Dotazy na systém a herní postupy

Střepy snů jsou hra o lidech, kteří mají své sny a velké cíle a na cestě za jejich naplněním prožívají nezapomenutelné příběhy. Budete hrát o jejich úspěších a tragédiích, vaše postavy se budou muset každou chvíli rozhodovat, co je pro ně v životě důležitější.

Moderátor: Erric

Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 05:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy na systém a herní postupy

Příspěvek od ValMor » 23. 11. 2009, 15:09

13. chovani postavy vzhledem k cilum hodnotam a rolim

Je mozne nejak postihnout postavu vypravecem pokud jde proti svym cilum a hodnotam? Klasicky pripad role:knez hodnota:vira cil:uchova svou viru? Vyrazi se zbytkem postav rabovat z duvodu nalezeni nejakeho predmetu nedalekej krestanskej hrbitov. Kneze to nenapadne ze by to byl problem ale vypravec dochazi k zaveru ze je to proti jeho cili a hodnote. Jenze pokud by na to vyvolal konflikt tak vlastne vypravec se snazi u postavy podporit jeji cil a postava by v naslednem konfliktu naopak sama stala proti cili na druhou stranu globalne je by postava nejak reagovat mela prece jen je to knez.
Ted je otazka jestli by se mel vypravec nejak angazovat (napriklad dle pravidla o krizeni cilu mu proste dat jeden neuspesnej bod na cil..ci jinak?) a nebo to ignorovat.

Odpoved:Velmi zajimava otazka, diky za ni. Postavu nelze postihnout jinak nez uprostred konfliktu. Takze vzasade muze vypravec hrace upozornit, ze mu prijde podivne aby se tak postava chovala, ale nemuze mu takove chovani zakazat. Takze bych si stradal zaminky, ktere bych pak pouzil proti postave az se ji to bude nejmene hodit. Idealni je pouzit ty hodnoty ktere popirala proti ni v konfliktu (Pouzivani Hodnot Vypravecem) nebo si stradat zaminky pro Nebezpeci. Hrac sice neni potrestan hned, ale pozdeji jej zacnou dohanet nasledky jeho cinu, coz si myslim ze muze byt zajimave. To se bavime v ramci systemu - porad muze jeho postava dostat znacne vynadano od sveho nadrizeneho kneze za to jak se zachovala - ze se povesti o jeho bezvernem chovani siri po celem kraji. Coz muze byt taky pribehove zajimave.

No a v neposledni rade, pokud knez porusuje kodex viry, tak je to idealni chvile nastrcit mu nejakeho dabla, ktery mu bude naseptavat, svadet ho k jinemu cili a pak se dostanes k tomu, ze se budou dva cile kneze krizit mezi sebou a tam uz bude docela v uzkych.

Rozhodne ale netrestat hrace primo - je to jeho postava, muze si s ni delat v zasade co chce (v ramci hracske etiky).




Dalsi otazka je co kdyz postava dlouhodobe jedna ne proti svemu cili ale proti nejake hodnote ( ma jako hodnotu cest a zacne masivne podvadet ... )je nejaka sance postavu postihnout a ci jedina sance proste nejak domluvit zmenu hodnoty postavy?:)

Odpoved:Jednat proti hodnote je mozne, v zasade ve hre chceme stavet hrace proti jeho hodnotam. Pokud hrac zamerne jedna proti sve hodnote, tak bych ji pouzil pri nejblizsi prilezitosti proti nemu. Tim ze jedna proti ni tobe jako vypraveci jen usnadnuje praci pri vymysleni popisu k zaneseni hodnoty do hry. Opet nelze hrace penalizovat hned a primo, ale da se to pribehove vyuzit proti nemu o fous dal - jak primo v konfliktu tak by se to mohlo odrazit u vztahu vedlejsich postav k nemu apod.

Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 05:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy na systém a herní postupy

Příspěvek od ValMor » 18. 12. 2009, 12:54

14. Krizeni cilu ve hre

Z prikladu v knize a popisech kolem me neni zcela jasna mechanika kolem zacatku konfliktu a krizeni cilu u jedne postavy(tzn situace kdy postava voli mezi dvema cili s tim ze jeden z cilu prohrava). Jde o to jak se tento stav v konfliktu privadi do hry. Hrac postavy imho totiz ma tendenci krizeni z principu vzdy odmitat, protoze je to pro nej herne nevyhodne (tzn hrac krizeni do hry nezavede) a soucasne a naopak vypravec prece nemuze z niceho nic rict postave "tak a ted mas na vyber ... bud udelas to a nebo to kazdopadne jeden z tech cilu projedes automaticky". V prikladu v knize se me navic zda ze hrac navic mohl klidne uhrat oba cile soucasne s nasazenim snoveho bodu .... tzn neni to idealni pripad krizeni cilu.

Odpověď:
Křížení cílů není záležitost uvedená jako "tak teď se ti kříží cíle", nýbrž záležitost vyplývající ze hry. Hráč samozřejmě nemá důvod vytvářet křížící se cíle, vypravěč by naopak občas měl cíle zkřížit. A otázka je tedy jak to má udělat? Musí to zahrát tak aby bylo zjevné, asi lépe než obecné vysvětlování bude pochopitelný příklad:

Hrdina jede v bouráku na školní vystoupení své dcery (Získá zpět přízeň své dcerky?) načež mu zazvoní mobil a v něm je jeho šéf co říká: "agente XY okamžitě se vraťte na základnu, máme tu narušitele, drží jako rukojmí celé naše vědecké oddělení." (Zachrání svět před pandemií?) Dcerka vystupuje za 15 minut a vědci na oddělení právě byli pekelně blízko léku na pandemickou nemoc. Teď je ta chvíle, kdy si musí hrdina vybrat, jestli bude zachraňovat svět, nebo se bude věnovat dceři. Logicky je jasné, že oboje stihnout nejde.
Jinak ano, Snový bod je způsob jak ze situace se zkříženými cíly vybruslit.Hráč musí ale vymyslet něco rozumného. Zrovna mě tady nenapadá, co by musel náš hrdina za snový bod nakoupit, aby stihl zachránit vědce a zároveň mohl pochválit dcerku po představení.

Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 05:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy na systém a herní postupy

Příspěvek od ValMor » 20. 12. 2009, 22:37

Otazka ovsem je ... co kdyz hrac postavy jeden z konfliktu neuzna jako mozny konflikt.

Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1469
Registrován: 17. 10. 2006, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy na systém a herní postupy

Příspěvek od Erric » 20. 12. 2009, 22:55

ValMor píše:Otazka ovsem je ... co kdyz hrac postavy jeden z konfliktu neuzna jako mozny konflikt.
Pak byste se meli spolecne domluvit, jak ten zamitnuty konflikt predefinujete aby byl fer. Napriklad zvysit odmenu za jeho splneni.
Hrac by nemel zamitnout konflikt slovy "to je blbost" ale s navrhem reseni "tohle je fakt drsny, prihod tohle kdyz vyhraju a muzem do toho jit".
Pokud namita neco na logiku konfliktu v ramci settingu a fikci hry, pak bys jej mel jako vypravec predefinovat, aby byl logicky prijatelny.

Mozna by pomohlo, kdybychom se mohli bavit o tom konkretnim konfliktu.

Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 05:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy na systém a herní postupy

Příspěvek od ValMor » 6. 1. 2010, 06:42

15. Gradace vypravecem pri vice hracich

Narazili jsme ve hre na urcity problem pri spolecnem ukolu. V pravidlech, aspon jak jsem to pochopil ja, se pise ze vypravec muze gradovat pouze jednou a soucasne v casti o konfliktu s vice hraci se pise ze vypravec muze pouzivat kostky pouze tech hracu, kteri do konflitku vstoupili. No a efekt ve hrach se projevuje dost casto tak ze vypravec prohrava konflikt jiz s prvnim hracem a zbyva mu jen gradace ale ta je pro nej zbytecna protoze kdyz si do konfliktu prida tri kostky tak v rezerve cekaji dalsi hraci kteri muzou dodat (ve trech hracich) dalsich cca 4-6 kostek za role + pripadnou gradaci+bonusove kostky v rezerve a hlavne hromadu hodnot kterou muzou ten konflikt proste uhazet...tzn konflikt nema prilis smysl protahovat a vypravec vetsinou skonci konflikt. Hrajeme to dobre a nebo jsme nejake pravidlo nepochopili?

Odpoved: Vypravec muze gradovat jednou za kazdeho hrace ucastniciho se konfliktu. Takze kdyz jsou v konfliktu tri postavy, muze gradovat trikrat.

Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1469
Registrován: 17. 10. 2006, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy na systém a herní postupy

Příspěvek od Erric » 8. 1. 2010, 09:08

16. Co s předem připraveným dějem
Dotaz převzatý z diskuse Dojmy z hraní viewtopic.php?f=213&t=7166#p262282

Arten Quinn: Hra probíhala velice svižně. Moje dlouholeté zkušenosti coby pána jeskyně měly pro hru jeden fatální následek - při vytváření příběhu jsem měl připravené událostí a tím jsem de facto vytvořil i konflikty a jejich další směřování. Během hry se potom stávalo, že k dané události, kterou jsem měl připravenu, vůbec nedošlo, protože postavy se vydaly jinudy. Proto se nikdy nesetkaly s alchymistou, který pro královnu jed vyrobil, nesetkali se s lékařem, který po pitvě odhalil vpich ve vlasech mrtvého krále a hlavně se příběh odehrál během jediné neci, kdežto v plánu jsem měl připravený děj pro následující den, kdy mělo dojít ke konfrontaci s kardinálem. Z toho pro nás vyplynul jeden důležitý prvek. Nespecifikovat přesnou délku cílů, nebo přesněji, délkou cílů dle průběhu hry pohybovat.

Odpověď:Doporučuji ještě jednou přečíst kapitolu Příprava hry, kde je napsáno, že není třeba si předem napevno připravovat scény do detailu. Ale že stačí jen hrubě navrhnout co by se mohlo dít s ohledem na cíle postav jejich role hodnoty a šrámy. Že není dobré upínat se na předem připravenou pevně danou zápletku, protože pak aby ji vypravěč využil, musí hráče tlačit do toho chce, nebo musí velkou část své přípravy zahodit.
Samozřejmě pružná délka cílů vám to v mnohém usnadní, až budete mít s hraním více zkušeností, věřím že pro vás nebude problém hrát ani s pevně danými cíly.


17. Odmazávání hodnot a šrámů na začátku hry
Arten Quinn: Druhým prvkem, který se nám často stával, a který nás donutil ke změně pravidel (nebo jejich přizpůsobení, ikdyž popravdě se o daném problému v pravidlech píše), byly jedničky. Není nic horšího, než když se během prvních dvou konfliktů postavě podaří eliminovat většinu šrámů a hodnot. Potom v podstatě už nemá s čím hrát. Proto chceme od příští hry zkusit systém, kdy se bude při jedničce následně házet znovu a pokud padne 4-6, tak se o šrám / hodnotu nepřijde. Dále použijeme systém trvalých hodnot a šrámů, aby stěžejní prvky postavy zůstaly nedotčeny, alespoň během počátků hry.

Odpověď: Dynamika hodnot a šrámů je ve hře velmi důležitá, nedoporučuji proto tuto dynamiku dvojnásobně zpomalovat dalším hodem 4-6. To totiž problém vůbec neřeší, jen snižuje pravděpodobnost jeho výskytu o polovinu. Ve skutečnosti je odmazávání hodnot a šrámů problematické jen u prvních několika málo konfliktů, takže pokud už nějaké modifikační pravidlo, radši bych doporučil aby znělo nějak takhle: První 2(nebo 3 nebo 4) konflikty ve hře (nebo prvních X v každém cíli) jedničky neodmazávají šrámy ani hodnoty. Bohužel nevím teď jak přesně to nastavit, to bychom museli otestovat.

Další věcí je, že odmazání šrámu nebo hodnoty není tak drastické, protože hned při příští příležitosti je může hráč nebo vypravěč opět obnovit. (Takže jsou obvykle zablokovány jen na několik málo konfliktů)

Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 05:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy na systém a herní postupy

Příspěvek od ValMor » 8. 1. 2010, 12:50

ad omazavani ... asi se vam nestalo ze po dvou konfliktech byli hraci bez sramu a hodnot ze? :)

Arten Quinn

Re: Dotazy na systém a herní postupy

Příspěvek od Arten Quinn » 10. 1. 2010, 20:28

Jak píše Valmor, když se během prvních dvou konfliktů podaří vymazat úplně vše, tak je problém. A my jsme v tomhle obdivuhodně úspěšní :-D Krom toho během prvních pár konfliktů se většinou nedostaneme k tomu, aby nějaký šrám / hodnota přibyly, protože je na stole málo kostek. Ale naštěstí jsou střepy natolik volnou hrou, že to nemusíme řešit ani žádným pravidlem, prostě když se nám to zas povede, tak se dohodneme a během vyprávění (tedy mimo konflikty) si ty šrámy / hodnoty do hry zase vrátíme, kostky nekostky :-)

Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 05:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy na systém a herní postupy

Příspěvek od ValMor » 27. 1. 2010, 15:42

18. Konflikt vice hracu proti sobe
Troska teorie. Dle meho nazoru by behem hry mohlo dojit k situaci ze by jeden konflikt mohl mit ne dve strany ale tri strany ktere by v ramci nejakeho konfliktu stali proti sobe. Klasickym pripadem je treba zavod (kone,bezci,auta,valecne vozy) ... pokud by tri hraci hrali zavodniky snazici se urcity zavod vyhrat tezko se rozdeli na dve skupiny. Da se nejak mechanika strepu naroubovat i na tento styl konfliktu a nebo proste dany problem nema v ramci systemu reseni?

Odpověď: V zásadě není možné postavit trojhlavý či vícehlavý konflikt. Taková situace nastává velmi zřídka, ale mohou nastat situace právě jako závod, nebo když několik postav chce pro sebe získat jedinou věc. V takovém případě doporučuju rozbít scénu na několik malých konfliktů. Například závod přece není jediná situace, ale spousta příležitostí k podvádění;o) Stejně jako hádání se o jeden předmět se dá rozbít na aliance hráči se rozdělí na dvě strany, jedna vyhrává zbyde jen několik málo hráčů, ti se opět rozdělí na dvě strany tak dlouho dokud nezbyde jen jeden. Anebo se dá jít pavoukovým systémem jak na mistrovství.
Ale nepřeháněl bych to zbytečně a řešil situace intuitivně a když je moc stran, tak to rozbít na víc konfliktů.

Arten_CZ
Příspěvky: 762
Registrován: 23. 7. 2009, 08:30

Re: Dotazy na systém a herní postupy

Příspěvek od Arten_CZ » 3. 2. 2010, 19:14

19. Použití rolí / hodnot / šrámů, pokud nemohou samostatně ovlivnit výsledek konfliktu
Jak je to s použitím přehazování / nových kostek v případě, že ani úspěch nedokáže změnit výsledek konfliktu? Například : Vypravěč má 5 úspěchů, hráč má 3 úspěchy a 3 neúspěchy. Řekněme, že hráči zbývají dvě hodnoty po jednom bodu, které může v daném konfliktu použít, a dále jedna hodnota za dva body, kterou by mohl použít. Může hráč použít jednu jedničkovou hodnotu, ikdyž ví, že přestože uspěje, tak daný konflikt neotočí na svou stranu a bude muset použít ještě minimálně další hodnotu? Nebo by měl hráč použít možnost, která mu může v případě úspěchu zajistit přetočení výsledku konfliktu? Nebo je možné dané jedničkové hodnoty použít současně jako jeden dvojkový hod? My jsme se snažili hrát způsobem, aby se vždy používala přednostně varianta, která může změnit výsledek konfliktu. Varianě s postupným nahazováním jsme se snažili vyhýbat, ale v některých konfliktech to nebylo možné. Je takový způsob možný a povolený? Je některý z postupů preferovaný?

Odpověď: Pravidla říkají, že je možné přihazovat tak dlouho, dokud hráč nevyhrává nebo dokud už nemá co přihodit. Takže je v pořádku, že hráč přihodí roli, prohrává, přidá druhou, prohrává, přehodí nějakou tu jedničku, stále prohrává, tak zaplatí gradaci - najednou vyhrává a už nemůže dále přihazovat na řadě je protistrana.
Pro hru je určitě vhodnější raději volit tak aby se hráči co možná nejvíce v konfliktu střídali, tak jak jste to správně dělali, ale možné jsou obě varianty.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy na systém a herní postupy

Příspěvek od Peekay » 4. 2. 2010, 08:27

ValMor píše:ad omazavani ... asi se vam nestalo ze po dvou konfliktech byli hraci bez sramu a hodnot ze? :)
Stavalo... nie je to ale problem - pri prvom konflikte s aspon 5 kockami (co je realne prvy-druhy konflikt v cieli + pouzitie roly 3. stupna) ti vznikne nova hodnota/sram. Prinajhorsom sa ti stane, ze budes chvilu bez hodnot/sramov, nie je to ale ziadnym sposobom trvaly stav.

Ak to chces silou-mocou tweakovat, nerob to hentou svojou upravou, tym rozbijes fungovanie systemu v neskorsich castiach hry. Ked uz, tak bud by som to spravil tak ako vravi Erric (myslim, ze "imunita" prve tri konflikty by mala byt dostatocna), alebo este jednoduchsi fix: "hodnota ani sram sa nemoze zmensit pod 1, kym s tym Rozpravac aj hrac nesuhlasia".
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 05:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy na systém a herní postupy

Příspěvek od ValMor » 5. 2. 2010, 08:31

Peekay píše: Stavalo... nie je to ale problem - pri prvom konflikte s aspon 5 kockami (co je realne prvy-druhy konflikt v cieli + pouzitie roly 3. stupna) ti vznikne nova hodnota/sram. Prinajhorsom sa ti stane, ze budes chvilu bez hodnot/sramov, nie je to ale ziadnym sposobom trvaly stav.

Ak to chces silou-mocou tweakovat, nerob to hentou svojou upravou, tym rozbijes fungovanie systemu v neskorsich castiach hry. Ked uz, tak bud by som to spravil tak ako vravi Erric (myslim, ze "imunita" prve tri konflikty by mala byt dostatocna), alebo este jednoduchsi fix: "hodnota ani sram sa nemoze zmensit pod 1, kym s tym Rozpravac aj hrac nesuhlasia".
Jo na ten jsme nakonec presli ze prvni konflikt se sramy a hodnoty nesnizuji (je zajimave ze rapidni pokles hodnot a sramu zaznamenavame hlavne prvni konflikt k cili a zbytek konfliktu je v klidu... stejne jako je zajimave ze se u nas temer neobevuje vzrust nebezpecnosti u cilu (Mame ted za sebou v pribehu cca 18 konfliktu v soucasnem pribehu a nebezpecnost zatim je jen jedna u jedineho cile) ).... kostky jsou zlo $D

Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 05:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy na systém a herní postupy

Příspěvek od ValMor » 16. 6. 2010, 09:43

20. Konflikt dvou hracu
Z popisu v knizce me nebylo uplne jasne co vsechno mohou pouzivat dva hraci pokud maji konflikt proti sobe.Pokud jsem to spravne pochopil tak kazdy hrac muze pouzit sve hodnoty, sve sramy (pokud je uz pouzil nepritel),cizi sramy,cizi hodnoty (pokud je uz pouzil nepritel)...s tim ze posledni dve uvedene pouzije jako znevyhodneni nepritele, role, nepritelovi body bolesti ( s tim ze je pouzije jako zmenu situace v pribehu ktera povede k problemu pro nepritele), svoje snove body (ktere pouzije jako zmenu situace ve prospech sebe), nepritelovo nebezpeci na danem cili a sve bonusove kostky

pochopil jsem to dobre a nebo se nektera z tech veci nepouziva? (z popisu v knize to nebylo uplne jednoznacne)

Odpověď: Sám jsem se musel podívat do pravidel, jak jsem to vlastně myslel, ale hrajete to správně. Například nebezpečí může být těžko zapojitelné, ale i to se dá do konfliktu zanést. Takže ano, je to tak jak píšeš.

mrkew
Příspěvky: 6
Registrován: 27. 6. 2010, 14:32
Bydliště: Třinec-Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy na systém a herní postupy

Příspěvek od mrkew » 27. 6. 2010, 15:24

21. Konflikty

Hráli jsme post-apo a měli jsme menší problém a zrovna v konfliktu.

Hráli jsme 4 + já jako vypravěč a všichni měli společný úkol PŘEŽÍT s délkou cíle 10 a měli 2 body v naplnění a 1 bod v zatracení.

1.postava
Role: lovec>voják>sniper
Hodnoty: má zbraň (1 bod) , já (2 body)
šrámy: žal za smrt přítele (1 bod), alkohol (1 bod), paranoia(1 bod).
2.postava
Role: přeživší>voják>specialní jednotka
Hodnoty: ochrana ostatních (1 bod) , já (2 body)
šrámy: noha (2 body), horší zrak (1 bod).
3.postava
Role: bestie>vojensky mechanik>programátor
Hodnoty: vozidla (1 bod) , já (2 body)
šrámy: hlad po krvi (1 bod), špatná pověst (1 bod), zrada(1 bod).
4.postava
Role: přeživší>myslivec>specialista na pasti
Hodnoty: ostatní (1 bod) , já (1 bod), bezpečnost (1 bod)
šrámy: nedůvěra (1 bod), samota (1 bod), nervozita(1 bod).

A teď je tady ten problém. Procházeli kanálem a zatočily na ně 2 zombíci. Tak říkám to je konflikt šéf hráčů(1.postava) hodí kostky za naplnění takže 2 a já 3. Hráči prohrávají tak šéf přihodí kostky za role a říká:Střílím toho zombíka snajpr zbraní do hlavy. No a teď jsme se zasekli nevíme jak využít šrámy, hodnoty, gradaci. No a po vás bych chtěl a byste mi ukázali ukázkovou hru (postavy jsou výše). A ještě jedna věc co když padne 1 na vsazení na role přibude nebezpečí (to vím) ale přibude všem hráčům co mají ten společný cíl? a ještě co to udělá stým konfliktem když přibude to nebezpečí?


Odpověď: Vcelku dobře odpověděl ValMor o příspěvek dále, ale zkusím se to nějak shrnout.
Šrámy docela šikovně nadhodil ValMor, přidám další:
Samota: Pokud ty zombie zabijí tvé přátele, zůstaneš v té stoce potmě, docela sám...
Noha: Tvá zraněná noha se zasekla do nějaké propustě v kanálu, nedokážeš ji vyndat ven a zombie se blíží...
Paranoia: Nedokážeš se soustředit na ty dvě zombie, protože kolem je URCITE SPOUSTA DALSICH!!!

Hodnoty:
Já: Jestli mi ta příšera podrápe určitě se proměním v zombii... to nééé, to už bych nebyl já...
Ostatní: Když si představím, co to s naší skupinou udělá, kdyby někoho ta mrcha kousla... už bychom si nemohli věřit a museli bychom zraněného osobně popravit... tohle nedávám fakt ne, nesmí nikoho kousnout.

Gradace:
Vidím velké kolo a ústí trubky, zaberu ze všech sil, nejde to, vezmu tyč a zapáčím, kolo se otočí utrhne a vyvalí se ohromný proud vody přímo na zombie...

Nebezpečí - pokud jde o společný cíl, přibývá všem. Pokud jde jen o společný konflikt v cíli některé postavy, přibývá nebezpečí jen jí.
Hráli jsme hrajem: Drd, Dnd 3.5, Paranoia, Gurps
Hodláme si zahrát: Střepy snů Dnd 4.

Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 05:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy na systém a herní postupy

Příspěvek od ValMor » 28. 6. 2010, 14:25

No za a) Jake maji byt vysledky konfliktu pokud postavy vyhraji/prohraji? b) Pro 4 postavy se me zda setkani s dvema zombikama jako vcelku zbytecnej konflikt z duvodu ze 4 postavy jsou vetsinou dost silne na to aby ty dva zombiky nejak umlatilo a z duvodu toho ze to nevypada prilis na posunuti deje kamkoliv (takove to dracakove nahodne setkani ktere povede max k tomu "jo vyhrali jste muzete pokracovat dal" ) C) Pokud hraci vyhravali meli nekam posunout dej dalsim vypravenim(tzn to ze do zombika vypalili snajperkou neni posunuti deje to melo vzniknout az pote co tou snajperkou zasahli a k necemu doslo a ty pak na to budes reagovat bud tim ze ho necim postihnes a nebo ze strcis do konfliku nejaky bonus navic .... " no jak jste tak strileli do tech dvou chudaku zombii tak za vasima zadama na vas skocilo dalsich 20..30. zombii" )

Jinak pouziti sramu
Smrt pritele .... klasika jedna z tech zombii muze byt onen pritel (jinak tomuhle sramu bych se u survinalu vyhybal protoze vetsinou to zavani pouzitim stylem "Vzpomel sis jak ty minule zombie sezrali tveho pritele a klepe se ti ruka ze sam nevis kam to vlastne kropis..."

Alkohol (postave se klepe zbran v ruce, postava prijde behem konfliktu o svou posledni lahev, postava se potrebuje napit)

Paranoia ... asi nejhezci ... prinutis postavu zacit zmatkovat a zacit strilet do vlastnich rad, a nebo naopak zacit zdrhat co nejdal od zombii, ci zahrajes na to ze se postave zda ze ostatni postavy zacinaji ustupovat a chteji jit tam nechat :)

Takze ze sramu bych zacal paranoiou to je takovej hezkej univerzal ktery udela spravny chaos v kazdem konfliktu :-)=

Kazdopadne pokud uz je takovejhle konflikt snazil bych se co nejdrive pridat diky hroceni hromadu dalsich zombii z duvodu vyse uvedeneho

Jinak ad nebezpeci ...ted si nepamatuju presne zneni pravidel ale predpokladam ze u spolecneho cile riskuji vsechny postavy nebezpeci a u nespolecneho cile jen ta co se konfliktu ucastni kdyz hazi na sve role ...
Naposledy upravil(a) ValMor dne 28. 6. 2010, 14:41, celkem upraveno 3 x.

Zamčeno

Zpět na „Střepy snů“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host