[BCDMQ] Burning Empires

Klika záhadných lidí v temných kápích. Přísně tajné!
Zamčeno
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2398
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai » 14. 3. 2007, 12:00

Ok. Koukám na idos a zdá se, že v úvahu připadají dva vlaky s příjezdem 13:32 respektive 15:32...

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7274
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 14. 3. 2007, 12:32

Nejede tam i SA?
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi! $:)

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5222
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 14. 3. 2007, 12:38

Dvorax bude voľný ca. od šiestej. Ja som v pohode.

Uživatelský avatar
dvorax
Příspěvky: 135
Registrován: 23. 5. 2006, 07:20

Příspěvek od dvorax » 14. 3. 2007, 13:24

Qualdezar píše:Nejede tam i SA?
SA ide, ale asi nie moc vhodne, prijazd 20.15

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2398
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai » 16. 3. 2007, 17:32

Takže: Nakonec to vypadá, že přijedeme vlakem R277 Slovan v 13:18.

Pro kaBrňáky: Odjíždí 11:40 z hlavního nádraží a jede hodinu a půl. Cenu se mi z idosu nepodařilo vymlátit. :roll:
Mé předchozí informace jsou zjevně vadné. Omlouvám se za to, že jsem vás mistifuckoval. :-?

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5222
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Příspěvek od Bifi » 16. 3. 2007, 17:41

Dobre, prídem vás počkať na stanicu. Setkání před staniční budovou, ak by som meškal.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10784
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 16. 3. 2007, 19:16

Tááák. V Zápisech je popis Mundus Humanitas na Ranně Terra. Trochu jsem se rozohnil, pardon :roll:

Popis postavy dodám dnes (pátek) večer, nebo spíš až zítra ráno. Conlai vše potřebné ví, s tím jsem mluvil. Conlai, jedna změna: nebudu Sodalis-Captain, ale rovnou Cotar Fomas. Je to jenom o jednu životní cestu víc, budu tím pádem o čtyři roky starší. Jinak se nic nemění.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10784
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 16. 3. 2007, 19:23

Brno:

Takže sraz v 11:15 na nádraží?

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7274
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 16. 3. 2007, 19:30

2 Markus: Třeba
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi! $:)

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10784
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 16. 3. 2007, 21:15

Nahodil jsem základní nástin postavy, velmi stručnou minulost, předvěčení a vztahy. Detaily dopracuju později. Co si myslíte o těch přesvědčeních? Jsou dosti pasivní, přemýšlím, že bych to třetí ještě změnil na něco jiného (a Flavia nechal pouze jako vztah).

Nechi tam žádnou lásku či svádění ženy. Toho je dost u ostatních postav :P

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7274
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 16. 3. 2007, 21:28

2 Markus: popřemýšlím a když mě něco napadne, tak dám vědět. Ale nepříjde mi to nějak horzné, myslím že takhle to bude celkem dobře fungovat. samozřejmě bude záležet i na nás.

Jinak taky jsem rozšířil popis své postavy, komentáře a návrhy příjmám.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi! $:)

Uživatelský avatar
dvorax
Příspěvky: 135
Registrován: 23. 5. 2006, 07:20

Příspěvek od dvorax » 27. 3. 2007, 08:53

Tak priatelia, dufam, ze sa priebezne pripravujete na dalsiu session tohoto monstrozneho dielka.
Aby som pravdu povedal, z nasej prvej session som bol dost sklamany, casovo sme to dost nezvladali, kvalita hry bola prinajlepsom slaba (samozrejme, ze tu vidim aj svoj podiel). Pevne dufam, ze sa to prudko zlepsi.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10784
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 28. 3. 2007, 22:52

Souhlas s Dvoraxem. Ale věřím, že tentokrát budeme lepší :wink: Musíme se snažit omezit off-topic chat a snažit se intenzivněji hrát. Znalost pravidel by taky pomohla - neúspěch minulé session přikládám hlavně tomu, že jsme furt listovali knihou.

Takže do příště si všichni povinně přečtou pravidla! :-)=
(Nemusíte celá, stačí jenom sekce "Burning Wheel" :>;o) )

Hrát bez znalosti pravidel je zrovna u BE na houby. Ale sypu si popel na hlavu, protože i já jsem na minule nebyl připraven. Hlavně si prosím přečtěte popis svých dovedností a rysů a pamatujte si, co dělají a k čemu se dají použít. Nebo si to někam napište. BE je totiž taktická hra, kde vám skilly "odemykají" nové možnosti.

Tradiční přístup z jiných RPGček, tedy: "rozhodnu se něco udělat a potom zvolím skill, který tomu nejvíce odpovídá", v BE nefunguje. Přístup BE zní: "abych mohl něco udělat, musím mít příslušný skill; jinak to udělat nemůžu". Takže prosím znejte své skilly... a tímpádem své možnosti.
(Mimochodem, házet se dá i na wises).

Pročítám teď pravidla, a tak sem budu postupně posílat věci, které jsme ve hře hráli špatně nebo vůbec.:
- advantages (+1D) a disadvantages (+1ob) jsme vůbec nepoužívali
- před každým hodem se musí stanovit "intent"; to jsme vůbec nedělali. Conlai má při mástrování tendence řídit se heslem: "prostě hodíme, ono něco padne, tak to popíšem". :P (všiml jsem si, že to děláš i ve Fate). Pro BE bych ale prosil striktní dodržování toho, že se musí hlásit intent.
- další postřehu budu házet tak, jak je budu číst.


----

Co se backgroundu týče:
- co všechno se změnilo? Vím, že můj prznitel se teď jmenuje DiManno $D a tímpádem mám krásnou motivaci, proč tomu šmejdovi rozbít držku.
- Dohodli jsme se na tom, že všechny Beliefs musí být použitelné v konfliktu boje o planetu. Týká-li se Belief nějaké NPC, musí tato souviset s "Big Picture" a být do něj začlenitelná (z toho důvodu jsem jako prznitele vzal DiManna, který má mnohem větší příběhový potenciál než otec Flavius, který s ničím nesouvisel).
- DiManno je teď strašný hajzl. Ale už si nepamatuju proč.

Co se stylu hry týče:
- manévry v infekci reflektují to, co dělají postavy; Jsou to postavy, kdo provádí manévry (?)
- všechny postavy musí být na stejné straně, resp. mít společného nepřítele (tuším, že tohle vyžadovalo nějaké úpravy v Bajově postavě, který byl původně spíše na straně těch zlých Darikánců)
- tyhle dva body samy o sobě by měly stačit k uspokojivé hře. Ne?

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10784
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 28. 3. 2007, 23:13

Další věc: FORKování

Byl bych rád, abychom byli přísní při hodnocení FORKů a žádali vždy kvalitní popis k tomu, aby byl FORK uznán. Myslím si, že každé použití FORKu by mělo vyžadovat originální popis.

Stávalo se nám - hlavně mě a Bajovi při Firefightu - že jsme říkali věci jako "a forkuju si terrain-wise, protože vím, jak to funguje," nebo "a forkuju si temple-wise, protože to tady znám". IMHO by to nemělo fungovat takhle obecně. V jedné z posledních scén jsem se snažil forkovat temple-wise popisem: "při poslední rekonstrukci chrámu nechali támhletu zeď velmi tenkou, takže mířím do míst, kde kulky prorazí zeď". Takhle by se mělo forkovat. (teda ne že bych se chtěl chlubit, ale zkrátka mě nenapadl jiný příklad).

Vlastně mi to při hře dost vadilo a při několika příležitostech jsem hlasitě protestoval :roll: Myslím, že tady není přílišná shovívavost na místě. BE je taktická hra a hráč by si ten bonus měl zasloužit. Levné, neoriginální FORKy mě osobně dost ubíraly na požitku ze hry.

Tedy FORK by měl vyžadovat konkrétní a originální popis, nejen odůvodnění ve stylu "znám to tady". Povede to k větší náročnosti FORKování a taky budou FORKy méně časté... ani jedno mi nevadí.

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7274
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 2. 4. 2007, 13:46

Mám trochu zmatek, na kdy že jsme to domluveni?
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi! $:)

Zamčeno

Zpět na „Brněnský klub“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host