Okultismus, Mystika a jiné
Moderátor: Faskal
Re: Okultismus, Mystika a jiné
Jak poznáš, že nastupuješ do autobusu? Není to náhodou tramvaj? A není to tramvaj vydávající se za autobus? A není to třeba z jedné strany autobus a z druhé strany tramvaj? (Zkontroloval sis před nástupem obě strany?) A nenamlouvá ti náhodou jedna z tvých rozštěpených osobností, že nastupuješ do autobusu, zatímco ty nastupuješ do tramvaje?No na to se tu ptal někde už Faskal a zdejší okultisté to přešli bez povšimnutí... totiž jak poznáme, že k nám mluví Bůh, že k nám mluví Ďábel, že k nám mluví Ďábel vydávající se za Boha, že k nám mluví jedna z našich rozštěpených osobností, která se vydává za Boha nebo Ďábla, nebo že k nám mluví Mossad či KGB vydávající se Ďábla, Boha nebo jednu z našich rozštěpených osobností...
Re: Okultismus, Mystika a jiné
Dnes jsem vstal, zjistil jsem, že jsem zaspal, rychle jsem vyskočil z postele, abych stihl na ráno připravenou práci.
Pak jsem se podíval na hodinky a zjistil jsem, že jsem nezaspal.
Než jsem se na ty hodiny podíval, byl jsem nezdolně přesvědčen, že je mnohem později. A ani jsem nepotřeboval rozštěpenou osobnost.
Pak jsem se podíval na hodinky a zjistil jsem, že jsem nezaspal.
Než jsem se na ty hodiny podíval, byl jsem nezdolně přesvědčen, že je mnohem později. A ani jsem nepotřeboval rozštěpenou osobnost.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18569
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Re: Okultismus, Mystika a jiné
No na to se tu ptal někde už Faskal a zdejší okultisté to přešli bez povšimnutí... totiž jak poznáme, že k nám mluví Bůh, že k nám mluví Ďábel, že k nám mluví Ďábel vydávající se za Boha, že k nám mluví jedna z našich rozštěpených osobností, která se vydává za Boha nebo Ďábla, nebo že k nám mluví Mossad či KGB vydávající se Ďábla, Boha nebo jednu z našich rozštěpených osobností...
Hloupé přirovnání.ilgir píše:Jak poznáš, že nastupuješ do autobusu? Není to náhodou tramvaj? A není to tramvaj vydávající se za autobus? A není to třeba z jedné strany autobus a z druhé strany tramvaj? (Zkontroloval sis před nástupem obě strany?) A nenamlouvá ti náhodou jedna z tvých rozštěpených osobností, že nastupuješ do autobusu, zatímco ty nastupuješ do tramvaje?
1) Tramvaje se nevydávají za autobus, Ďábel by se za Boha vydávat mohl klidně.
2) Škodlivost toho, že nastoupím do tramvaje, a nikoliv do autobusu se podle mého těžko dá srovnávat s tím, že považuju Satanovo našeptávání za hlasy světců.
3) U tramvaje a autobusu mám nějakou informaci, která je konsistentní s celkovým obrazem světa, jež má většina lidí... je to nějaká sensoricky určená a jazykově vysegmentovaná realita. Bůh/Ďábel je realita transcendentní a pro jeho existenci nejsou empirické podklady. Neříkám, že je nekonsistentní se světem tak, jak ho známe (teda určitá pojetí Boha jsou nekonsistentní určitě - například tradičně kreacionistické... mimo to mně osobně připadá dost nekonsistentní i to křesťanské strašení s Ježíšem), ale jeho nepřítomnost nekonsistentní se světem tak, jak ho známe není určitě. Dále je to pak jen otázka pojmenování, ale na tu bych myslím rozlišení Boha a Ďábla neredukoval.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
- Lady_Candar
- Její Svatost
- Příspěvky: 169
- Registrován: 6. 12. 2007, 09:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Okultismus, Mystika a jiné
Co je to tramvaj?
"Jestli andělům křídla opadávají jako erekce, je tenhle svět v horším stavu, než jsem myslel." (Jun, Kiseki, moje právě dokončená kniha)
„Naše rodina na tohle vymyslela sofistikovanou filozofii. Říkáme jí 'silnější pes jebe'.“(Vran, Laidra, moje rozdělaná kniha )
„Naše rodina na tohle vymyslela sofistikovanou filozofii. Říkáme jí 'silnější pes jebe'.“(Vran, Laidra, moje rozdělaná kniha )
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18569
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Re: Okultismus, Mystika a jiné
Tramvaj je jenom slovo.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Re: Okultismus, Mystika a jiné
A to je prave na magii zajimave. Tramvaj neni jenom slovo a nemusi do vas ani narazit, minimalne jde o otisk dojmu, ktery se zafixoval. To, co se odehrava mezi smyslovou registraci objektu zvaneho tramvaj a pozdejsim uvedomeni si dojmu z tohoto objektu, to je interval, o ktery se zajima prave magie. Je tento proces samovolny, anebo nekym/ necim rizeny?
Mystika, cesta srdce a odevzdani se veri, ze svoji registracni spoluucasti na tomto deji se stavate jeho soucasti (aniz byste jej mohli nejak technicky ovlivnit- jste neco jako "slastni divaci sveho naplnujiciho se osudu").
Okultiste naopak trvaji na tom, ze tento mezicas lze zachytit a ovlivnit apelem a manipulaci s jim cinnymi entitami. Muzete videt prijizdejici tramvaj, ale nakonec nekoho ukecate a ve vysledku vam zastavi autobus.
Rozdil mezi bohem a certem si muzete overit snadno: staci na nejaky cas v nekoho z nich uverit. Vase uvahy a pochybnosti se po case vrati do vychoziho bodu, jako by nesly nijak ovlivnit. To same si provedte s tramvaji: myslete si o kazde, ze je to autobus. Je to sice blbost, ale po par minutach zjistite, ze se vam k dalsi ceste nedostava odvahy- takova malichernost a uz se ocitate na strzi obvyklosti a normality a ohrozeni zivota se zacne hlasit o sve slovo. Nakonec v panice teto hry zanechate a kazdou tramvaj budete oslavovat slovy "O spanila tramvaji, jak jsi hezka, mnohem hezci nez autobus!"
Hlavne neverte alchymistum, ti maji svuj svet ve kterem veri, ze ze i pro vas plati "jak nahore, tak i dole", tedy ze i vy mate obdobne zazitky a zkusenosti jako oni. Hry, vcetne virtualnich maji jednu krutou vyhodu: muzete vzhlednout od obrazovky, anebo vypnout stroj. Vysek, ve kterem se tahle virtualita predvadi, je velmi uzky a velmi fyzicky ani v te nejhlubsi hre vas vlakna reality nikdy neopusti; snad jen kdyz jste unaveni, pak ale hra ma s timhle stavem pramalo spolecneho, jen ze jej "navodila", podobne, jak to treba dokaze hra v kuzelky
Mystika, cesta srdce a odevzdani se veri, ze svoji registracni spoluucasti na tomto deji se stavate jeho soucasti (aniz byste jej mohli nejak technicky ovlivnit- jste neco jako "slastni divaci sveho naplnujiciho se osudu").
Okultiste naopak trvaji na tom, ze tento mezicas lze zachytit a ovlivnit apelem a manipulaci s jim cinnymi entitami. Muzete videt prijizdejici tramvaj, ale nakonec nekoho ukecate a ve vysledku vam zastavi autobus.
Rozdil mezi bohem a certem si muzete overit snadno: staci na nejaky cas v nekoho z nich uverit. Vase uvahy a pochybnosti se po case vrati do vychoziho bodu, jako by nesly nijak ovlivnit. To same si provedte s tramvaji: myslete si o kazde, ze je to autobus. Je to sice blbost, ale po par minutach zjistite, ze se vam k dalsi ceste nedostava odvahy- takova malichernost a uz se ocitate na strzi obvyklosti a normality a ohrozeni zivota se zacne hlasit o sve slovo. Nakonec v panice teto hry zanechate a kazdou tramvaj budete oslavovat slovy "O spanila tramvaji, jak jsi hezka, mnohem hezci nez autobus!"
Hlavne neverte alchymistum, ti maji svuj svet ve kterem veri, ze ze i pro vas plati "jak nahore, tak i dole", tedy ze i vy mate obdobne zazitky a zkusenosti jako oni. Hry, vcetne virtualnich maji jednu krutou vyhodu: muzete vzhlednout od obrazovky, anebo vypnout stroj. Vysek, ve kterem se tahle virtualita predvadi, je velmi uzky a velmi fyzicky ani v te nejhlubsi hre vas vlakna reality nikdy neopusti; snad jen kdyz jste unaveni, pak ale hra ma s timhle stavem pramalo spolecneho, jen ze jej "navodila", podobne, jak to treba dokaze hra v kuzelky
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18569
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Re: Okultismus, Mystika a jiné
ad Krabat - hezké, ale nesrozumitelné, pracuješ se spoustou pojmů, které máš zadefinované jinak, než je běžné... interval mezi smyslovou registrací objektu a pozdějším uvědomění si dojmů objektu? Není to náhodou doména kognitivity?
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Re: Okultismus, Mystika a jiné
Co je nesrozumitelneho na intervalu mezi videnym a vzpomenutym? Konecne dlouho jsem tu hledal rubriku Cognitivity and affectivity a jelikoz jsem ji nenasel, soupnul jsem svuj prispevek pod Okultismus.
Ale to je v poradku, presto zustavam narcisticky presvedceny, ze moc nejasnych terminu v mem psani neni, pokud se na nej samozrejme nepujde prez nejakou vypujcenou terminologii (coz jsem prave v tehle rubrice nepredpkladal).
Tohle neni nic zleho, jen tak odepisuji, diky.
Ale to je v poradku, presto zustavam narcisticky presvedceny, ze moc nejasnych terminu v mem psani neni, pokud se na nej samozrejme nepujde prez nejakou vypujcenou terminologii (coz jsem prave v tehle rubrice nepredpkladal).
Tohle neni nic zleho, jen tak odepisuji, diky.
- Lady_Candar
- Její Svatost
- Příspěvky: 169
- Registrován: 6. 12. 2007, 09:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Okultismus, Mystika a jiné
Ja uz nejakou dobu vehementne presvedcuji okoli, ze jsem mlok. Doufam, ze se jednou nevzbudim, nebudu mlok... ve sklenici... v autobuse... na kline alchymisty XD
"Jestli andělům křídla opadávají jako erekce, je tenhle svět v horším stavu, než jsem myslel." (Jun, Kiseki, moje právě dokončená kniha)
„Naše rodina na tohle vymyslela sofistikovanou filozofii. Říkáme jí 'silnější pes jebe'.“(Vran, Laidra, moje rozdělaná kniha )
„Naše rodina na tohle vymyslela sofistikovanou filozofii. Říkáme jí 'silnější pes jebe'.“(Vran, Laidra, moje rozdělaná kniha )
Re: Okultismus, Mystika a jiné
Ha! Výborně!
*Samozřejmě jsou zdokumentovány i smyslově, ale tu zkušenost má již méně lidí.
Kdyby Bůh a Ďábel existovali, což není dokázané, takže je to vlastně ještě méně pravděpodobné, než tramvaj vydávající se za autobus.Eleshar píše:1) Tramvaje se nevydávají za autobus, Ďábel by se za Boha vydávat mohl klidně.
Jistě, ale jde jen o míru. Spleteš-li si tramvaj s autobusem, dojedeš někam, kam jsi nechtěl. Stejně tak, spleteš-li si Boha s Ďáblem. V obou případech to ale dřív nebo později poznáš (či to pozná někdo jiný). Proč? Tramvaj, autobus, Bůh i Ďábel - všechno se pozná po ovoci. Máme smysly a rozum na to, abychom rozlišili autobus a tramvaj. Máme rozum a svědomí na to, abychom rozlišili Boha a Ďábla. Kdo nepoužívá rozum a smysly, nerozliší autobus od tramvaje. Kdo nepoužívá rozum a svědomí, nerozliší Boha od Ďábla. Rozum a výměna zkušeností s ostatními nám pomáhá kompenzovat subjektivitu smyslů a svědomí.2) Škodlivost toho, že nastoupím do tramvaje, a nikoliv do autobusu se podle mého těžko dá srovnávat s tím, že považuju Satanovo našeptávání za hlasy světců.
Právě že jsou, neboť zkušenost s nimi má mnoho lidí. Liší se jen tím, že nejsou zdokumentovány smyslově.* Ale jak známo, smysly jsou jen jedna z mnoha možností, jak vnímat realitu. Bude-li člověk připraven o smysly, také mu nikdo nikdy nedokáže existenci tramvaje.3) U tramvaje a autobusu mám nějakou informaci, která je konsistentní s celkovým obrazem světa, jež má většina lidí... je to nějaká sensoricky určená a jazykově vysegmentovaná realita. Bůh/Ďábel je realita transcendentní a pro jeho existenci nejsou empirické podklady.
Věc názoru. Pro mě je ta hypotetická nepřítomnost tak strašlivě nekonsistentní, že by svět zcela ztrácel smysl.ale jeho nepřítomnost nekonsistentní se světem tak, jak ho známe není určitě.
*Samozřejmě jsou zdokumentovány i smyslově, ale tu zkušenost má již méně lidí.
Re: Okultismus, Mystika a jiné
To je nejaka kognitivni porucha?Věc názoru. Pro mě je ta hypotetická nepřítomnost tak strašlivě nekonsistentní, že by svět zcela ztrácel smysl.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Okultismus, Mystika a jiné
Jak si pozorní čtenáři jistě všimli, s maniakální umíněností bojuji za přesvědčení, že na rozum se nedá zas tak úplně spoléhat a na smysly už vůbec ne. Čímž bych nerad zastínil mnohem méně prosazovanou, leč intenzivnější námitku, že víra je co do "správnosti" ještě nekontrolovatelnější - můžete tedy velmi intenzivně věřit bludu a nic vás z toho nevyvede (nerad bych si pletl dvě možné škály [intenzita,"správnost"]). A svědomí mi v tomto ohledu přijde blízké víře. [mimochodem, když jsme se kdysi dávno bavili o "zatvrdění srdce", tak to není jenom Farao, ale ono na konkrétních případech moc nesejde, podstatná je myšlenka dosti vyjádřená v Elesharově citaci; vítej zpět, I.]Ilgir píše:Máme smysly a rozum na to, abychom rozlišili autobus a tramvaj. Máme rozum a svědomí na to, abychom rozlišili Boha a Ďábla.
Nějak se zabředávám do odporného relativismu, hm?
Jak s tím může žít, zeptali by se...
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Re: Okultismus, Mystika a jiné
Tak jistě. Ale podle názoru mnohých je to to nejlepší, co máme. Takže bohužel. Poměr víry a rozumu není vylučovací, není ani možné hodnotit jedno víc než druhé. V některých situacích je třeba použít rozum, v některých víru, někdy oboje najednou.Jak si pozorní čtenáři jistě všimli, s maniakální umíněností bojuji za přesvědčení, že na rozum se nedá zas tak úplně spoléhat a na smysly už vůbec ne.
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18569
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Re: Okultismus, Mystika a jiné
Eleshar píše:1) Tramvaje se nevydávají za autobus, Ďábel by se za Boha vydávat mohl klidně.
Ta implikace je nelogická. Vycházíme z toho, že Bůh a Ďábel existují. Navíc to, že nejsou empiricky prokázáni, neznamená vůbec nic pro pravděpodobnost toho, že by se jeden vydával za druhého.ilgir píše:Kdyby Bůh a Ďábel existovali, což není dokázané, takže je to vlastně ještě méně pravděpodobné, než tramvaj vydávající se za autobus.
2) Škodlivost toho, že nastoupím do tramvaje, a nikoliv do autobusu se podle mého těžko dá srovnávat s tím, že považuju Satanovo našeptávání za hlasy světců.
Za premisy, že Bůh a Ďábel jsou takoví, jak si je představujeme... a pozná-li se to po ovoci... no nevím, rád bych věděl, jestli ty hlasy v mé hlavě patří svaté Kateřině nebo agentu Kohnovi dříve, než se budu smažit v plamenech pekelných...ilgir píše: Proč? Tramvaj, autobus, Bůh i Ďábel - všechno se pozná po ovoci. Máme smysly a rozum na to, abychom rozlišili autobus a tramvaj. Máme rozum a svědomí na to, abychom rozlišili Boha a Ďábla. Kdo nepoužívá rozum a smysly, nerozliší autobus od tramvaje. Kdo nepoužívá rozum a svědomí, nerozliší Boha od Ďábla. Rozum a výměna zkušeností s ostatními nám pomáhá kompenzovat subjektivitu smyslů a svědomí.
3) U tramvaje a autobusu mám nějakou informaci, která je konsistentní s celkovým obrazem světa, jež má většina lidí... je to nějaká sensoricky určená a jazykově vysegmentovaná realita. Bůh/Ďábel je realita transcendentní a pro jeho existenci nejsou empirické podklady.
A mají ti lidé zkušenost s Bohemn nebo s Ďáblem? Odkud vědí, že za jejich kontakty s Bohem a Ďáblem se neskrývá šest gigantických veverek s prstenem ilusí? Jde o to, že zkušenost se smyslovou realitou má každý kromě nějakých těch imaginárních jedinců "připravených o smysly" (mimochodem, to je lehce mimo, jelikož těm bys nemohl dokázat existenci tramvaje už jen proto, že bys s nimi nemohl komunikovat žádnými prostředky, pokud by byli odříznuti od nějakých vstupů - tedy za předpokladu, že jejich mozek by nevratně nezakrněl po poměrně krátké době existence), zatímco "realitu" transcendentální nikoliv, a způsoby, jak tuto zkušenost přenést jsou co do spolehlivosti dost... neúspěšné.ilgir píše:Právě že jsou, neboť zkušenost s nimi má mnoho lidí. Liší se jen tím, že nejsou zdokumentovány smyslově.* Ale jak známo, smysly jsou jen jedna z mnoha možností, jak vnímat realitu. Bude-li člověk připraven o smysly, také mu nikdo nikdy nedokáže existenci tramvaje.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
- Goran
- Don Quijote
- Příspěvky: 3390
- Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
- Bydliště: Litoměřice/Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Okultismus, Mystika a jiné
Koukám, že se to zvrhlo do polohy, že věřící se snaží vysvětlovat tak, aby to pomohlo hledajícím a skeptikové předpokládají, že všechno funguje podle jejich paradigmatu, a buď se snaží v tom vyznat čistě rozumově, nebo jenom prudí a dokazují si, že jsou lepší než ti blouznivci.
Ad tramvaje x autobusy - tak do tohoto přirovnání se koukám zamotaly obě strany, takže o rozlišování duchů radši začnu znovu a po svém. Poznáme je po ovoci, ale existují určité techniky jak ovoce rozlišit už předtím, než uzraje. Ďábel je pyšný duch, nebude se manifestovat ve směšných nebo ubohých formách, nebude si sám ze sebe dělat legraci a neukáže na odiv své rány a slabé stránky, a naopak Bůh nebude slibovat slávu a moc. Další možnost je sledovat svoje pocity - tady je důležitá ta schopnost introspekce, o které mluvil Bajo. I v magii je důležité rozlišovat, hlavně při výběru mistra, i když se nevybírá mezi Bohem a ďáblem ale spíš mezi prospěšným a neprospěšným, případně mezi světlou a temnou stranou Síly.
Tím se dostáváme k dalšímu bodu, který se tu řešil - jak poznám, že jsem sám k sobě upřímný. Poměrně spolehlivý je postoj "vím, že nic nevím" - když nepřikládám přílišnou váhu svým vědomostem, zvykům apod., můžu se na ně podívat s odstupem a rozlišit, co je od Boha a co je od ďábla, co vychází z tvého srdce a co je jenom náplast na tvoje rány. Nebo se podívat ven a vidět, jestli tudy běžel jelen - to záleží na konkrétní cestě.
Ad tramvaje x autobusy - tak do tohoto přirovnání se koukám zamotaly obě strany, takže o rozlišování duchů radši začnu znovu a po svém. Poznáme je po ovoci, ale existují určité techniky jak ovoce rozlišit už předtím, než uzraje. Ďábel je pyšný duch, nebude se manifestovat ve směšných nebo ubohých formách, nebude si sám ze sebe dělat legraci a neukáže na odiv své rány a slabé stránky, a naopak Bůh nebude slibovat slávu a moc. Další možnost je sledovat svoje pocity - tady je důležitá ta schopnost introspekce, o které mluvil Bajo. I v magii je důležité rozlišovat, hlavně při výběru mistra, i když se nevybírá mezi Bohem a ďáblem ale spíš mezi prospěšným a neprospěšným, případně mezi světlou a temnou stranou Síly.
Tím se dostáváme k dalšímu bodu, který se tu řešil - jak poznám, že jsem sám k sobě upřímný. Poměrně spolehlivý je postoj "vím, že nic nevím" - když nepřikládám přílišnou váhu svým vědomostem, zvykům apod., můžu se na ně podívat s odstupem a rozlišit, co je od Boha a co je od ďábla, co vychází z tvého srdce a co je jenom náplast na tvoje rány. Nebo se podívat ven a vidět, jestli tudy běžel jelen - to záleží na konkrétní cestě.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!
R.I.P.
R.I.P.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů