Kroniky Darižky - systém
Re: Kroniky Darižky
Pozri ak by si cital dalej narazil by si na vyuzitie aspektov ktore ti umoznia hod hadzat opat.
nechal som sa niektorymi elementami solarom inspirovat
ale nejdem jeho cestou
ani duchom
Solar ma inspiroval niekolkými mechanikami ale vo svyslednom efekte som chcel dosiahnut nieco ine. Nieco jednoducho uchopitelne a neprekomplikovane. Co sa mi nastastie aj po hrackych skusenostiach s nim aj podarilo.
nechal som sa niektorymi elementami solarom inspirovat
ale nejdem jeho cestou
ani duchom
Solar ma inspiroval niekolkými mechanikami ale vo svyslednom efekte som chcel dosiahnut nieco ine. Nieco jednoducho uchopitelne a neprekomplikovane. Co sa mi nastastie aj po hrackych skusenostiach s nim aj podarilo.
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Re: Kroniky Darižky
Sammael:
Tech - nechtěl by si diskuzi rozdělit do dvou podtémat : Setting a Pravidla?
Napadá mě, že časem by se tu mohla diskuze o settingu a pravidlech mísit dohromady (navíc mi přijde, že Darižka není svázaná se systémem - tedy můžeš ji hrát i v jiných systémech).
Tech - nechtěl by si diskuzi rozdělit do dvou podtémat : Setting a Pravidla?
Napadá mě, že časem by se tu mohla diskuze o settingu a pravidlech mísit dohromady (navíc mi přijde, že Darižka není svázaná se systémem - tedy můžeš ji hrát i v jiných systémech).
Re: Kroniky Darižky
Ano ale po debate s Markusom o vytvorenie novej sekcie mi nebolo vyhovene (z logickych dovodov). A tak neviem ako to mam zrealizovat ak to niekto vie, uvýtal by som to
Ano Darižka je iba setting pre system.
Ono najradsej by som to urobil takto Kroniky darižky - systemová cast -locked
Kroniky Darižky setting- locked
Kroniky Darižky - Diskusia - open
Ano Darižka je iba setting pre system.
Ono najradsej by som to urobil takto Kroniky darižky - systemová cast -locked
Kroniky Darižky setting- locked
Kroniky Darižky - Diskusia - open
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Re: Kroniky Darižky
To problem neriesi, len mozno oddiali.Sammael píše:Pozri ak by si cital dalej narazil by si na vyuzitie aspektov ktore ti umoznia hod hadzat opat.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Kroniky Darižky
ano je to mozne
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Re: Kroniky Darižky
Jasně, v tom případě v pohodě.Sammael píše: Ono najradsej by som to urobil takto Kroniky darižky - systemová cast -locked
Kroniky Darižky setting- locked
Kroniky Darižky - Diskusia - open
OT:
Ohledně toho Solar Systemu, o kterém taky diskutujete - dal by se někde sehnat free? Celkem bych se na to podíval.
Re: Kroniky Darižky
Am dokonca tu na fore myslim ze ho tu dali alef a corvus. Ale ono tento system sa inspiroval niektorymi mechanikami zo solaru no ma daleko blizsie k principu dnd. Pri com som taktizovanie a kooperaciu hracou vniesol do hry kartami. A funguje to skvelo. Chalani riesia skvele komba a je to zabavne ako pre nich tak aj pre mna. Dokonca si vymysleli nieco ako signature moves.
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Re: Kroniky Darižky
Ad systém:
Omlouvám se, asi jsem to nepochopil úplně přesně, ale...
Aljen:
Jaká je potíž v tom, že sekvenci popíše vítěz? (a prohraný má smůlu, ikdyž se o něco snažil)...
I v tom případě shození před portálem - pokud ve scéně zvítězí Mormor, popíše, jak shodí Grumgúše do portálu... Pokud zvítězí Grumgúš, odstrčí Mormora (či tak něco) a proběhne do portálu?
Není to v tomto příkladu jedno?
Rozumím tomu, že v takovémto případě nemohou vznikat jakési neutrální, patové situace...
Ale výsledek testu se vždy = úpspěch / neúspěch (případně pat). Možná zavedení nějakého pravidla, které by určovalo, že čím menší je rozdíl ve výsledku testu, tím menší je úspěch (možná jsem to přehlédl, ale úspěchy vítěžící strany minus úspěchy nuúspěšné strany = výsledný počet a podoba úspěchů by stačilo ... tzn. v případě 5 úspěchů minus 3 úspěchů jsou to nějaké 2 úspěchy, což je tuším úspěch mírný - problém bych viděl jen v tom, jak se určí, kde je rozdíl mezi tím mírným a větším úspěchem - tedy co ho představuje a kdo a jak to určuje).
Omlouvám se, asi jsem to nepochopil úplně přesně, ale...
Aljen:
Jaká je potíž v tom, že sekvenci popíše vítěz? (a prohraný má smůlu, ikdyž se o něco snažil)...
I v tom případě shození před portálem - pokud ve scéně zvítězí Mormor, popíše, jak shodí Grumgúše do portálu... Pokud zvítězí Grumgúš, odstrčí Mormora (či tak něco) a proběhne do portálu?
Není to v tomto příkladu jedno?
Rozumím tomu, že v takovémto případě nemohou vznikat jakési neutrální, patové situace...
Ale výsledek testu se vždy = úpspěch / neúspěch (případně pat). Možná zavedení nějakého pravidla, které by určovalo, že čím menší je rozdíl ve výsledku testu, tím menší je úspěch (možná jsem to přehlédl, ale úspěchy vítěžící strany minus úspěchy nuúspěšné strany = výsledný počet a podoba úspěchů by stačilo ... tzn. v případě 5 úspěchů minus 3 úspěchů jsou to nějaké 2 úspěchy, což je tuším úspěch mírný - problém bych viděl jen v tom, jak se určí, kde je rozdíl mezi tím mírným a větším úspěchem - tedy co ho představuje a kdo a jak to určuje).
Re: Kroniky Darižky
Diskutujeme tu dvaja, zatiaľ sa vyznáme.
Lemmy: Solar System je tuto.
-----------------------------------------------------------
Ja len poznámku: podľa mňa sa ten text potrebuje zbaviť príťaže Solar Systemu, lebo tak ako mi to autor opisoval, je to totálne iné.
Solar je založený na vyhodnocovaní konfliktov a stávkach.
Tento tvoj systém je založený na vyhodnocovaní činnosti, bez stávok.
Príde mi divné opravovať text Solaru a prispôsobovať ho svojej vízii, keď to viac mätie ako pomáha. Ja by som mnoho tých pasáží prepísal bez cudzích slov.
Napr. v Solare je tá fáza Zahájenie, ... Efekt, v pravidlách kvôli tomu, aby sa jasne povedalo, že kedy sa majú debatiť stávky a kedy už nie. Bez použitia stávok sa celý popis dá skrátiť na tri vety bez cudzích slov.
Lemmy: Solar System je tuto.
-----------------------------------------------------------
Ja len poznámku: podľa mňa sa ten text potrebuje zbaviť príťaže Solar Systemu, lebo tak ako mi to autor opisoval, je to totálne iné.
Solar je založený na vyhodnocovaní konfliktov a stávkach.
Tento tvoj systém je založený na vyhodnocovaní činnosti, bez stávok.
Príde mi divné opravovať text Solaru a prispôsobovať ho svojej vízii, keď to viac mätie ako pomáha. Ja by som mnoho tých pasáží prepísal bez cudzích slov.
Napr. v Solare je tá fáza Zahájenie, ... Efekt, v pravidlách kvôli tomu, aby sa jasne povedalo, že kedy sa majú debatiť stávky a kedy už nie. Bez použitia stávok sa celý popis dá skrátiť na tri vety bez cudzích slov.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: Kroniky Darižky
Zrejme vznikla chyba pri čítaní:Aljen:
Jaká je potíž v tom, že sekvenci popíše vítěz? (a prohraný má smůlu, ikdyž se o něco snažil)...
I v tom případě shození před portálem - pokud ve scéně zvítězí Mormor, popíše, jak shodí Grumgúše do portálu... Pokud zvítězí Grumgúš, odstrčí Mormora (či tak něco) a proběhne do portálu?
Není to v tomto příkladu jedno?
Pokiaľ v scéne zvíťazí Mormor, popíše ako hodí Grumgúša do priekopy.
Pokiaľ zvíťaží Grumgúš, dostane sa do portálu.
A tá zábavná časť pri vyhodnocovanií konfliktov (lebo môj príklad s portálom a priekopu je o tom) je tá, že víťaz môže opisovať priebeh konfliktu v podstate ľubovoľne.
Ak vyhrá Grumgúš, môže opísať, že Mormora zabil a do portálu prešiel rovno. Môže tiež opísať, že Mormor spadol do priekopy, nevie sa dostať von a cesta k portálu je voľná. Môže opísať totálne odlišný spôsob, napríklad, že Mormora ukecal a do portálu prešiel výmenou za to, že mu prinesie Lebku Gargaraga, ktorá je v labyrinte za portálom. Zámer je pevne daný a musí sa splniť. Cesta k nemu je ľubovoľná.
Tie úrovne úspechu sú napríklad vyriešené v Mountain Witchi: úroveň úspechu sa určí z tabuľky. Bežná úroveň je štandardný úspech, t. j. stal sa tvoj zámer. Je ale napr. zmiešaný úspech, kde tebe sa podaril tvoj zámer, ale i súper sčasti uspel. Dvojitý úspech znamená, že si dosiahol zámer a ešte niečo navyše. (V prípade portálu: nielenže si sa dostal za portál, ale si Mormorovi dokonca ukradol kľúče od ďalšej miestnosti).
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: Kroniky Darižky
Lemmy: No suboj a deklaracia cinnosti su dve rozne veci.
Cinnost
Alef:
Cinnost
Cize priklad: Idem lockpickovat zamok, oznamim chalanom pocujte idem lockpicknut zamok. Hraci povedia si si isty lebo ked sa ti to nepodari tak to mozes uplne posrat a navyse prebudis straze. Hrac na to "nebojte sa som vymakany, pozrite moj lockpickymng". Hraci na to ok. Poptom prichadza Ph A povie" nuz ako ta varovali hraci, ak ti to nevyjde tak zlomis pakluc a zamok je out, lebo je dost stary" a ked to prezenies zobudis straze. Zamok je zlozity preto ti davam mieru neuspechu 4 a navyse je tu dost sero (whatever) cize ti dam postihovu kocku. Ejha to som necakal povie hrac. Na to zareaguju ostatny vies co iskni to davaj. Oki snazim sa otvorit zamok. Polozi kartu lockpickyng na stol a uzatvori fazu. Hadze sa, bum 2 uspechy (hadzal 2kockami pretoze mal postihovu). Jeho lockpicking bol 2 cize hodil 4. Podarilo sa mu to len len no straze sa prevalili a je vacsia moznost ze ich akakolvek akcia zobudi. Ak by mu padli dva neuspechi prebudi aj straze aj zlomy pakluc kedze bude jeho vysledok 4-2 cize 2. V porovnani s mierov neuspechy je o dva stupne horsi.Fáza jedna: Činnosť
Hráč v tejto chvíli oznámi čo jeho hrdina vykonáva. čím spustí vlnu udalostí. Respektíve popíše, čo sa stane ak sa mu to podarí. Činnosť sa pri jej deklarovaní môže voľne predebatovať so spoluhráčmi a s pánom hry, no pred tým ako pán hry stanový následky neúspechu a pevne stanový mieru neúspechu vyjadrenu hodnotou. Ako náhle si je hráč istý svojou činnosťou, pán hry určí následky ak sa hod postavy nebude rovnať alebo presahovať mieru neúspechu. Tie sa však rovnako môžu predebatovať s hráčmi, netreba zabúdať, že je to hra pri ktorej sa treba zabávať a nie robiť si napriek.
Alef:
Toto urcite zvazimNapr. v Solare je tá fáza Zahájenie, ... Efekt, v pravidlách kvôli tomu, aby sa jasne povedalo, že kedy sa majú debatiť stávky a kedy už nie. Bez použitia stávok sa celý popis dá skrátiť na tri vety bez cudzích slov.
tento aspekt volnosti som sa snazil potlacit. A nahradit ho niecim co da moznost aj hracom ktorym sa nechce vymyslat opisy (zdarec Matus ). Cize hracovy k opisu dopomahaju udalosti ktore sa udeju deklaraciou cinnosti, reakcii po pripade dramatizacia.opisovať priebeh konfliktu v podstate ľubovoľne.
Naposledy upravil(a) Sammael dne 22. 11. 2009, 16:08, celkem upraveno 1 x.
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Re: Kroniky Darižky
Sammaeli, čekal jsem něco víc GRIMDARK...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: Kroniky Darižky
Takze si si to pozrel Fritz? nevies mi napisat nieco viac? Lebo priznam sa ze tomu velmi nerozumiemSammaeli, čekal jsem něco víc GRIMDARK...
Och inak skoro som zabudol ja hlava dubova
Chcel by som podakovat za sekciu o fantasy ktoru zalozili ecthelioni a ludom ktory zakladali sekcie o stredoveku. Najma osobe ktora zosumarizovala v bodoch bezne problemi stredoveku (neviem sa k tomu opat dostat), to mi dalo nesmierne vela. Ak viete kde to je dajte mi link please
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Re: Kroniky Darižky
Inak z toho by som nerobil nejakú veľkú inovatívnu drámu, to je presne ako v D&D, akurát ty ešte vykladáš karty.Cize priklad: Idem lockpickovat zamok, oznamim chalanom pocujte idem lockpicknut zamok. Hraci povedia si si isty lebo ked sa ti to nepodari tak to mozes uplne posrat a navyse prebudis straze.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: Kroniky Darižky
No ved nakoniec nikto tu Alef zo systemu inovativnu dramu nerobí. Ja len som v praxi zistil ze kamosom, ktorý hravali ine rpg sa to paci pretoze karticky za nich urobia dost. A su priehladne, najma ked hraci kombinuju (dramatizacia spoluhracom). Napadlo ma ze by bol celkom dobry napad sa o to na fore podelit a pokecat o tom
navrhol som to aby to bolo fun to play a podla toho co sme odohrali to mozem iba potvrdit. Ono do vianoc tu prihodim, rasy , povolania, lokalitky so zapletkami a sheet s kartickami na vytlacenie. Cize si to budete moct vyskusat
EDIT: pre sikovnejsich je to hratelne uz teraz. Po pripade prvky settingu vedia kdekolvek pouzit
navrhol som to aby to bolo fun to play a podla toho co sme odohrali to mozem iba potvrdit. Ono do vianoc tu prihodim, rasy , povolania, lokalitky so zapletkami a sheet s kartickami na vytlacenie. Cize si to budete moct vyskusat
EDIT: pre sikovnejsich je to hratelne uz teraz. Po pripade prvky settingu vedia kdekolvek pouzit
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti