Prázdninová minikampaň - WFRP!

Klika záhadných lidí v temných kápích. Přísně tajné!
Zamčeno
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninová minikampaň - WFRP!

Příspěvek od boubaque »

Bajo píše:Střepy snů!!!!
...tak nic, no :)
Cíl: Přežije moje postava, nebo si budu muset naházet jinou? ;)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninová minikampaň - WFRP!

Příspěvek od Bajo »

Mohli bysme si zahrat takovy maly experiment ve strepech snu, o tom jak se hraci hraji RPG a nekterym to nevyhovuje a sanzi se to nejak resit :-D. A tak jak to vyresi ve hre, tak to budeme nasledne resit ve WHFP :)
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninová minikampaň - WFRP!

Příspěvek od Ecthelion »

Aha.

Takže já to vezmu popřadě. Ano, ten systém se mi zdá špatný právě protože je to klasický systém. Ano, nevím proč ho mám hrát, když mi nenabízí nic navíc a spousta her mi nabízí spoustu nástrojů jak pracovat se všemi těmi fail co jsme včera měli. :think:

Jinak ta hra nebyla tak dobrá z několika důvodů - jednak jsme všichni byli lehce unavení (někteří ještě nedospali Gamecon) a Vypravěče od začátku něco IMHO žralo. Jednotlivě to je v pohodě (odehrál jsem úplně zbořený několik výborných her), ale dohromady to byla smrtelná kombinace, která vedla od od failu k failu.

Problém jak nás udržet pospolu je podle mě to nejmenší, co nás trápí (ano, ta hra vygeneruje nesourodé charaktery a pak neřeší, jak je dát do hromady), ale my bychom to nějak bez problému zvládli (například teď se budeme muset spojit proti inkvizici, která nás bude chtít umlčet jako potenciální svědky dokumentů; začneme příští hru v řetězech v nějakém žaláři, kde je celá posádka Schwindelovy lodi, protože moc ví a po útěku bude jeden z hráčů znát bezpečnou cestu pryč, takže se družina chtěj nechtěj bude držet spolu, etc.).

Celkem jsem na hru přišel natěšen, že si pořádně zahraju, ale celkově jsem prostě nabyl dojmu, že sezení mělo vyjít tak, že mě mělo zbavilo jakékoliv snahy o herní vklad (respektive snahu navodit dojem, že o něj Vypravěč nestojí).

Krátce po začátku jsem byl mocně zjebán za to, že jsem si nepřipravil postavu. OK, ale hlavní zjebávač si z nepřipravování na hru udělal program a na naši hru si postavu dopředu nikdy nepřipravil $D. O pár sekund jsem byl zjebán za to, že si postavu přpisuji pomalu. Seřvání za to, že píšu skill na dva řádky, když do jedoho se nemá šanci vejít už mě příliš nepřekvapilo. Když jsem si při volbě zbraně chtěl vzít dýku, bylo mi dvakrát řečeno, že nemůžu, protože nůž už mám. Dlouhý luk si taky koupit nemůžu, přestože na něho mám...

Dále na nás Vypravěč utrhl, když jsme (překvapivě) nebyli nadšení epickým vyprávěním o minulých dobrodružstvích, se kterými jsme neměli nic společného (účastnil se jich jen jedna postava) a které neměly pro naši hru žádný význam, atd.
Analyzovali jsme to do aleluja (zvlášt Davidovy poznámky o railroad feelingu)... Kdykoliv jsem se o něco pokusil, tak jsem měl šanci tak deset procent na úspěch... což je v pohodě, kdyby herní svět alespoň zaznamenal, že se něco děje. Jsem zvyklý, že neuspěji v hodu (ano, to je na tom to nejlepší), ale ne, že se pak nic nestane. Ta hra by se dala nazvat přecházením a promarňováním zajímavých scén. Pokouším se zastřelit kapitána stráže, o kterém jsme rozkecali, že je mutant, aby nemohl prokázat ostatním, že není a aby se to neobrátilo proti nám... nezasáhnu ho...a nic... chlapík zmizel z děje jakoby se nechumelilo... nenarazili jsme na něho v hospodě, jak chytil Davida za zápěstí a přinustí zbrojnoše ho zatknout... prostě zmizel.

Vejdu do kovárny (jako sorry, ale měl jsem u toho připravenou řeč, prachy a lejstro popsané sprostými slovy - energie vložená do té scény nebyla nenulová, tj. - vyustění tří scén, kdy jsem si to připravoval (sice jen zlehka, ale...)) ...jo, jasně - máš 10% na zásah... neuspěl jsi a hlavně už se prosímtě neozývej a neruš mě... Co takhle twist, ve kterém mě zatknou? Povolají na mě stráže?

Tohohle tam bylo plno od začátku do konce...

Docela mě dostal moment, když Boubaque uspěl v hodu, vymyslel si výbornou scénu ("Musíte mě pozvat na žejdlík piva se štolby ve stáji" - tj. získávání informacíé z druhé strany), a ty jsi mu přestože v hodu uspěl, řekl "ne". Bez náhrady nějakého spotlightu... Jako řekni mi, proč se potom snažit?

To že Vypravěč nebyl schopen opustit svoje poznámky a upěnlivě se jich držel až do konce, i když už byly úplně irelevantí (ti vrahové v rozhněvaném davu) už je minimální problém... (i když možná pouze faktu, že bylo povstání v původní přípravě možná vděčíme tomu, že se nám tu hru podařilo uzavřít...)

Další ze střípku ilustrující, jak byla ta hra vedena je: - "tohle jsou fortune pointy a budete je mít všichni dohromady..." "a proč je budeme mít dohromady?" "protože jsem tak rozhodl a bude to tak lepší." Konec diskuze...

Ohledně adaptace na jinou hru... IMHO jsou nutnosti adaptace směšné... magie nám bude nějak fungovat, nutnost konverze sanity pointů je zjevně strašně důležitá, zvlášť když jsme tu mechaniku nepoužili a souboj bude takl smrtelný, jak nastavíme sázky prakticky u čhokoliv (a ty souboje jsou tak vražedné, že zásah šípem do hrudi, neudělá...nic.).

A ještě jednou zopakuji, že nějaké úspěchy jsou mi ralitvně putna. Co chci, je nějakým způsobem mít možnost zasahovat do herní reality... ať již tím, že Vypravěč tlačí proti mě nebo ho táhnu já. Tak, jak to bylo nastaveno včera to znamenalo jedinou možnost jak ovlivnit hru - uspět v hodu. Jinak přiškla standartní odpověď - (překvapení) "ne".

Btw. - Nebyl jsem jediný neaktivní hráč - podobně na tom by BBQ nebo trpaslík, rozdíl mezi mnou a jimi byl ten, že jsem se ze začátku hry snažil, než jsem tuto snahu shledal zbytečnou, protože byl Vypravěč v režimu "odmítám nápady".

Disclaimer: Toto není objektivní pohled na hru, tohle je můj (elfův) velmi subjektivní pohled na hru. Neřešil bych to nebo bych to nechal být, ale začali jste to řešit, tak cítím potřebu se bránit (dokonce snad mezi řádky čtu, že jsem jeden z hlavních důvodů, proč se ta hra rozpadla... tak cítím potřebu se bránit).

Každopádně - hra se prostě nepovedla z kombinace mnoha důvodů - bylo nás hodně, nebyli jsme na tom všichni dostatečně psychicky a navíc jsme hráli hru, která je na to zjevně háklivá. Stává se to a není to tragédie. :wink:

Otočme list... příště to bude lepší. :wink:

PREEDIT: Tak o těch nezajímavých neúpěších už píše BBQ jinde...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninová minikampaň - WFRP!

Příspěvek od Bajo »

Jen na obhajobu systemu, mam za to ze zamerem bylo hrat klasickou warhammer fantasy v klasickem systemu. Tudiz nejde o nedostatek ale zamer. Ale mozna jsem to blbe pochopil a jsem uplne vedle.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninová minikampaň - WFRP!

Příspěvek od Markus »

Echtleion: Za velkou část těch věcí u mě mohlo, že byl všude kolem šílený hluk a chaos, takže jsem netušil, co se děje a kdo co říká. To jsou hlavně ty části s doděláváním postav, (ne)kupováním luku a dýky, na které paralerně se mnou odpovídal Bubák, atd... Pak mě to rozhodilo a byl jsem asi dost napruzený, z čehož vzešly další problémy. Např. poznámka o psaní na dva řádky rozhodně nebyla myšlena jako seřvání, ale jako "vtípek", ale v tom kontextu to vyznělo jinak.

Štvalo mě, že trvalo skoro 2 hodiny, než jsme začali hrát. Když jsem se pokusil shrnout minulá dobrodružství pro ty, co nehráli, nedokázal jsem říct 2 věty v kuse, aniž by mě někdo přerušil. Časový tlak a napruzenost vedly to k tomu, že jsem hru vedl příliš striktně a asi i nevědomky jsem ubíjel vaše nápady.

Plus celá hra pro mě byl totální zmatek, 6 hráčů se volně bavilo o všem možném. Když jsem hrál scénu s Katkou a Fritsem, zbylí čtyři jste si povídali. Když jsem to chtěl střihnout na vás, abyste se nenudili, Katka se začala chytat slova :"já jsem ještě neskončila, dělám tohle a tohle". Třeba o tomhle:
Boubaque píše:Docela mě dostal moment, když Boubaque uspěl v hodu, vymyslel si výbornou scénu ("Musíte mě pozvat na žejdlík piva se štolby ve stáji" - tj. získávání informacíé z druhé strany)
se dozvídám až teď. Ve hře jsem si toho vůbec nevšiml, muselo to zapadnout mezi jinými hláškami. Totéž je s elfem v kovárně - nevšiml jsem si, že jsi chtěl říct víc, nebo že bych ti ukradl slovo. Souvisí to určitě s duševním rozpoložením. Celkově jsem měl co dělat, abych se ve hře vůbec nějak orientoval. Možná i právě pro to jsem nezvládal rozvíjet linky z neúspěchů, protože 100 % mozkové kapacity se snažilo udržet hru aspoň v jakéms takéms stavu těsně před rozpadnutím.

Sečteno a podtrženo: den blbec.

- Pro příště vím, že se mám zaměřit na něúspěchy a nenechat je vyšumět. Mouse Guard trick to jistí.
- Zároveň budu hru vést méně násilně a nechám víc slova vám
- Ale poprosím vás, abyste hlídali sami sebe a věnovali se hře. Při 6 hráčích je off-topic neskutečně destruktivní. Trocha table-talku zpestří hru, ale když se jenom kecá místo toho, aby se hrálo, fakt to nedávám (Bubák ví svoje :>;o) ).
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninová minikampaň - WFRP!

Příspěvek od Markus »

Ono to s tou destrukcí začalo vlastně hned na začátku, kdy jsme se nedokázali dostat přes větu: "plujete na lodi směrem k Altdorfu". Muselo se přestupovat na jinou loď, místo Borise byl Gunter, atd., atd. Naladilo mě to dost nasertivně. :>;o)
Ecthelion píše:Krátce po začátku jsem byl mocně zjebán za to, že jsem si nepřipravil postavu.
IIRC, tohle mocné zjebání přišlo ve právě ve chvíli, kdy se hráči začali vykrucovat z lodě směr Altdorf. ("Já s ním nepojedu." "Já chci na druhou stranu"), na což jsem odpověděl, že jsem nemohl připravit nic lepšího, když mi někteří nedodali postavy. Nebylo to myšleno jako seřvání, ale jako prosba o schovívavost, že jsem to líp nedokázal vymyslet. Ale chápu, kontext, kontext.

EDIT: A popravdě, já bych nepřipravil nic lepšího, ani kdybych měl všechny postavy. :-? Pořád by tam byl problém, jak je dát dohromady.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninová minikampaň - WFRP!

Příspěvek od Markus »

Triple post, FTW!
Tahám sem přípravu na příští hru a motivace postav, protože se to paralelně rozjelo v zápise, tak aby to bylo na jednom místě.
Boubaque píše:...anebo změnit typ dobrodružství a hledat a vytvářet pro postavy motivace zůstat spolu.
Tohle fakt nedávám. Mě stačí, že potřebuju připravit na hru nějaké zajímavé dobrodružství (v mém případě = najít něco pěkného na netu a upravit to pro potřeby družiny). Abych k tomu ještě vymýšlel motivaci pro postavy, to je fakt moc, ze zábavy se tím pro mě stává práce. Byl bych radši kdybychom vymysleli nějaký důvod, proč postavy cestují společně. Každý hráč si pak sám pro sebe opodstatní, proč postava dobrovolně přijímá úkoly a chodí do nebezpečí, místo aby při nejbližší příležitosti vzala nohy na ramena.

Stejně tak:
Ecthleion píše:například teď se budeme muset spojit proti inkvizici, která nás bude chtít umlčet jako potenciální svědky dokumentů; začneme příští hru v řetězech v nějakém žaláři, kde je celá posádka Schwindelovy lodi, protože moc ví a po útěku bude jeden z hráčů znát bezpečnou cestu pryč, takže se družina chtěj nechtěj bude držet spolu, etc.
Jakože můžu příští hru začít tím, že sedíte všichni ve vězení inkvizice, a dokonce bych na to asi zvládl odehrát i zajímavé sezení. Ale na konci, až utečete do bezpečí, zákonitě vyvstane otázka: kam dál a proč zůstávat pohromadě? Ta se nevyřešila, jen posunula o jedno sezení dál. A jistě, dá se zodpovědět - třeba se při útěku někdo vážně zraní a v příštím sezení pro něj budete solidárně hledat pomoc. Ale opět je to odopověď jen na jedno sezení. Ale postavy nemůžou neustále před něčím utíkat nebo si zachraňovat život, protože to se rychle ohraje. Dřív nebo později budou muset najít nějaké společné poslání nebo společný quest celé kampaně.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninová minikampaň - WFRP!

Příspěvek od Markus »

Žádná reakce? :(

No nic, kdo přijdete tuhle středu? Rád bych vám to vynahradil. :wink:
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninová minikampaň - WFRP!

Příspěvek od Bajo »

Ja snad ano.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninová minikampaň - WFRP!

Příspěvek od Ecthelion »

Promiň zpoždění. :oops:
Markus píše:Sečteno a podtrženo: den blbec.
To je myslím nejlepší shrnutí.
Občas tam byl opravdu hluk jako ve válcovně plechu a prostě se to nepodařilo. :wink: Vzešlo z toho ale dost zajímavých ponaučení a podnětu pro další hraní, takže to určitě svoji cenu mělo.

My se bohužel ve středu neobjevíme. :roll:
Musíme dopsat ještě dva články do Drakkaru, které jsme zatím prostě nestihli, ale slíbili, takže budeme sepisovat. Hráčů bude doufám dost, takže snad nebudeme chybět...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninová minikampaň - WFRP!

Příspěvek od boubaque »

Moc se mi to zítra nehodí, takže pokud po mně nebudete příliš toužit, tak bych se tentokrát neobjevil. Ale pokud by třeba bylo málo hráčů, tak by neměl být problém přijít.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninová minikampaň - WFRP!

Příspěvek od Markus »

Tak prosím sraz dneska v pět v Modré čajovně. Přijíždíme vlakem do Brna na poslední chvíli, takže se možná chvilku zdržíme. Očekávaní hráči: Prospero, Gundolf, Marien a možná Jost (?).
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninová minikampaň - WFRP!

Příspěvek od Conlai »

A co takhle Střepy snů?

(aúúúú)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninová minikampaň - WFRP!

Příspěvek od Markus »

Děkuju Fritzsovi, Conlaiovi a Katce za včerejší hru. Já jsem si ji užil a věřím, že i vám přišla lepší než ta předchozí :wink: Zápis dodám časem, chtěl jsem se ale zeptat na jednu věc...

Nepřijde vám, že jsme nasadili trochu vysokou laťku z dostupností peněz? Flensburg vydělal každé postavě 50 zlatých, teď nově Sturmburg každé postavě 35 zlatých plus drobnosti. Teď jsem nad tím uvažoval - není na tom v zásadě nic špatného, ale nějak mi to nesedne k představě grim fantasy světa, kde jsou zlaté mince vzácnost, jíž člověk jen tak nevidí.

Napadlo mě, že bychom mohli drasticky zkrouhnout dostupnost mincí. Už žádné "nabízím odměnu 50 zlatých", ale třeba "dám vám za to 2 zlaťáky" (srdce každé postavy se rozbuší). Větší odměny by se vyplácely v drahocennostech (nejen šperky a drahokamy, ale třeba zdobené zbraně, svícny a příbory, drahé látky a oblečení, vykládaný nábytek, koření). Postavy by i takhle mohly získat obrovské jmění, ale místo toho, aby ho s sebou nosily pohodlně v měšci, museli by jej táhnout na dvoukoláku či mezku. Je to cool a zajímavější. Co myslíte?
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninová minikampaň - WFRP!

Příspěvek od Conlai »

Meine Herren und... ach, keine Damen? Uf, was sonst...

Další hra je 5. 8. 2009, tj. zítra. Sraz je u mě doma v 17:00. Pokud tedy nemáte jiné plýny a povinnosti - v tom případě se prosím ozvěte a posuneme to.

Velmi rád bych zkusil Střepy snů. Možná bychom mohli odehrát nějaký komorní příběh z WH. Nebo něco úplně jiného... třeba i ten western. S tím, že bychom nastavili budík a přípravnou fázi udělali v "bleskovém" modu. Zásadním problémem by ale mohlo být to, že zatím mám jen SS lite. :oops:

Také by mě zajímalo, kdo všechno přijde. :wink:
Zamčeno

Zpět na „Brněnský klub“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti