Končina

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Končina

Příspěvek od RPG Fórum »

Obrázek
:arrow? Anotace v Databázi RPG

Nová česká hra vydaná pod sdružením autorů si za cíl stanovila dosti vysokou laťku. V komunitě vydání pdf udělalo kontroverzní prostředí. Tato směs steampunku a fantasy nutí hráče vybrat si stranu vleklého konfliktu a nebo jen prostě přežít... Na výběr máte různé kombinace ras a dovedností, prý se dočkáme i dalších rozšíření.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6298
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Končina

Příspěvek od Fritzs »

Cor píše: 18. 9. 2017, 18:55 Jen tvrdím, že těžiště těch settingů je stejně konflikt DVOU velmocí a další frakce většinou hrají druhé housle, resp. nemají takovou sílu, aby zvládly komplet samy sundat jednu z velmocí.
Zvlášť ve Warhammeru to tak fakt nebylo po většinu historie.

Koncept "dvě velmoci proti sobě" se používá proto, že je to snadno srozumitelné a často se z těchto důvodů nakonec zavede i tam, kde to tak původně vůbec nebylo.
Ladislav.Karpianus píše: 18. 9. 2017, 20:37 Při zpětném pohledu se mi taky trochu nelíbí disproporce v počtu ras mezi jednoltivými frakcemi. Tenebřané měly tři. Arbořané strašně moc... Co si o tom myslíte vy? Vadilo by vám to jako hráčům?
Absolutně ne.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4591
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Končina

Příspěvek od ShadoWWW »

Cor píše:Osobně mám raději settingy, kde mají různé frakce větší, řekněme, vrstevnatost a menší...transparentnost, co se týče vztahů.
Já taky. A po pravdě, v tomto neexceluje ani původní DnD 5E se svými frakcemi z Forgotten Realms. Mnohem lepší mi přijdou například české stavy - byly naoko jednotné, všechny stály za králem, ale mezi sebou kuli pikle až hrůza. Nebo šlechtické rody obecně. Je tam jak různorodost v rámci mezinárodních vztahů, tak v rámci různorodosti stavů, tak i v rámci jednoho šlechtického rodu (pikle v nástupnictví a zděděného majetku).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 152
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Končina

Příspěvek od Ladislav.Karpianus »

ShadoWWW píše: 18. 9. 2017, 20:46
Cor píše:Osobně mám raději settingy, kde mají různé frakce větší, řekněme, vrstevnatost a menší...transparentnost, co se týče vztahů.
A po pravdě, v tomto neexceluje ani původní DnD 5E se svými frakcemi z Forgotten Realms.
Mě se taky teď v DnD nelíbí, jak jsou frakce ploché, je jich pár a žádné odnože (kdo forgottny načítá, tak ví, že ji může půjčit z loru, ale 5ky o tom nikde explicitně nemluví). Na jednu strane je to po chvíli ohrané, že se hráči pohybují jen na ose Zentharim, Harfeníci, Lordova aliance atd. Na druhou stranu je mi jasné, že moc dobře ví, proč to dělají. Je to přehledné...
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4591
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Končina

Příspěvek od ShadoWWW »

Frakce jsou podrobněji rozepsané ve Sword Coast Adventurer’s Guide. Ale i tak je to na můj vkus moc ploché.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 152
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Končina

Příspěvek od Ladislav.Karpianus »

Já právě o tom Sword Coast mluvil... Jsou rozepsané - ale prakticky jen ve smyslu "všichni jsou takoví a maj přibližně takové a takové cíle". Neexistujou odpadlíci (respektive existují, ale v téhle příručce se o nich prostě nemluví)... A tím jak jich je jenom šest nebo kolik a navíc mají trochu nálepky ve smyslu - zentharim - zlodějská gilda, hajzlíci, pokud hraješ trochu víc na sebe nebo evil postavu... Harfeníci - vyzvědači, neutrálové, blabla...

Pointa je, že přemýšlíme, jak třeba tuhle plochost trochu rozdrolit, ale udržet stále srozumitelnost.
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1199
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Končina

Příspěvek od Cor »

Končinu jsem nikdy nečetl, nicméně jsem někde nějak nasál, že ona frakční dualita je vskutečnosti válka světů...mezi domácími Arbořany a cizími Tenebřany. A hrát se má primárně na válkou rozvrácené Arboře. Pokud bych měl tvořit setting na základě takovéto premisy, pak bych jednoznačně volil následující postup:

1) Postavil na "střetu dvou světů" celý motiv settingu a šel d otoho naplno. Pro základní knihu bych přijal Arbořanskou perspektivu a klině psal materiály čistě pro hráče tendenčně a zabiasovaně.

2) Soustředil se na histoii a prostředí Arbory a jejích obyvatel, šel do hloubky, rozebral jak to vypadalo před příletem Tenebřanů, jak robíhal první kontakt, válka, soustředil se naškody a oběti, jak to celé změnilo svět (k horšímu, jak jinak). Tenebřany bych vykreslil jako cizí a řád-rozvracející element a schválně příliš věcí o nich neprozrazoval a držel je co nejdéle pod pokličkou.

3) Tenebřany bych se, byť by zůstali humanoidními, snažil udělat co nejvíc cizí, jiné a vzdálené lidskému myšlení a morálce. Špatně pochopitelné - a možná i něčím zkrátka odporné, aby moc snaha o pochopení nebyla. Akcentovat jejich cizost. Aby neporozumění / neochota porozumět a strach z neznámého/nezvyklého bylo pravidlem a ne nešťastnou náhodou. Zauvažoval bych o posunutí jejich technolgické úrovně do dieselpunku a řízl to i biopunkem.

4) V sekci pro Vypravěče bych držel neutrální perspektivu a naopak vyložil Tenebřany co nejvíce objektivně, představil Vypravěči jejich pohled, motivace atp. tak, aby to dávalo smysl v kontextu jejich kultury a nátury. Do nějaké míry bych pokryl i otázky typu "jeden z mých hráčů chce hrát ve skupině Arbořanů Tenebřana" apod., poskytl základní rámec a podporu pro to, jak na to. Přidal informaci, že Tenebřané obecně i jako hráčské postavy budou podrobněji rozebráni v rozšiřujícím modulu.
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1199
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Končina

Příspěvek od Cor »

Jinak, Arboru bych koncipoval jako svět rozhádaných národů, které mezi sebou mají dlouhou historii různých křivd a zažitých předsudků. Některé k sobě mají v některých ohledech (náboženství/forma vlády/postoj k cizincům/technologická úroveň) blíže, jiné méně. Možná existovaly i dvě nebo tři větší velmoci či spojenectví několika národů, které zápasily o dominanci. A pak přiletěli Tenebřani a totáně do toh ohodili vidle a zamíchali kartami. Ve světle invaze z cizího světa vznikla různá nepravděpodobná spojenectví a naopak jiná, do té doby zdánlivě neochvějná, se roztříštila. Dřívější nepřátelé mohli najednou stát bok po boku a naopak dávní spojenci se mohli octnout na opačné straně barikády.
A jakéže barikády? Ne každý by vnímal vpád Tenebřanů jako něco, co musí bezprostředněřešit právě jeho frakce - pokud Tenebřané přistáli na cizím území, proč riskovat nerovný a zdlouhavý konflikt? Mohly se najít frakce, které jednoduše vyčkávaly jak se bude válka vyvíjet. Mohly být takové, které oportunisticky napadly své sousedy, oslabené válkou s Tenebřany, ať už bývalé spojence a nebo dávné rivaly, jimž konečně měly možnost se pomstít. Mohly být frakce, které se pokusily vzdorovat, ale neměly dost sil a byly Tenebřany smeteny a podrobeny. Mohli být i takoví, kteří se vzdali a ohnuli hřbet. Nebo takoví, kteří si myslí, že jsou sami dost mocní, aby je Tenebřané viděli jako hodnotné spojence. Možná někdo považuje Tenebřany z trest boží, který má očistit svět od malověrných....existuje bezpočet postojů, které lze zaujmout...
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6298
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Končina

Příspěvek od Fritzs »

Cor píše: 18. 9. 2017, 22:45 3) Tenebřany bych se, byť by zůstali humanoidními, snažil udělat co nejvíc cizí, jiné a vzdálené lidskému myšlení a morálce. Špatně pochopitelné - a možná i něčím zkrátka odporné, aby moc snaha o pochopení nebyla. Akcentovat jejich cizost. Aby neporozumění / neochota porozumět a strach z neznámého/nezvyklého bylo pravidlem a ne nešťastnou náhodou. Zauvažoval bych o posunutí jejich technolgické úrovně do dieselpunku a řízl to i biopunkem.
Už z nich pak můžeš rovnou udělat biomechanoidy, ne? :wink:

Ale pozor, pak by jsi mohl být obviněn z vykrádání Magic thze Gathering, konkrétně Phyrexiánů.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1199
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Končina

Příspěvek od Cor »

Fritzs: Přiznám se bez mučení, setting Magiců vůbec neznám, kartičky mě nikdy nenadchly a tak nebyl důvod zkoumat ani setting.
Každopádně díky za postřeh, díky němu jsem si o tom něco přečetl (a uvízl na dlouhé hodiny na wiki). :D
Ale byť by tam pdobnost být mohla, asi bych Tenebřny nedělal přímo takhle. :-)
Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 152
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Končina

Příspěvek od Ladislav.Karpianus »

Na stránkach konciny jsme zveřejnili, jak půjdeme settingive i pravidlove na obsah knihy, ktera ma vyjit pod nakladatelstvím Mytago. Za jakékoliv komentare a nápady budeme rádi. https://koncina.cz/blog/16
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2116
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Končina

Příspěvek od PardGalen »

Darkest Dungeon!
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Ladislav.Karpianus
Příspěvky: 152
Registrován: 5. 3. 2014, 20:04

Re: Končina

Příspěvek od Ladislav.Karpianus »

Kudos to you... Odtamtud smrdí inspirace... :-D
Vyvíjím se svým týmem setting i pravidla pro interaktivní RPG Končina
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Končina

Příspěvek od Paul »

K těm pravidlům.
Pravidlově se budeme snažit zapracovat i všechny rasy, na které jste u Dungeons and dragons zvyklí a v Končině se dosud nevyskytovali. Můžete tak nově počítat s půlorky, tieflingy a drakorozenými (na straně tenebřanů), stejně jako s hobity (na straně arbořanů).
NEzásáhne to moc do světa? Nebude to pak "jen-další-rozšíření-ale-nebojte-o-generický-fluff-ze-základu-nepřijdete"? Tieflingy, drakorozené a půlorky prakticky nepoužívám, nevím, jak je to u ostatních 5e hráčů a jak budou oblíbení u hráčů JaD, ale pokud v Končině nebyli předtím, tak nevím, proč by tam měli být teď jen proto, že jsou i v základních JaD.

Vidoucí bude umět i něco jiného, než nahlédnutí do Knihovny a teleportaci? Knihovna by pak měla mít nějaká omezení, neměo by se zní dát vydestilovat všechno. Teleportace je kouzlo v základu, pěkně ztaktičťuje boj, ale bude moci Vidoucí tuto výhodu nějak využít (jakože jestli bude mít i nějaké bojové schopnosti)?

Co bude mít technik? Není lepší přidat dovednost tak, jako je to v rozšíření pro tředozem s hádankami nebo jako Specialitu?

Ta nevýhoda u Tenebřanů a Arbořanů by se mohla s úrovní snižovat, takhle bych byl poměrně frustrovaný s postavou na řekněme 7. úrovni, které by byouchla zbraň v ruce, nebo by mi vypadl stokrát memorovaný trik.

Stres zní zajímavě- pokud by se ale z HP stala Kondice (Lone Wolf) a reflektovala by i únavu z boje, přičemž postavy by měly třeba 30 bodů Kondice hned na první úrovní, tutíž by neprocházely tou devalvací Životů přes úrovně a přihazování kostek životů, mohlo by se to zjednodušit a stres by pak nebyl zas tak potřebný- ještě přidat "Suffer harm" mechanniku z Apocalypse worldu, kdy si hráč hodí+zranění, které dostal a výsledek se porovná s tabulkou-může se stát, že se zranění zvětší, ztratí pevnou půdu pod nohama... a máte mnohem vražednější souboje.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Končina

Příspěvek od Paul »

Nemá tady někdo ta origoš pravidla a knihy pro svět a dovednosti? Rád bych se na ně juknul.

EDIT: Jeden dobrý dobrodinec se již našel.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3749
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: Končina

Příspěvek od crowen »

Cim viac ras, tym viac Adidas!!!!
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů