Projekt Omega [Čas pro hrdiny - hra na Slezině s Jersonem]
Hra byla tradičně výborná, na začátku mi teda trochu prolezlo krkem pět hozenejch šestek takřka v řadě (na ty dvě prakticky nepodstatný věci nepadly, na to podstatný ano - neúspěch je cool věc a ožvuje hru, ale čeho je moc...), ale odchod z plantáže a závěrečná sázka na třináct úspěchů to bohatě vynahradila, očividně se mi kostičky chtěly omluvit za ten začátek
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Většina z vás by měla mít v mailu formuláře pro hlášení o misi, hodnocení agentu a informace o nich.
Na stránkách CPH - Omega jsem aktualizoval postavy, takže buete mít lepší přehled kdo má jaké číslo a kdo s kým hrál.
A ještě jednotlivé názvy misí:
Případ Rockfield - Rockfield, USA (První sekce), začátek 4. května
Případ Barva z kosmu - Vire, Francie (agenti 14, 16, 22, 51, 52), začátek 19. května
Případ Druhá smrt - Tintasart, Francouzská západní Afrika (Čtvrtá sekce), začátek 18. května
Nemám email na Freyju a Pegase, pokud na ně máte kontakt někdo jiný, tak mi ho prosím napište.
Na stránkách CPH - Omega jsem aktualizoval postavy, takže buete mít lepší přehled kdo má jaké číslo a kdo s kým hrál.
A ještě jednotlivé názvy misí:
Případ Rockfield - Rockfield, USA (První sekce), začátek 4. května
Případ Barva z kosmu - Vire, Francie (agenti 14, 16, 22, 51, 52), začátek 19. května
Případ Druhá smrt - Tintasart, Francouzská západní Afrika (Čtvrtá sekce), začátek 18. května
Nemám email na Freyju a Pegase, pokud na ně máte kontakt někdo jiný, tak mi ho prosím napište.
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Jen tak pro zajímavost bodové hodnocení postav jednotlivých hráčů:
Lajla 484
Hike 337
Nerhinn 212
Merlin 356
Balů 303
Johny 262
Freyja 318
Ilgir 267
Hugo 289
Sirien 394
Pegas 250
Sathel 420
Daphnee 533
Dukolm 175
Ebon 459
Průměr 337, Medián 317 ... základ postav je nastaven na 300. Docela slušný rozptyl, co?
Lajla 484
Hike 337
Nerhinn 212
Merlin 356
Balů 303
Johny 262
Freyja 318
Ilgir 267
Hugo 289
Sirien 394
Pegas 250
Sathel 420
Daphnee 533
Dukolm 175
Ebon 459
Průměr 337, Medián 317 ... základ postav je nastaven na 300. Docela slušný rozptyl, co?
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Ta čísla znamenají realitvní sílu postavy - je to součet bodového hodnocení vlastností a dovedností.
Výpočet je poměrně jednoduchý - když k hodnocení dovednosti přičteš postupně čísla o 1 menší až do 1, dostaneš body potřebné pro danou dovednost. U vlastnsoti tento počet zdvojnásobíš. Když pak všechny body sečteš, vyjde ti celkový počet - něco jako celková zkušenost nebo síla.
Tedy třeba Střelba 5 znamená 5 + 4 + 3 + 2 + 1, což je 15 bodů.
Jednání 6 znamená 6 + 5 + 4 + 3 + 2 + 1, celé krát 2, tedy 42 bodů.
Ve hře (hlevně tedy dlouhodobé) je používám tak, že ti co mají menší součet než 300 si můžou napsat novou dovednost na vhodném hodnocení, pokud ji potřebují, nebo prostě investovat nevyužité body jako úspěchy - mají peníze po ruce, kamaráda v místě, přeje jim štěstí ... dle jejich výběru.
Naopak ti co 300 bodů přelezou mají odložené neúspěchy, takže je stavím do nebezpečných nebo nepříjemných situací, ve kterých si musí hodit úspěchy, nebo investovat odložené úspěchy z mise, aby je zvládli. Tedy osobní nepřátelé, poškození matejku, nepříjemné náhody, trvalé následky (tedy snížení vlastností a dovedností).
V naší skupině bylo minimum tuším 284 a maximum 319, takže to nebyl tak velký rozdíl, rozptyl mezi hráči z jednotlivých skupin mě docela překvapil. 233 bodů navíc se nedá nijak rozumně umožit ani v kampani (to odpovídá průměrnému bodovému zisku tak za 10 - 20 her), takže ti co mají hodně přes 300 před další hrou své postavy trochu omezí (relativně - u některých postav do dělá expertní znalost mnoha jazyků, které ve hře prakticky nepoužijí, nebo příliš mnoho dovedností), a zbylé body přes budu využívat na oživení hry. Ono se to nedá moc přehánět, protože když jedna postava celou řeší půlku doby své osobní trable kvůli tomu, že ji hráč udělal silnou na začátku, tak to taky není zrovna dobré.
Na druhou stranu ty jsi na tom dost dobře, Ilgire. V další hře bys si mohl vylepšít postavu, nebo dost výrazně pomoct ostatním, když selžou, a tak podobně. (V tom je výhoda slabších postav)
Výpočet je poměrně jednoduchý - když k hodnocení dovednosti přičteš postupně čísla o 1 menší až do 1, dostaneš body potřebné pro danou dovednost. U vlastnsoti tento počet zdvojnásobíš. Když pak všechny body sečteš, vyjde ti celkový počet - něco jako celková zkušenost nebo síla.
Tedy třeba Střelba 5 znamená 5 + 4 + 3 + 2 + 1, což je 15 bodů.
Jednání 6 znamená 6 + 5 + 4 + 3 + 2 + 1, celé krát 2, tedy 42 bodů.
Ve hře (hlevně tedy dlouhodobé) je používám tak, že ti co mají menší součet než 300 si můžou napsat novou dovednost na vhodném hodnocení, pokud ji potřebují, nebo prostě investovat nevyužité body jako úspěchy - mají peníze po ruce, kamaráda v místě, přeje jim štěstí ... dle jejich výběru.
Naopak ti co 300 bodů přelezou mají odložené neúspěchy, takže je stavím do nebezpečných nebo nepříjemných situací, ve kterých si musí hodit úspěchy, nebo investovat odložené úspěchy z mise, aby je zvládli. Tedy osobní nepřátelé, poškození matejku, nepříjemné náhody, trvalé následky (tedy snížení vlastností a dovedností).
V naší skupině bylo minimum tuším 284 a maximum 319, takže to nebyl tak velký rozdíl, rozptyl mezi hráči z jednotlivých skupin mě docela překvapil. 233 bodů navíc se nedá nijak rozumně umožit ani v kampani (to odpovídá průměrnému bodovému zisku tak za 10 - 20 her), takže ti co mají hodně přes 300 před další hrou své postavy trochu omezí (relativně - u některých postav do dělá expertní znalost mnoha jazyků, které ve hře prakticky nepoužijí, nebo příliš mnoho dovedností), a zbylé body přes budu využívat na oživení hry. Ono se to nedá moc přehánět, protože když jedna postava celou řeší půlku doby své osobní trable kvůli tomu, že ji hráč udělal silnou na začátku, tak to taky není zrovna dobré.
Na druhou stranu ty jsi na tom dost dobře, Ilgire. V další hře bys si mohl vylepšít postavu, nebo dost výrazně pomoct ostatním, když selžou, a tak podobně. (V tom je výhoda slabších postav)
hraju: Ω Projekt Omega
hm... mě to nejspíš naskákalo tim že sem si tam pak přidal dost nízkejch dovedností, protože mi prostě přišlo že to je něco co ta postava nějak aspoň trochu někdy dělala nebo se učila - různý jedničky, dvojky trojky... neřikám že bych 300 nepřesáh, ale takovejch třicet bych řek že to hodilo.
V jazycích mám tušim že asi 5, 4 a 2, což je... 27 bodů... řekněme že by mi čistě munchkinovsky stačily ty jazyky na 2, 2, 1, to je dalších dvacet bodů... ono to docela naskáče
V jazycích mám tušim že asi 5, 4 a 2, což je... 27 bodů... řekněme že by mi čistě munchkinovsky stačily ty jazyky na 2, 2, 1, to je dalších dvacet bodů... ono to docela naskáče
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Naskáče, ale i ty jazyky mají vliv - doufám že sis všiml, jak ti co měli jazyk - v tomto případě fráninu - nižší nechávali přímé jednání spíše na ostatních (což se mi mimochodem docela líbilo, žedné "tak já si ji dám na jedničce a pak mu vykecám díru do hlavy)
Většina postav umí dva nebo tři další jazyky, takže v tomto směru máte všichni podobnou nutnost. Italové, Rusové, Španělé a norové jsou na tom jakoby hůře, protože v jejich zemi se zatím žádný případ neřešil, ale snažím se to vyrovnávat.
Btw. v porování s generickým fantasy světem a obecnou řeší nebyla předválečná Evropa a zbytek světa žádná sranda, co? Pět set kilometrů kamkoliv a už aby si člověk psal novou položku do kolonky "jazyky".
Většina postav umí dva nebo tři další jazyky, takže v tomto směru máte všichni podobnou nutnost. Italové, Rusové, Španělé a norové jsou na tom jakoby hůře, protože v jejich zemi se zatím žádný případ neřešil, ale snažím se to vyrovnávat.
Btw. v porování s generickým fantasy světem a obecnou řeší nebyla předválečná Evropa a zbytek světa žádná sranda, co? Pět set kilometrů kamkoliv a už aby si člověk psal novou položku do kolonky "jazyky".
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
To taky, i když teď nemám potřebu tak moc omezovat dovednosti. Přesněji hráči by neměli mít potřebu si dovednosti tak moc zvyšovat, protože jejich maximální potenciál využijí málokdy, a to se dá v pohodě dohnat pomocí rezerv.
hraju: Ω Projekt Omega
no, já sem měl fráninu jen na 2, ale taky jsem ve hře párkrát zmínil, že zaprvé nemluvím nijak extra, a zadruhé jsem při fránině zkoušel mluvit v jednodušších vyjádřeních než když jsem herně mluvil anglicky nebo německy, což byly jazyky který sem si dal že fakt ovládám (a tu fráninu na 2 sem si hodil když jsem ani nevěděl že by mohl být úkol někde ve francii...)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Tak jak to vypadá se sepsáním postav a hlášení? Zatím má splněno Sirien z 80%.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů