Kroniky Darižky - systém

Svet Darižky je temným a nemilosrdným miestom plným fantázie a mystiky presiaknutej krvou a studeným dažďom. Príbehy rozprávajú o hrdinoch, ktorí stratili svoje sny a prostý život aby po boku starovekých ochrancov bojovali proti tieňom a starým božstvám zužujúcich tento svet. Všadeprítomný boj o prežitie odkríva čoraz viac tajomstvá dávno zabudnutej kultúry, ktorá odhaľuje svoju strašlivú a zvrátenú tvár.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 14501
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Kroniky Darižky

Příspěvek od Markus » 22. 11. 2009, 16:58

Sammaeli, můžeš si klidně založit druhou diskuzi "Kroniky Darižky - setting". Budeš mít dvě diskuze, obě vedle sebe v Kreslicím prkně. Nevidím problém.
Jen se mi nechce zakládal celou podsekci pro jenom dvě diskuze.

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1783
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kroniky Darižky

Příspěvek od Sammael » 22. 11. 2009, 17:05

Jen se mi nechce zakládal celou podsekci pro jenom dvě diskuze.
Uplne tomu rozumiem, nuz zatial ako pisal alef to netreba komplikovat.

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Kroniky Darižky - systém

Příspěvek od Corvus » 23. 11. 2009, 09:16

Respektíve popíše, čo sa stane ak sa mu to podarí. Činnosť sa pri jej deklarovaní môže voľne predebatovať so spoluhráčmi a s pánom hry, no pred tým ako pán hry stanový následky neúspechu a pevne stanový mieru neúspechu vyjadrenu hodnotou. Ako náhle si je hráč istý svojou činnosťou, pán hry určí následky ak sa hod postavy nebude rovnať alebo presahovať mieru neúspechu.
WTF?

co je to miera neuspechu? ved vyssie mas tabulku zo Solaru kde sa pise ze ti staci mat 1 na to aby si mal uspech.

a mam dojem ze totalne pleties stavky, zamery a cinnosti do jedneho velkeho gulasa.

btw skus si pozret Mouse Guard ktory sa da hra s kartami a je to velmi fungujuce. imho by to pre teba bola vhodnejsia inspiracia nez Solar (ktoremu si dal riadnu nakladacku).

(inak slovo Darižka mi vzdy vyčarí úsmev na tvári ked ho vidím. je take nezne a mile :) )
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart

Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Kroniky Darižky - systém

Příspěvek od Alef0 » 23. 11. 2009, 09:21

Inak som si uvedomil, že nutne potrebujem príklad viackolového systému so štyroma hráčmi. Nie je mi vôbec jasné, či môžem recyklovať svoje karty, teda či v treťom kole môžem použiť kartu z prvého kola.

Netuším vôbec, ako sa používa iniciatíva, keďže v texte je o tom len jednovetná zmienka.

A som si uvedomil, že text v tejto podobe, je totálne iný než text, ktorý bol rozoberaný na ICQ.

Napr.
Respektíve popíše, čo sa stane ak sa mu to podarí. Činnosť sa pri jej deklarovaní môže voľne predebatovať so spoluhráčmi a s pánom hry, no pred tým ako pán hry stanový následky neúspechu a pevne stanový mieru neúspechu vyjadrenu hodnotou. Ako náhle si je hráč istý svojou činnosťou, pán hry určí následky ak sa hod postavy nebude rovnať alebo presahovať mieru neúspechu.
sú stávky, ale na ICQ mi bolo povedané, že stávky v systéme nie sú.

Miera neúspechu je zrejme preklep.

(Stávky som vysvetľoval v príklade s Mormorom vyššie, keď Game Master pred činnosťou povedal, čo sa stane, keď hráč uspeje a čo sa stane, keď neuspeje.)
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1783
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kroniky Darižky - systém

Příspěvek od Sammael » 23. 11. 2009, 10:49

WTF?

co je to miera neuspechu? ved vyssie mas tabulku zo Solaru kde sa pise ze ti staci mat 1 na to aby si mal uspech.

a mam dojem ze totalne pleties stavky, zamery a cinnosti do jedneho velkeho gulasa.
Dakujem za upozornenie, vcera som sa úpravami úplne poplietol. Text je opraveny tak ako povodne bol a zmenil som pojmy aby viac sedeli mojim návrhom.
Miera neúspechu je zrejme preklep
bol
Netuším vôbec, ako sa používa iniciatíva, keďže v texte je o tom len jednovetná zmienka.
nizsie v poste som uviedol ze iniciativa nieje dokoncena a rovnako tak poskodenie
Kusok pozornejsie treba citat pred vynesenim kritiky. Presnejsie tu
V súboji chýba iniciativa a poškodenie! Na tom sa stále pracuje. Poškodenie bude riešené jednoduchym systemom poskodenia a iniciativu zatiaľ zvažujeme a hrame to viacej mennej intuitívne. No v konečnej verzii iniciativa nebude nechaná na intuíciu.
(inak slovo Darižka mi vzdy vyčarí úsmev na tvári ked ho vidím. je take nezne a mile )
Keby ze si precitas text prides na to ze jej podstata uz taka usmevna nie je $;)
btw skus si pozret Mouse Guard ktory sa da hra s kartami a je to velmi fungujuce. imho by to pre teba bola vhodnejsia inspiracia nez Solar (ktoremu si dal riadnu nakladacku).
Dakuje ale hrame s týmto systemom a dost nam vyhovuje. Skode ze si si ho cital ked som ho vcera po rozhovore s Alefom uplne doplietol.

Predsa vsak by som velmi chcel poznat názor na system aj od niekoho ineho. Pretoze aj Alef aj Corvus su autormi prekladu Solaru. (to neznamena ze si ich kritiku necením prave naopak)

Je doležite vediet, ze som sa neopovazoval menit solar a brat mu jeho podstatu iba som sa nechal inspirovat niekolkými jeho mechanikami

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Kroniky Darižky - systém

Příspěvek od Corvus » 23. 11. 2009, 11:02

Dakuje ale hrame s týmto systemom a dost nam vyhovuje.
skus napisat ako ten system naozaj hrate, kludne v bodoch a heslach bez snahy o text do pravidlovej knihy. Lebo alef spominal ze to co si mu popisal do icq sa moc nezhoduje s tym co prezentujes ako pravidla.

imho na to treba velky skill preniest svoju skusenost z hrania nejakej hry do textu tak aby to bol podla neho schopny rovnako dobre zahrat citatel. a to sa ti zatial moc nedari.
Keby ze si precitas text prides na to ze jej podstata uz taka usmevna nie je
setting ma nejak moc nezaujima.. len to meno je naozaj cute. znie ako zdrobnelina :D
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1783
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kroniky Darižky - systém

Příspěvek od Sammael » 23. 11. 2009, 11:13

skus napisat ako ten system naozaj hrate, kludne v bodoch a heslach bez snahy o text do pravidlovej knihy. Lebo alef spominal ze to co si mu popisal do icq sa moc nezhoduje s tym co prezentujes ako pravidla.
cez icq sme diskutovali o tom ako by sa to porovnavalo proti pevnemu cislu ala dnd. Ale, koniec koncou som text upravil tak ako sa naozaj hraje. Vcera vecer sme s kamosom skusali poouzit hadzanie na pevnu hodnotu ala dnd. A nepaci sa nam to cize, system ostava tak ako je.

Skoda ze ta setting moc nezaujima, chcel by som diskutovat aj o nom. Nuz ako by jeden povedal "co vsetko by som ja chcel" :wink:

Dnes som si na text poriadne sadol (poriadne ako poriadne ked mam 39 teploty) a upravil ho tak ako bol povodne mysleny (problem vznikol tym ze som pouzival pojmi zo solaru coze dochadzalo k nezmyslom. Teraz myslim ze by sa to dalo chapat tak ako som to myslel.
Popripade mozme o nom dalej diskutovat. Ak najdes nejake nezrovnalosti alebo nejasnosti tak to mozme prebrat.
Ako som spominal neopovazoval som znasilnit solar. Lebo sa mi paci. Preto som sa nechal inspirovat a urobil nieco pre kamaratov (kartarov LOTR a Magicu) a nakoniec aj mna. Cize tento system sa nehra na to byt solar, pretoze ma zaklady inde. Prave naopak tu sa ohlasuje akcia (cize onogoin).
setting ma nejak moc nezaujima.. len to meno je naozaj cute. znie ako zdrobnelina
Nazov vystihuje moj zamer dat do settingu kusok Slovanskej kultúry. Avsak stranil som sa alegorii na nasu historiu. Aj ked sice niektrým moze historia darizky nieco pripomenut.

Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Kroniky Darižky - systém

Příspěvek od Alef0 » 23. 11. 2009, 13:22

Vies, tam bol problem v tom, ze ten, kto pozna Solar, sa bude chytat za hlavu. Ako som pisal, tak pisat text pre hru inspirovanou Solarom tak, ze zoberies Solarovsky text a prekopes do do podoby ,,vyhodnotenie konfliktu bez stavok" atd. nie je stastna cesta.

Lebo jednak ti vyjde ptakohlav a jednak pri tom prepisovani pozabudnes na kopu veci (ako sa stalo ked si tam nechal stavky, ktore tam vlastne nebudu; alebo nechal iniciaciu, zamer atd, ktory vo vyhodnocovani konfliktu nema zmysel), a jednak vzbudis dojem, ze ani tomu Solaru velmi nerozumies.

Prepis textu, kde sa zbavis pritaze Solaru, je jedinou cestou.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Kroniky Darižky - systém

Příspěvek od Aljen » 23. 11. 2009, 13:23

Fáza jedna: Akcia
Hráč v tejto chvíli oznámi čo sa jeho hrdina chystá urobiť a čo chce aby svojou akciou dosiahol. Je to vlastne určovanie činnosti. Respektíve čo sa stane ak sa mu to podarí. Akcia sa pri jej deklarovaní môže voľne predebatovať so spoluhráčmi a s pánom hry, no pred tým ako pán hry stanový následky neúspechu. Ako náhle si je hráč istý svojou akciou, pán hry určí následky. Tie sa však rovnako môžu predebatovať s hráčmi, netreba zabúdať, že je to hra pri ktorej sa treba zabávať a nie robiť si napriek. Ak je hráč pevne rozhosnutý akciu vykonat, položí na stol kartičku schopností ktoru chce pri jej vykonávaní použiť.

Fáza druhá: Hod
Hráč je pevne rozhodnutý vykonať mienenú akciu a je si vedomí následkov, ktoré môžu nastať. V tejto fáze už nemôže dôjsť ku žiadnym zmenám ohľadne zámeru a následku. Pretože sa už hádžu kocky.
V podstate je to teda vlastne klasicky DnD mechanizmus. Debaty su prakticky len colorom.
Hrac nemoze upravit svoje rozhodnutie (vobec nechapem tvoj designersky zamer preco je tomu tak) na zaklade nasledkov cize postava je totalne v rukach GMa. Na rozdiel od DnD ma vsak GM omnoho vacsiu moc (nema tolko pravidiel co by ho drzali na uzde) a nasledkom moze postavu uplne odpisat. To ze to ty vo svojej skupine mozno nerobis je fajn, uvedom si ze ak by tuto hru hypoteticky hral aj niekto iny, vysledkom moze byt silna frustracia hracov z dovodu nie celkom zreleho GMa.
Aky by bol rozdiel kebyze sa stavka predebatuje z oboch stran a faza 2 sa spusti az ked su obe strany spokojne a su si vedome co sa stane na 100% v pripade uspechu a aj v pripade neuspechu.

Pride mi to ako nejaky hybrid kde na jednej strane chces dojst ku konsenzu a dohode ale na druhej strane chces nechat GMa rulovat.
"Dohodnite sa aka bude akcia a ja vam potom poviem nasledky, jasne najprv poviem viacere moznosti co by sa mohlo stat ale nijak sa o nich nebudeme bavit. Vytesal som ich do kamena - deal with it. Ked sa na akcii dohodnete, uz ju nemozete poupravit ci zmenit. " A GM si pomysli: Ked zistite ze vam v pripade neuspechu zhori luk, prava ruka a aj zena s nemluvnatom. To sa budete triast a skripat zubami ze ste si vymysleli taku akciu. Muheheee.

Nasledky sa generuju, vymyslaju a dohaduju s GMom podla akcie (Gmova vyhoda), ale akcia sa pri ukazani novych okolnosti v priebehu tejto uvahy nemoze upravit (GMova vyhoda) aby sa znizila mozna miera frustracie. Nevidim zmysel.
Ked sa uz pouzije meta na debatu o akcii preco nie aj pre nasledky riesene zaroven s akciou??

---
Setting pre mna podobne ako pre Corvusa nie je zaujimavy. Mam radsej moralne sedu low-epic, low-magic fantasy.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1783
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kroniky Darižky - systém

Příspěvek od Sammael » 23. 11. 2009, 13:31

Aljen nuz mepozeral som na to takto, sice ma napadlo ci to nie je obrovska moc pra Gm ale povedal som si ze pre boha ked uz to niekto bude hrat tak snad nebude chciet hracov odstavit inak by to nebola hra ale bohapusta fraska. Umna sa najprv deklaruje ze co chce urobit (deklaracia akcie). To sa predebatuvava aj s harcmi aj s gm, gm povie hracom ake to moze mat a bude mat nasledky ked neuspeje. Cize na zaciatku je debata a dohoda. Ked sa hodi karta, cinnost sa specati (what youve done never be undone) a gmove nasledky (ktore oznamil pri zvazovani akcie)tiez tak. Cize hrac si pri deklaracii moze rozmysliet ci to urobi alebo nie.
takto to vlastne aj je:
Aky by bol rozdiel kebyze sa stavka predebatuje z oboch stran a faza 2 sa spusti az ked su obe strany spokojne a su si vedome co sa stane na 100% v pripade uspechu a aj v pripade neuspechu.
Preto som to uverejnil aby som text mohol spravne napisat a nejasnosti upravit po tom ako to s vami odkonzultujem.

Och do pekla tato veta nie je spravna.
Ako náhle si je hráč istý svojou akciou, pán hry určí následky.
Hrac nemoze upravit svoje rozhodnutie (vobec nechapem tvoj designersky zamer preco je tomu tak) na zaklade nasledkov cize postava je totalne v rukach GMa.
Tatko to u nas v praxi samozrejme nefunguje ten blabol vysie vznikol pri vcerajsich rychlich upravach. O akciach diskutujeme a neraz sme sa navzajom vetovali.

Je to zle napisane a prehliadol som to. Vravim mam horucky a zle sa mi sustredi. Pravda je taka ze akonahle sa hodi karta, iba sa specati dohoda ktoru si gm a hraci stanovia. Dohodnes sa co sa stane a co sa stane ked zlyhas, potom spustis akciu, tu uz nemozes vratit no mozes si pomoct aspektom v nudzy.

Text po uprave.
Fáza jedna: Akcia
Hráč v tejto chvíli oznámi čo sa jeho hrdina chystá urobiť a čo chce aby svojou akciou dosiahol. Je to vlastne deklarovanie činnosti. Respektíve čo sa stane ak sa mu to podarí. Akcia sa pri jej deklarovaní môže voľne predebatovať so spoluhráčmi a s pánom hry ten počas deklarácie určí následky neúspechu. Hráči môžu následky určené PH vetovať, a rovnako tak aj on deklaráciu činnosti. Jedná sa vlastne o vzájomnú diskusiu oboch strán a nájdenie kompromisu. Obe strany by sa mali vzájomne dohodnúť na výsledku v prípade úspechu a v prípade neúspechu. Po tom ako sa dohodnú a ako náhle si je hráč istý svojou akciou a pán hry možnými následkami( tu netreba zabúdať, že je to hra pri ktorej sa treba zabávať a nie robiť si napriek), položí na stol kartičku so schopnosťou.Tou schopnosťou ktoru chcel pri jej vykonávaní použiť. Tým sa uzatvorý fáza akcie a prechádza sa k hodu

Fáza druhá: Hod
Hráč je pevne rozhodnutý vykonať mienenú akciu a je si vedomí následkov, ktoré môžu nastať. V tejto fáze už nemôže dôjsť ku žiadnym zmenám ohľadne zámeru a následku. Pretože sa už hádžu kocky.
Setting pre mna podobne ako pre Corvusa nie je zaujimavy. Mam radsej moralne sedu low-epic, low-magic fantasy.
Chapem, nuz precital si ho aspon kusok? Lebo osobne si myslim ze sa znacne lisi mojou dosavadnou tvorbou

Inak dopisujem Lite. Kde budu navyse rasy, povolania, nejaky equip a samozrejme karticky (ktore budu predpripravene pre tlac). Cize si to budete moct vyskusat. Alebo si to snad spolu zahrame na to cone ktory preposielal na maila Zsolko. Co bude 4-6 december. V lite bude aj Kralovstvo Ranivy s lokackami, popisom ludu a legendy (to uz viac menej je uverejnene, dojde nanajvys k paru prepisom.
Naposledy upravil(a) Sammael dne 23. 11. 2009, 14:01, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Kroniky Darižky - systém

Příspěvek od Alef0 » 23. 11. 2009, 14:00

Takto: podľa mňa si treba vyjasniť základnú vec:

* budú v systéme stávky? Bude tam vyhodnocovanie konfliktov? (Viď príklad s Mormorom). Včera si tvrdil, že dizajnovo sa ti stávky nepáčia, ale dnes ich opäť spomínaš.

Ja si neviem predstaviť situáciu, že ,,máme stávky a ja GM vám poviem, čo sa stane ak uspejete a čo sa stane, ak zlyháte" v kooperácii s pravidlom ,,ja vám poviem, čo sa stalo, až keď si hodíte."

Debata o stávkach je niečo totálne iné ako debata o tom, čo spravíme.

* osobne som systém pochopil takto:

V D&D hovoríš v každom kole, čo mieniš spraviť, hodíš si, či si uspel a niekto opíše výsledok.
-- Triafam ho mečom do slabín.
-- Hoď si na útok
-- Tridsať, to som ho asi trafil? Ak áno, tak za dvanásť.
-- Presne, trafil si ho do slabín, kréf vystrekla, kamera je zašpliechaná
Do dialógu si dodajte opis v podobe koloritu dľa ľubovôle.
Problém je v tom, že súboj sa vie zredukovať na klasické I hit, I miss.

Tuto robíš to: (trieskam príklad, kopa vecí mi je nejasných)
-- Triafam ho mečom do slabín [vyhodíš kartu na ktorej je Meč & Slabiny]
-- On má ale Drevený štít
-- A ja mu ho oslabím Ohýbaním dreva

Na konci určíš hodom, kto vyhral a víťaz má právo opisovať.
Problém v tomto vidím hlavne v tom, že reálne víťaz môže tiež len dodávať kolorit, teda principiálne len slovne zopakuje priebeh súboja a dodá šťavu. Lenže sa môže stať, že sa to zredukuje na klasické ,,No a som ho trafil do slabín, potom vytasil drevený štít, potom som mu ohol drevo", čiže de facto opis toho veľa nového neprinesie.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Kroniky Darižky - systém

Příspěvek od Aljen » 23. 11. 2009, 14:05

ok ok
sustredil som sa na toto ale to je asi len formulaciou
ktore oznamil pri zvazovani akcie
Mne by to asi bolo jasnejsie ak by bola faza 1 popisana v duchu: Akcia aj nasledky akcie sa volne debatuju a prehodnocuju medzi hracom a GMom az kym nie su obidve strany so stavkou spokojne.
Ked hrac spusti fazu 2 jasne ze sa uz stavka menit nemoze.
neviem vsak ci toto je tak ako to vidis :)

A nepodcenuj idiotizmus GMov a hracov ;). Niektori si fakt myslia ze ulohou GMa je byt parchantom ktory ma zasolit hracom kedy moze a ako moze (Asi to bude nejakymi osobnymi komplexami ktore si potom riesia tym vyuzitim fiktivnej moci vo fiktivnej situacii ale neprijmu zodpovednost s tym suvisiacu ...tj ze vysledkom ma byt zabava a nie frustracia).
Su dokonca hraci co si myslia ze GM ma byt prave takyto aj ked ich hra potom moc netesi a su casto frustrovani.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1783
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kroniky Darižky - systém

Příspěvek od Sammael » 23. 11. 2009, 14:07

Problém v tomto vidím hlavne v tom, že reálne víťaz môže tiež len dodávať kolorit, teda principiálne len slovne zopakuje priebeh súboja a dodá šťavu. Lenže sa môže stať, že sa to zredukuje na klasické ,,No a som ho trafil do slabín, potom vytasil drevený štít, potom som mu ohol drevo", čiže de facto opis toho veľa nového neprinesie.
moja odpoved uz bola spomenuta
tento aspekt volnosti som sa snazil potlacit. A nahradit ho niecim co da moznost aj hracom ktorym sa nechce vymyslat opisy (zdarec Matus ). Cize hracovy k opisu dopomahaju udalosti ktore sa udeju deklaraciou cinnosti, reakcii po pripade dramatizacia.
Cize ja to povazujem za pomoc pri roleplay tým ktorý s tým až takú skusenost nemaju. Svoj opis maju na com zakladat.
* budú v systéme stávky? Bude tam vyhodnocovanie konfliktov? (Viď príklad s Mormorom). Včera si tvrdil, že dizajnovo sa ti stávky nepáčia, ale dnes ich opäť spomínaš.
Nie, je tam diskusia a vzájomna dohoda. Spominal si ze si novy text precitas az vecer. Cize sa k tomu vyjadri po a ja ti rad odpoviem
Ja si neviem predstaviť situáciu, že ,,máme stávky a ja GM vám poviem, čo sa stane ak uspejete a čo sa stane, ak zlyháte" v kooperácii s pravidlom ,,ja vám poviem, čo sa stalo, až keď si hodíte."
Ako som vyssie spomenul tu doslo k hrubemu preklepu a text sa upravil tak ako mal byt mysleny.

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1783
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kroniky Darižky - systém

Příspěvek od Sammael » 23. 11. 2009, 14:08

Akcia aj nasledky akcie sa volne debatuju a prehodnocuju medzi hracom a GMom az kym nie su obidve strany so stavkou spokojne.
Dakujem Aljen. V lite cely text upravim po nasej diskusii preto som to tu capol. Nuz budem ho pisat az ked sa vyzdraviem. Lebo ta svina chripka is ruling my body and mind. Presne koly tomu som to sem capol. Lebo ked uz dam vsetok svoj vytvarny talent do lite (lite = pdf demo) tak nech uz naozaj stoji za to.
A nepodcenuj idiotizmus GMov a hracov . Niektori si fakt myslia ze ulohou GMa je byt parchantom ktory ma zasolit hracom kedy moze a ako moze (Asi to bude nejakymi osobnymi komplexami ktore si potom riesia tym vyuzitim fiktivnej moci vo fiktivnej situacii ale neprijmu zodpovednost s tym suvisiacu ...tj ze vysledkom ma byt zabava a nie frustracia).
Ach moj boze. Som uprimne stastny, ze som mal na GM stastie a ze mna coby GM to nezasiahlo. Ako aj Alef moze potvrdit pri mojom sessione panuje viacej menej prijemna atmoska plna sponntanosti (sice obcasneho railroadu ukecaneho GMa :roll: )

EDIT: Och skoro som zabudol. Chcem sa vyvarovat pojmu stavky, moji hraci tomu velmi nerozumeli, no diskutovani a vzajomnej dohode ano.

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1783
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kroniky Darižky - systém

Příspěvek od Sammael » 23. 11. 2009, 14:35

Príklad z hry:
Altir, poloelf a hraniciar zahliadne uzavretú zdobenú bednu pred murom za ktorým stoji stráž, diskutujuca o chutných ranajkach a naramne sa bavi. Nasleduje Altirova deklaracia akcie, chcel by som tu bednu otvorit preto naznacujem jednym ockom Grumovy o mojom zamere. Grum bojovnik ohyzd mu dava schvalenie ze je to dobry napad. V tom zasahuje Gm, nuz ak sa ti to podari aspon dostatocne (podla rebríku) bednu otvoris no zalarmujes straze. Ak hodis vyssie je to v suchu a ani svab z bedne nezbehne ( $D ). Ak sa ti to nepodari oddrbes pakluc a zalarmujes straze. Altirovy to viacej menej vyhovuje a preto sa do toho pusti. Okej idem na to Altir je macher checkni si kartu bracho. Polozi kartu na stol a alea acta es

Ak by gm zasolil ze ak sa ti to nepodari zlomis pakluc a ten ti streli do oka a vypichne ti ho. Hraci zacnu vetovat az kym to neskresu do rozumnej situacie.

I ked silne zvazujem ci neposunut rebrik pod nulu aby existovalo nieco ako epic fail. V solare su na to stavky tu je dohadovanie. A tak ako v dnd je 20 critical a 1 fail jak svina aj tu by nieco taketo trebalo. Ten priklad vyssie si podla mna nieco taketo ziada. Je to iba uvazovanie nic viac

Zamčeno

Zpět na „Kroniky Darižky“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host