákavých skřítků nebo spáleného oleje... :-D
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Končina

Příspěvek od Lorwyn »

Je dualita a dualita. Frakce by nemusely být přímo v otevřené válce, ta už by mohla být historií. Jediné co by ji připomínalo by byly rezavějící stoje v polích a určitá odtažitost mezi kulturami (ta může semtam vybuchnout do pogromů, žejo).

Zrušení duality ve smyslu degradování jedné strany do cp mi přijde nešťastné.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 152
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Končina

Příspěvek od Ladislav.Karpianus »

Moc díky za názor!
Ano, je teď vlastně několik možností, mezi kterými se nějak musíme rozhodnout, než se vůbec pohneme dál. Vše řešíme navíc se Skavenem a možnosti jsou asi následující:
1) Jednu z frakcí udělat jako background a jednu frakci pro hráče. Taky to nicméně čistě pocitově vnímám stejně jako Lorwyn, nebylo by to úplně šťastné.
2) Rozdrobit to celé. Posunout se v čase, kdy tenebřani už jsou na jihu a koexistují nějak s arbořany. Dává to spoustu zajímavých zápletek, spoustu zajímavých věcí a detailů, které se mi začínají rodit v hlavě, jen si říkám, jestli pro smíšené skupinky, které by díky tomu najednou nebyly problém, nebylo ale trochu složité se orientovat, ve kterých městech může který zástupce frakce v pohodě dovnitř a kde by to generovalo nějaké problémy.
3) Skaven navrhuje ještě možnost soustředit se na jednu frakci. A tu rozepsat. A případně poté klidně vydat druhou knihu ke Končině, která by se věnovala frakci druhé. Jeho hlavním argumentem je, že kdyby byly například dobrodružství pro obě frakce v knize, jednotlivé skupinky by si vždycky zahrály jenom půlku (rozhodli by se pro frakci a druhou by ignorovali). Což je spousta zbytečné práce, kterou ale já jsem ochoten klidně i obětovat...

Možná existují další varianty... Jen o nich zatím bohužel nevím....
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Končina

Příspěvek od Fritzs »

Cor píše: 17. 9. 2017, 18:42 pár příkladů "dualistických" settingů, z hlavy:
Vampire: The Masquerade (Camarilla vs Sabbat)
A co moderní anarchové a nezávislí upíři?
Cor píše: 17. 9. 2017, 18:42 Warhammer (Řád vs Chaos)
A co dark elfové, skaveni, tomb kings a upíři.
Cor píše: 17. 9. 2017, 18:42 reálný svět během 1. a 2. světové, nebo i během Studené války
Vždy bylo plno neutrálních mocností, během studené války došlo k čínsko sovětské roztržce a během druhé války bs mohl komunisty klidně počítat jako třetí sílu (třeba série HoI to tak dělá)
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Končina

Příspěvek od Paul »

Ladislav.Karpianus píše: 18. 9. 2017, 14:22 2) Rozdrobit to celé. Posunout se v čase, kdy tenebřani už jsou na jihu a koexistují nějak s arbořany. Dává to spoustu zajímavých zápletek, spoustu zajímavých věcí a detailů, které se mi začínají rodit v hlavě, jen si říkám, jestli pro smíšené skupinky, které by díky tomu najednou nebyly problém, nebylo ale trochu složité se orientovat, ve kterých městech může který zástupce frakce v pohodě dovnitř a kde by to generovalo nějaké problémy.
3) Skaven navrhuje ještě možnost soustředit se na jednu frakci. A tu rozepsat. A případně poté klidně vydat druhou knihu ke Končině, která by se věnovala frakci druhé. Jeho hlavním argumentem je, že kdyby byly například dobrodružství pro obě frakce v knize, jednotlivé skupinky by si vždycky zahrály jenom půlku (rozhodli by se pro frakci a druhou by ignorovali). Což je spousta zbytečné práce, kterou ale já jsem ochoten klidně i obětovat...

Ad 2): Dualita mi nepřijde moc jako dobrý nápad. Jako wargamer mám radši přístup více stran, přičemž každá má nějaký jiný přístup k hraní a k tomu přidat nějaké neutrály, nebo žoldáky (viz. třeba Summoners wars). Obě frakce bych dal jako volná spojenectví, nebo ne tak chladné vztahy. K tomu bych přidal vztahy k "druhé straně", ale zase ne: zabíjí se na potkání".

Ad 3): Dvě knihy... za mě jedoznačné ne. S jednou knihou se dá hrát za obě strany. Na druhou stranu je tady výhoda rozepsání a podrobných popisů svátlů elfů ze severu, ale to by většina pokročilých DMů asi neocenila. Možná jen nováčci.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Končina

Příspěvek od Cor »

Fritz:
Cor píše: 17. 9. 2017, 18:42 A i když je svět hřištěm dvou velmocí, vždy se najdou nějací neutrálové (nemyslím jednotlivci, ale organizace a státy), ať už proto, že vyznávají neutralitu z principu, jsou izolacionisté, zajímá je jen profit a nebo ani jednu z frakcí nemohou vystát a konflikt je zkrátka nezajímá.
Nejsme ve při. Ani vepři. Jen tvrdím, že těžiště těch settingů je stejně konflikt DVOU velmocí a další frakce většinou hrají druhé housle, resp. nemají takovou sílu, aby zvládly komplet samy sundat jednu z velmocí.

Ladislav.Karpianus:

Tím "Když už tam ta dualita být MUSÍ" jsem myslel spíš, že mi stavba settingu na principu duality dvou jasně vymezených válčících frakcí připadá jako trochu ohraný prvek, který už tu byl mockrát, ale proti gustu...Je to zcela validní přístup.

Osobně mám raději settingy, kde mají různé frakce větší, řekněme, vrstevnatost a menší...transparentnost, co se týče vztahů. Mají spolu dlouhou historii plnou vzájemných křivd a bolístek, sledují různé zájmy a zatímco v některých jsou přirození spojenci, v jiných záležitostech mezi nimi vládne řevnivost. Do toho mohou uvnitř jednotlivých frakcí existovat zájmové skupiny, které sympatizují s jinou frakcí a přejí si s ní posílit vazby. V případě, že vypukne válka tak nemusí být dopředu na 100% jasné, kdo bude stát na jaké straně a i v samotném průběhu se to může snadno změnit...

Dále je dobré nezapomínat, že jednotlivci ( a dobrodruzi zejména), mohou na politiku z vysoka kašlat a budou sledovat zejména své vlastní cíle, ať už je to touha po moci, bohatství, nebo se mít zkrátka dobře a mít klid...
Je to stolní RPG ne WoW na PC, kde je jednou frakce postavy pevně daná, celý svět je tak nastavený a nic s tím nehne...
Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 152
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Končina

Příspěvek od Ladislav.Karpianus »

Rozumím, myslím si, že to rozmělnění je opravdu cesta. Otázkou je, jestli úplně nejlepší by nebylo to rozmělnit, vymyslet spoustu podfrakcí a vnitřních proudů a ještě to nenakombinovat tím, že se v první knize budeme soustředit jen na jednu frakci. Tam by pak vznikla nepříjemná otázka, na jakou, hádám, že pár lidí by nám dalo sežrat, že to není zrovna "ta jejich".

Při zpětném pohledu se mi taky trochu nelíbí disproporce v počtu ras mezi jednoltivými frakcemi. Tenebřané měly tři. Arbořané strašně moc... Co si o tom myslíte vy? Vadilo by vám to jako hráčům? Mě ne, pokud by byli tenebřané jako background a nedalo by se za ně hrát. V případě, že je chceme víc vtáhnout do hry, bych tam viděl právě příležitost možná nějak fikaně přidat a dovymyslet rasy, se kterými DnD pracuje a které v Končině nemáme...
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů