Školský systém
Moderátor: Faskal
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Školský systém
Pokouším se o deskripci stavu, nikoli o postoj, který k tomu zaujímám. Z mých známých to nedělá nikdo, případně jsem je už dávno vyřadil. Navíc nemám facebook. Jsem plachý člověk a lidí se straním.Jerson píše:Argo, nerozumím ti. Pokud někdo na FB píše deset kravin ze svého života denně, vyřadím ho z okruhu sledovaných lidí.
Už v té větě vidím evidentní rozpor. Vede, protože dříve to vůbec nemohlo nastat.Ano, mobil na FB k tomuto dává možnost, ale rozhodně k tomu přímo nevede.
Občas si při hovoru ve větší skupině čtu na mobilu příspěvky na fóru. Vysílám tím signál „nerozumím tomu, o čem si povídáte, nezajímá mě to a nevím, co bych k tomu řekl.“
V některých společnostech se to stále jeví jako krajní neslušnost. To jsou ty střety civilizací.
Což podporuje pracovní hypotézu.(Na druhou stranu se ze statistik zdá, že průměrný čas sledování takového videa je 8 minut a významnější část diváků nepřekračuje 20 minut sledování.
pozorování zkoumaných subjektů je odlišné. Lidská pozornost na přednes byla standardně po staletí nastavena na 20 minut, což šlo v extrémním případě a při velkém snažení a pestrosti natáhnout na dvě hodiny (celovečerní představení), ale v současnosti výrazně klesla. O 20 minutách si můžeš nechat zdát u velmi nadšených studentů, jejichž zaujatost hraničí s autismem (jejich okolí je podezírá, že nejsou normální).– student, tedy už vytříděno od akvarijních rybiček - udrží pozornost na přednášce maximálně 20 minut, než se začne nudit
V kině běžní mladší jedinci dnes buď už vůbec nejsou, nebo se baví mezi sebou, nebo něčím jiným, a to i za stavu, že jim jde děj maximálně naproti.
na seminářích dávám i víc, soustředění trvají několik hodin. jenže to je extrémní případ - studenti jsou hodně speciální jedinci, mají silnou motivaci tam být a snažit se, a výuka je interaktivní a jde jim naproti.a třetí stranu – mívám hodinové přednášky na FF o různých tématech a tu hodinu dokážu zaujmout plnou třídu lidí, i když samozřejmě ne úplně všechny na úplně celou hodinu.
IMHO standard během mé služby výrazně klesl, z těch 20 minut tak sotva na pět, což je přirozené trvání pozornosti běžné populace, u méně vzdělaných ještě podstatně méně.
Podle mne je k nepřehlédnutí, že se u novějších filmů zrychluje tempo a zkracuje délka záběrů. Doporučuji Douglasovy poznámky, nadšenec tyhle věci pečlivě zkoumá.U nudných filmů se lidé nudili už dřív, rozdíl je v tom, že dneska je víc možností než jen večer čumět na bednu, ve které je výběr ze dvou programů.
delších textů ubývá a jsou všeobecně nežádoucí.
Pak není rozporu.Přibývá kratších textů.
Což je v rozporu s předchozí odrážkou.Takže že by lidé nějak víc nechtěli delší texty si taky nemyslím.
O hrách neříkám nic. Já vidím Spitzerovský problém digitalizace jinak, než on, myslím, že hry jsou paradoxně jedna z nejinteligentnějších činností, co lze na obrazovkách všech druhů provádět.A věz, že kdykoliv je moje mamka tak neopatrná a řekne v mé přítomnosti něco proti počítačovým hrám, s chutí jí vmetu do tváře, jak mi v patnácti s tátou říkali “nehraj hry, to tě nikdy živit nebude”
Poznámku, že "tě něco nebude živit" případně "to v životě nebudu potřebovat" považuji odjakživa za výraz tupého ignorantství. Nikdo nemá nejmenší ponětí, co bude potřebovat a co ho bude živit, ani rodiče, ani děti. Je to ve skutečnosti ekvivalent "nerozumím tomu, tudíž to musí být volovina "(ze strany rodičů) a "nechce se mi to dělat, tudíž to musí být volovina" ((ze strany dětí).
Re: Školský systém
Některé jsem o to musela opakovaně prosit. Ale už je fakt klid.Karotka píše:No já jsem rád, že lidi dávají ta různá lidová moudra, fórky a nasíráky na FCB a přestali mi to posílat mejlem.
Čas neexistuje.
- Sadako
- Příspěvky: 5293
- Registrován: 28. 1. 2007, 21:15
- Bydliště: Stadt von Morgen
- Kontaktovat uživatele:
Ad filmy - tempo se rozhodně zrychluje. Naštěstí, představa, že tu furt straší to, co např. v sedmdesátých letech, je poněkud děsivá. Jinak já si u nudných filmů switchnu do windowed a v druhém okně si otevřu např. rybu.
Což jsem dělala dlouho předtím, než se masově rozšířil FB (který ostatně nemám, neb jsem ho zatím k ničemu nepotřebovala a na pravidelný příděl bišíků, kočiček a zajímavých zpráv mi stačí twitter, případně instagram).
Na druhou stranu, já měla ADHD before it was cool, ona je to fkutčnosti tedy spíše otrava než cool. Ale mohu-li porovnávat, postupem času je prostředí přátelštější.
Btw. mně dost opadává pozornost u videí, pokud nepotřebuju vyloženě ukázat jak na bosse nebo vchod někam ve hře, tak video je lezte Instanz, nevydržím na to koukat a vypínám. Text je mnohem lepší. Mj. si tam můžu zvolit tempo, jakým ho budu číst, video můžu tak maximálně pauzovat.
Což jsem dělala dlouho předtím, než se masově rozšířil FB (který ostatně nemám, neb jsem ho zatím k ničemu nepotřebovala a na pravidelný příděl bišíků, kočiček a zajímavých zpráv mi stačí twitter, případně instagram).
Na druhou stranu, já měla ADHD before it was cool, ona je to fkutčnosti tedy spíše otrava než cool. Ale mohu-li porovnávat, postupem času je prostředí přátelštější.
Btw. mně dost opadává pozornost u videí, pokud nepotřebuju vyloženě ukázat jak na bosse nebo vchod někam ve hře, tak video je lezte Instanz, nevydržím na to koukat a vypínám. Text je mnohem lepší. Mj. si tam můžu zvolit tempo, jakým ho budu číst, video můžu tak maximálně pauzovat.
My Lovecraft is full of dreams (and tentacles)!
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Školský systém
Společnost jako celek nejvíc čte plátky jako Blesk, které zveřejňují krátké štěky ze životů jiných lidí, někdy od roku 1992, kdy byl internet u nás ještě ani ne v plenkách, spíše na pupeční šňůře. A kolik lidí ve skutečnosti tímhle způsobem zveřejňuje své soukromí v reálných číslech? Není to náhodou tak, že stačí jeden takový, který zastíní deset nebo sto dalších, kteří nesdílí prakticky nic?Pepa píše:Ty ano. Ale debata je spíš asi o společnosti jako celku.
Ne, Češi se živí tím, že tyhle hry hrajou, komentujou je a mají sledovače. Nebo komentují hry, které hraje někdo jiný.Pepa píše:A kde ty hromady jsou? To jsou nějací Číňani nebo Japonci? Protože co se týče ČR, tak to myslím, že zde se hraním počítačových her opravdu nikdo neživí.
Za poslední dva roky chodím do kina málo, ale pokud se situace diametrálně nezměnila, tak tohle se u nás na jihu předtím nedělo. A když vezmu výběr z populace z celé republiky, která se sejde na FF a jde do kina, tak se to taky neděje.Argonantus píše:V kině běžní mladší jedinci dnes buď už vůbec nejsou, nebo se baví mezi sebou, nebo něčím jiným, a to i za stavu, že jim jde děj maximálně naproti.
Ale tímto směrem asi nemá cenu vést debatu, pokud se bavíme o vzdělávání.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Školský systém
Teď nějak úplně nevím, co se snažíš říct. Jak novinařina souvisí s postováním věcí na facebooku?Jerson píše:Společnost jako celek nejvíc čte plátky jako Blesk, které zveřejňují krátké štěky ze životů jiných lidí, někdy od roku 1992, kdy byl internet u nás ještě ani ne v plenkách, spíše na pupeční šňůře. A kolik lidí ve skutečnosti tímhle způsobem zveřejňuje své soukromí v reálných číslech? Není to náhodou tak, že stačí jeden takový, který zastíní deset nebo sto dalších, kteří nesdílí prakticky nic?
Ze svého okolí (a to dost širokého a poměrně i geekovského) nikoho takového neznám. Kolik takových lidí je? Kde se k takovému povolání přijde? A vážně bys byl rád, kdyby tvoje dítě bylo profesionálním hráčem Counterstriku?Jerson píše:Ne, Češi se živí tím, že tyhle hry hrajou, komentujou je a mají sledovače. Nebo komentují hry, které hraje někdo jiný.
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18507
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Re: Školský systém
Pak je to taky dementní z toho ohledu, že člověk se nemusí nutně věnovat pouze a jedině tomu, co "ho bude živit" a co "bude v životě potřebovat", že. Mě třeba hry neživí ani náznakem, ale nelituju ani hodiny "ztracené" nad Baldur's Gate, Falloutem atd. A fakt jsem to nehrál, protože bych se tím učil anglicky.Argonantus píše:Poznámku, že "tě něco nebude živit" případně "to v životě nebudu potřebovat" považuji odjakživa za výraz tupého ignorantství. Nikdo nemá nejmenší ponětí, co bude potřebovat a co ho bude živit, ani rodiče, ani děti. Je to ve skutečnosti ekvivalent "nerozumím tomu, tudíž to musí být volovina "(ze strany rodičů) a "nechce se mi to dělat, tudíž to musí být volovina" ((ze strany dětí).
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
- Invictus
- Nerozhodný volič
- Příspěvky: 7462
- Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Školský systém
Tohle je naprosto klíčové. Z toho totiž ještě vede to nepochopení činnosti jako takové, že je to vlastně koníček, trávení volného času. Tedy ne něco, co zabírá místo nějaké účelné, produktivní činnosti. A určitě se to netýká jen počítačových her. (A upřímně, tuším tam i jistou formu závisti, že druhý dělá něco potenciálně zajímavého, co však není pro mě - z různých důvodů.)"nerozumím tomu, tudíž to musí být volovina "(ze strany rodičů)
Důkazem budiž jevy, kdy rodič neustále zevlující u televize vyčítá potomkovi, že pořád sedí u počítače. Pokud potomek sedne taky k televizi, je to v pořádku.
A mimoběžně k tématu, řešili jsme s manželkou takové ty naprosto předčasné věci, jako co bude dcerka studovat, živit se, atp. A samozřejmě došlo i na témata, jestli když ji to bude bavit, tak jestli bude moci být být hudebnice, atletka nebo magistra genderových studií či obdobně perspektivních oborů. (Pominu teď, že dcera si může vystudovat samozřejmě cokoliv se jí zamane, když si to zaplatí.) A východisko vidím docela jednoduché, těm věcem, které jí budou bavit se může v pohodě věnovat ve volném čase, kterého bude mít dost a dost. A živit by se měla něčím, co ji přinese dostatečný příjem, aby volného času měla dost, a co ji nebude úplně srát. Stejně věnovat se koníčku na plný úvazek musí být v 90 % případů za trest. (Např. já mám PC hry jako naprosto dominující koníček a vášeň, a představa, že bych se tím živil, měl to jako profesi, mě děsí v hloubi srdce - zásadní poznámka je, že v každé práci máte konkurenci a jedete na výkon, takže od jistého bodu vaše motivace musí přesedlat z požitku na pocit úspěchu)
Iron Within
Iron Without
Iron Without
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Školský systém
Je sice pravda, že lidi neudrží pozornost, ale zase....čte se Malazská kniha mrtvých a ta má kolik? 10 000 stránek?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Školský systém
Tak článek (nedej bože na internetech) a kniha jsou různá média. Je to sice všechno text, ale konzumuje se jiným způsobem a s jiným účelem.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Školský systém
Jo, to by mě taky zajímalo. Vzhledem k tomu, jak se často a rádo brečí nad tím, že "dnešní generace nečtou", jestli jsou k tomu nějaká statistická data, nebo jestli jsou to jenom dojmy.
Invictus: Pokud nemáš křišťálovou kouli, tak absolutně nemůžeš tušit, jaké možnosti bude trh práce za let nebízet. Tudíž veškeré to debatování, co jsi výše naznačil, je imho dost k ničemu. Tvoje dcera se se značnou pravděpodobností bude živit něčím, co si dnes nedokážeš představit.
Invictus: Pokud nemáš křišťálovou kouli, tak absolutně nemůžeš tušit, jaké možnosti bude trh práce za let nebízet. Tudíž veškeré to debatování, co jsi výše naznačil, je imho dost k ničemu. Tvoje dcera se se značnou pravděpodobností bude živit něčím, co si dnes nedokážeš představit.
- Invictus
- Nerozhodný volič
- Příspěvky: 7462
- Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Školský systém
Stopro dojmy. Já jsem jako čtenář byl na všech školách exot, ze spolužáků četlo vždycky jen pár lidí nějak aktivněji a prakticky vždy jen lehkou beletrii. A to i na "výběrovém" 8letém gymnáziu, kde byli u maturitní zkoušky strašně odvaření z toho, když jsem přinesl seznam přečtené literatury na A4. A to tam ještě byl jenom výběr, nic exotického či kontroverzního.ilgir píše:Jo, to by mě taky zajímalo. Vzhledem k tomu, jak se často a rádo brečí nad tím, že "dnešní generace nečtou", jestli jsou k tomu nějaká statistická data, nebo jestli jsou to jenom dojmy.
To není nijak v rozporu s tím, co jsem napsal.Pokud nemáš křišťálovou kouli, tak absolutně nemůžeš tušit, jaké možnosti bude trh práce za let nebízet.
Iron Within
Iron Without
Iron Without
Re: Školský systém
Tak to je tím, že oni prostě jsou lidé, kteří neznají nic jiného než práci. (Bohužel.)Invictus píše:Tohle je naprosto klíčové. Z toho totiž ještě vede to nepochopení činnosti jako takové, že je to vlastně koníček, trávení volného času. Tedy ne něco, co zabírá místo nějaké účelné, produktivní činnosti.
Tak "čte se". V jaké míře? Když to řeknu s nadsázkou, tak 10 nadšenců z 10 000 geeků není žádný reprezentativní vzorek.Vallun píše:čte se Malazská kniha mrtvých a ta má kolik? 10 000 stránek?
Pokud je řeč o technice a technologii, tak nejspíš ano. Ale pokud ne, tak si to nejspíš představit dokážu.Ilgir píše:Tvoje dcera se se značnou pravděpodobností bude živit něčím, co si dnes nedokážeš představit.
Re: Školský systém
To jsem ani netvrdil. Jen jsem chtěl naznačit, že řešit takové věci považuju nejen za předčasné, ale vlastně i zbytečné. Ale jo, třeba jednou taky obětujeme jeden večer a místo deskovky budeme řešit budoucnost našich kluků.Invictus píše:To není nijak v rozporu s tím, co jsem napsal.
Pepo, chtěl bych mít tvoje sebevědomí.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů