Dotazy na systém a herní postupy
Moderátor: Erric
Re: Dotazy na systém a herní postupy
jinak Erricu prosim mrkni na 20tou otazku ... docela bych potreboval vedet jestli ji hrajeme dobre
Re: Dotazy na systém a herní postupy
ValMor - vim vim, mam to v ToDo listu. Vydrz.
EDIT: Mas to tam.
EDIT: Mas to tam.
Re: Dotazy na systém a herní postupy
Z prispevku: Příspěvekod ValMor » 06 led 2010 06:42:
Prosim tedy o objasneni, jak by to melo fungovat...
Pravidla na strane 59 v odkazu "gradace vypravecem" jasne pisou: "I Vypravec muze gradovat pouze jednou za konflikt...."15. Gradace vypravecem pri vice hracich
Odpoved: Vypravec muze gradovat jednou za kazdeho hrace ucastniciho se konfliktu. Takze kdyz jsou v konfliktu tri postavy, muze gradovat trikrat.
Prosim tedy o objasneni, jak by to melo fungovat...
gamecon.cz - GameCon, největší festival nepočítačových her
diplomacie.net - legendární desková hra hraná po mailech
diplomacie.net - legendární desková hra hraná po mailech
Re: Dotazy na systém a herní postupy
Holt to je spatne napsane ... Dle Errica muze vypravec gradovat jednou za konflikt za kazdeho hrace co se prida do konfliktu ... jinak bohuzel matematicky nema vypravec sanci konflikt s vice jak dvema hraci moznost uhrat .... viz otazka 15Shako píše:Z prispevku: Příspěvekod ValMor » 06 led 2010 06:42:
Pravidla na strane 59 v odkazu "gradace vypravecem" jasne pisou: "I Vypravec muze gradovat pouze jednou za konflikt...."15. Gradace vypravecem pri vice hracich
Odpoved: Vypravec muze gradovat jednou za kazdeho hrace ucastniciho se konfliktu. Takze kdyz jsou v konfliktu tri postavy, muze gradovat trikrat.
Prosim tedy o objasneni, jak by to melo fungovat...
Re: Dotazy na systém a herní postupy
nemam pred sebou knizku, ale nie je nahodou najprv vysvetlene (na 59) gradovanie rozpravacom v situacii ze je v konflikte 1 hrac a az neskor sa rozsiri tento model na 1 rozpravac a viacero hracov.
Preto nie je dovod pisat na 59 "za kazdeho hraca"... kedze je pocet hracov prave 1.
Preto nie je dovod pisat na 59 "za kazdeho hraca"... kedze je pocet hracov prave 1.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Dotazy na systém a herní postupy
Aljen píše:nemam pred sebou knizku, ale nie je nahodou najprv vysvetlene (na 59) gradovanie rozpravacom v situacii ze je v konflikte 1 hrac a az neskor sa rozsiri tento model na 1 rozpravac a viacero hracov.
Preto nie je dovod pisat na 59 "za kazdeho hraca"... kedze je pocet hracov prave 1.
No ono hlavne celej popis u konfliktu vice hracu (at uz proti sobe ci proti vypraveci) je popsan dost slabe. Ctenar si rika co tim chtel basnik rict Je tam asi nejvic nejasnosti a dost veci sme resili tak nejak zdravym rozumem
Re: Dotazy na systém a herní postupy
ValMor píše: Holt to je spatne napsane ... Dle Errica muze vypravec gradovat jednou za konflikt za kazdeho hrace co se prida do konfliktu ... jinak bohuzel matematicky nema vypravec sanci konflikt s vice jak dvema hraci moznost uhrat .... viz otazka 15
Takze jestli si rozumime, tak uplne zneni pravidla ma 2 casti:
Vypravec muze gradovat tolikrat za konflikt, kolik je hracu.
Vypravec graduje max 3 kostkama za kazdeho hrace.
Vznika mi pak tedy dalsi otazka: Gradovat tedy muze vypravec v kazde gradaci 3xpocet hracu kostkama a nebo je to soucet vsech gradaci behem konfliktu?
Logicky bych si odpovedel, ze je to soucet.
Priklad:
Konflikt hrace proti vypraveci. Vypravec prohrava, takze graduje za 2 kostky. Vypravec vyhrava.
Nasledne do konfliktu pristupuje dalsi hrac, ktery zvrati konflikt na stranu hracu.
Vypravec chce gradovat. Muze gradovat 4 kostkama? (1 nevyuzita za predchoziho hrace a 3 za noveho hrace)
Nebo ma jen 3 kostky za noveho hrace v konfliktu?
A nebo muze gradovat 6 kostkama?
Dle toho, jak jsem nacetl pravidla a dle odpovedi tady bych hlasoval za 4 mozne kostky.
gamecon.cz - GameCon, největší festival nepočítačových her
diplomacie.net - legendární desková hra hraná po mailech
diplomacie.net - legendární desková hra hraná po mailech
Re: Dotazy na systém a herní postupy
Vypravec muze gradovat tolikrat kolik je proti nemu hracu. A to ve vysi max. 3 kostek.
Nemuze tak ucinit vicekrat v jednu chvili. Pokazde kdyz hodla gradovat 1-3 kostky, musi do sceny zanest nejaky rozumny zvrat. Pokud neni zvrat neni gradace nejsou kostky.
Nemuze tak ucinit vicekrat v jednu chvili. Pokazde kdyz hodla gradovat 1-3 kostky, musi do sceny zanest nejaky rozumny zvrat. Pokud neni zvrat neni gradace nejsou kostky.
Re: Dotazy na systém a herní postupy
Z logiky veci je to imho jasne ... tezko muzes znova brat kostky z hrace ze ktereho jsi uz kostky bral
Re: Dotazy na systém a herní postupy
23. Serialove hrani
Nejak me z popisu unika jak to funguje v serialovem hrani pokud jde o preneseni hodnot/roli/sramu mezi jednotlivejma pribehama. Prenasi se a pokud ano jak to pak funguje mechanicky kdyz ma postava treba v 6tem dile 8+ roli ? A pokud ne ... postavy zacinaji kazdy dil od zacatku?
Odpověď: Přenáší se. Náročnost cílů pak jde zvednout například počátečním zatracením 3. Ve chvíli, kdy už vám přijde že je moc kostek pravidelně na stole, tak bych udělal něco jako shrnující epizodu - složenou jen ze scén, co byly před tím - aby více vykrystalizovaly profily postav a pak bych udělal velkou čistku deníků a začal novou sezonu.
Nejak me z popisu unika jak to funguje v serialovem hrani pokud jde o preneseni hodnot/roli/sramu mezi jednotlivejma pribehama. Prenasi se a pokud ano jak to pak funguje mechanicky kdyz ma postava treba v 6tem dile 8+ roli ? A pokud ne ... postavy zacinaji kazdy dil od zacatku?
Odpověď: Přenáší se. Náročnost cílů pak jde zvednout například počátečním zatracením 3. Ve chvíli, kdy už vám přijde že je moc kostek pravidelně na stole, tak bych udělal něco jako shrnující epizodu - složenou jen ze scén, co byly před tím - aby více vykrystalizovaly profily postav a pak bych udělal velkou čistku deníků a začal novou sezonu.
Re: Dotazy na systém a herní postupy
24. Velké cíle
Ahoj. Mám pár otázek k Velkým cílům...
V pravidlech je uvedeno, že délka Velkého cíle určuje počet obyčejných (dílčích) cílů, ze kterých se ten Velký cíl "skládá". Pokud některý z těchto cílů skončí úspěšně, dostane hráč jeden čtvereček v Naplnění Velkého cíle, pokud neúspěšně, dostane hráč jeden čtvereček do Zatracení. Otázka je ovšem proč? O úspěchu Velkého cíle stejně nakonec rozhodne poslední konflikt posledního cíle, který se toho Velkého cíle týká. Vím, že s každým úspěšným cílem získá postava ve hře nějakou výhodu (cizí postavu, lokalitu,...) a s neuspěšným nevýhodu a po skončení Velkého cíle 1 bod role za každých pět čtverečků v Naplnění Velkého cíle, ale i tak mi to přijde "málo". Má-li např. Velký cíl délku 12, může postava 11 cílů úplně promarnit, ale v tom posledním uspět a celkově tedy uspět, což mi přijde zvláštní... I když vím, že při neúspěších se budou nové cíle zakládat s větším počátečním Zatracením...
Větším problémem je ale následující situace. Velký cíl má např. délku 12 a hráč má již 10 cílů za sebou. Z těch posledních dvou má jeden "rozehraný" dobře a druhý špatně. Hráč proto jistě bude navrhovat situace, scény a konflikty tak, aby mu nejdřív skončil ten špatný cíl. Protože pak mu jako poslední cíl zbyde ten, ve kterém má větší šanci uspět a tedy i Velký cíl zvrátit na svoji stranu... Samozřejmě Vypravěč se může snažit nejprve dohrát hráčův "lépe rozehraný" cíl, aby mu "ten horší" zůstal do finále, ale to mi nepřijde jako moc férové řešení...
Oba popsané problémy by se daly vyřešit tím, že na závěr Velkého cíle by se ustanovil nějaký finální konflikt a do něj by se použily kostky za Velký cíl (hráč za Naplnění Velkého cíle, Vypravěč za Naplnění + Zatracení). Tak by se jednak projevilo dlouhodobé selhávání v dílčích cílech (případně jejich úspěšné plnění) a zároveň by se odstranily "tahanice" o to, který cíl bude ten poslední.
Díky za jakoukoli odpověď.
Pepa
Odpověď: Smyslem Velkého cíle je hlavně vizuálně motivovat hráče, tím, že vidí, jak se posouvá daleko v nějakém dlouhodobém příběhu. Odměna za velký cíl není malá, ve skutečnosti je hráč průběžně odměňovaný splněním každého dílčího cíle, takže z mého autorského pohledu mi přijde, že už další odměna kromě těch tebou vyjmenovaných není potřeba.
Řešení, které popisuješ (velký finální konflikt na základě Naplnění a Zatracení velkého cíle) nijak výrazně nenaruší vnitřní matematiku hry a myslím, že to směle můžete začít používat pokud vám to tak vyhovuje. Při vývoji tohle byl jeden z navrhovaných mechanismů, který jsem nakonec vypustil. Pro verzi popsanou v pravidlech jsem se rozhodl proto, že jsem nechtěl zavádět další mechanismus. Není potřeba, ale pokud vám to takhle přijde logičtější a přirozenější, klidně to použijte.
Ahoj. Mám pár otázek k Velkým cílům...
V pravidlech je uvedeno, že délka Velkého cíle určuje počet obyčejných (dílčích) cílů, ze kterých se ten Velký cíl "skládá". Pokud některý z těchto cílů skončí úspěšně, dostane hráč jeden čtvereček v Naplnění Velkého cíle, pokud neúspěšně, dostane hráč jeden čtvereček do Zatracení. Otázka je ovšem proč? O úspěchu Velkého cíle stejně nakonec rozhodne poslední konflikt posledního cíle, který se toho Velkého cíle týká. Vím, že s každým úspěšným cílem získá postava ve hře nějakou výhodu (cizí postavu, lokalitu,...) a s neuspěšným nevýhodu a po skončení Velkého cíle 1 bod role za každých pět čtverečků v Naplnění Velkého cíle, ale i tak mi to přijde "málo". Má-li např. Velký cíl délku 12, může postava 11 cílů úplně promarnit, ale v tom posledním uspět a celkově tedy uspět, což mi přijde zvláštní... I když vím, že při neúspěších se budou nové cíle zakládat s větším počátečním Zatracením...
Větším problémem je ale následující situace. Velký cíl má např. délku 12 a hráč má již 10 cílů za sebou. Z těch posledních dvou má jeden "rozehraný" dobře a druhý špatně. Hráč proto jistě bude navrhovat situace, scény a konflikty tak, aby mu nejdřív skončil ten špatný cíl. Protože pak mu jako poslední cíl zbyde ten, ve kterém má větší šanci uspět a tedy i Velký cíl zvrátit na svoji stranu... Samozřejmě Vypravěč se může snažit nejprve dohrát hráčův "lépe rozehraný" cíl, aby mu "ten horší" zůstal do finále, ale to mi nepřijde jako moc férové řešení...
Oba popsané problémy by se daly vyřešit tím, že na závěr Velkého cíle by se ustanovil nějaký finální konflikt a do něj by se použily kostky za Velký cíl (hráč za Naplnění Velkého cíle, Vypravěč za Naplnění + Zatracení). Tak by se jednak projevilo dlouhodobé selhávání v dílčích cílech (případně jejich úspěšné plnění) a zároveň by se odstranily "tahanice" o to, který cíl bude ten poslední.
Díky za jakoukoli odpověď.
Pepa
Odpověď: Smyslem Velkého cíle je hlavně vizuálně motivovat hráče, tím, že vidí, jak se posouvá daleko v nějakém dlouhodobém příběhu. Odměna za velký cíl není malá, ve skutečnosti je hráč průběžně odměňovaný splněním každého dílčího cíle, takže z mého autorského pohledu mi přijde, že už další odměna kromě těch tebou vyjmenovaných není potřeba.
Řešení, které popisuješ (velký finální konflikt na základě Naplnění a Zatracení velkého cíle) nijak výrazně nenaruší vnitřní matematiku hry a myslím, že to směle můžete začít používat pokud vám to tak vyhovuje. Při vývoji tohle byl jeden z navrhovaných mechanismů, který jsem nakonec vypustil. Pro verzi popsanou v pravidlech jsem se rozhodl proto, že jsem nechtěl zavádět další mechanismus. Není potřeba, ale pokud vám to takhle přijde logičtější a přirozenější, klidně to použijte.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti