[Sirien] MtAsc - Revealed mystery

Plánování a organizace podzimní Sleziny. Johohó.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

[Sirien] MtAsc - Revealed mystery

Příspěvek od sirien »

/další hry nabízené Sirienem se řeší tady/

Na několika nečekaných místech se objevily problémy a zdá se, že by v tom mohla být nějak zapletena magie. Nejde o nic závažného, ale... co kdyby? Skupinka mágů je vyslána, aby se ujistila že o nic moc nejde - zdánlivě snadný úkol slibující oddech v místech jako jsou kluby, hospody a sportovní areály se postupně začíná zamotávat, místa která spolu nemají na první pohled nic společného se ukazují být provázána jakousi zvláštní mystickou silou, která se nedávno začala probouzet. Kolem se začínají potloukat zástupci jiných skupin, které si povšimly zvláštního dění - možná upíři, možná vlkodlaci, možná jiné děti noci koukají zpoza rohů (a z převalených popelnic), kolem se motají mystická sdružení, před mágy vyzobávají stopy federální agenti... a ten nenápadný pán v brýlých bez dioptrií a drahém obleku s blondýnkou, která tancuje naplno už třičtvrtě hodiny aniž by vypadala unavená... možná jste už jen paranoidní, ale možná že to skutečně jsou technokraté kteří tu slídí po vaší stopě.
Jenže čím více konkurentů máte, tím hlouběji do věci začínáte vidět, a zdá se, že kdesi v pozadí tu stojí cosi mocného, cosi neznámého. Může to být možný spojenec... nebo také ne. Ale kdo by si mohl ve Světě temnoty dovolit neznat své nepřátele?

Složitější příběh vyžadující hráče kteří mají rádi magii a silný roleplaying. Vyžaduje správná rozhodnutí ve správnou chvíli (nebo spíše talent na to vyřešit následky špatných rozhodnutí ve špatnou chvíli ) a staví postavy ped několik obecnějších problémů mágského života ve WoD.
Může být lite verse, ale radši bych si to zahrál naplno, což by znamenalo asi přes noc a trochu dl než je standardní doba jednoho bloku. Abysme ušetřili čas tak by to chtělo nějakou, malou, přípravu předem přímo tady na Fóru.
Naposledy upravil(a) sirien dne 19. 8. 2008, 19:07, celkem upraveno 2 x.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Úplně základní přehled MtA magie jsem kdysi sepsal TADY, sem přeposílám výtažek týkající se Ascension:


Systém magie je založen na devíti Sférách moci které dohromady pokrývají celý prostor magie - jakékoliv kouzlo které si dokážete představit lze popsat některou z nich nebo jejich kombinací. Tyto sféry jsou:
  • Correspondence (Spojení)
  • Entropy (Rozklad /náhoda, osud, ničení/ )
  • Matter (hmota)
  • Forces (Síly)
  • Mind (Mysl)
  • Live (Život)
  • Spirit (Duchovno a jiné světy)
  • Time (Čas)
  • Prime (Prazáklad - moc nad základní materií a metamagie)
Každá z nich se může nacházet na hodnocení 1 - 5 (reálně až devět, ale to vůbec neberte v úvahu) přičemž začínající mágové mají obvykle maximální hodnocení 3 (lze dotáhnout meritama). Základní přehled možností Sfér je:
  • 1 - vnímání
  • 2 - manipulace (Forces - měnění vektorů pohybu, ochlazování ohně; Mind - sugesce, čtení aury, ponoukání, rozpoznání pravdy a lži)
  • 3 - kontrola (Forces - vytvoření fireballu etc; Mind - telepatie)
  • 4 - adeptská úroveň (Forces - měnění počasí; Mind - manipulace s pamětí)
  • 5 mistrovská úroveň (Forces - měnění počasí na kontinentu a jiné plošnější vtípky; Mind - stvoření samostatné mysli (AI u počítače, zinteligentění domácí kočky...)
Sféru od sféry se možnosti trochu liší - u Forces můžete prvek Sféry tvořit už na 3, u Mind až na 5 atp, ale obecně se to dá docela dobře odhadnout.

Celý systém magie je o improvizaci - neuvažujete stylem "mám tohle kouzlo, tak jak bych ho asi tak použil?" ale stylem "mám tuhle situaci, tak co by se mi asi tak hodilo?" - v rámci moci která vám je jednotlivými Sférami poskytována si můžete vymyslet prakticky cokoliv

Kouzla se dělí na tři druhy podle toho jak moc porušují konsenzus reality:
nenápadná - to jsou kouzla která nijak nepřitahují pozornost - kdekdo může uklouznout a spadnout, na louce občas do něčeho za bouřky opravdu praští blesk, mobily se občas skutečně rozbijí.
paradoxní - tohle je magie která porušuje konsenzus o realitě, kouzla, která když by vás někdo viděl provádět by prostě očividně nebyla okecatelná - hodit někam fireball, levitovat ve třetím patře nebo zhmotňovat si věci v ruce je paradoxní
paradoxní se svědky - to je když děláte paradoxní kouzlo a někdo se skutečně dívá (někdo = sleeper, člověk, mortál... upíři, vlkodlaci, jiní mágové, démoni ani sleepwalkeři se nepočítají - to je settingově krásně odůvodněné ale vysvětloval bych to na deset stránek)

Podstatné je také to, že nenápadná kouzla se mohou postupně stát paradoxními, abych citoval Pjotra: kdyby to snad někdo přeháněl, může narazit na "únavu materiálu". Realita se může takříkajíc ošoupat a šlehnout po něm paradox i při kouzlu, které by samo o sobě mohlo klidně projít. Neboli, příliš náhody najednou už není náhoda.

Paradox je způsob jakým se konsenzus reality brání magii - při každém paradoxním kouzlu dostáváte "nejvyšší použitá sféra" paradoxu (pokud máte svědky, tak ještě +1). Tenhle paradox se přičte k tomu, který už máte nastřádaný, to se celé vezme a hodí se příslušným počtem kostiček, každá 1-5 je paradox který zůstává dopříště, každá 6-0 je paradox který se aktivuje. Paradox má jen dvě pravidla: 1 je přímo úměrný svému množství, 2 paradox vždy uškodí.
1 paradox je otravný (zelektrizované vlasy, svítící oči), 3 paradoxy už můžou dost zavařit (změna charakteru kouzla, nějaký citelný problém, oslabení štítů které si udržujete...), 5 paradoxů může už citelně ublížit (vzplanete), 8 paradoxů může udělat průser který vás může sám o sobě zabít.

huf... tolik k samotnému jádru magie, je to jasné nebo jsou otázky? (pokud to je jasné tak vysvětlím paradigmata a setting, ale klidně se můžete ptát i pozdějc ;) )
Naposledy upravil(a) sirien dne 19. 8. 2008, 19:11, celkem upraveno 1 x.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus »

Co je Correspondence, co je Prime. Jaký je rozdíl mezi hmotou a entropií?

Jinak to dávám. I ta improvizace se mi líbí, je to takové skutečné.
Iron Within
Iron Without
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Matter - hmota. Tvoření hmotných věcí, změny skupenství a struktury (ze skla neprůstřelné sklo, z diamantu tuha...), chemické až alchemické ale i fyzikální manipulace s hmotou...
Entropy - náhoda (doslova, správný hod kostkou, házení šipky do mapy když někoho hledáš, šťastná střela, na mistrovské úrovni (5*) i ovlivňování něčího myšlení "náhodnou asociací" atp.) a rozklad (opět doslova - prostě ničení, rozpad. Ze židle naděláš třísky, kulka po zásahu roztříští kosti v celém těle (náročné, nejspíš paradoxní), můžeš rozpadnout zámek u kufříku kterej se otevře a rozsype...). V Awakening byla Entropy rozdělená mezi Fate a Death (Death byla částečně Asc Entropy a částečně Asc Spirit, Awk Spirit pak dostal nové možnosti navíc vzhledem k odlišnému settingu... to je vedlejší)

Correspondence - v Awakening přejmenováno na Space, jinak prakticky tatáž sféra v obou hrách. Je to prostě manipulace s prostorem - počínaje tím že si můžeš v hlavě zobrazit jakousi sonarovou mapu okolí (1*) přes nějaké to překrucování (2* - protáhneš se mřížemi které jsou moc úzké atp.) až po teleportace (3*) a vytváření dimenzionálních portálů (4*). Na 5* pak můžeš vytvářet naprosto čisté subprostory (jako kapsy které nikde nejsou ale můžeš do nich schovávat věci, případně si můžeš třeba v rozmlácenym bytě vytvořit druhotnej prostor kde budeš mít luxusní 5+2 atp.). Můžeš to použít taky na to abys někoho našel, abys mluvil k někomu kdo je kilometry daleko atp.
Druhotně je významná pro používání jakékoliv magie na větší vzdálenost, kdykoliv kdy kouzlíš něco tak, abys zasáhl cíl který se nachází mimo Tvojí sensory range tak potřebuješ Correspondence na úrovni odpovídající nejvyšší Sféře kouzla které používáš.

Prime - tohle je otázka kterou sem doufal že se nikdo nezeptá :D . Prime se dá přeložit jako Prazáklad, je to manipulace s nejzákladnější podstatou věcí. Pokud chceš vytvořit něco stálého z ničeho, potřebuješ Prime. Stejně tak pomocí Prime můžeš provádět útoky které cíl automaticky zraňují za Agravated damage, což je brutální forma zranění která vyjadřuje že byla narušena Tvoje nejniternější podstata na fyzické i duševní úrovni - sleepři (mortálové) prakticky nemohou agravated dostat přirozenou cestou, jedině tak že to do nich napálíš kouzlem. Upíři mají Agravated z ohně nebo slunečního světla a vlkodlaci ze stříbra.
Stejně tak je Prime sféra pomocí níž se pracuje s magií samotnou - když chceš dispellovat mimo okruh Tvých Sfér, když chceš tvořit složitější magické předměty nebo když chceš manipulovat s quintessencí tak potřebuješ Prime. Umožňuje vnímat magii nebo se jí bránit atd.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

ok, posunem se k zajímavějšímu tématu, a to jsou paradigmata.
The basic premise of Mage: The Ascension is that everyone has the capacity, at some level, to shape reality. This capacity, personified as a mysterious alter-ego called the Avatar, is dormant in most people, who are known as sleepers, whereas Mages (and/or their Avatars) are said to be Awakened. Because they're awakened, Mages can consciously effect changes to reality via willpower, beliefs, and specific magical techniques.
V universu starého World of Darkness jsou některé věci týkající se reality určeny pevně (např. kosmologie atp.), ale realita jako taková je relativní. Až do poměrně nedávné doby nebyla nijak zvlášť pevně určená, možnosti ovlivňování okolního světa byly jiné, vzásadě menší, na druhou stranu magie nebyla nijak omezena paradoxem a pevněji danou představou.
Časy se nicméně změnily, v prastarých válkách mezi jednotlivými frakcemi mágů vyhrála Technokracie a předala magii lidem v podobě vědy a technologie. Tak vznikl Konsenzus reality, nebo prostě jen Konsenzus.
Výhodou konsenzu je, že lidé mohou ovlivňovat svět kolem sebe - létat letadly, volat mobilními telefony... bránit se věcem jako jsou upíři nebo vlkodlaci pomocí brokovnic a granátů. Nevýhodou je to, že konsenzus dusí magii, způsobuje paradox, oslabuje douhodobá kouzla.

Co to vlastně tedy jsou paradigmata? Paradigma je komplex všech pravidel a zákonitostí, které pro daného mága tvoří jeho osobní pohled na realitu a její chování.
For example, an alchemical paradigm might describe the act of wood burning as the wood "releasing its essence of elemental Fire," while modern science would describe fire as "combustion resulting from a complex chemical reaction."
Důležité je uvědomit si, že pro mága je paradigma skutečně realitou jako takovou - mágové nepraktikují magii - oni dělají to, co je pro ně stejně reálné, jako je pro sleepery Konsenzus. Pokud se mág upřeně zahledí na něčí fotografii a pronese pár slov, aby navázal telepatický kontakt, pak to je pro něj úplně stejně samozřejmá a reálná věc, jako je pro nás skutečnost, že telefon vysílá elektromagnetiké vlny a může tak komunikovat s jinými telefony.
Paradigma každého jednoho mága je v 99% případů nějak odlišné od paradigmatu ostatních mágů, přesto lze v jednotlivých paradigmatech vysledovat příbuznost. Skupiny mágů s příbuzným paradigmatem pak tvoří tzv. Tradice, kterých známe celkem devět (ve skutečnosti víc, ale to je vedlejší). Každá tradice má určitou návaznost na jednu z devíti sfér moci, což v herních mechanikách znamená že byste měli mít aspoň jednu tečku v dané sféře.
Ke každé tradici zkusím dát nějaký příklad paradigmatu, pokud nebudete mít vlastní inspiraci tak je klidně můžete použít a nějak si je dotvořit:
  • Akashic Brotherhood (Mind) Východní tradice kterou si nejlépe představíte jako budhistické mnichy meditující vysoko v Himaláích o podstatě Universa nebo jako mnichy shao-linu snažící se skrze fyzická cvičení dosáhnout mistrovství v ovládání Tchi. Základem jejich paradigmatu je víra v harmonii, případně rovnováhu, mezi jejich myslí a... něčím. Může to být Jedna mysl vesmíru, může to být rovnováha na kole života...
    • Akashick může věřit například v to, že vesmír okolo něj pouze reflektuje vesmír který se nachází v jeho mysli. Reálný svět je pro něj pouhá iluze, sen, který je stvořen společným sněním jeho a ostatních. Jeho nedokonalost vyplývá z toho že jsou lidé odděleni jeden od druhého a proto se snaží snít různé sny, jedni na úkor druhých. Skrze různá cvičení se náš Akashick naučil naladit na předivo světa které tvoří jednotliví snící a měnit ho podle svého vlastního snu. K tomu používá jak meditační cviky, tak cviky fyzické, které mu pomáhají naladit se do správného duševního rozpoložení
    • další alternativa - Akashick věřící že svět byl stvořen Shivou a bude Shivou i zničen a že svět jako takový nemůže nikdo ze smrtelníků vidět takový, jaký skutečně je, ve své nedokonalosti vidíme pouze svůj náhled který lze změnit
  • Celestial Chorus (Prime) Toto jsou vzásadě náboženští mágové, můžete si je představit jako křesťanské kněží (ostatně, oni byli ti, kdo stvořili křesťanství). Clestialové věří, že kdesi na počátku byla jedna absolutní entita, Stvořitel, kterému můžeme pracovně říkat Bůh. Narozdíl od Sleeperů kteří to tak úplně, jak jinak, nepochopili, představy Celestialů jsou spíše gnostické, než například evangelické. Celestialové věří, že napojením se na Boha lze měnit svět
    • Prvním příkladem celestiala budiž skutečně příkladný křesťanský kněz, který se kdysi modlil v kostele a pak najednou prozřel, dostal Vidění, uvědomil si že pravda se neskrývá v Bibli, která je jen berličkou, ale v něm, protože on skutečně tak jako kdokoliv jiný kdo prohlédne může komunikovat přímo s Bohem. Jeho magií jsou pak jeho modlitby a náplní jeho života je pak služba Božímu plánu
    • Druhým příkladem budiž napůl zfetovaný rockový zpěvák, kytarista hrající po klubech, ujíždějící na chlastu, trávě, speedu, éčku, fanynkách i děvkách. Je to člověk, který žije hudbou, která je pro něj vším, protože jednoho dne na koncertu prožil při kytarovém sólu mystické prozření, uvědomil si, že jej hudba obklopuje úplně všude, že je ve všem a vším, protože na Počátku světa nebylo nic jiného než jeden jediný, dokonalý všeobsahující akord, který rozezněl svět. Tenhle rocker věří, že když se naladí na část tohoto původního akordu a zahraje jej znovu, tak změnou tóu může změnit současný svět.
  • Cult of Extasy (Time) Tihle mágové (moji oblíbenci :D ) věří, že k magii vede cesta skrze změněné stavy vědomí. Jejich doménou je sex, tanec, drogy, adrenalin a emoce jako radost nebo láska... stejně tak ale dokáží čerpat sílu z bolesti, utrpení, zoufalství. Islámští divisové jsou dobrým příkladem, stejně jako zbohatlý student žijící nespoutaným životem.
    • První náš kultista může věřit třeba v to, že na počátku byly jen čisté emoce, esence emocí, a nic víc. Ty spolu koexistovaly v šíleném tanci extáze, kdy radost střídala zoufalství, láska střídala nenávist v nekonečném a prudkém koloběhu. Takový svět byl chaotický a nestálý a proto, aby v něm mohlo něco vzniknout, zasáhl Bůh (whatever, ale proč ne zrovna Bůh) a dal světu hmotnou podobu, která jej zakotvila v určité stálosti. Tanec emocí byl hmotou zpomalen, přesto nadále probíhá. Tím, že v sobě náš kultista vyvolá některou z emocí v co nejčistší formě jí umožní překonat hranice hmoty a může jí vrhnout proti světu, aby jej změnil.
    • Náš druhý kultista může věřit, že Tam Někde Venku je, kromě volantu od auta Foxe Muldera, i další svět, dokonalý svět, ve kterém se nachází megie a sny. Vypjatými zážitky může jeho Duše vytvořit most do tohoto dokonalého světa a přitáhnout magii sem, do toho našeho
  • Dreamspeakers (Spirit) Toto jsou šamané, přivolavači duchů, nekromanté, animisté schopni mluvit s dušemi míst a věcí.
    • Prvního dreamspeakera si představte jako skutečného šamana, Američana, který věří že na počátku byl skutečně Vlk, Kojot a Havran, nebo jak je ta legenda, a že tito paatroni stále provázejí tento svět v různých podobách a formách, jsou úplatní, nebo uprositelní...
    • Druhého dreamspeakera si představte jako třicetiletého týpka v džínsách a tričku, jak sedí s laptopem na klíně v nějaké luxusnější hospodě amerického velkoměsta. Má za sebou vysokou technickou školu, ale nemá dojem že by mu něco dala, věří, že materialismus společnosti je zcestný, že skutečná moc se nenachází v penězích, ale v myšlenkách, které jsou skutečnější než pouhá abstrakce kterou si lidé představují. Staré, i zapomenuté legendy jsou pro něj duchy kteří chodí okolo něj. Bohové starých panteonů jako jsou Thor nebo Amon-Re byli možná zapomenuti, ale nezmizeli zcela. Jeho moc pochází z urbanlegend, z prastarých, i zapomenutých rituálů. Umí hodit ohnivou kouli, protože se k němu dostal pradávný rituál alchimistů z blízkého východu svazující ohnivý živel. Stejně tak ale umí mluvit s duší míst, tepem ulic, s myslí davu. Umí přivolat spirity rozpadlého squatu stejně jako do sebe přivolat sílu aligátorů prý žijících v kanalizaci.
  • Euthanatos (Entropy) Tohle jsou vrazi středního východu, bratrstvo zabijáků. Podle těch co je namají rádi. Euthanatové věří ve Velké kolo, které se podle karmických zákonů otáčí v pozadí světa. Na něm jsou řízeny reinkarnace, na něm teče životní síla, která musí být udržována v rovnováze. Jsou tu tací, kteří tuto rovnováhu narušují ostatním nebo celému světu, drogoví dealeři, lidé ve vegetativním stavu... ti kteří už jen berou, aniž by dávali. Ti musí být odstraněni, pokud se má kolo očistit spolu s těmi, kdo jej očišťují.
    • Euthanata si můžete představit skutečně jako bohatého člověka, který žije ve slušně zařízeném bytě, i když by si ale mohl dovolit vlastní vilu, který jezdí oktávkou, i když by mohl mít ferari. Nežije v askezi, ale nemá potřebu žít ve zbytečném luxusu. Tenhle člověk nepřemýšlí nad metafyzičnem, ale intuitivně věří, že věci jsou pomíjivé, a že jsou určeny k tomu aby pominuly a umožnily příchod dalším. Jeho magií je oběť, která drží rovnováhu - zraňuje se aby vyléčil jiné, zraňuje jiné aby vyléčil sebe. Při hledání vidí ve věcech kolem sebe řád který ostatní přehlížejí.
    • Další Euthanaty si můžete představit jako zabijáky z filmu Wanted - fyzickými a duševními cviky se přivádějí do stavu, ve kterém jsou schopni dělat nenormální věci a ze struktury plátna čtou jména těch, kteří musí zemřít, aby svět pokračoval tak, jak má. Odhodlaní zabít, ale i sami zemřít, když přijde jejich čas.
  • Order of Hermes (Forces) Tohle snad netřeba rozvádět - hermetici, klasičtí mágové z fantasy, s magickými holemi, pentagramy, knihami zaklínadel... mágové kteří se zrodili se zrozením písma. Jim patří doména astrologie, numerologie, oni přepisují pravá jména věcí aby změnili jejich samotnou podstatu
    • Pokud si chcete představit hermetika, pak si představte starého profesora matematiky, jak se sklání nad velkým stolem pokrytým papíry které jsou plné výpočtů, které nedávají smysl - slova se v nich mění na čísla, čísla na slova, ta jsou rozkládána do složitých geometrických obrazců... tenhle hermetik je ze staré školy. Vesmír je pro něj tvořen čísly a poměry, podobně, jako jej kdysi popsal Pythagoras. Pokud se čísla změní a tato změněná hodnota se pak pomocí rituálů převede zpět do vesmíru, vesmír se změní.
    • Druhým příkladem hermetika může být člověk milující knihy, který věří, že se svět řídí podle Příkazů, pravidel napsaných v prastarém jazyce který je vetkaný do samotné materie Stvoření. Ten kdo zná správné obrazce, které jsou klíči k otevření Knihy zákonů, může k těmto Pravidlům světa přidávat další a tak jej přetvářet k obrazu svému. Je to on, kdo načrtne holí či prstenem do vzduchu pentagram, aby si otevřel cestu k Síle, a pak v prastarém jazyce pronese zaklínadlo tvořící plamenou kouli.
  • Sons of Ether (Matter) Kdysi byli součástí Technokracie, električtí inženýři, výzkumníci dimenzionálního cestování... pak se oddělili. Šílení vědci, kteří praktikují magii skrze své ujeté pseudovědecké představy. Jsou to mágové schopní poskládat kusy těl k sobě, napálit do nich vysoké napětí a stvořit Frankensteina, stejně jako jsou schopni postavit stroj času. Kdo viděl The Prestige (Dokonalý trik) tak Tesla v něm je ukázkou takového mága, stejně jako hlavní hrdina Stroje času který stvoří stroj času se spoustou točítek a rotujících kruhů.
    • Prvním příkladem son of ethera může být alchymista, člověk který věří ve vědu, ale nikoliv na atomy a molekuly, domnívá se, že jde o mystifikaci současných vědců, způsobenou tím že jejich neprobuzené mysli nejsou připraveny potykat si se skutečností. Pro něj jsou všecny látky tvořeny vzájemným poměrem esencí, které si můžeme představit jako jakési polo-částice polo-pole. Těmito esencemi jsou pro něj Oheň, zastupujícíc schopnost látky interagovat s jinými, Kov, který ukazuje schopnost látky držet se sebe sama, několik dalších esencí a v Duši, která ukazuje schopnost látky interagovat na duševní a spirituální úrovni. Jeho magie se odehrává v laboratoři, v terénu pak za pomoci speciálních přístrojů a předpřipravených triků. V civilním životě pak pracuje v biochemické laboratoři a snaží se vymyslet klíč, kterým by svým neprobuzeným kolegům mohl popsat složení látek, které sám vytváří, podle jejich vlastních slov atomů a molekulárních vazeb.
    • Druhým příkladem Son of Ethera může být šílený vědec, který za pomoci vědeckých teorií dalece překračujících současné poznání vytváří přístroje, které můžeme znát z filmu Man in Black. Dávno si přestal všímat toho že se jeho teorie stále více a více vzdalují názorům jeho kolegů, proč by měl, když mu fungují? A tak jednoho dne opustil i paradigma teorie relativity a vydal se kamsi, kam jej už nikdo nemůže následovat. (takovýc charakter by byl velice podobný technokratům, ale věřte mi že by mu technokraté radši zakroutili krkem, než by mu podali ruku)
  • Verbena (Life) Toto jsou pohanští mágové, všechno od starověké čarodějky vyznávající pohanské bohy přes středověkou čarodějku vařící lektvary až po novodobé vyznavače New Age. Mágové Verbeny věří v sílu oběti stejně jako v síly přírody.
    • První čarodějku Verbeny si můžeme představit jako trochu vyplašenou vyznavačku New Age, s přívěsky kolem krku, na náramcích... věří, že život pochází z vyššího celku Gaii a že je propojen siločarami které se protínají v bodech, které mají zvláštní význam, ať už to jsou místa na Zemi, nebo třeba Měsíc a některé hvězdy. Její magií jsou amulety, lektvary a rituály vycházející z Keltské tradice. Zná sílu oběti, ale zdráhá se ji použít, protože narušuje přirozený koloběh života.
    • Druhým příkladem Verbeny může být spolužačka té první. Nepůsobí ale křehce a vyplašeně, právě naopak působí dojmem někoho kdo je nabroušený jak břitva. Nemá problém odseknout, být sarkastická až protivná, stejně jako pouze temperamentní. Nezajímá jí proudění života skrze Gaiiu ani Měsíční cykly. Není ověšena amulety, s vyjímkou Thorova kladiva na krku, v kapse nosí váček s čtvercovými kameny na kterých jsou vyryté runy. Její magie je magií krve, zápěstí levé ruky má poseto jizvami, jejími rituály jsou občady germánským bohům.
  • Virtual Adepts (correspondence) Tohle je druhá z frakcí které se odštěpily od Technokracie, když se s ostatními Technokraty pohádali o budoucím vývoji světa - oni chtěli svět propojený Sítí, svět kde informace kolují okolo, kde není rozdíl mezi reálným a virtuálním. Neuromancer, Ghost in the Shell nebo Matrix jsou díla která vám mohou umožnit lépe proniknout do jejich myšlení.
    • Našemu prvnímu virtual adeptovi je osmnáct a zrovna končí střední školu. Zatímco se ostatní v matematice dusí složitostí závěrečného učiva, on se s nohama na stole houpe na židli, žvýká párátko a čte si pojednání o teorii superstrun. Ta ho zaujala, protože má dojem, že to je jeden z prvních výkřiků vědy za poslední dobu, který se přiblížil tomu jak vidí svět on. Učitel ho napomene, ať si sedne normálně a přestane si číst, načež náš hermetik vytáhne z kapsy provázek, proplete jej mezi prsty do něčeho, co připomíná pentagram, aby se to vzápětí změnilo na vpletené trojuhelníky, a ve chvíli kdy domumlá několik výpočtů podle kterých doladí postavení provázku mezi prsty si jej učitel najednou přestane všímat. Pro tohodle mága je svět jen polem vzájemných vztahů, nekonečným řetězcem kauzality. Stejně, jako může motýl v Austrálii mávnout křídly a změnit tak počasí v Evropě, stejně tak může on pomocí správně zvoleného obrazce z kovem propleténé šňůrky změnit rezonanci elektromagnetických polí tak, aby ovlivnila učitelovo myšlení.
    • Druhý virtual adept je dítě internetu. Jednoho dne začal mluvit k počítačům řečí, které porozumněli mnohem lépe než kdy předtím... od té doby se přesvědčil, že na světě není nic... jen informace. A ty se dají stáhnout, zkopírovat... nebo vymazat či přepsat.
Všimněte si, že paradigmata jsou poměrně omezující - skutečně tomu tak je. Prakticky žádný mág nedokáže využívat absoluteně celý potenciál Sfér, které má, protože Sféry jsou pouze herní mechanikou vyjadřující nějaké limity a moc. Skutečné schopnosti mága jsou dané právě jeho paradigmatem a pochopením, kterého se mu v rámci tohoto paradigmatu dostává.

Různá paradigmata mají různý vztah ke Konsenzu reality. Například Sons of Ether budou moci spoustu pro ostatní paradoxních kouzel provádět bez paradoxu, za což platí tím, že věda není tak user-friendly jako jiná paradigmata - Sons of Ether musí mít kouzla obvykle předpřipravená v podobě různých látek nebo vědechkých přístrojů.

Různé tradice mají různý vztah k sobě navzájem, i když vzásadě nejde o nic zas až tak brutálního, a mají různý vztah k bytostem i frakcím WoD - např. Např. Hermetikům mohou být upíři vcelku ukradení, někteří Verbena k nim mohou mít i vstřícý vztah ale například Euthanatos je nejspíš milovat nebudou.

Důležité je uvědomit si, že PARADIGMA JE PRO MÁGA REALITOU, KTEROU ON SÁM PŘÍMO ŽIJE. Pokud některý z Celestial choru kouzlí prostřednictvím Boha, pak skutečně VÍ, že Bůh existuje, nemá víru v jeho existenci, nemá prostor pro pochyby. Prostě ví.
Spousta mágů, zvláště těch ne až tak silných, žije svůj život v jakémsi double-thingu, kdy jsou rozštěpeni mezi své paradigma a Konsenzus a svět vnímají víceméně obojím způsobem.
Naposledy upravil(a) sirien dne 18. 8. 2008, 23:40, celkem upraveno 5 x.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

(neděste se dýlky posledního postu, ty kurzívy jsou jen pro ty které případně daná frakce zaujme, neni to tak dlouhý jak to vypadá ;) )

Jestli zatim nejsou otázky tak bych pak popojel k poslední části a to je historie a náhled na svět
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10153
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir »

Super. Jeď dál. :wink:
Uživatelský avatar
Trevenorboven
Příspěvky: 728
Registrován: 11. 10. 2004, 17:03
Bydliště: Marzipan

Příspěvek od Trevenorboven »

Jojo pojeď, pojeď.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

ok. Tak tedy historie a náhled na svět.

Historie by mohla být véééélmi obsáhlá, takže to seškrtám jen na základní mylníky a věci nutné k pochopení pozice mágů ve Světě temnoty - řekněme že historii seškrtám na vědomosti mága který nemá skill v okultní historii a navíc je co do podobnejch nesmyslů poměrně ignorant (asi jako čech kterej se vás zeptá "co že to vlastně bylo v tom ´68?")


Ours is the Wisdom of Solomon,

Už na počátku věků, v době kdy neexistovalo písmo, existovali Probuzení, mágové, kteří vedli lidstvo z temnoty pravěku a zvířeckosti k civilizaci a magii (mágové s velmi odlišným paradigmatem prosím zamění pravěk a podobné za svou obdobu téhož). Byli to právě oni, kdo vedli lidskou rasu dál - nejlepší umělci, jejichž díla inspirovala a obohacovala, vládcové s vizí, mudrci a kněží, šamané...

The Magic of Merlin,

Kdykoliv, kdy historie udělala krok vpřed, tak to byli mágové, kdo stál v pozadí podobného kroku, ať už šlo o oběv ohně, kola nebo písma, ať už mluvíme o náboženství nebo rituálech, o nových myšlenkových směrech napříč dějinami. Bez mágů by lidstvo dodnes žilo v jeskyních, bez ohně a bez nástěných maleb, v divokém světě který by nechápalo.

The Fall of Icarus.

Od pravěku přeskočíme tu nudnou část a přesuneme se do doby kolem roku -5000. Někdy tehdy začíná v hustěji obydlených částech světa období, které bude trvat následujících takřka sedm tisíc let, epocha, která navždy a neodvratně změní tvář světa. V té době můžeme nalézt počátek Ascension war.

From Countless Ages We Have Beckoned,

Odvraťme se teď od historie světa a mágů a nahlédněme na mágy samé, do nitra jejich duší, do místa, kde sídlí nesmrtelná část nich samých, reinkarnující se od mága k mágovy - to, co moderní mágové nazývají Avatar.
Jak již bylo řečeno, mágové se nazývají mnoha jmény, k nejobvyklejším (kromě willworker) patří Probuzení. To slovo není samoúčelné, neznamená to, že se mágové probudili k jakémusi vědění. Slovo Probuzení je odkazem na Avatara, který se v mágovi narozdíl od ostatních lidí probudil.

Co to je tedy Avatar? Avatar je to co mágy odlišuje od sleeperů, to co jim zprostředkovává magii, jejich vlastní nitro, které je však svým způsobem samostatné, schopné vlastního jednání. U některých mágů je silnější než u jiných a u každého mága na sebe avatar bere určitou specifickou podobu, v níž je schopný s mágem komunikovat - dle své síly ve snech, nutkáních nebo jako odraz v zrcadle - u některých to je zvíře, u jiných anděl, u dalších to je odraz jich samých a u posledních něco zcela jiného.
Avatar zároveň mágy odlišuje od lidí v jejich jednání - zatímco lidé mohou upadnout do apatie a spokojenosti, mágy jejich Avatar žene stále dál - k větší moci, k novému poznání (někteří avataři jednají jinak, tato varianta zde ale teď není podstatná) - vedou je kamsi na konec cesty, na místo, kde se nachází legendární stav povznesení - Ascension.

Co je to Ascension? Nikdo neví a legendy se liší od tradice k tradici, od mága k mágovi. Pro některé to je absolutní ovládnutí magie a její moci, pro další to je konečné, absolutní uvědomnění celého světa, další v něm vidí budhistickou Nirvanu, jiní se domnívají že jde o stav antiků ve StarGate, o stavu božské síly a uvědomnění. Někteří čestně přiznávají, že netuší vůbec nic.
Jisté jsou jen dvě věci - první: každý mág je intuitivně tažen k Ascension, někde v nitru své duše ví, že to je osud kterého by měl dosáhnout, i když ta hrstka které se to prý povedlo je středobodem legend a dá se spočítat na prstech ruky. Druhá: Z těch kdo Ascension (údajně) dosáhly, se nikdo nevráil zpět na Zem, jen někteří z nich údajně zanechali nějaké poselství.

From Infinite choices We Have Suffered.

Jak jsem psal, pro mágy je jejich paradigma jejich realitou, pevnou jako skála, nezvratnou jako slovo Boží. Dnes, v době konsenzu, je snazší uvědomit si relativnost pohledů, ale v dobách o kterých je řeč konsenzus neexistoval a víra mágů v sebe sama byla nezlomná. Každá tehdejší tradice měla svou představu o Ascension a každá z nich měla touhu předat svou vizi světa ostatním lidem a dovést k Ascension celé lidstvo - samozřejmě k tomu svému Ascension.
To byl počátek Ascension war.

The World Chokes Under Stifling Conformity,

Vítejte ve světě ve kterém se hraje o vše. Upíři si sice mohou myslet jak svými intrikami ovládají svět, vkodlaci mohou být upnuti ke své válce s Wyrmem, ale skutečná, opravdová válka o vše se odehrává na poli filosofie a magie... válka o to kdo povede lidstvo na jeho cestě za sebepoznáním a sebezdokonalením, válka o to kdo bude ničit monotónost známého a bezpečného světa a povede lidi do temnot neznáma.

Hopes Crumble in the Fire of Mediocrity,

V tomto čase desetitisíce umírají za myšlenky které mají změnit svět, ohromné říše padají ve válkách v jejichž pozadí stojí skupinky přesvědčené o vlastní pravdě. Vznikají nová náboženství, některá jako snaha předat svou vizi světa, jiná jako sociální experimenty. Tisíce kněží propagují svou víru aniž by si uvědomovali její původ.

Tisíce let mágové bojovali na život a na smrt, ve světě nesmiřitelných frakcí, ve kterém existovali společní nepřátelé, nikoliv však spojenci. Každá Tradice byla přesvědčena o své pravdě a odhodlána zvítězit.

Heroes Die in the Snare of Pride.

Uplynulo téměř šest a půl tisíce let. Miliardy zemřeli v zájmu těch kteří chtěli povznést svět - bylo to dobře nebo špatně? Jak velká oběť je přípustná v boji za myšlenku uvedení lidstva v dokonalost Ascension? Jak velkou cenu je lidstvo ochotno mágům nevědomě zaplatit za svou cestu výš?
V Evropě se vrcholný středověk láme ve středověk pozdní, vládne křesťanství a křesťanští mágové jsou zrovna v kurzu - šampioni víry kteří chtějí dovést svět do Království božího. Jejich doba ale není pro lidstvo šťastná, je to skutečný Věk temna - vlkodlaci bojují své války bez ohledu na lidskou rasu, upíři na některých místech vládnou zcela otevřeně, vysávajíc lidi do dna ke snídani.

Zde se rodí budoucnost, nová frakce mágů, nová Tradice, která se má povznést nad všechny ostatní - ta, která má zvítězit v Ascension war, ale zároveň vše zničit. Zde se rodí Order of Reason.
Kdo byli tito mágové, kteří se rozhodli odvrátit od všech dosavadních proudů? Čím se lišili? Zaprvé to bylo jejich vírou v humanitu - v jejich rukou se zrodila renesance se svým humanistickým hnutím, oni bojovali za svět který bude lepší pro lidi. Druhou věcí kterou se odlišili od ostatních byla jejich víra v rozum a přírodní síly. Zřekli se magie vystavěné na síle a náhledu jednotlivce a stvořili novou magii, magii založenou na pravidle, že cokoliv, co dokáže Mistr, dokáže i kdokoliv jiný, pokud dodrží stejný postup. Už jste nepotřebovali léta asketického odříkání a trénování mysli na to abyste něco udělali - teď vám najednou stačil návod.

Armaggeddon is at Hand.

Následující období je velice zajímavé, ale protože jste ti k historii ignorantští mágové tak jej ponkud osekáme, zjednodušíme a vyextrahujeme :D . Order of Reason se postupně změnil - odvrátil se od svého cíle povznést humanitu a předat lidem magii a zaměřil se na potlačení ostatních frakcí které podle něj realitu ohrožovaly (čímž ohrožovali i svět jako takový). Po roce 1800 se na kongresu přejmenoval na Technocratic Unity, zjednodušeně na Technokracii.

Reality is a Lie.

Jejím největším úspěchem a největší prohrou byl vznik Konsenzu, který byl završen výbuchem atomové bomby. Demonstrace takové síly sjednotila lidi celého světa ve víře v prostředky vědy, lidé sami převzali od Technokracie kontrolu nad Konsenzem a začali sami udávat budoucnost. Bohužel, Technokracie to všecho zpackala - sama vítěz Ascension war ztratila kontrolu nad vývojem lidské rasy. Lidé, postupně se více a více děsící možností, které jim věda nabízí, se začaly mnohem více upínat k bezpečí na úkor pokroku - vývoj Konsenzu se zpomalil, až se prakticky zastavil (ve WoD nejsou přítomny ohromné pokroky vědy přelomu 21. století - žádné rozluštění lidského genomu, žádné nanomateriály, žádný výhled na let na Mars ani případy úspěšného klonování...)

Tak se Technokracie octla v pasti - sama vládne světu, kontroluje vlády, armády, disponuje nukleárními zbraněmi i technologiemi dalece přesahujícími současný Konsenzus. Potlačila své rivaly, ale nevidí cestu dál, pouze bezmocně přihlíží stagnaci světa, kterou sama zapříčinila.

The Truth is Magic.

V náhledu na aspiranta vítězství Ascension war a vlastní zničení ostatní tradice přehodnotily svůj dogmatismus a překously vzájemné rozdíly, sjednotily se v Koncilu devíti mystických tradic, který si dal za úkol zachovat ve světě magii pro ty kteří po ní touží, a v bodoucnu snad prolomit vládu Technokratů a Konsenzu.
Dvě ze zakládajících frakcí koncil v průběhu opustily (jedna jej opustila s ostudou, druhá zmizela neznámo kam, dle některých se povznesla, dle jiných použila mocné kouzlo k zamaskování vlastní existence, kouzlo tak mocné, že je možná až vymazalo z bytí) a byly nahrazeny dvěma frakcemi postupně odpadlými z nově zformované Technokracie.

Koncil je samozřejmě protkaný intrikami, vzájemnými hrami a taškařicemi, ale zároveň je sjednocený tlakem nepřátel - Technokratů, ale i jiných mágských skupin - obávaných Nephandy ([Nefandi]), mágů, kteří se zaprodali do služeb démonů a jiných bytostí, mágů snažících se zničit svět nebo jej předat jiným. Jsou zde i Maraudeři, mágové, kteří se vypořádali s tlakem Paradoxu pomocí duševního šílenství - obávaní nepřátelé schopni používat magii s mnohem menším omezením, i když cena kterou za to zaplatili je vysoká.

Open Your Eyes

Mágové Koncilu se skrývají před Technokracií, maskují své kroky, snaží se přežít v současném světě. Většina z nich se už před generacemi vzdala snah obnovit Ascension war a jejich cílem se stala jejich vlastní cesta k Ascension. Nebo alespoň k přežití v moderním světě. Mnoho mágů žije rozdvojeně - s paradigmatem i Konsenzem, používají magii, ale jsou spokojeni s Aspirinem a mobilními telefony.

Magie se stala silou osvobozující jednotlivce. Stále mají před očima, jaký by svět mohl být, kdyby nebyl tak zešedlý průměrností a obyčejností, vždy ale mají na paměti že magie už do tohoto světa zcela nepatří, a když na to zapomenou, tak jim to zástupci Technokracie rádi připomenou.

Mágové jsou narozdíl od upírů a vlkodlaků stále lidmi - mají lidské potřeby, možnosti i nedostatky (i když, nutno podotknout, jejich magie je vyhraňuje ze společnosti, lidé na ně vždy pohlížejí jako na divné existence). Sami si mohou volit svou cestu, ale naráží na ní stále na dilemata, která s sebou přináší moc.
Jednoduché otázky jako "mám právo?" obvykle překonají velmi záhy, ale dostaví se nové, složitější. "má to smysl?" "k čemu je moc?" "kde je mé místo v tomto světě?"

Vítejte ve světě moderních mágů, těch kteří chodí po ulici se sluchátky v uších, schůzky si domlouvají mobilními telefony a k přátelům jezdí auty. Přesto stále vládnou pradávnou mocí, mocí danou jim jejich přesvědčením o své pravdě a silou jejich vůle. Stále hledají své hranice a i ve světě Konsenzu jsou to stále oni, kdo vystupuje z namístě přešlapujícího davu, aby jej s planoucí pochodní vrhající matné světlo vedli do temných hlubin neznáma.

and Awaken.

_______________________________________________

Ours is the Wisdom of Solomon,
The Magic of Merlin,
The Fall of Icarus.
From Countless Ages We Have Beckoned,
From Infinite choices We Have Suffered.
The World Chokes Under Stifling Conformity,
Hopes Crumble in the Fire of Mediocrity,
Heroes Die in the Snare of Pride.
Armaggeddon is at Hand.
Reality is a Lie.
The Truth is Magic.
Open Your Eyes
and Awaken.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Změna v postu s paradigmaty - paradigma které bylo původně u hermetiků jsem po diskusi s Filipem lehce změnil a dal ho k Virtual adeptům místo jednoho poměrně nepovedeného. Druhý příklad hermetického paradigmatu jsem nahradil tpickým DnD-like mágem, abych vyšel vstříc vzdejším milovníkům tradice :D

EDIT: Ano, můžete mít i paradigma (nejspíše hermetické), které říká, že můžete používat jen zaklínadla která máte ve svém Spell booku. A ano, je možné vytvořit i paradigma, které říká, že můžete používat jen namemorovaná zaklínadla která po použití zapomenete.
Podobná omezení obvykle vedou k silnějším účinkům...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Další podstatná věc ke hře MtA

Manipulace s magií.

Magie je o improvizaci, originalitě, nápaditosti. Jednoho a tohotéž efektu můžete docílit vice způsoby, dokonce víe sférami.

Řekněme, že potřebujete projít stěnou. Entropy (nejspíš 5*...) vám umožní projít skrz stěnu v okamžiku, kdy všechny atomy budou náhodou podle kvantových zákonů tak že vám udělají prostor. Matter 4* vám umožní změnit hustotu stěny natolik, že bude prostupná jako voda. Correspondence 3* vám umožní spojit prostorypřed a za stěnou, jako by tam žádná stěna ani nebyla. Spirit 3* vám umožní projít na druhou stranu stěny skrze Umbru (paralelní svět). Time... 3* myslím... vám umožní projít prostorem stěny v okamžiku, kdy tam ještě žádná stěna nestála. (všechno je paradoxní. Sorry, ale stěnou se v reálu prostě neprochází)

Chcete vystřelit kulku, která bude totálně smrtící? Pomocí Entropy 2* můžete způsobit že kulka zasáhne kritickým způsobem. Pomocí Entropy 3* můžete způsobit, že kulka bude mít při zásahu naprosto devastující rezonanci (trhání svalů a praskání kostí v celkém těle). Matter 2* učiní kulku extra průraznou nebo tříšivou, Matter 3* jí dá vlastnosti které už fakt nejsou zcela normální (po proniknutí do těla se rozteče do stran a pak zatvrdne...). Forces 2* pozmění vektor pohybu kulky dle vašeho přání (můžete obstřelit překážku nebo prostě jen zrychlit let kulky tím že odstraníte tření a přidáte ho k její rychlosti). Forces 3* může nabít kulku elektřinou (elektrošok po zásahu), teplem (popáleniny), nebo způsobit že po zásahu odsaje teplo z těla a přidá ho ke své kinetické energii (fyziologický šok z náhlého chladu, plus další průraznost). s Correspondence vám může být jedno na jakou vzdálenost střílíte, nebo co stojí mezi vámi a cílem (včetně té otravné neprůstřelné vesty, kůže a masa - jde vám přece stejně o to trefit srdce). Prime může kulce umožnit trhat přímo samotnou podstatu daného tvora (agravated damage)


V MtAsc platí, že magie může cokoliv, omezením je pouze mág sám (což neznamená že byste se měli snažit o co nejširší paradigmata - ta hra má být zajímavá, ne munchkinní). Pro hráče pak platí že možnosti jeho postavy jsou dané jeho vlastní nápaditostí - nápaditý hráč s nízkými hodnotami Sfér je mnohem nebezpečnějším oponentem než nenápaditý hráč s Mistrovskými sférami, a to naprosto bez nadsázky.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

ok, pokud by si někdo toužil vytvořit postavu předem sám, tak použijte nWoD deník (klidně MtAwk deník pokud chcete) a tady sou trochu upravené hodnoty:

Atributy: 5/4/3 + jako mágové máte právo si po přidělení těhle bodů přidat +1 k Resolve nebo k Composure
Skilly: 11/7/4
Merity: 12

Kromě standardních meritů z core rule booku (tj. těch obecnejch) si můžete brát i merity mágské (vřele doporučuji toho využít):
Avatar - Tenhle merit vyjadřuje sílu vašeho Avatara, v herních mechanikách vaší hrubou magickou sílu kterou jste schopni vrhnout naráz
Arcane - Zvláštní mg merit který zahaluje vaši přítomnost, lidé si vás nevšímají, na vyšších levelech vás nepoznávají. Trochu chrání i před detekční magií a tak
Chantry - Místo kde se setkáváte s ostatními, bádáte, připravujete se a tak. Herně se to pak dá ošetřit jestli to budete chtít, ale nevim jestli to má moc smysl.
Destiny - Jste předurčeni k něčemu vyššímu, vedeni za nějakým úkolem. Nikdo neříká jaká vaše Destiny má být (můžeme se na tom dohodnout, ale také to můžeme nechat viset ve vzduchu). Mechanicky vám destiny umožňuje čerpat v kritických chvílích kostky navíc, dokud není naplněna
Dream - Napojení na kosmický zdroj vědění. Umožňuje vám znát věci které jste se neučili nebo se dozvědět to, co nevíte.
Familiar - spřátelený spirit který vás doprovází (už se moc nepamatuju jak tohle přesně funguje, ale je to prostě allík)
Library - máte doma (kdekoliv, třeba v dodávce :D ) knihovnu s velmi zajímavými svazky. Umožňuje vám to vyhledávat informace a podporovat v bádání a tak.
Mentor - Váš Mistr a Protektor v mágské společnosti, někdo na koho se můžete obrátit, ale kdo vás může také seřvat že jste něco podělali
Node - Zdroj Quintesence. Čim vyšší, tím víc. * a ** jsou ok, 3* chci nějak vysvětlit a popsat co to je, jak jste k němu přišli... 4* a 5* jsou tak silný že budete muset vyprávět hodně pohádek na dobrou noc abych to překous.
Sanctum - Místo Vaší magické moci. Chrání vás, podporuje vás v magii, zaštiťuje vás, snižuje vám paradox... prostě místo s nímž jste spjati. Může to být váš byt, oblíbené místo v parku nebo ve stoce...
Talisman - nějaký magický předmět který máte v držení.

A pak si někam dolu na sheet udělejte kolečko z dvaceti čtverečků (jako že dvacet čtverečků nakreslíte do kolečka... eh, motám se do toho). Nalevo uprostřed (jako na vodorovné ose nalevo, to je asi lepší popis) si pak mezi dvěma čtverečky udělejte puntík, nebo čáru, nebo tak.
Nahoru nad kolečko si nadepiště Quintessence, dulu pod kolečko Paradox. Oboje asi budeme počítat tokenama, ale takhle budete mít lepší představu jak to funguje.
Quintessence se načítá od puntíku hornim okruhem, Paradox od puntíku dolnim okruhem... a když se sejdou (tj. máte tolik Quintessence a Paradoxu, že dohromady tvoří součet větší než 20 - to se běžně nestává, ale co my víme, žejo... :D ) tak budete mít problém ;) (stejně tak budete mít problém pokud jednoho z toho budete mít víc než 10 - u Paradoxu to 1) znamená že ho máte hrozně moc a kouzlení už fakt neni bezpečný, 2) se takového množství Paradoxu strašně blbě zbavuje, u Quintessence to znamená že prostě vypadáte... divně, lidé se necítí příjemně když jsou kolem vás, budíte pozornost a tak.


QUINTESSENCE

Sem si všim teďka že sem vůbec neřek co to je

Quintessence je základní materie Univerza, ze které je všechno složeno. V neživých věcech je statická, v živých proudí. Mágové ji mohou čerpat na zvláštních místech jako manu (a uchovávat ji ve své auře, případně, pokud mají vyšší Prime, i jinde).
Quintessence se používá když:
  • chcete porušit zákon zachování hmoty a energie ve váš prospěch (tj. chcete jendo nebo druhé stvořit nebo to přidat, vzít odnikud)
  • chcete zlepšit své vyhlídky na úspěch kouzla (oslabit Konsenzus)
  • chcete dosáhnout určitých zvláštních nebo velmi silných magických efektů (někoho léčit, myslím že to platí i pro takové věci jako je cestování v čase a tak)
  • chcete něco nabít magickou energií (předmět, místo... to vyžaduje vyšší Prime)
Čarovat se dá docela dobře bez Quintessence a nepotřebujete ji až tak životně nutně (a pokud ano tak jí vždycky můžete vyrvat ze svého těla, ale to vcelku bolí). Dokážete v sobě udržet Avatar quintessence naráz, což je také množství, se kterým začínáte hru.
Pokud máte Prime, tak můžete udržet Qintessence kolik chcete (myslím že max. 20 - ale tohle si house rulnem - za každý bod Primeu který máte můžete udržet ve svojí auře o 3 quintessence víc než je váš Avatar, jinak si všichni brali jeden dot primeu jen tak aby mohli mít tunu QE)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

úvaha k roleplayingovému zamyšlení


Jak vypadá svět z pohledu mágů?

Mnoho lidé co hraje Mage si myslí že vcelku normálně - jako z pohledu lidí co mají magickou moc.

Jenže... zamyslete se nad tím. Jste jedni z malé hrstky lidí, kterým bylo dáno nahlédnout do některého z naprostých esenciálních základů Universa, a to v takové míře, že i jeden jediný dot v dané sféře (1*) obsahuje vědění a pochopení naprosto se vymykající chápání kteréhokoliv sleepera, týpkem na ulici počínaje a Einsteinem a Hawkingem konče.

Jeden jediný dot Forces vám dá naprosté pochopení základních silových poměrů vesmíru. Narozdíl od vědců se už neptáte, co je zač ta gravitace, jak spolu interaguje elektromagnetické pole a elektron... vy to víte, vaše pochopení naprosto přesahuje i ty nejodvážnější vědecké představy, z hlavy jste na základě principů které jsou vám dány schopni odvodit zákonitosti, které vědci ženou přes složité výpočetní programy třeba celý týden.

A co třeba taková Mind? jaké to je, chápat příčiny a důsledky lidkského jednání? Jaké to je chápat kauzalitu myšlenek, vývoj lidské osobnosti, dokázat předvídat lidské chování z pohledu na dotyčného?

A Spirit, který vám dává nahlédnout do struktury vesmíru, do kosmologie universa, do materie z níž se skládá samotná Duše?


Jenže to není vše. Probuzení nejenže vědí, nejenže chápou, oni mohou i manipulovat a vnímat. Magie je pro ně stejně přirozený způsob manipulace s vesmírem, jako jsou pro sleepery prostředky konvenční. Telepatie je pro ně alternativou mobilu, určení polohy ve světě pomocí siločar nebo hvězd je pro ně stejně snadné a přesné jako pro řidiče pohled na mapu GPS.

Pro někoho s Live * už svět nikdy nebude takový, jaký byl před Probuzením. když v hospodě usedne ke stolu tak bude vědět, z čeho je onen stůl stvořený, jak by dřevo vypadalo, kdyby jej nikdo nepokácel a nechal jej růst dál... když se podívá na tu sexy kočku na baru, tak to už pro něj nebude stejná holka jako pro ostatní - uvidí její tělo takové jaké je, bez ohledu na make-up, bez ohledu na účes a oblečení. Uvidí jak je na tom zdravotně, kolik jí doopravdy je. Může vnímat silikon v jejích prsou, pokud bude chtít... se sférou Mind bude vědět jakou má onaholka osobnost, jakou má náladu.

Svět v očích mágů popsal jeden kamarád jako neustálý výlet na tripu - plný podnětů, plný informací, které jsou ostatním nedostupné. Mágové vidí věci které ostatním unikají, mohou manipulovat s věcmi způsobem, kterým ostatní nemohou - a není to jen tím, že by s nimi manipulovali jinak, Sons of Ether, kteří jsou nejblíže vidění světa tak jak jej podává Konsenzus, případně samotní Technokraté, jejichž magie JE konsenzem, to vnímají stejně. Jinými prostředky, podle jiného paradigmatu než třeba Verbena nebo Cult of Extasy, ale i oni jsou povzneseni do světa bohatého na informace a možnosti.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

eh... stíháte mě? Nějaké otázky? :D
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10153
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir »

No, ne každý má prázdniny. :doh:
Ale přečtu si to co nejdřív.
Zamčeno

Zpět na „Podzimní Slezina 2008“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host