Hrdinové fantasy II.

Diskuzní sekce určená všem českým a slovenským hrám - jak těm, které vyšly v tisku, tak těm, které jsou dostupné zadarmo na internetu. Výjimka: Dračí doupata mají samostatnou sekci.
Odpovědět
Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Hrdinové fantasy II.

Příspěvek od Pepa » 22. 6. 2013, 09:46

Zaregistroval jste tu někdo, že se chystají Hrdinové Fantasy II?

Viz: http://www.hrdinovefantasy.cz/hf-ii.php

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 1401
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od PardGalen » 22. 6. 2013, 09:57

Pepa píše:Zaregistroval jste tu někdo, že se chystají Hrdinové Fantasy II?
Narazil jsme na to, ale nečetl. Mají tam ke stažení nějakou betu a pokud to někdo studoval mohl by napsat trochu víc?
Always bring a gun to a puppet fight

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 2807
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od ShadoWWW » 22. 6. 2013, 10:46

Znám člověka, co byl součástí jedné z mála testovacích skupin. (Dokonce říkal, že v závěrečné fázy byli už jediní.) Stylově je to něco mezi DrD a D&D, ale říkal, že pravidla se snaží být tak moc realistická, až jsou strašně komplikovaná a pro drtivou většinu hráčů "as written" nehratelná.

Jakákoliv verze D&D má stejný feeling a přitom jsou pravidla značně jednodušší a přívětivější.
:think:

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8831
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od OnGe » 22. 6. 2013, 11:32

Kdysi jsem zaslechl zkazky o verzi 2.0, ale ještě jsem to neviděl. Pro mě byli hrdinové fantasy vždycky takový uroboros (snaží se dělat něco tak moc, že svou snahu podkopává a tak se snaží ještě víc atd.), ale třeba za ty roky autoři někam dospěli. Díky za avízo.
A jaká že je tato verze?

Nová a sexy
Proč má poslední dobou kde kdo potřebu o všem možném říkat, že je to sexy? Někdo obkreslí iPhone, vybarví šedou a už tomu se říká "sexy design". :>:o/

To bude zas slepených stránek...
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5794
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: DrD 1.7?

Příspěvek od Alef0 » 24. 6. 2013, 13:22

Letmo som preletel pravidlami.

Táto dvojka na rozdiel od DrD2 ostala v klasických koľajách: Vraj sa vychytajú muchy, vraj sa sprehľadní súboj, ale koniec-koncov tá hra nevylezie z rodiny Vítej, dobrodruhu.

Ale napodiv, čím viac som to čítal, tým viac som mal pocit, že to veľmi evokuje D&D 3.x, a to v prvom zámere nemyslím negatívne. Rozdiel je v nepoužívaní štvorčekov a v omnoho väčšej škále taktických možností: v klasickom súboji na blízko máte napr. manévre Útok / Kop / Zákerný útok / Hlavičku + ich posilené verzie. Jednotlivé možnosti sa líšia bonusmi / postihmi a cenou akcie, čo prakticky pripomína powersy z 4e. Na druhej strane, tam, kde D&D radostne abstrahuje, HF2 vytočia pravidlometer na 120% a umožnia vám brať do úvahy totálne minuskuly súboja.

Ľaľa: na súboj sa hádže v dvoch salvách: najprv na zásah (hráčov hod vs súperov hod), potom na prieraz (opäť hráčov hod vs súperov hod), a zranenie je rozdiel medzi zásahom a obranou z prvého dvojhodu, pričom okrem klasických postihov a opráv napr. beriete do úvahy zranenie.

Podobne vyzerajú aj Dovednosti: popri tone liečiacich a obranných vecí si môžete si zvoliť Hospodárenie a v ňom máte odbornosti Záhradníka / Bylinkára / Majstra záhradníka, či Rybolov: proste všetko, z čoho by srdce Pendragonistu neraz poskočilo.

Na rozdiel od iných random českých počinov si títo HF2 dali dôraz na prezentáciu. Sadzba je predbežný, farby psychedelické, ale veľmi oceňujem, že text napriek svojej komplexnosti a skriptovitosti jasne používa na každom rohu príklady mechaník, a bije po očiach rôznofarebnými rámčekmi (zelené príklady, červené dôležité veci), čo prudko sprehľadňuje text a jeho čítanie + Rimbove ilustrácie, tie dokážu zo všetkého spraviť super vec.

Už to píšem tento rok asi osemnásty krát, ale tradične mi chýba dizajnérska vízia a uvedenie odlišností od stovky iných podobných systémov (a nie hmlistá v duchu "sme viac sexi než prvá edícia"), lebo zase vidím nováčika v mojom adresári Heartbreaks.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8387
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Hrdinové fantasy II.

Příspěvek od eerieBaatezu » 1. 7. 2013, 06:15

Ty barvy jsou opravdu až moc psychedelické, trochu bych přitmavil, aby přehlednost zůstala, ale člověk se necítil jak na tripu.

Pravidla jsou propracovaná, ale na druhou stranu mi to nepřišlo nějak extra složité. (Btw, 1300 kouzel a modliteb. 300 alchymistických předmětů. :-o Minimálně dobré pro inspiraci.)
Oproti jiným podobným systémům se klade důraz i na promyšlení osobnosti postavy. Jen nevím, zda je to zakomponováno nějak mechanicky?

Další otázky k pravidlům:

Co se stane, když něco dělám více akcí, třeba dvě nebo tři kola a někdo na mě zaútočí. Znamená to, že mi moje snažení přeruší?

Pravidla u proražení jednou říkají, že u kvality zbroje se přičítá hod, jindy zase, že se bere jen kvalita a ta se odečte od hodu na proražení?


Zkoušel to už někdo hrát?

Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host