Ex - Goranovy hry

Organizování a plánování jarní Sleziny tohoto serveru.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 767
Registrován: 26. 4. 2007, 10:53
Bydliště: žilina (SR)

Re: Goranovy hry

Příspěvek od Majo » 13. 3. 2009, 08:12

Hra sa môže rozpadnúť ak nebudeme mať naozajstnú motiváciu spolupracovať, podľa mňa.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Goranovy hry

Příspěvek od Aljen » 13. 3. 2009, 09:59

Vsak navrhni co by to podla teba malo byt?
este ani nepozname tvoju postavu takze tazko spekulovat
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Goranovy hry

Příspěvek od Goran » 13. 3. 2009, 10:50

Klimbing: fajn, akorát pro členství v královské gardě (a ostatně u Řečníků taky) požaduju původ aspoň tři (podezřelé jedince do gardy neberou), a radši bych viděl aspoň 1 - 2 body v jiné než energetické magii (doporučuju tu materiální, ta je u trpaslíků oblíbená). S touhle povahou to nebudeš mít lehké, ale aspoň je logické proč z gardy vybrali právě jeho. A herní masochismus vítám.

Hlavně Aljen stran kontaktů: minimum přátel je původ, pokud jich budeš mít víc (nanejvýš dvojnásobek, ať se v tom vyznám), tak vyberu [původ] přátel kteří budou pro případ skutečně užiteční. Předem nebudeš vědět jací, ale během hry to tak nějak vyplyne.

Majo: dostatečnou motivací by měl být rozkaz shora - celé to vyšetřit a pokud možno přitom spolupracovat. Vítám i osobní zainteresovanost postav na případu, ale vyžadovat ji nebudu. Každopádně počítám s tím, že se parta bude občas dělit (při vyšetřování je to tak většinou efektivnější), a jestli to začne být hráčům nepříjemné, tak trošku zarailroaduju a nasadím náhodu nebo zdůraznění rozkazu shora.

Hraničář je pro tvorbu postavy jeden z těch složitějších, takže tady napíšu nějaký výcuc ze seznamu hraničářských schopností a ty si vybereš o které bys měl zájem. Já ti na základě tvého popisu na co byses chtěl zaměřit rozdělím schopnosti a na místě to eventuelně nějak překonfigurujeme.

1.Živly
- předpokladem dílčích zaměření jsou schopnosti na detekci různých živlů
a)ovládání živlů - takové věci jako že poručíš kameni aby se odvalil nebo větru aby změnil směr
b) léčení živly - nejzázračnější, ale taky nejnáročnější hraničářské léčení. Hodí se na léčení nemocí, jedů a masivních, omezujících a špatně léčitelných zranění, jako jsou třeba zlomeniny, na běžné rány tak dobré není
2. Příroda
- znalost živočichů a rostlin
a) totem a zvířecí společník - jsi extra kamarád s nějakým zvířetem (nejběžnější jsou pes, vlk, sokol a medvěd, ale může to být skoro cokoli), dokážeš s ním mluvit, využívat s ním spojených schopností apod. Navíc můžeš mít kamaráda toho druhu. Na druhou stranu své totemové zvíře nesmíš zabít.
b) bylinkářství - pomocí bylinek dokážeš léčit nemoci a jedy a podpořit přirozenou regeneraci. Přírodní léky a jedy můžeš i sám vytvářet.
3. Tělo a boj
a) využívání potenciálu těla - ostražitost, intuice vyburcování svého těla k větším výkonům, bojové techniky proti humanoidům (včetně drsné "férovky", která ti umožňuje v boji znegovat většinu výhod soupeře)
b) rychlá pomoc - léčení klasických zranění, užitečné v boji a těsně po něm
4. lov
a) rozkazování zvířatům (předpokladem je znalost toho druhu - viz Příroda)
b) psychologie - dělání dobrého dojmu, odhadování pocitů, myšlenek a pravdy
c) mystický lov - v tranzu vyzveš zvíře na souboj a když vyhraješ, už si jenom dojdeš pro kořist
d) lukostřelba
5. přežívání
- extrémní podmínky (tj. nepřízeň živlů) ti moc neudělají
6. divočina
a) stopování
b) orientace, znalost divočiny
c) ukrývání v přírodě
d) aura - odhadování povahy tvora z aury

Napadlo mě že vedle stopaře pro Gardu nebo tajnou službu můžeš ještě (se zaměřením na léčení bylinami nebo živly) spolupracovat s městskou stráží nebo inkvizicí a dělat pro ně patologa kombinovaného se stopařem nebo psychologem.

Seznam obecných dovedností sem hodím později, ať si můžete konkrétně vybrat :wink:
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Goranovy hry

Příspěvek od Aljen » 13. 3. 2009, 11:21

male zdoraznenie... nepisal som ze tie NPCcka su moji priatelia.

Mozno kat, mama a tlsta Jolana aj ano.
Zvysok bud vydieram, zastrasujem, vyuzivam svoje pravomoci alebo mi nieco dlzia ...

vsak rob si s nimi co chces. Su to NPCcka ktore su podla mna pre moju postavu najlepsie - z hladiska toho ze v taketo spolocnosti a komunite serzant zije a pretoze ma povahu aku ma.
Hodia sa k nemu podstatne viac ako nejaka dobromyselna elfia vila (tu by asi pretiahol a hodil do temnice, ale pravdepodobne to prve by povazoval za nechutne, takze by ju iba nechal hnit v base - ak by mu to nejaky zakon umoznil (zakonnik si vymyslim a dodam ak nemas *innocent look*).

ak ich mozem mat iba 5 a nie 6 sa zaobidem bez kriveho izidora ( :( )
---
zvysne mechanicke casti si dorobim na slezine ak s tym nemas problem. Fakt sa mi nehce teraz zhanat a studovat pravidla
---
edit:
Se zázemím to funguje tak, že si rozvrhneš priority mezi vlastnosti (síla, obratnost, zručnost, vůle, inteligence, charisma) a zázemí. S důrazem na vlastnosti máš 9 bodů do vlastností (jak je rozdělíš ještě závisí na povolání, ale to bych teď neřešil) a 5 bodů do zázemí, při vyrovnaném důrazu 6 do vlastností a 10 do zázemí a při důrazu na zázemí 3 do vlastností a 15 do zázemí (mělo by to odrážet, jak moc mu v mládí osud přál). Důraz na vlastnosti nedoporučuju, zázemí bude v téhle hře docela užitečné.
tieto cisla su nejak presne dane originalnymi pravidlami? Alebo ide o home-rules?
chcem mat napriklad: 6 kontaktov, 4 dovednosti, 3 majetok a zvysok vo vlastnostiach
to mi system neumozni?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 767
Registrován: 26. 4. 2007, 10:53
Bydliště: žilina (SR)

Re: Goranovy hry

Příspěvek od Majo » 13. 3. 2009, 14:58

Nemohol by som byť niečo ako kráľovský záhradník alebo strážca mestského parku?

(Inač, mam pocit, Goran, že sa nas snažíš až moc nakonfigurovať na tvoj setting. To podľa mňa nie je dobré..)

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Goranovy hry

Příspěvek od Aljen » 13. 3. 2009, 16:05

je to predpripravene dobrodruzstvo, cize tu je urcite srobovanie a railroading nutny.
Na mieste by bolo aj ak by sa Goran rozhodol dat nam uz spravene postavy aj ked som rad ze tak neurobil

v tomto pripade je definovane:
My sme oficialnou skupinou poverenou najst vraha.
Poveril nas Kral ci jeho zastupca, starosta, sef cechu zlodejov, vrchny inkvizitor...
Su to nasi nadriadeni a jedna z prac za ktore nas platia je prave tato : riesit, pomahat pri rieseni nejasnych pripadov hlavne pokial ide alebo by moo vyssiu politiku (zobraka ktoreho niekto podreze na ulici by sme neriesili. Ak by ich bolo 100 tak uz hej).

moja hypoteza: Preto je tu aj viacej skupin. Navzajom si trebars inkvizitor a kral vobec nemusia verit a tak chce mat kazdy svojho cloveka v tyme, ... ak by nahodou vyhrabali spinu na nich samich nech o tom vedia co najskor a mozu spravit protiopatrenia.
To je podla mna silny dovod preco posielaju svojich ludi.

Ti spolu spolupracovat mozu ciste iba na zaklade toho ze to maju prikazom zhora.
Mozu sa nenavidiet, pohrdat sebou, ignorovat sa ... ale maju spolocny ciel.
Su to normalni ludia/efovia/whatever takze sa mozno v priebehu budu snazit podrazat a klamat
pri uspechu vyzdvihnut seba sameho a pri neuspechu to hodit na ostatnych. Vsetci vsak chcu dosiahnut konkretny ciel.
---
@ zahradnik:
cim by bol pre policajny vysetrovaci tym dolezity aby mal stale miesto a nebol len NPCckom?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Goranovy hry

Příspěvek od Goran » 13. 3. 2009, 18:00

Aljen: dík za vysvětlení, přesně jsi to vystihl. Zmíněné organizace chtějí mít přehled a tak posílají svoje lidi; pokud k nim nějaká postava nepatří, hráč musí dodat důvod proč ho král resp. tyhle organizace vůbec nechali vyšetřovat. Kdyby někdo tohle politické omezení chtěl obejít, ostatní postavy a) nebudou mít důvod s ním spolupracovat a b) budou mít důvod ho podezřívat z postranních úmyslů. Tím nechci říct že Majo nemůže hrát zahradníka (ostatně pro hraničáře to je dobrá pozice), jen je třeba vysvětlit proč ostatní mají mít důvod s ním při vyšetřování spolupracovat.

Kontakty nemusí být přátelé, jde o to že ti poskytnou lepší služby/ informace/ něco podobného než by poskytli jakémukoli sympatičtějšímu člověku tvého stavu. Jestli je to kvůli přátelství, lásce, dluhu nebo vydírání, to už je jen detail odrážející povahu postavy.

Mechanika zázemí/vlastnosti je přímo v pravidlech, house rule je jenom jejich význam - tj. kontakty, konkrétní přiřazení k sociální pyramidě a nahrazení konkrétního množství peněz od začátku méně konkrétním stupněm bohatství.

Poznámka o jménech pro všechny: v settingu převládají jména jsou vesměs (pseudo)latinská či anglosaská. Ale není to žádné tvrdé pravidlo, jen doporučení.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 8174
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Goranovy hry

Příspěvek od ilgir » 13. 3. 2009, 18:24

Koukám, že na mě zbyl inkvizitor. Inu proč ne, popřemýšlím nad ním. Kdybys měl, Gorane, nějaký konkrétní požadavek, napiš PM.
Těším se. :wink:
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných | ilgirovy deskovky

Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 767
Registrován: 26. 4. 2007, 10:53
Bydliště: žilina (SR)

Re: Goranovy hry

Příspěvek od Majo » 13. 3. 2009, 23:38

Ja osobne nevidím žiadnu priamu súvislosť medzi predpripraveným dobrodružstvom a railroadom, resp. medzi predpripraveným dobrodružstvom a doslovným definovaním hráčských postáv. Ale nevadí. (Inač, je krásne ako máš, Aljen, vo všetkých diskusiách na všetkých fórach apriory opačný názor ako ja)

Zo schopností hraničiara ma najviac zaujali z toho zoznamu tieto (v tomto poradí):
1. léčení živly
2. bylinkářství, psychologie
3. ovládání živlů
.....
7. aura



Momentálne uvažujem, že by som bol mimo frakcií. Svoju postavu si zatiaľ predstavujem ako starého deda (cca 60-70 ročného). Ale uvidím. Inač, mne by viac vyhovovalo aby sme fungovali ako družina a väčšinou si dôverovali. Minimálne s jednou postavou by som chcel aby moja postava mala blízky priateľský vzťah.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Goranovy hry

Příspěvek od Aljen » 14. 3. 2009, 09:34

Ja osobne nevidím žiadnu priamu súvislosť medzi predpripraveným dobrodružstvom
Na kompletku predpripravene dobrodruzstvo to kus potrebuje.Preoze ak tam nebude ani naznak zelezniciarstva, mozeme si spravit postavy ake chceme a namiesto riesenia vrazdy ist hladat vzacne byliny na nahornu plosinu Kawi, alebo ist lootovat stary carodejnicky citorin... ale hmmm Sasova vrazda zrejme zostane nevyriesena co je tak nejak ciel na com sme sa nedohodli (naco bolo to hlasovanie)
Co sa tyka vopred definovanych postav ... takto mas na nete plno dobrodruzsitiev, prave preto ze su postavy planovane cez svoj background prepojene s naplanovanym pribehom (a tak nezacnu riesit zbieranie byliniek niekde v tramtarii). Pouzivaju to aj velke vydavatelstva: Wod, DnD ale aj indie: AFMBE, Fear Itself.

Dedo zelinkar je ok. Preco by mal ale byt v skupine profesionalov vesutrujjucuch vrazdu sasa v divadle?
Ak si videl serial CSI, predstav si ze za hlavnymi protagonistami dojde stary shiatsu lekar, preco by s nim chodili na miesta cinu, analyzovali dokazy, umoznovali pristup k tajnym materialom... nebolo by ti to divne?
To si viem predstavit asi iba ak by sa pripad odohraval v maserovej domene, ak by mal nielen informacie ale hlavne nejake zrucnosti ze by mohol posobit ako docasny spolupracovnik.
Majo píše:Inač, je krásne ako máš, Aljen, vo všetkých diskusiách na všetkých fórach apriory opačný názor ako ja
pan apriori s tym nic nema. Mam proste rad ine veci ako ty a ked si nieco myslim tak to napisem alebo priamo poviem.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Goranovy hry

Příspěvek od Goran » 14. 3. 2009, 18:36

Majo: možným důvodem pro přítomnost děduly zahradníka by mohlo být přátelství s jinou hráčskou postavou, přičemž dotyčný natolik věří schopnostem tvé postavy že si ji přizve jako dočasného spolupracovníka. Samozřejmě když se domluvíš s některým ze spoluhráčů.

Pro akci týmu vyšetřovatelů vyslaných různými organizacemi spíš než družiny starých známých mě vedlo několik důvodů:
a) mám rád špionážní styl, ke kterému trocha paranoiy patří. A k tomu aby vzájemná důvěra byla jedním z témat hry nepotřebuju zvláštní mechaniku.
b) když mají postavy větší vazby na cíl mise než na sebe navzájem, trochu se přesměruje rozložení rizik konkrétních typů úletů. Když půjde každý za odhalením vraha na vlastní pěst tak to není takový problém jako když někoho v družině napadne místo vyšetřování začít hledat bájný ostrov Flamar a začne k tomu ukecávat ostatní.
c) k typu hry (detektivka), settingu a multikampani v něm téma špionáže sedí, tedy viz bod a).
d) víc mě baví vést hru pro skupinu s mírnými vzájemnými konflikty než pro harmonicky fungující
e) co se týče odbočování od děje a "výplňového roleplayingu", tak je nejlepší když se tím atmosféra hry ještě posílí - a nejistota a mírná paranoia k detektivkám sedí výborně. Platí sice metagamový předpoklad že hráčské postavy určitě za zločin nemohou, ale postavy to neví :wink:
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Klimbing
Příspěvky: 276
Registrován: 26. 7. 2008, 20:44
Bydliště: Praha, případně Třeboň

Re: Goranovy hry

Příspěvek od Klimbing » 15. 3. 2009, 10:14

Goran píše:....Platí sice metagamový předpoklad že hráčské postavy určitě za zločin nemohou, ale postavy to neví :wink:...
takže vrahem není zahradník? :eyecrazy: :lol:

Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 767
Registrován: 26. 4. 2007, 10:53
Bydliště: žilina (SR)

Re: Goranovy hry

Příspěvek od Majo » 24. 3. 2009, 15:21

Rozvrhnutie priorít:
Vlastnosti: 3
Zázemie: 15



Zázemie: (15)
Pôvod: 3
Majetok: 2
Dovednosti: 10

Body za úrovne (7)
Vlastnosti: 7
Dovednosti: 7





EDIT:

Ján Lesivoj Alak

Starý muž. Asi 65 ročný. Šedivé dlhé vlasy, šedivé fúzy, brada asi 15 cm (podobá sa trochu na Jana Amosa Komenskeho). Je síce starý, ale niektoré pružné pohyby a rýchle reakcie naznačujú, že na ňom čas nazanechal až také veľké stopy ako by mal. Dokazuje to aj jeho schopnosť vyliezť na najvyššie konáre stromov v mestskom parku, čo je problém aj pre mnohých mladých. Nosí jednoduché lacné šaty, väčšinou zelenej farby. Pôsobí vyrovnaným dojmom a je na ňom vidieť že ma za sebou veľa skúseností. Často chodí po okolitých lesoch a preto ho niektorí pokladajú za čudáka. Je ale múdry, vynikajúci liečiteľ a ma schopnosť vidieť do vnútra ľudí. Pravé preto sa stal pomocníkom kráľovej gardy, ktorá občas využíva jeho schopnosti. A aj preto, že sa priatelí s Altaricom, kráľovým elfským vrchným lovcom (lovčí=lovec?). Pozná sa s ním ešte z čias keď žil v lese. Chodia občas spolu na lov.
Lesivoj býva v malej drevenej chajde blízko mestského parku. Väčšinu času trávi v parku, celý deň, niekedy aj noc. Leží pri stromoch, prechádza sa, lezie po stromoch, stará sa o rastliny, rozpráva sa s ľuďmi, pestuje tu svoje rýchlorastúce duby, ktoré sú už najväčšími stromami v parku. Park mnohonásobne zväčšil svoju plochu odkedy sem prišiel starý hraničiar, takže ľudia z okolitých domov majú s nim viacero sporov. Pretože korene a konáre stromov im poškodzujú domy. Jediné, čo im povedal, keď za ním prišli sťažovať sa, bolo: „Tak sa presťahujte“.
Určitú časť dňa trávi vo svojej chajde, kde ma spravenú akúsi verejnú lekáreň, kde za ním chodia ľudia, ktorý potrebujú vyliečiť.
Keď bol zabitý herec, prišiel za ním Altaric a požiadal ho či by na tom nepracoval. Keďže sám Altaric má teraz málo času na to aby sa tomu mohol riadne venovať. Lesivoj je z časti Altaricovym dlžníkom, keďže bez neho by nemohol byť v meste, takže rád súhlasil.



Kontakty:
Míra Ruženka, dcéra miestneho krajčíra. Milé dievča, často sa prechádza po parku a tam ju často stretám. Začala sa veľmi zaujímať o liečiteľstvo, tak som ju začal učiť nejaké základné veci.
Vilgo (volaný aj Lavička), miestny starý bezdomovec. Je múdry a skúsený, vie aký je život ťažký. Poznajú ho všetci bezdomovci v meste, občas za ním chodia poradiť sa. Často chodí do parku, tam som ho spoznal a spriatelil sa. Chodí za mnou keď má nejakú boľačku a ja ho ošetrím.
(Altaric)

(Neviem, či som napísal všetko podstatné, ak by ešte niečo trebalo, tak mi daj vedieť)
Naposledy upravil(a) Majo dne 25. 3. 2009, 09:25, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Goranovy hry

Příspěvek od Goran » 24. 3. 2009, 19:41

Majo - tvým přítelem by mohl být baron Altaric, králův elfský vrchní lovčí a velký hrdina, který na začátku občanské války (necelé dva měsíce zpátky, bylo to na začátku léta) zachránil krále před vrahy. Jeho slovo každopádně vyvrátí všechna podezření, že vrah je zahradník :)
Podle pravidel můžeš do dovedností na začátku investovat max. 8 bodů, ale i s 5 body (a většími počátečními atributy) budeš umět dovedností docela dost.

Zkoušel jsem tvou postavu detailně vytvářet. Zjistil jsem že s živlovým léčením bys mohl zvládnout na slušné úrovni jen diagnózu, ale bylinářství umí (skoro) to samé + léčení + výrobu léků a jedů, a jenom s léčením bylinkami (na výborné úrovni) zvládneš všechno cos popisoval, včetně manipulace s živly (pokud budeš mít i pár bojových dovedností, tak budou ty živly jen na základní úrovni, jinak i docela slušné). Detaily probereme na místě.

A teď ten slibovaný seznam dovedností.
Dovednosti se dělí na fyzické, psychické a kombinované. Všechny dovednosti mohou být na stupni 0-3, za jeden bod je zvednutí o jeden stupeň.

Fyzické
Atletika - rychlý běh, daleký skok apod.
Boj se zbraní - následuje výběr kategorií zbraní, každá kategorie je samostatná dovednost; jsou to: beze zbraně, dýky, sekery, šavle, meče, palice, řemdihy, hole a kopí, sudlice a halapartny, vrhací zbraně a kombinace dvou zbraní. Zbraňové dovednosti snižují postih za boj se zbraní z dané kategorie.
Jezdectví
Kovářství
Námořnictví
Nošení zbroje - snižuje postih za zbroj (na iniciativu a na smysly)
Ovládání loďky
Plavání
Pohyb v horách - v téhle hře málo užitečné - nejspíš neopustíte město
Pohyb v lese - totéž
Pohyb ve městě
Používání štítu - opět snižuje postihy
Rychlý pochod - týká se hlavně přesunu po cestě nebo v podobném jednoduchém terénu
Řízení vozu
Šplhání a lezení

Psychické
Astronomie
Bájesloví
Botanika
Cizí jazyk - v úvahu připadá hlavně elfština a trpasličtina, i když většina elfů a trpaslíků používá hlavně obecnou řeč; 1. stupeň - lámaně, 2. - plynně s přízvukem, 3. perfektně
Čtení/psaní - 1. stupeň - čtete pomalu, při psaní si občas spletete písmenka, 3. stupeň je běžný dneska, ale v herním světě tak dobře čtou vpodstatě jen vzdělanci, písaři a část kněžstva.
Dějeprava
Etiketa - může být zaměřena na podsvětí,¨vyšší vrstvy, armádu, měšťanské prostředí apod. Přidává bonus na charisma pro účely vyjednávání.
Kreslení map - zahrnuje i orientaci v mapě
Technologie - teorie různých řemesel; hodí se hlavně k rozlišování padělků a ovládání neobvyklých strojů
Teologie
Zacházení s magickými předměty - totéž pro věci, které vznikly víc magií než řemeslem
Zeměpis
Znalost světa - filosofie a magická teorie (i pro nečaroděje); hodí se zejména k překonávání kouzel nemagickými prostředky
Zoologie

Kombinované
Boj s luky
Boj s kušemi
Bylinkářství - hledání a v omezené míře léčení; hraničářské přírodní léčení je mnohem silnější (ale hraničáři mají bonusy i za tuhle dovednost)
Hazardní hry
Herectví - spíš zábava než účinné maskování vlastního nitra
Hra na hudební nástroj
Lov a rybolov
Malování
První pomoc - v praxi se ve hře používá spíš jako poslední pomoc, protože na neuměle zafáčovanou postavu už nejde použít spousta "akutních" léčebných metod (třeba bylinkářství v jakékoli podobě tím ovlivněno není). Ale i tak se hodí. Vyšší stupně dokáží zastavit tepenné krvácení a vysát jed.
Ruční práce - opravování skoro čehokoli malého (hlavně zašívání)
Sochařství
Svádění
Šerozrakost - snižuje postih za tmu
Tanec
Uzlování - pouta, lana ke šplhání apod.
Vaření
Velké ruční práce - (skoro) všechno co potřebuje vesničan, aby mu barák nespadl
Vychovatelství - práce s malými dětmi
Vyučování - vysvětlování různých složitých postupů
Zacházení se zvířaty
Zpěv

Zahradník Lesivoj má s pěti body v dovednostech na první úrovni 5 bodů do fyzických, 5 do kombinovaných a 1 do psychických dovedností, seržant má 2 body a tím pádem na 1. úrovni čtyři body ve fyzických a jeden v kombinovaných. Podle pravidel se rozdělení dovedností za přestupy omezuje podle zvednutých atributů, ale nováčky bych tím nezatěžoval, takže si za šest bodů (za 6 přestupů) nakupte dovednosti jaké chcete.
Aljenův seržant je válečník, takže má navíc 9 (3 na 1. úrovni + 6 přestupů) dovednostních bodů, které však smí investovat jen do ovládání zbraní na blízko a štítu.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 767
Registrován: 26. 4. 2007, 10:53
Bydliště: žilina (SR)

Re: Goranovy hry

Příspěvek od Majo » 25. 3. 2009, 09:29

Editol som svoj prispevok o mojom backrounde, dva posty vyššie. Neviem či som tam napisal všetko potrebne.

Veci okolo dovednosti dohodnem s tebou, Goran, asi cez pm-ky..

Zamčeno

Zpět na „Jarní Slezina 2009“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host