Končina
Končina
Anotace v Databázi RPG
Nová česká hra vydaná pod sdružením autorů si za cíl stanovila dosti vysokou laťku. V komunitě vydání pdf udělalo kontroverzní prostředí. Tato směs steampunku a fantasy nutí hráče vybrat si stranu vleklého konfliktu a nebo jen prostě přežít... Na výběr máte různé kombinace ras a dovedností, prý se dočkáme i dalších rozšíření.
Re: Končina
Jop, elfové s adidaskami, lidi s adidaskami, trpaslíci s adidaskami, víly s adidaskami...
- Ladislav.Karpianus
- Příspěvky: 152
- Registrován: 5. 3. 2014, 20:04
Re: Končina
Lidé kolem mě půlorky zrovna používají. Je to velká otázka, i když trochu nevím, za co si tady Končina zasluhuje tu adidas čočku, ale whatever. Já si myslím, že pokud dokážeme organicky přidat rasy - vlastně to moc nevadí - Končina by měla být atmosférou a příšerami svébytným settingem, ale nevím, proč vymýšlet zbrusu nové rasy nebo se snažit být originální za každou cenu tím, že nějaké nepovolíme. Zatím se to má tak, že tieflingové nebudou - nemáme v Končině něco jako nebe nebo peklo. Půlorkové budou lovci dinosaurů z Tenebry. Drakorození budou potomci dinosaurů, mezi které budeme řadit nově i draky. To jen hrubý náčrt.Paul píše: ↑12. 2. 2018, 18:06 NEzásáhne to moc do světa? Nebude to pak "jen-další-rozšíření-ale-nebojte-o-generický-fluff-ze-základu-nepřijdete"? Tieflingy, drakorozené a půlorky prakticky nepoužívám, nevím, jak je to u ostatních 5e hráčů a jak budou oblíbení u hráčů JaD, ale pokud v Končině nebyli předtím, tak nevím, proč by tam měli být teď jen proto, že jsou i v základních JaD.
Tady zatím bojujeme. Vidím to tak, že bojově by na tom měl být podobně třeba jako hraničář - neměl by být silný, ale celkem obstojný, jak s palnou zbraní, tak v tváří v tvář. Zatím zkoušíme mechaniku, kdy může padnout na zem a kolo číst budoucnost (fluffově si to představujeme tak, že pořvává na ostatní, co se stane ještě předtím, než se to stane). Buď by se to vyřešilo inspirací třeba několikrát na kolo. Nebo spíš mechanikou, co má jedna podclassa mága - hráč si hodí třeba 3k20 a ty kostky během kola distribuuje tak, jak se mu zachce po hodu. Takže hráč hodí 3, on hodil 18 a dá mu 18. GM hodí 19, ale on hodil na druhé 2 a dá mu 2ku atd... V Knihovně by bylo skvělé, kdyby dokázal i kouzlit, ale je to od přírody chaotické. Experimentujeme s podobným přístupem jako u Warlocka (málo kouzel, častěji). V mé družině to zatím řešíme pomocí kartiček (ty nebude mít každý, to si uvědomuju, zatím to jen zkouším) - dám hráčce balíček spellů náhodný, ona si vybere jeden a vymýšlí, co s ním udělá. Když ne, tak se lehce musí zranit (svou myslí musí kouzlu zabránit a nechat jeho působení jen v knihovně). Otázka je, jak fluffově přidat do Vidoucího i Architekty (duchy, kteří pátrají po takových lidech, co se volně potulují Knihovnou a jdou po nich). Zatím mě nenapadá nic zajímavého, všechno by hráče jen otravovalo, bylo to pro ně fatální a nedodávalo to podle mě tolik potřebný prvek nějakého napětí, když je v knihovně.Paul píše: ↑12. 2. 2018, 18:06 Vidoucí bude umět i něco jiného, než nahlédnutí do Knihovny a teleportaci? Knihovna by pak měla mít nějaká omezení, neměo by se zní dát vydestilovat všechno. Teleportace je kouzlo v základu, pěkně ztaktičťuje boj, ale bude moci Vidoucí tuto výhodu nějak využít (jakože jestli bude mít i nějaké bojové schopnosti)?
Jinak - představuji si, že na nižších levelech fluffově může chodit vidoucí do knihovny pomocí séra. Takže proficiency s alchemy tools a sám si ty séra vyrábí. Na vyšších levelech už to nepotřebuje, jeho mysl dlí v obou úrovních najednou...
Můžeš to rozvést? Neznám to, zajímá mě to!
Ano, to je pravda. Dobrá poznámka...
Vražednější by byly, ale snažíme se vyhnout pokud možno co nejvíce tabulkám a mít to jednoduché, nechceme popřít principy 5ekových pravidel, které jsou podle mě fakt velice přístupné i nováčkům. Takže zatím opravdu uvažujeme jen v intencích zavedení nové veličiny, trackování zvyšujících se bodů (3 za padnutí na nulu pro padlého a jeden pro ostatní kdo jsou kolem se po testování zdá trochu moc). A když bude 10, jde postava po svém, hráč může vymyslet, co dělá místo dobrodružství. Teoreticky by se dalo vymyslet, co se postavě děje při 5 bodech. Ale bojím se, aby cokoliv, co vymyslíme, nebylo příšli RP heavy nebo pravidlově hráče jen nešikanovalo. Plus odpočinky stres mažou. A dokážu si představit například stres i použít u opravdu silných kouzel (ressurect, který nemám rád?, wish?) nebo právě třeba u vidoucího nebo v rámci děje - někdy dlouhodobá únava může přejít do stresu. Encounter s nějakou typicky končinovskou nestvůrou může generovat čistě stres jen tím, že ji hráči vidí (je to její abilita) atd...Paul píše: ↑12. 2. 2018, 18:06 Stres zní zajímavě- pokud by se ale z HP stala Kondice (Lone Wolf) a reflektovala by i únavu z boje, přičemž postavy by měly třeba 30 bodů Kondice hned na první úrovní, tutíž by neprocházely tou devalvací Životů přes úrovně a přihazování kostek životů, mohlo by se to zjednodušit a stres by pak nebyl zas tak potřebný- ještě přidat "Suffer harm" mechanniku z Apocalypse worldu, kdy si hráč hodí+zranění, které dostal a výsledek se porovná s tabulkou-může se stát, že se zranění zvětší, ztratí pevnou půdu pod nohama... a máte mnohem vražednější souboje.
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
Re: Končina
Tenebra je takový ten techno svět, ne? To to změníte tak, že tak budou i dinosauři?Půlorkové budou lovci dinosaurů z Tenebry. Drakorození budou potomci dinosaurů, mezi které budeme řadit nově i draky.
Draci jako poddruh dinosaurů? Ostatně, na svojem stupínku se vyhřívali už dlouho, jen na potomky dinousaurů jsou podle mě lepší Ještěráci.
Buď udělejte tabulku (chápu, asi se vám do ní nebude chtít), nebo udělejte samostatně karty kouzel, které by se daly dokoupit.ona si vybere jeden a vymýšlí, co s ním udělá. Když ne, tak se lehce musí zranit (svou myslí musí kouzlu zabránit a nechat jeho působení jen v knihovně). Otázka je, jak fluffově přidat do Vidoucího i Architekty (duchy, kteří pátrají po takových lidech, co se volně potulují Knihovnou a jdou po nich).
Architekti by mohli při třeba hodu 5 a méně jít po postavě v knihovně (nějaké záchranné hody) nebo potom později i v reálu (špatné spaní, těžší vstup do Knihovny).
Pokud tu schopnost má ale podtřída, která už existuje, nebude se to bít?
V AiME je dovednosti Hádanky (Riddle). Nedělá nic, kromě toho, že pokud se hází na něaké hádankování, hází se na tuhle dovednost (jo a bere místo na osobním deníku ). Nebo by do hry mohl vstoupit nový stat: Technologie.Můžeš to rozvést? Neznám to, zajímá mě to!
- Ladislav.Karpianus
- Příspěvky: 152
- Registrován: 5. 3. 2014, 20:04
Re: Končina
My už to v knize trochu máme nahozené. O dinosaurech na Tenebře se mluví. Jen to trochu posuneme a draky jako ne zas tak mocné bytosti jako byli kdysi na Arboře aspekty, si Tenebřané přinesli portálem na Arboru. Drakorozené uděláme jako původní národ Tenebry, který se přemístil na Arboru se zbytkem populaci. Půlorky máme vyřešené nakonec jinak. Orkové byli na Arboře celou dobu. Eneři po příchodu na Arboru začali mít problémy s rozením žen. A začali experimentovat geneticky s Orky. Aby tomu zabránili a vytvořili vlastně silnější, plodnější Enery. A tak vznikli Půlorci (s červenými oči), kteří si za ty desítky let vydobili svůj vlastní prostor ve frakci Tenebřanů.
To je právě problém, ještě uvidíme, nějak v dohlednu vyhodíme na náš web i konkrétnější nápady kolem Vidoucího. Navíc přemýšlíme nad tím, že v Knihovně jsou mrtvé duše, které čekají, než začnou “číst první řádky svého nového příběhu”. Takže nějaká komunikace s nemrtvými se nabízí.
To mi zní právě, že by to hráče spíš štvalo, než že by to přidávalo hře něco navíc... Ještě popřemýšlíme.
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
- Ladislav.Karpianus
- Příspěvky: 152
- Registrován: 5. 3. 2014, 20:04
Re: Končina
Na náš web jsme vyhodili první nástřel mechaniky Stresu... Budeme rádi za jakýkoliv feedback. Co se vám líbí, co se vám nezdá. Budeme to ještě testovat, jde o první verzi... Předem moc děkujeme!
https://koncina.cz/blog/17
https://koncina.cz/blog/17
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
Re: Končina
Ten čtvrtý stupeň na mě v mechanické tabulce působí docela dost silně, prostě před chvílí jsem byl "v poho"- jen mám nevýhodu a tak, nějak to půjde... a pak... hele, jsem tuhý...Ladislav.Karpianus píše: ↑14. 3. 2018, 14:23 Na náš web jsme vyhodili první nástřel mechaniky Stresu...
Buď z potav udělat "blekotající slintající trosku" s tím, že kdyby se někdo fakt hodně snažil (mimochodem podle mě pěkný příběhový háček), tak bude "v poho"-vrátí se do hry s tím, že bude mít druhý/třetí stupeň, nebo dodat fikční řešení i do předchozích stupňů (jenom klasické: máš nevýhodu a nazdar, mi přijde dost suché).
Jo a ještě k těm rasám.
Koukám, že se nám Tenebřan nějak rozšířili... Těm jsem fandil, ačkoli jsem Končinu nehrál, ale na druhou stranu se stalo/stává jen ojediněle, že by se 4,5 (Eneři, Gnómové, Koboldi v otroctví, Orci, Drakorození) národu zvedlo a šlo někam, kde to ani neznají s tím, že se asi nevrátí tam, kde to znají. Jak to budou mít s počty?
- Ladislav.Karpianus
- Příspěvky: 152
- Registrován: 5. 3. 2014, 20:04
Re: Končina
Tak on má být ten čtvrtý stupeň záměrně silný, je to prostě konečná, už to není vlastně ani stupeň, je to cílová páska, do které žádný hráč nechce doběhnout...
K rasám - plánujeme další článek tenhle týden o rasách, nad kterými jsme už také lehce pracovali. Nebudeme mít hobity, nebudeme mít tieflingy (pojmy jako peklo nebo nebe v Končině neexistují). Ale Půlorky a Drakorozené k tenebřanům nově přidáme. Bude trochu vyrovnanější počet ras, ze kterých lze vybírat u jednotlivých frakcí a navíc - půlorci a drakorození se do Tenebry vážně hodí, uvidíme, jak se vám naše zapracování bude líbit.
Co se týče počtů - všechny rasy utíkaly před Gnómy, kteří krutě vládnou na Tenebře (to je už v základní knize, kterou jsme kdysi vydali). A na arboru se dostávali všechny národy po čtyřletých fázích (kdy byly planety nejblíže a portál tak mohl jedině v tu danou dobu správně fungovat).
K rasám - plánujeme další článek tenhle týden o rasách, nad kterými jsme už také lehce pracovali. Nebudeme mít hobity, nebudeme mít tieflingy (pojmy jako peklo nebo nebe v Končině neexistují). Ale Půlorky a Drakorozené k tenebřanům nově přidáme. Bude trochu vyrovnanější počet ras, ze kterých lze vybírat u jednotlivých frakcí a navíc - půlorci a drakorození se do Tenebry vážně hodí, uvidíme, jak se vám naše zapracování bude líbit.
Co se týče počtů - všechny rasy utíkaly před Gnómy, kteří krutě vládnou na Tenebře (to je už v základní knize, kterou jsme kdysi vydali). A na arboru se dostávali všechny národy po čtyřletých fázích (kdy byly planety nejblíže a portál tak mohl jedině v tu danou dobu správně fungovat).
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
Re: Končina
Spíše jsem mluvil o tom kontrastu tři-čtyři: nevýhody... a smrt.Ladislav.Karpianus píše: ↑17. 3. 2018, 21:23 Tak on má být ten čtvrtý stupeň záměrně silný, je to prostě konečná, už to není vlastně ani stupeň, je to cílová páska, do které žádný hráč nechce doběhnout...
Tak to potom bude spíš volný spolek anarchistů zaměřených proti gnómům a Arbořanům, ne?Ladislav.Karpianus píše: ↑17. 3. 2018, 21:23 Co se týče počtů - všechny rasy utíkaly před Gnómy, kteří krutě vládnou na Tenebře (to je už v základní knize, kterou jsme kdysi vydali). A na arboru se dostávali všechny národy po čtyřletých fázích (kdy byly planety nejblíže a portál tak mohl jedině v tu danou dobu správně fungovat).
- Ladislav.Karpianus
- Příspěvky: 152
- Registrován: 5. 3. 2014, 20:04
Re: Končina
To budeme muset ještě otestavat, mně upřímně přijde už třetí bod, kdy je nevýhoda na všechny záchranné hody a útoky dost brutální!
K těm rasám a frakcím, jako, taky se to tak dá popsat, jako spolek anarchistů... Ale myslím si, že to bude mnohem pestřejší, jde o to, že to nebude tak černobílé. A víc se to posune opět o fous reálnému světu, na severu a jihu totálně fanatické frakce. A mezi nimi šedé zóny, v kterých se postavy musí postupně během dobrodružství vyznat...
K těm rasám a frakcím, jako, taky se to tak dá popsat, jako spolek anarchistů... Ale myslím si, že to bude mnohem pestřejší, jde o to, že to nebude tak černobílé. A víc se to posune opět o fous reálnému světu, na severu a jihu totálně fanatické frakce. A mezi nimi šedé zóny, v kterých se postavy musí postupně během dobrodružství vyznat...
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
- Ladislav.Karpianus
- Příspěvky: 152
- Registrován: 5. 3. 2014, 20:04
Re: Končina
Zveřejnili jsme finální seznam hratelných postav v rámci pravidel Jeskyni a draků. Plus jejich načrtnutý historický background. Budu rád za jakékoliv názory.
https://koncina.cz/blog/18
https://koncina.cz/blog/18
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
- Ladislav.Karpianus
- Příspěvky: 152
- Registrován: 5. 3. 2014, 20:04
Re: Končina
Ahoj! Řešíme teď takovou zapeklitou otázku, tak jsem si řekl, že to zkusím hodit sem a třeba nám poradíte. Jde o statistiky ras - všechny už máme víceméně hotové, problém nastává u Obra - nechceme, aby byl stejný jako ork (Síla plus 2, Odolnost plus 1), ani jako trpaslík (Síla plus 2 Odolnost plus 2 po součtu rasy a podrasy). Úplně nejideálnější by bylo mít u Obra sílu plus 3. Je to přeci jenom Obr. Ale - nikde v rasách začáteční statistika plus 3 není. Hádám, že to má co dočinění s tím, že s +3 by postava už mohla dosáhnout na vyšší bonus u síly, tedy i o jedna větší číslo na attacky, atd... Naštěstí, pokud se nepletu, by to neovlivňovalo spell DC (což bych viděl jako mnohem větší problém). Ale i tak... Co si myslíte, rozsekala by počáteční hodnota +3 vyrovnanost pětkových pravidel či nikoliv?
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
- Ladislav.Karpianus
- Příspěvky: 152
- Registrován: 5. 3. 2014, 20:04
Re: Končina
Koukám na to... Podle staré příručky Končiny má obr 260 až 320 cm... Váží 160 - 240 kg... To se ale dá v nové verzi samosebou změnit...
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů