Střepy snů - teroetická diskuze o pravidlech
Moderátor: Erric
No problem je ten, ze neni nejaky obecny navod jak se hraje RPG. To jak se hraji Strepy snu bude vysvetlovano celou knihu. Uvod tam samozrejme bude, jaky bude mit rozsah nevim - ale rekl bych ze dostatecny:o) Nicmene to bude uvod ke Strepum snu, ne obecny uvod k RPG.Filtr píše:Jak velkou část plánujete věnovat vysvětlování, co je to vlastně RPG, jak se hraje, co se může a nemůže...?
Mám na mysli prostě všechen ten obecnej úvod předtím, než přejdete k systému jako takovýmu.
Ale navodu, jak hrat tam bude vic nez v drtive vetsine RPG her vubec. Pripravou herniho sezeni pocinaje, pres hracskou etiku a nahled na hru, hracskymi a vypravecskymi technikami vedeni pribehu konce.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Pokud jsi toto vypozoroval na filmech a hodláš takto postavit RPG hru, tak podle mě bude nehratelná a hry v něm horší než velmi špatné filmy.Erric píše:Ale na gradaci problemu to prakticky vystavene je, protoze to to opravdu podporuje dramaticke pribehy. Ostatne prece ve filmech to funguje stejne;
V těch dobrých totiž napětí kolísá se stylu přitáhnout - povolit - přitáhnout trochu víc, občas jsou dve přitažení za sebou, občas je povolení delší, až se zdá, že se nic dít nebude, následuje malé přitažení, rychlé povolení a dotažení na doraz (kočka v Alienovi)
Neustálá gradace ve filmech vede k neuvěřitelnosti, jak jednou psal Argonantus - nestačí že musí zachránit svou holku, ale ještě leží na vysoké budově, střílí po něm a sklo praská. Ale místo smrti ve střepech (: ) se z toho hlavní hrdina dostane.
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Právě proto že už jsem s nimi do kontaku přišel, tak mám občas pocit, že vytvoříte pravidla pro stavbu skvělých dramatických příhěhů, ale vytratí se prvek hry (tedy ten kousek "hrát a vyhrát")
Takže "nehratelná" jsem myslel vážně a doslova, protože to není totéž co "nepoužitelná". Střepy Snů můžou být "nehratelné" a přesto velmi dobře použitelné pro vytvoření dramatického příběhu - ale už ne pro hru.
Tedy výsledek podobný pocitu "film to byl dobrý, ale hrát bych to nechtěl", jestli mi rozumíš.
Takže "nehratelná" jsem myslel vážně a doslova, protože to není totéž co "nepoužitelná". Střepy Snů můžou být "nehratelné" a přesto velmi dobře použitelné pro vytvoření dramatického příběhu - ale už ne pro hru.
Tedy výsledek podobný pocitu "film to byl dobrý, ale hrát bych to nechtěl", jestli mi rozumíš.
hraju: Ω Projekt Omega
Tak ja bych spis ba naopak rekl ze je to vic hra, nez drtiva vetsina RPGcek prave proto, ze se tam neodhaduji zadna cisla, vypravec nepripravuje hru tak aby to hraci zvladli. A mira slozitosti je generovana systemem ne vypravecovym usudkem. Coz z toho dela fer hru. Stejne jako to, ze o tom, kam bude pribeh pokracovat rozhoduje opravdu system na zaklade sazek (taky velmi -herni- mechanika).
Podle me to hrat a vyhrat bylo u RPG jen v tom Tomb of horrors, kteremu jsme se tolik smali na slezine a pak jsou to Gameconova dobrodruzstvi, coz spousta lidi odsuzuje. A tak jak tak - hry ktere se vyhravaji dost zavani railroadem nemyslis?
Ve Strepech snu postavy bojuji se svym snem, prekonavaji samy sebe a vitezi nad svymi problemy aby dosahly sveho cile. A pral bych ti slyset zaznam z Peekayova testovani, protoze tam ti jeho hraci munchkinili jak se dalo a bavili se u toho. PK muze poreferovat.
Podle me to hrat a vyhrat bylo u RPG jen v tom Tomb of horrors, kteremu jsme se tolik smali na slezine a pak jsou to Gameconova dobrodruzstvi, coz spousta lidi odsuzuje. A tak jak tak - hry ktere se vyhravaji dost zavani railroadem nemyslis?
Ve Strepech snu postavy bojuji se svym snem, prekonavaji samy sebe a vitezi nad svymi problemy aby dosahly sveho cile. A pral bych ti slyset zaznam z Peekayova testovani, protoze tam ti jeho hraci munchkinili jak se dalo a bavili se u toho. PK muze poreferovat.
Tahle věta mi vyznívá jako určité negativní vymezení k Vypravěčově vlivu na hru, ale doporučil bych Ti se nad ní zamyslet. Ono to že Vypravěč může upravovat gradaci příběhu má v normálních hrách své opodstatnění, stejně jako to že gradaci lze upravit metagame dohodou atp.A mira slozitosti je generovana systemem ne vypravecovym usudkem.
To že Střepy gradaci jen zvyšují a ST an hráči nemají možnost ji ovlivnit tak jak by zrovna chtěli, považuji spíš za mínus.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Chtel jsem tim spis vypichnout to ze deskovky, karetni hry a vubec prakticky vsechno co povazujeme za hry ma exaktni zaklad a nejaky pevny system.
Hraci RPGcek tak nejak prestavaji ciselne systemy pouzivat nebo se postupne vytraci jejich vyznam, coz Strepy nedelaji a proto si myslim ze jsou vic hra, nez treba DaD.
Hraci RPGcek tak nejak prestavaji ciselne systemy pouzivat nebo se postupne vytraci jejich vyznam, coz Strepy nedelaji a proto si myslim ze jsou vic hra, nez treba DaD.
No metagame dohodu do toho netahej, protoze pokud se zacnem bavit o metagamu, tak tam si myslim ze naopak hraci i vypravec spolecne ve Strepech dostavaji silne nastroje jak metagamove ridit hru. A do toho uz bych skoro zahrnul ten management napeti co se resil o par postu nize. A ten nema se systemem nic mos spolecneho.Sirien píše:Ono to že Vypravěč může upravovat gradaci příběhu má v normálních hrách své opodstatnění, stejně jako to že gradaci lze upravit metagame dohodou atp.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
pozor na jazyk ... do dnd se tu nikdo montovat nebudeErric píše:Hraci RPGcek tak nejak prestavaji ciselne systemy pouzivat nebo se postupne vytraci jejich vyznam, coz Strepy nedelaji a proto si myslim ze jsou vic hra, nez treba DaD.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ja vim, sry
jen sem v sobotu hral D&D vyjimecne "as written", takze sem si uzil figurkove boje a jine radosti minuleho stoleti. Je to hra, protoze lidi si u toho opravdu musi chtit hrat.
A taky souhlasim, ze jerson nema pravdu. Strepy maji dost "herni" nadech.
jen sem v sobotu hral D&D vyjimecne "as written", takze sem si uzil figurkove boje a jine radosti minuleho stoleti. Je to hra, protoze lidi si u toho opravdu musi chtit hrat.
A taky souhlasim, ze jerson nema pravdu. Strepy maji dost "herni" nadech.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
strepy se tvari jako one-shotovy system. Mate uz nejake playtesty z delsich her? 2,3+,10+ sezeni.erric píše:Máte otázku na Střepy? Jen se ptejte!
Přišel tak nějak čas popustit trochu více informací o Střepech snů a já si lámal hlavu, jaký PR článek napsat. Nakonec jsem si uvědomil, že až doteď jsme psali texty, o kterých jsme si mysleli, že chcete číst, ale teď máte možnost sami určit, co v článcích chcete. Přeci jen tak Střepy fungují - hráči si určují, co ve hře chtějí.
Napište nám do diskuse otázku na téma, které vás zajímá a až se takových dotazů sejde dostatek, vezmeme je a společně s Bajem na ně odpovíme. Co vy na to?
Otázky pište ve tvaru: "OTÁZKA: Kdy, kolik, jak a proč...?"
Bude v pravidlech nejaka rada, jak mezi sezenima resetovat sramy a podobne?
obligantni otazka, kdy to vyjde?
(i kdybych to nehral, tak si to koupim minimalne jste slibovali, ze budete radit, jak brainstormovat hru na nulte session, nebo se pletu?)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů