Střepy snů - Dojmy z hraní

Střepy snů jsou hra o lidech, kteří mají své sny a velké cíle a na cestě za jejich naplněním prožívají nezapomenutelné příběhy. Budete hrát o jejich úspěších a tragédiích, vaše postavy se budou muset každou chvíli rozhodovat, co je pro ně v životě důležitější.

Moderátor: Erric

Zamčeno
Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1469
Registrován: 17. 10. 2006, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od Erric » 10. 11. 2010, 16:35

Covece ValMore, kolik tak uz mate za sebou sezeni?

Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 05:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od ValMor » 10. 11. 2010, 18:05

Erric píše:Covece ValMore, kolik tak uz mate za sebou sezeni?
Nooo jeden konflikt kterej skoncil s dvema nebezpecima na strane postav $D ale je to trosku experiment anebrz jsme presli ke strepum z Pribehu Imperia v pulce pribehu z duvodu ze nam nesedela mechanika tak jsem to prenesl komplet i s postavama do strepu anebrz to byla jedina sance ten pribeh nejak dohrat :)
Puvodne jsem si rikal ze pet postav asi neutahnu ale kdyz se dal jeden cil spolecnej a jeden volnej cil pro kazdou postavu tak se to snad nejak da :) Zase je ovsem vyhoda ze hraci svoje postavy uz trosku znaji takze maji prilezitost se na ne kouknout z jineho pohledu... kazdopadne sledovat jak se ta sama postava meni ze systemu do systemu bylo velmi zajimave :)

Uživatelský avatar
Solweymira
Příspěvky: 77
Registrován: 4. 9. 2007, 11:25
Bydliště: Znojmo - Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od Solweymira » 12. 11. 2010, 19:57

Taky jsme měli nárůst nebezpečí za dva konflikty o tři kostky. Nepřišlo mi to ale tak problematické - i když tím Vypravěč dovede hezky zavařit scénu, tak hráči z něho zase vytáhnou Snové body.
Nerozhoduje lepší teorie, jen lepší život.

Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 05:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od ValMor » 12. 11. 2010, 21:41

Solweymira píše:Taky jsme měli nárůst nebezpečí za dva konflikty o tři kostky. Nepřišlo mi to ale tak problematické - i když tím Vypravěč dovede hezky zavařit scénu, tak hráči z něho zase vytáhnou Snové body.
pokud jsme u prvniho konfliktu na 2 bodech nebezpeci a to jeste nestacili hrat vsichni tak to imho povede ve vysledku nekam k cca 5-6ti bodum nebezpeci coz je zbytecne moc. Dle meho odhadu bych rekl ze pro hru je vhodne mit cca 3 nebezpeci.

Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 05:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od ValMor » 25. 11. 2010, 13:57

Tak zase jeden dojem.Uspesne pokracujeme v strepodinim prechodu z pribehu dalsima trema konfliktama tentokrat na vedlejsi cile postav ke kterym si postavy navic museli za trest vymyslet prvni konflikt s bonusovymi body jako odmenou, kdyz se jim to podari :)
Konflikty nakonec byli velmi hezke.... zvlast bojova scena kdy upir tauren a slechtic se snazi zachranit holku slechtice z baraku odkud se ji snazi unest nepratele :)
Nejvetsi expert byl tauren ktery nejdriv sundal jedine schodiste do vyssich pater ktere jak sundaval jeste nevic zpusobil zhrouceni drevene podlahy a propad vetsi casti hlavni sine do sklepa, pak se upir pokusil nahoru vyletet ale nejak mu nedoslo ze je v baraku arcibiskupa a nepratele, kteri po nich z vrchu strileli, po nem hodili posvecenym krizem visicim na zdi kterej ho malem upalil za mrtva a skoncilo to epickou scenou ve ktere slechtic dostal totalne na budku kdyz se snazil jeden na jednoho dostat jednoho nepritele kterej mu o hlavu omlatil zidli, upir misto toho aby zachranil divku chytil z nedostatku krve berserk a zacal to tam brutalne vyvrazdovat .... a tauren se mezitim do prvniho patra protahl vytahem na jidlo aby tam capnul stul a se stolem v ruce se pokusil vrhnout na zbytek nepratel jenze podcenil hlavniho nepritele vsech stolu .... dvere kteryma sice na podruhe probehl ale vzal sebou i cast zdi a tim dokoncil destrukci baraku ktery jim po predchozim propadu zacal padat na hlavu .... nacez upir dosel k zaveru ze fakt nechce zustat pod troskama a zdrhl bez holky a ve chvili kdy to zacalo byt nahnute tauren prohodil skrz zed jak slechtice tak jeho holku cimz je prizabil a pak proskocil zdi tesne pred tim nez se cely barak zhroutil :)
takze to vlastne dopadlo skoro dobre :-)=

Sice asi celej konflikt vyznel naprosto silene ale vsichni se u toho silene bavili :)

Uživatelský avatar
fenikso
Příspěvky: 707
Registrován: 11. 10. 2009, 09:58
Bydliště: Brno

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od fenikso » 12. 2. 2011, 10:30

Tak aby se neřeklo, také trochu přispěji svou špetkou do mlýna. Střepy snů jsem si mohl zahrát celkem třikrát za poslední rok a něco (což mě mrzí, protože to je neuvěřitelně málo). Pokaždé to bylo na Pragoconu s perfektní partou lidí. Docela mě zaráží, že i po roce si ty dva příběhy pamatuji docela dobře, což se o mnoha a mnoha jiných hrách nedá ani náznakem říct.

V první řadě chci poznamenat, že vždy šlo o hru tak na 5-6 hodin včetně přípravy. Osvědčilo se nám dát postavám jeden společný cíl a jeden osobní každé z nich. Taky připomínám, že jsem odchovancem simulačních RPG a tudíž tenhle přístup byl pro mě hrozně nový a dost jsem se obával do toho pustit.

1. Šílenost
První hra byla zajímavá v tom smyslu, že parta natěšených hráčů prostě chtěla zkusit, co "to snese". Respektive co snese systém a co snese vypravěč. Vznikl z toho téměř nepopsatelný příběh, kde se namíchala magie, psionika, post-apo s mutanty, město podobné Londýnu z nějakého steampunku, horror a milion dalších věcí. Prostě takové to Pejsek a Kočička vařili dort. Co mě překvapilo, že se to poměrně povedlo, každý si odehrál ten svůj kousek, všichni se bavili a některé scény na hřbitově či ve stokách si pamatuji velmi živě dodnes. Můj obdiv vypravěči (Sargold), který snesl opravdu hodně :).
Žánr: Tajemno a tísnivo
Mezi postavy patřily například: Lovec odměn, Vetešník / Všivák, Svůdkyně, Psychicky labilní psionička...

2. Antický epos
Druhá hra vycházela z prvního dne, kde se všichni vyřádili a už jsme to chtělo pojmout trochu seriózněji. Antický epos z větší části namířený proti bohům, začínající na olympijských hrách. Když se nad tím zamyslím, už si přesně nevybavuji, o co konkrétně šlo v pozadí, ale zase ty scény, kdy o něco šlo, ať už o loď, o lásku či finální bitvu zápasníka s jeho osudovým protivníkem, ty mi utkvěly v paměti. Poměrně zajímavé bylo skřížení cílů postav na konci, odhalení tajemství, rozdělení na dvě skupiny a finální bitka vlastně mezi námi všemi. Vyznělo to tak, že i vítězná strana vlastně prohrála, tudíž byl konec správně depresivní, žádný happyend.
Žánr: Epicko-nářezové fantasy
Mezi postavy patřily například: Zápasník, Kněžka se zahalenou tváří, Sparťanský zběh a jeho milovaná, Kapitán lodi

3. Gobliní piráti
Třetí hru jsem vyprávěl já. Vlastně celý nápad na prostředí vznikl při jedné PragoFFestové přednášce, kdy padla do placu šílená představa gobliních pirátů. Nemohli jsme ji vyhnat z hlavy a tak jsme se toho chopili, inspirování Stardustem a Piráty z Karibiku jsme se vytvořili prostředí podobné Vodnímu světu, ale s tím rozdílem, že svět existuje nad mraky (v mracích je nebezpečno a nikdo neví, co je pod), kde vzducholodě a dvojplošníky mají své místo, stejně jako troška té větrné a bleskové magie. Nakonec z toho vyšly příběhy gobliních pirátů odehrávajících se na létající lodi. A už jsem říkal, že jsme vetkli světu ujeté fyzikální pravidlo? Co by se asi tak stalo, kdyby malé předměty padaly rychleji? Minimálně by mohl nejmenší goblin - plavčík - zachraňovat padající přes palubu :D.
Téhle hry jsem se obával pochopitelně nejvíce, protože jsem poprvé dělal střepového vypravěče, navíc bylo pozdě a byli jsme unavení. Samotného mě překvapilo, jak se do toho všichni vžili, jak nás to nabudilo (až nás musela asi 2x početnější skupinka u vedlejšího stolu překřikovat) a jak jsme si tu komedii užili.
Ze scén stojí za zmínku asi kapitán nafukující balónky za účelem zpomalení klesání lodi, či čtyři goblini ohrožující jednou šavlí zajatce. A všudypřítomný gobliní zmatek na lodi, kterému Kapitán většinu času vlastně jen přihlížel :D.
Žánr: Ztřeštěná komedie
Postavy: Šílený gobliní vědec, První gobliní důstojník, Pronásledovaný válečný pilot, Kapitán

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3632
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od Charles » 14. 2. 2011, 09:11

Musím říct, že antický epos i gobliní piráti mě nadchli, asi by mě to moc bavilo hrát.

Už se těším na jarní akci s Tarijcema, kde doufám zase vyrazíme se Střepy na "Sen! Na doživotí..."

Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 05:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od ValMor » 22. 6. 2011, 16:51

aby to tu netlelo .... Kopu do Artena aby dopsal zaznam z nasich poslednich ukoncenych dvou her.
a) Putovani po svate zemi v dobe krizackych vyprav. Postavy : biskup - osobni vyslanec papeze, cestovatel - jeho podly pruvodce, mlady rytir bez bazne a hany snazici se napravit pohanu sveho rodu, arabsky gambler snazici se ziskat za kazdou cenu bohatstvi aby neprisel o hlavu a nesmrtelny temny carodej hledajici hlavni ingredienci ktera by mu umoznila zbavit se prokleti aby si mohl uzivat nesmrtelnosti.

b) Odhaleni tajemstvi skryvajiciho se v podivnem meteoru spandnuvsiho do more v Rusku. Postavy: genialni vedec, sileny technik a rusky robot v dobe zacatku pribehu umisteny v Area 51 a preprogramovany americkymi hackery.


:-)=

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 8028
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od ilgir » 22. 6. 2011, 18:43

Tak kopej pořádně. Na to putování po středověké Palestině jsem zvědav.
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných | ilgirovy deskovky

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15363
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od Jerson » 23. 6. 2011, 16:33

fenikso píše:Vlastně celý nápad na prostředí vznikl při jedné PragoFFestové přednášce, kdy padla do placu šílená představa gobliních pirátů.
Není zač 8)

Uživatelský avatar
dweller
Příspěvky: 28
Registrován: 10. 11. 2008, 21:37
Bydliště: Bratislava

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od dweller » 2. 7. 2011, 18:10

Tak som si konečne po dlhom čase zahral rpg. Zistil som, že priateľka je vcelku naklonená hraniu a tak sme skúsili pre začiatok nejaké jednoduché rpg Adventure Quest. To sa jej zapáčilo a ja som si odskúšal gamemastrovanie, keďže doteraz som býval vždy len hráč. Vďaka BA Rats, ktorí ma slušne zaučili do tajov RPG hier to išlo výborne, spokojnosť bola na oboch stranách.
Tak reku AQ nie je vhodné pre dlhšie hranie, kúpim Střepy a uvidíme.
Keď som študoval pravidlá, nevedel som si to moc predstaviť v praxi. Ale keď sme sa pustili do hrania, po chvíľke vysvetľovania a referencie v pravidlách sme zistili... že to naozaj funguje :)

Hrali sme Star trek setting. K'elir poloklingoská kapitánka menšej lode v ktorej mierne strašilo a takmer nikto na nej nechcel slúžiť na prieskumnej ceste za anomáliou. V posádke bol zúrivý klingon, racionálny vulkánec, pijan prvý dôstojník a poverčivá pilotka. Z anomálie sa vyhrnuli tajomné kryštály a loď poslali na planétu poškodenú (toto sme si dohodli už vopred).
Ciele boli zadefinované: splniť misiu (teda zistiť všetko o anomálii), opraviť loď (získať suroviny na opravu) a potom pribudol ešte jeden, zaistiť mier na planéte. Smernice federácie sa teda porušovali jedna radosť.
Na planéte zúrila dlhoročná vojna medzi zaostalejšími, ale o to početnejšími obyvateľmi v nížinách a "nomádmi" ktorí sa držali starých technológii. K'elir zháňala suroviny na opravu u jedných aj u druhých a medzitým sa stala spasiteľkou nomádov v náročnej skúške a pokúšala sa vyjednať mier, čo jej nevyšlo. Medzitým rozpletala záhadu kryštálov v ktorej figurovali obrovské bojové roboty, havarované kryštály, tajomné rozhovory a obchody a dlhoročný konflikt.

Po AQ som bol naozaj rád za zmenu mechaník, že už nemusím každej príšere kontrolovať HP a podobne (v Star trek settingu s posádkou to je mäso). Konflikty striedali konflikty, vytvárali sa nové ciele. Zarazilo ma že okrem jedného konfliktu som všetky prehral. Vyváženie vlastností je kritické, star trek setting ešte poskytuje spústu možností pre hráča, hlavne keď má k dispozícii posádku, čo som teda trocha nezvládal. Naviac som nahádzal jednotky na začiatku hry, takže postava hneď prišila o šrámy. Potom som už len zneužíval hodnoty postavy proti nej, keď sa dalo.
Dojmy po prvej hre (4 sedenia): Trocha trvá než sa zvykne na iné hranie ako pri klasických hrách. V dvojici sa to hrá skvele, filmový dojem je tiež fajn, takisto úplná sloboda voľby settingu.
Vďaka za Střepy.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od Aljen » 6. 7. 2011, 09:41

Skvele :)
a este skvelejsie ze mas frajarku s ktorou mozes črepiť sny.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 8028
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od ilgir » 16. 8. 2011, 19:21

Včera jsem se konečně dostal k tomu, abych si zahrál Střepy. Hra byla o dvou šéfech megakorporací, kteří se jednoho dne dostanou do problémů - technologické výdobytky jejich společností chce pro sebe někdo mocný a neváhá kvůli tomu jít přes mrtvoly.

Hráli:

Engi - vypravěč
Zmok - Arthur Swarowski, šéf CNG
ilgir - John Marwel, šéf GlobalWare

Zápletka:

Blízká budoucnost, světu masmédií a počítačového průmyslu dominují dvě megakorporace - CNG a GlobalWare. Pro účely herních konzolí vyvinula GlobalWare unikátní snímací technologii, která by se po spojení s metodou přenosu dat, kterou ve stejné době vyvinula CNG, stala účinným nástrojem k ovládání elektroniky na dálku (včetně družic atp.). V případě, že by se to dostalo do nesprávných rukou, mohlo by to znamenat malou apokalypsu. O tento systém mají zájem dvě mocné zločinecké organizace a též tzv. "Ilumináti", kteří si pro změnu přejí v zájmu ochrany pořádku sprovodit tyto technologie ze světa.

Příběh:


Vše začíná krádeží osobních věcí Johna Marwela. V jeho notebooku se nacházejí zakódovaná všechna klíčová data k technologii. Shodou okolností se stane, že meti ukradenými věcmi se ocitne i sám Marwel, ovšem únosci nevědí, že je to on. Než se stačí dobrat pravdy, je jejich sídlo přepadeno konkurenčními mafiány a Marwel uniká.

Mezitím zločinci nahánějí Swarowského s cílem ho zabít, aby nepadl do rukou konkurenci a s ním i jeho objev. Oni totiž ji potřebné informace získali. V sérii úniků a pronásledování figuruje požární schodiště, jízda metrem v županu, pojízdný stánek na hot-dogy a Arturovy bývalé milenky.

Oba protagonisté se setkávají zásluhou Arturova bratra - Jacka Swarowského, který je napojen na Ilumináty. Jejich snahou je uklidit je do bezpečí a získat klíčová data k technologiím, aby mohla být zničena.

Po přestřelce v hotelu partička štvanců uniká do garáží, kde má být úkryt Iluminátů. Ukazuje se však, že je to past - jejich spojenci byli zlikvidováni a místo nich je tam čekají zločinci. Jedná se o tu organizaci, která potřebuje Arthura živého a Marwel je pro ni bezcenný. Unáší tedy Arthura, zatímco konsternovaný John vše pozoruje z auta, Jack někam zmizí a členka organizace Iluminátů leží omráčená na zemi. Během chvilky Ilumináti přistavují na střechu vrtulník, v němž se vydávají pronásledovat únosce. Při nástupu do vrtulníku šéf posádky zastřelí Jacka a prohlásí, že to byl zrádce (past v garážích měl na svědomí on). Na palubě vrtulníku sedí za kulometem Marwelův dávný přítel, bývalý generál od mariňáků.

Ve chvíli, kdy má posádka vrtulníku auto s únosci již v hrsti, vzepře se Marwel spolu s generálem plánu Iluminátů na zničení technologií, posádku zpacifikuje a převezme kontrolu nad vrtulníkem.

Scény z upoutávky, které se podařilo zařadit:


V luxusně vybaveném sále v horním patře mrakodrapu stojí muž v kravatě a telefonuje. "Jistě, pane Romanove," říká s ruským přízvukem do telefonu, ukončí hovor a zadívá se na město, jež se před ním rozkládá.

Muž v košili a kravatě sjíždí výtahem do přízemí. Telefonuje. Ve chvíli, kdy se otevřou dveře, spatří před sebou desítky mužů v kuklách, kteří na něj míří útočnými puškami. "Změna plánu," ohlašuje muž do telefonu.

Tma, hustý déšť, na střeše domu právě startuje vrtulník. K němu běží bok po boku muž a žena. Jeden z členů posádky podá ruku ženě a pomůže jí nastoupit, zatímco muže zastřelí druhou rukou, v níž drží pistoli.

Dojmy:


Hra jako taková byla dobrá. Scény byly poměrně krátké a svižné, celá hra (bez tvorby zápletky a postav) trvala cca dvě a půl hodiny. Značný podíl improvizace a předávání vypravěčských pravomocí. Uprostřed hry byla potřeba jedna krátká metaherní porada, aby se podařilo sladit směřování a udržet logiku příběhu.

Systém fungoval vcelku dobře, i když pro naše účely by se hodil nějaký jednodušší. Vůbec jsme nepoužili "nebezpečí" u cílů, bez "rolí" by se to asi taky obešlo. Naopak "šrámy" se osvědčily hezky a i "hodnoty" jsme použili.

Nejvíc mě zarazily konflikty. V klasické hře (DnD) je hráč propojen s postavou a jeho úspěch je i úspěchem postavy. Proto se hráč vždy snaží dosáhnout úspěchu. Ve Střepech je ovšem hráč i scénáristou, a tedy může lehce nastat situace, že si přeje pro svou postavu neúspěch, protože mu připadá zajímavější. Paradoxně se tedy situace sice posouvá, ale příliš se nemění - stále platí, že hráč si vždy přeje nějaký výsledek (ať už úspěch či neúspěch) a je rozladěn, padne-li ten druhý. A rozladění je možná ještě větší než u DnD, protože mu jako scénáristovi vývoj situace hatí plány. Takže i v této příběhové hře jsem shledal systém házení příběhu překážející. :lol:
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných | ilgirovy deskovky

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5760
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od Alef0 » 17. 8. 2011, 00:10

Tma, hustý déšť, na střeše domu právě startuje vrtulník. K němu běží bok po boku muž a žena. Jeden z členů posádky podá ruku ženě a pomůže jí nastoupit, zatímco muže zastřelí druhou rukou, v níž drží pistoli.
Geniálne!
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 8028
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Střepy snů - Dojmy z hraní

Příspěvek od ilgir » 17. 8. 2011, 07:08

Díky, můj nápad.
A když jsem to na konci zapracoval do příběhu, překvapil jsem tím i vypravěče - do té doby netušil, že Jack Swarowski byl zrádce. :D
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných | ilgirovy deskovky

Zamčeno

Zpět na „Střepy snů“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host