Střepy snů - teroetická diskuze o pravidlech

Střepy snů jsou hra o lidech, kteří mají své sny a velké cíle a na cestě za jejich naplněním prožívají nezapomenutelné příběhy. Budete hrát o jejich úspěších a tragédiích, vaše postavy se budou muset každou chvíli rozhodovat, co je pro ně v životě důležitější.

Moderátor: Erric

Zamčeno
Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1472
Registrován: 17. 10. 2006, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erric » 4. 2. 2008, 13:52

Jerson:
Na zaklade tvych slov 22.1. :
Zatímco já mlovám o tom, že by těn rozhodujcí moment, to těžiště celé scény, která rozhodne jestli se příběh vyvine tak nebo onak mělo stát jen a pouze na hráčích, přesněji na jejich interakci.
Jsem se tak nejak domnival, ze mas v rukavu nejaky system (nemysleno jen mechanicky, ale jde dohodu o pravidlech hry), ktery resi prave to rozhodovani hracskou interakci. Predstavil jsem si, jak by to asi fungovalo (dve postavy jsou u soudu, zalobce a obhajce, oba interaguji a dohaduji se a vznaseji myslenky a vubec) a narazil jsem na problem, ze bez nejake autority (ktera by byla urcena prave hernim systemem) tohle reseni formou interakce nebude fungovat (kdo nakonci urci, ze obhajoba obhajila?).
Domnival jsem se tedy mylne, ze tohle mas vyresene a proto jsem celou tuhle diskusi vedl s ohledem na to, jak konretne tento problem resi Strepy snu, protoze tam jde taky o jiste budovani pribehu pomoci interakce, ale ve chvili kdy ruzni lide chteji aby se pribeh ubiral ruznymi smery, resi se to tam hodem.

Vezmu-li to odzacatku. Chces budovat pribeh na zaklade interakce hracu, nicmene kdyz se hraci neshodnou, je Vypravec tim soudcem, kdo rozhodne jak to nakonec bude?
Pouziji-li tvuj priklad: Herci hraji, dojde k souboji a neni urceno kdo vitezi. Boj uz trva 30 minut a tak na jeviste vtrhne reziser oba roztrhne, ukaze na jednoho, ktery vyhraje a ten v tu ranu sveho soka zapichne. (Zamerne jsem to trochu pritahl za vlasy.) Podle ceho to ten vypravec rozhodne, jak se v RPG pozna pomoci interakce kdo vyhral souboj?
Vec se ma tak, ze pokud spolu hraci souperi tak ve valne vetsine pripadu chce jeden porazit toho druheho a ten druhy toho prvniho (konflikt zajmu) a musi nejaka autorita rozhodnout. Ty navrhujes, ze rozhodne vypravec, my jsme pro Strepy navrhli ze rozhodnou kostky na zaklade toho jak kdo hral.

Obadva priklady jsem asi nepochopil, protoze mi prijde ze takhle se hraje naprosto bezne. Ze jeden hrac presvedcuje jine hrace, nebo ze postava hrace veri postave jineho hrace. Jakoze tohle sice je interakce ale je to normalni roleplayova interakce bezna v jakekoliv RP hre, kde se jen nemydli mecem.
Tohle chápu. Ale myslím, že to jde bez pravidel, nebo spíše že pravidla v tomto rozhodování mohou hrát až druhé housle.
Pravidla v tomto pripade realne podpori tve rozhodnuti: Tohle je pro me opravdu dulezite.
Jinak - velmi pravdepodobne to jde bez pravidel, ale my mame takova pravidla, ktera takovou hru podpori;o)

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16994
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 4. 2. 2008, 16:23

Mno, asi takto - já na to pravidla nepotřebuju, ale když jsem vymýšlel Dějové zvraty, tak jsem nakonec udělal pravidlo i na toto rozhodování - na mechanické určení výsledku, které může použít kdokoliv proti komukoliv.

Možná mi uniká podstata tvého výkladu "směřování a ovlivňování příběhu", nicméně mám v rukávu systém, díky kterému hráči můžou do příběhu vrtat a strhávat ho tam kam potřebují - i když pořád skrz postavy.

Nevidím velký problém v tom, když se hráči neshodnou - přesněji když se během hry neshodnou postavy (protože neshody hráčů řešíme mimoherně).
Ten příklad s bojem ještě pořád nechápu - já prostě ty dva nechám bojovat jak dlouho budou chtít, protože půl hodiny jim to nikdy trvat nebude a když ano, tak třeba přestanou - fakt jsem to nemusel řešit.

Ale už mi je asi jasné, v čem se naše náhledy liší - ty děláš pravidla, která podpoří určitý styl. Já dělám pravidla, která použiješ v případě, kdy sám nevíš co dál a jak na to a v tu chvíli tě podpoří / ukážou směr. Pokud se jich někdo bude ptát při každé vhodné příležitosti je v pořádku. Na druhou stranu se jich ptát nemusí. Podle toho co říkáš o Střepech jsou pravidla dělaná tak, aby tě podporovala pokaždé, nebo to chápu špatně?

Když dám příklad - nebezpečná akce, přiletí granát a vybuchne u jedné z postav. Hráč neví zda by postava měla přežít, tak si hodí - kosty říkají že by zrovna v tomhle případě by umřela, a hráč se rozhodne jesti to vezme nebo postava přežije - pak mu kostky řekli, kolik ho to bude stát.
Ale pokud přiletí granát a hráč řekne "tak jsem mrtvý", kostky vůbec nepotřebuje.

Uživatelský avatar
Allwen
Příspěvky: 57
Registrován: 4. 12. 2007, 22:21
Bydliště: Příbor
Kontaktovat uživatele:

Otázečka

Příspěvek od Allwen » 17. 2. 2008, 13:00

Rád bych se zeptal, bude se to týkat konkretního světa nebo to bude na jakýkoli svět. Či svět nebude potřeba :-). Nicméně jsem rád, že zase něoc nového vzniká.

Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1472
Registrován: 17. 10. 2006, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erric » 17. 2. 2008, 14:03

Allwen: Strepy snu jsou univerzalni system, takze co si vymyslis to muzes hrat. Nicmene chceme aby kniha mela svuj vlastni svet a sve vlastni prostredi. Svet jako takovy ale nebude mit ani mapu ani popis atp. Bude se skladat jen ze složek jako politika, vira, mystika, veda... A hraci si sami spolecne s vypravecem sestavi prostredi, ve kterem chteji hrat.
Setting, ktery se do hry velkou merou promitne bude z dnesni doby s prvky cyberpunku s ohledem na dramaticke az hororove pribehy, nicmene obcas bude kniha zachazet i do jinych prostredi.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 18. 2. 2008, 09:32

Bajo, svihni si s tym pisanim - uz mam setting aj hracov (su celi zhavi), uz len tie pravidla mi chybaju! ;)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7067
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 24. 2. 2008, 22:38

Erric: No, popravdě jestli Tě zajímá moje rada, tak se neuchylujte k té mnohokrát omleté chybě vazby systému na jeden setting. Vytvořte spíš dva nebo tři odlišné základní settingy, abyste demonstrovali universálnost a monost modifikace - v čs prostředí je dobré dát nějaký více či méně klasický fantasy setting, k tomu nějaký vlastní, třeba ten o kterém jsi mluvil a k tou přihodit nějaký "cool" setting - třeba Star Wars.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1472
Registrován: 17. 10. 2006, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erric » 25. 2. 2008, 00:07

Sirien: Mame k tomu dost specificky pristup, ktery dle meho vyuziva pozitiva obou zpusobu, jak vazaneho settingu, tak univerzalniho systemu.

Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1472
Registrován: 17. 10. 2006, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erric » 18. 5. 2008, 21:51

Diskuse presunuta z hofylandu:

Filtr: Trochu jsem se zajímal o Střepy snů, ale dohromady se není moc čím zabývat... moc informací neprosáklo.
Jen jsem slyšel, že v průběhy hry jsou hody těžší a těžší. Proč to?

Erric: Odpoved je jednoducha: Protoze to podporuje drama:o) Kdyz zacnes mit ke konci vetsi problemy vic riskujes a dostavas se do vetsich extremu. A jinak vzestupnou tendenci ma vetsina RPGcek, taky ti sili prisery abys je nicil. Jen tady ty hody proste fakt tezsi.

Pokud chces vedet vic, dostav se na Festival Fantasie, nebo Gamecon kde budou prezentace a proflakneme vic z toho systemu.

Filtr: Jasný... ostatně v Pulsu (apod...) ti taky docházejí kostky, takže riskuješ trable. jenže zas nějaký kostky můžeš dostat, a tak je napětí spíš kolísavý než že by se vyloženě jen stupňovalo. Z toho, co jsem slyšel o Střepech, mi připadá, že v nich jde výhradně o gradaci problémů . Proto bych rád zjistil, jestli v nich taky dochází ke kolísání, nebo se situace postav pořád jen zhoršuje.

Con a FF... uvidí se, jaký akce se v tu dobu ještě vyskytnou.

Erric: Je tam kolisani dokonce prohra neznamena tak uplne prohru... U nas ale neexistuje, ze ti najednou dojdou kostky.
Ale na gradaci problemu to prakticky vystavene je, protoze to to opravdu podporuje dramaticke pribehy. Ostatne prece ve filmech to funguje stejne;o) Nicmene ano, Strepy maji v koncepci byt dekadentni hra, ale cim vice to testujeme tim vic od toho pomalu upoustime:o)

Filtr:
Jsem vážně zvědavej, co z toho nakonec bude .
Tím, že ti nemůžou "dojít kostky", jsi myslel doslova tohle, nebos chtěl říct, že se ti tam nemůže stát žádná podobná fatalita? Nebo že se ti nestane náhle?
Gradace problému - no jak ve kterým filmu . Ale v pohodě, tohle chápu, nic proti tomu nemám.
A že prohra neznamená prohru... z toho by se dala vyrobit kvalitní hádka, ale moc produktivní by asi nebyla, když o systému vím prd. tak snad časem.

Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1472
Registrován: 17. 10. 2006, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erric » 18. 5. 2008, 21:53

Tím, že ti nemůžou "dojít kostky", jsi myslel doslova tohle, nebos chtěl říct, že se ti tam nemůže stát žádná podobná fatalita? Nebo že se ti nestane náhle?
No to, ze prichazis o zdroje je ok. Ale u tebe proste bez ohledu na ingame situaci o vsechny prijdes a koncis. To se tady vazne nestane. Tady kdyz skoncis tak je to v nejake klicove scene nekde u konce pribehu. Postavy ze hry tady proste jen tak svevolne neodpadavaji.

Uživatelský avatar
Filtr
firestarter
Příspěvky: 344
Registrován: 8. 6. 2007, 06:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filtr » 18. 5. 2008, 22:07

No to, ze prichazis o zdroje je ok. Ale u tebe proste bez ohledu na ingame situaci o vsechny prijdes a koncis.
No to není tak docela pravda, asi jsi jen přestal sledovat diskuzi k Pulsu. Záleží na ingame situaci - když o kostky přijdeš při zběsilé honičce autem, znamená to bouračku (ještě máš "záchranej, poslední hod"); když o kostky přijdeš v přestřelce, znamená to, žes to ošklivě koupil.
Není to nutně smrt; můžeš jen dočasně odpadnout... A v příštím sezení jsi díky rezervám zpátky.
Když o kostky přijdeš někdy "jen tak", třeba při hádce (dejme tomu, lepší příklad mě teď nenapadá), tak jsi prostě bez nich. Asi tě ta hádka vážně dostala do kolen a jsi na dně. Ale buď se vzchopíš díky přátelům, nebo časem díky Rezervám, nebo taky díky dobrýmu RP, za kterej budeš odměněn.

(Dlouhá obhajoba Pulsu - ale směřuje to částečně i ke Střepům...)

A to, že u vás může postava odpadnout až ke konci příběhu... Zajímalo by mě, jak je to zajištěný, a jestli to není moc předvídatelný a svazující. Záleží, co jsi ochotnej vyzradit .
A nakonec zase k Pulsu (tenhle přízpěvek tam asi taky nakopíruju)... kostky ti taky dochází časem, tedy blíž ke konci příběhu.

Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1472
Registrován: 17. 10. 2006, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erric » 18. 5. 2008, 22:15

Filtr píše:No to není tak docela pravda, asi jsi jen přestal sledovat diskuzi k Pulsu.
Ano. Jedine co jsem zaregistroval je ze jsi zrusil minuska jako odecitani. Dokud nemam v ruce dalsi verzi tak proste budu vychazet z te kterou jsi publikoval - OT dal se o tom tady bavit nebudem.
"A to, že u vás může postava odpadnout až ke konci příběhu... Zajímalo by mě, jak je to zajištěný, a jestli to není moc předvídatelný a svazující."
Postava umira (nebo jinak opousti pribeh) az se vyhroti jeji pribeh. To znamena v ten spravny cas, kdy by dramaticky mela. Ma to jednu nevyhodu a to tu, ze hrac v domeni ze nemuze ted umrit bude delat blbosti. Nicmene to az zas takovy problem neni, protoze na blby konflikt proste vypravec nepristoupi. (Stejne jako hrac nemusi pristoupit na debilni sazku vypravece)

Uživatelský avatar
Filtr
firestarter
Příspěvky: 344
Registrován: 8. 6. 2007, 06:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filtr » 18. 5. 2008, 22:24

Jedine co jsem zaregistroval je ze jsi zrusil minuska jako odecitani. Dokud nemam v ruce dalsi verzi tak proste budu vychazet z te kterou jsi publikoval - OT dal se o tom tady bavit nebudem.
V pohodě, ok, od toho je jiný vlákno... Časem to tam zas trochu rozvířím, teď na Pulsu pracuju jen minimálně.
Postava umira (nebo jinak opousti pribeh) az se vyhroti jeji pribeh. To znamena v ten spravny cas, kdy by dramaticky mela
Tohle se skvěle poslouchá, ale rád bych to viděl v praxi. Souvisí si to nakonec nějak s těma kostkama? Takhle mi to zatím vyznívá spíš tak, že o tom rozhodne vypravěč nebo hráč.

No a ten "problém" myslím bude dělat potíže nezkušenejm hráčům... Chtěli jste to myslím orientovat na takový ty RPG-zelenáče... Mám dojem, že když budou mít možnost nepřistupovat na sázky a taky "jistotu", že jen tak neumřou (apod.), bude z toho pěknej zmatek.
Možná by se hodilo zvážit nějaký mantinelový řešení pomocí pravidla. Takhle se o tom těžko spekuluje, když člověk prakticky nic neví :-). Zkoušeli jste nezkušený betatestery? RPG nováčky, včetně vypravěče?

Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1472
Registrován: 17. 10. 2006, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erric » 18. 5. 2008, 22:39

Filtr píše:Tohle se skvěle poslouchá, ale rád bych to viděl v praxi. Souvisí si to nakonec nějak s těma kostkama? Takhle mi to zatím vyznívá spíš tak, že o tom rozhodne vypravěč nebo hráč.
Ne, je na to system.
Filtr píše:No a ten "problém" myslím bude dělat potíže nezkušenejm hráčům... Chtěli jste to myslím orientovat na takový ty RPG-zelenáče... Mám dojem, že když budou mít možnost nepřistupovat na sázky a taky "jistotu", že jen tak neumřou (apod.), bude z toho pěknej zmatek.
No vec se ma tak, ze tohleto neni moc problem naucit uplne zelenace, je to problem naucit lidi hrajici "klasicke hry".
Filtr píše:Zkoušeli jste nezkušený betatestery? RPG nováčky, včetně vypravěče?
Zatim ne, protoze nejsou hotove vsechny navodne texty. Primarne jsme museli napsat tvorbu postavy, pripravu hry a system. Navodne texty piseme az ted a bez nich to nemuzeme predat uplnemu novackovi.

Nakonec si ale myslim ze s temi uplnymi novacky to nebude az tak horke - ani ne kvuli systemu jako takovemu, ale kvuli obsahlosti publikace. Jakoze aspon vypravec by mel mit tu hru nactenou, naucit se to hrat neni tezky, ten system ma fakt par prvku, ale precist vsechny ty navody asi neni pro RPG nepoznamenaneho snadny ukol.

Uživatelský avatar
Filtr
firestarter
Příspěvky: 344
Registrován: 8. 6. 2007, 06:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filtr » 18. 5. 2008, 22:50

Zatim ne.
Až to zkusíte, nezapomeň podat hlášení. Vážně mě to zajímá.

Mimochodem: jak obsáhlý texty chystáte?

(A kdyby se ti někdy zdálo, že do tebe šiju, tak můžeš být v klidu; jen mě Střepy začaly zajímat a rád bych, aby, když už mají hmotně vyjít, byly co možná nejlepší :-). Proto do nich šťárám i z těch nejnemožnějších úhlů.)

Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1472
Registrován: 17. 10. 2006, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Erric » 18. 5. 2008, 22:53

Filtr píše:Mimochodem: jak obsáhlý texty chystáte?
No uz to vypada tak, ze naplnime publikaci formatu A4 asi 160 stran + neco.

Zamčeno

Zpět na „Střepy snů“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host