[Sirien] MtAsc - Revealed mystery

Plánování a organizace podzimní Sleziny. Johohó.
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 20. 8. 2008, 11:00

(dik, ze si opravil tu prisernu chybu, co mi trhala oci uz asi tyzden :P )

Technicka otazka (toto nie je vyryvanie, napriek tomu, ze to tak mozno bude na teba posobit) - preco zotaty a spracovany strom patri do Life, a nie do Matter? Aj kost je predsa Matter, nie Life. Vnimas nejaky zasadny rozdiel?

Podla tejto logiky by si napriklad na affectovanie undeadov tiez nepotreboval matter (a velmi jasne si spominam, ze niekde v knizke sa rozobera, ze co potrebujes na pracu s upirim Patternom, a bolo tam... life, death a matter, ak si dobre spominam).
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 20. 8. 2008, 14:51

(taky mě moh někdo upozornit dřív že má znalost aktivní angličtiny upadla víc než sem myslel - upozornil mě na to až Quasit)

zajímavá otázka, když dovolíš odpovím na více úrovních

Ad1 - to s tim stromem má být hlavně taková demonstrace toho co jsem měl namysli, způsobu kterým mágové vidí svět. Ano, s pomocí Matter tohle můžeš vidět taky velmi dobře (a stejně tak by to nejspíš šlo s pomocí Time)

Ad2 - z Tvého odkazu na Death odhaduji že čerpáš z Awakening, který ke spoustě věcí přistupuje jinak - způsobem který se mi moc nelíbí, protože strhává tu nádhernou rozvětvenost kreativity Ascensionu do příliš mnoha škatulek a jasných pravidel.

V Ascension nejsou hranice moci sfér až tak naprosto jasně vytyčený jako hranice arkán v Awakeningu, slouží spíš k tomu aby ukázaly kam až Tvoje moc sahá než k tomu aby jasně vytyčily přesné hranice toho co můžeš a co už prostě ne a mnohem víc než o to co máš zanesený v pravidlech podle dotů na sheetu jde o paradigma, kterým se řídíš.

TOHLE SE TÝKÁ I OSTATNÍCH - DAŠÍ STŘÍPEK K UJASNĚNÍ PARADIGMAT
Pokud Tvoje paradigma říká, že pokácený strom je mrtvý, pak Ti Live o dřevě stolu nic neprozradí, i kdybys v něm měl pět dotů a přímo v pravidlech bylo psáno že to pod Live spadá (což pokud vím není).
Pokud ale Tvoje paradigma říká, že ve dřevě stále přebývá nějaký život, i poté co jej pokácíš (živě si to okážu představit u elementárněji založených Akashiků s východním elementem dřeva, nebo třeba u New Age/Wicca Verbeny), pak Ti Live bude reagovat jako by spadalo pod jeho doménu (s příslušnou stylizací - očividně už tam toho života není tolik, takže asi nebudeš moct tomu dřevu, minimálně bez quintessence, poroučet tak moc jako živému stromu...)

Nakonec - vzpomeňme Magrátu Česnekovou v Pratchettově knize Soudné sestry, když stojí před prastarými, takřka zkamenělými dveřmi podzemní mučírny a potřebuje se dostat dovnitř. Pratchett tam krásně popsal kouzl okteré provádí, tak, jak bych ho v MtA vždycky rád viděl - Magráta vstoupí svou myslí do toho prastarého dřeva a začne v něm hledat ten zbytek života, tu částečku, která vždycky na jaře způsobí že strom začne růst a že z popěte vznikne květ... a když jí najde, tak do ní naleje sílu (quintessenci, hehe) a ty dveře prostě najednou explodujou v záplavě nových větví, kořenů...

Ad3 - není vždycky úplně podstatné, co je psáno v pravidlech. Podstatné je to, jakým způsobem to vyzní ve hře, jaký to má dojem, jak to tu hru obohatí. Pokud hru nějak obohatí to že pomocí Live můžeš vnímat dřevo stolu, pak je myslím docela jedno jestli to je nebo není na hranici té dané sféry.
Nakonec - je to něco co dokážu ospravedlnit v polovině paradigmat, a to včetně paradigmat Technokratických, takže to zase tak moc kontroverzní otázka myslím není.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Trevenorboven
Příspěvky: 728
Registrován: 11. 10. 2004, 16:03
Bydliště: Marzipan

Příspěvek od Trevenorboven » 20. 8. 2008, 16:40

Budu se tímto tématem zabývat až v září. Tak aby se někdo nedomyslel, že nejsem v cyplichu, ju ?
Válka neni cukr.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 28. 8. 2008, 13:44

Sirien píše: Ad1 - to s tim stromem má být hlavně taková demonstrace toho co jsem měl namysli, způsobu kterým mágové vidí svět. Ano, s pomocí Matter tohle můžeš vidět taky velmi dobře (a stejně tak by to nejspíš šlo s pomocí Time)
Nie tak celkom. Time (aspon bez pridanej Correspondence do efektu) zafunguje iba, ked sa priamo pozeras na miesto, kde ten strom kedysi stal.

Ak som ta spravne pochopil, tak prikladas Paradigme vacsiu moc, ako v skutocnosti ma. Paradigma totiz nedefinuje, co spada do ktorej sfery. To je definovane sferami samotnymi. Paradigma iba definuje, ako mag dane sfery vnima (skonzultuj checklist na strane 207, ktory presne toto implikuje). Teda definuje (pre neho) "preco dane veci funguju tak, ako funguju", a nie "ako dane veci funguju" (odstavec na strane 145 sa tiez vyjadruje v tomto duchu ;) ).

Ako, ono je to v tvoja hra, takze si to v konecnom dosledku hraj, ako chces (ako aj vravi ono vseobecne zboznovane Zlate Pravidlo™)... len netvrd, ze je v pravidlach nieco ine, ako tam skutocne je.
Sirien píše: Ad2 - z Tvého odkazu na Death odhaduji že čerpáš z Awakening...
Nie. Ascension, strana 280:

Kód: Vybrat vše

To affect vampires directly, mages need both Life and Matter due to the Quintessence-infused blood sustaining the animate corpse.
Vsimni si, ako je to napisane - nie je tam napisane "if your Paradigm says that vampires are animated corpses sustained by Quintessence-infused blood".

(som hrdym vlastnikom vsetkych verzii Magea (okrem Sorcerer's Crusade), nemusis ma poucovat o rozdieloch medzi nimi :P)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 28. 8. 2008, 19:58

hm... nevim jestli se mi to jen zdá nebo ne, ale nikde jsem předtím nepsal že by to tak bylo v pravidlech, psal jsem jak ta hra baví mě a jak jí hraju... trochu mi tudíž uniká co se tu snažíš dokázat, jestli to kdo je větší geek s pravidlama v hlavě tak gratuluju, je to Tvoje, ale stačilo se zeptat a neměl bych problém Ti to přiznat hnedka, poněkud zbytečné plýtvání časem nad klávesnicí.

Možná že někteří lidé mají úchylku na to hrát to přesně jak se někde píše a když se náhodou nedejte bohové spletou a opominou pravidlo na straně 164 tim malym písmem dole tak se v noci pod dekou třesou, aby na ně nevlítla armáda white wolfích ninja-lesbian-upírek s katanama v bikinách, nicméně já mezi ně zrovna nepatřim.

ah, ano, a děkuji že mi dovoluješ hrát si jak chci, nevim co bych si bez toho počal... ;)
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 10. 9. 2008, 20:46

Peekay: A jen tak mimochodem, zjistíš že mám pravdu i de jure, paradigma takovou moc skutečně má - viz DA:M kde magie funguje úplně jinak (na pilarech) a to jen protože jí tak mágové vnímají - ergo pilary/sféry jsou určené širším náhledem mágů na magii.

4 All

Tak co lidi? Kdo že měl zájem? A o co zhruba tak? A vyjádřete se o co budete mít spíš zájem - víc akce, míň akce, víc konspirace, míň konspirace, víc supernal enemáků, míň supernal enemáků?...
...nabízí se pár dobrejch míst pro paradigmatický spory a hlavně RP spory, ale v tom případě potřebuju trochu doladit podle toho co budete chtít typově hrát

//znáte tenhle?
Když technokrat surfuje ve svém novém úchvatném skafandru s jatpackem na dusíkových mořích Europy chráněn elektro-termálním polem proti okolnímu prostředí a užívá si hru silových vektorů na svůj surf... a najednou na pláži narazí na týpka v arabském obleku s turbanem jak sedí na písku a nabízí mu potah z vodnice...
...tak to není zrovna ta pravá chvíle na to hádat se o paradigmatu.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 10. 9. 2008, 21:11

Nebudem sa s tebou hadat, precitaj si pravidla. ":Mage podla Siriena" tak kludne fungovat moze (vid post vyssie), "Mage: the Ascension" je ale trochu ina hra ;)

(ak budes mat zaujem, rad to s tebou predebatujem na Slezine)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 10. 9. 2008, 21:28

stejnej svět, jiná doba... ano, jiná hra, ale v teorii by měl být přechod od DA:M k MtA, protože jde o jeden setting v různém čase.
Ale to je jedno, tak nebo tak se mi tahle verse líbí víc :D

Kromě toho by mě tady zajímaly spíš věci ke hře než diskuse nad knížkama oné hry :D
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Trevenorboven
Příspěvky: 728
Registrován: 11. 10. 2004, 16:03
Bydliště: Marzipan

Příspěvek od Trevenorboven » 11. 9. 2008, 09:44

Petře, přiber někoho dalšího. Pro případ, že to nestihnu pročíst. Mám toho teď celkem hodně a ve volném čase se snažím být hlavně venku a ne u počítače. Chci říct, že když se tu do pondělí to paradigma neobjeví, asi se mnou budeš muset nepočítat nebo mi něco připravit...
Válka neni cukr.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 11. 9. 2008, 15:02

vklidu, neni potřeba to tak moc hrotit, ono se to dá udělat i namístě. Jenom by prostě bylo lepší kdybych to znal dopředu :D
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 15. 9. 2008, 18:09

Bohužel jsem musel svou účast odříct, čímž padají i moje hry. Dám je někdy jindy (na listopadovym srazu d20 případně na další Slezině)
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 6694
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus » 15. 9. 2008, 18:16

Škoda no, tohle bych si docela zahrál.
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 17. 9. 2008, 09:19

Ak mate premyslene paradigmy, zaujem (a mne ostane cas pri tych veciach, ktore uz planujem), Magea mozem zobrat ja. Samozrejme by neslo o henten pribeh.
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran » 17. 9. 2008, 10:20

Peekay: pokud tam bude dost záhad, nejspíš do toho půjdu. :P
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 17. 9. 2008, 10:32

Play Unsafe hovori, ze zahad tam bude presne tolko, kolko si ich tam das sam :P
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Zamčeno

Zpět na „Podzimní Slezina 2008“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host