Co je potřeba vyřešit

Archiv časopisu Drakkar.
Uživatelský avatar
Zayl
Příspěvky: 69
Registrován: 9. 4. 2007, 09:32
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zayl »

Pokud by to pomohlo k vetsi ctenosti Drakkaru, tak bych clanky na web klidne dal, ale formatu PDF bych se zas na druhou stranu urcite nevzdaval a na zacatku kazdeho druheho mesice bych Drakkar v PDF vydal. Pokud by byly články jen na webu, tak by jsme vypadali jako jedna z mnoha stránek o RPG, zatímco teď se dá říct, že jsme jeden z mála časopisů o RPG. :lol:
Jako schůdné řešení mi připadá dávat každý týden na web jeden článek(tzn. mezi dvěma číslama kolem osmi článků) a na konci období je vydat v PDF verzi spolecne s nekolika dalsimi. Bude to mit vyhody, ze web bude po celou dobu zit a nebude to vypadat, ze se nic nedeje. Ctenari sice budou mit vetsinu clanku prectenou z webu, ale pravdepodobne si stahnou i PDF verzi, aby si mohli precist i ty, ktere se na web nedostaly.
Ve jménu Rovnováhy
Uživatelský avatar
Wan-To
Rebel
Příspěvky: 2967
Registrován: 2. 8. 2006, 18:33
Bydliště: Praha

Příspěvek od Wan-To »

RomiK píše:Také nebude od věci až se tady dohodneme to zksuit nastínit i tady na foru. Lidé jako Bifi, Markus a podobní nám jistě poradí také :-)
Vsadil bych na PMky - tak budeme mít jistotu, že si toho všimnou a nejspíš i jistotu, že odpoví.
Uživatelský avatar
Acidburn
Příspěvky: 219
Registrován: 20. 5. 2007, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Acidburn »

Já mám jen pár návrhů, které by snad mohly pomoct při rozhodování, co udělat - jestli web, nebo časopis.

První věc - přidat statistiky a ověřit si návštěvnost webu. Doteď to chybí a jasně by to řeklo, kolik lidí si Drakkar stáhlo, kolik vůbec našlo web.

Druhá věc - zkusit Drakkar propagovat na ostatních serverech, přidávat ikonky ke stažení...já jsem třeba Drakkar našel v Pevnosti, spousta dalších čtenářů tam o něm další zmínku najde, jak to tak vypadá, současně s vydáním prosincového čísla.

Třetí věc - všiml jsem si, že z obsahu vypadlo "Dobrodružství". Někomu se to bude zdát malicherné, ale já jsem poslední dobou kupoval Dech draka právě kvůli novým doupatům. Já jich sám moc nevytvořil, ale vím, že někteří členové jsou v tomto směru velmi aktivní PJové a že by nebyl problém třeba společně skrze debaty i zde na fóru rozvíjet nová dobrodružství, která budou poté zveřejněna. Vzhledem k "bezsystémovosti" bych kladl větší důraz na originální zápletky a zajímavý styl než na konkrétní číselné charakteristiky. Apriori bych se vyhnul třeba Asterionu nebo jinému už vytvořenému světu, protože to značně ztěžuje následnou implementaci do jiných světů.

Čtvrtá věc - nemít přehnaná očekávání. Drakkar má za sebou sotva třetí číslo a zatím bych úvahy o možném zapadnutí bral jako předčasné, když ještě ani nebyl čas to pořádně rozjet.

Pátá věc - poučit se z chyb konkurence je vždy lepší než z chyb vlastních. Takže by bylo dobré sledovat aspoň Alduron a snažit se být lepší. S obsahem se toho moc vymyslet nedá - takže struktura je zhruba tato:
- několik povídek různého zaměření a kvality
- informace o různých herních systémech
- novinky okolo dění ve fantasy a rpg hrách - tady jsme zatím lepší
- galerie a ilustrace - tady máme dost rezerv, bylo by good doplnit Drakkar několika doprovodnými a několika kvalitními ilustracemi. Jak moc košer je využívání Deviantartu?
- dobrodružství - tady můžeme být lepší, jejich styl je nepřidávat vůbec žádné číselné statistiky (sic!!!) s tím, ať si je každý PJ doplní dle svého systému, zatímco naší ideou je mít aplikace k několika nejrozšířenějším. Podle mě tohle využije dost začínajících PJů.
- teorie - tady máme možnost zjistit, co chtějí čtenáři a tomu upravit obsah. Alduron se teorií moc nezabývá. Můžeme být lepší.

Poslední, sedmá věc - když se řekne - na webu budou profily, pak na webu musí být profily. Zatím se tam chvějí tři, a to je dost málo. Když je termín, neřešit všechno na poslední možnou chvíli.

Tak třeba něco z toho využijete :>;o)
Countdown to exterminate the human race...
Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec »

Využijeme toho určo hodně, co jsi napsal. Dobré návrhy a postřehy. Jelikož jsme díky své vlastní hlouposti trošku snížené pohybové schopnosti, dnes si vše promyslím a pokusím se sám nastínit nějaké řešení :-)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)
Uživatelský avatar
Wan-To
Rebel
Příspěvky: 2967
Registrován: 2. 8. 2006, 18:33
Bydliště: Praha

Příspěvek od Wan-To »

Acidburn: Statistiky jsou co se týče návštěvnosti webu dost podrobné. Co se týče stahování Drakkaru, budou až pro třetí číslo.

Všechno, co uvádím, se vztahuje na dobu od vydání prvního čísla až dosud.

Návštěv webu: 2593, z toho 55% tvoří noví návštěvníci
Unikátních návštěvníků: 1447
Počet zobrazených stránek: 5943 (2.29 zobrazených stránek na jednu návštěvu)

Většina návětěvníků používá Firefox, následuje Internet Explorer a Opera.

21,48% návštěvníků se na stránky dostává přímým zapsáním adresy do prohlížeče, 22,25% našlo Drakkar v nějakém vyhledávači a zbylých 56,27% někde kliklo na nějaký odkaz.

Vyhledávače: nejvíc lidí našlo Drakkar na Seznamu, a Google má jen o pár procent míň.

Odkazující stránky: nejvíc lidí chodí z Aragornu (asi 30% z těch, co se na Drakkar dostali přes nějakou jinou stránku), pak stránky RomiKovců, RPG fórum a HryNaHrdiny. Ostatní už nestojí za řeč.

Na Seznamu je Drakkar první (!!!) odkaz po zadání výrazu RPG hry (což ale nic nevypovídá o jeho návštěvnosti, ale o tom, že jsem se činil při SEO optimalizaci 8) ).


Tyhle statistiky mají jednu velkou nevýhodu - vlastně vůbec nic o čtenosti Drakkaru neříkají.
Uživatelský avatar
Acidburn
Příspěvky: 219
Registrován: 20. 5. 2007, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Acidburn »

Jo, super, SEO je dobrá věc, tohle nás odlišuje od davu soupeřů. To, kolik lidí si přečetlo Drakkar, půjde zjistit z počtu downloadů jednotlivých čísel.

Pozorní čtenáři jistě zaregistrovali, že jsem vynechal věc šestou - totiž, že by nebylo od věci dávat doplňky pro hry na hrdiny. Nová kouzla, nové nestvůry, zajímavé CP, nebo zkusit rozvíjet nějaké tažení (ale tohle už je hudba budoucnosti), ale to už je problematické vzhledem ke snahám o univerzálnost.

Takže spíše doplňky pro hru rovnou s vypsanými aplikacemi na několik systémů, takže pokud přijdu se sérií gladiátorských zbraní, rovnou u nich budou číselné statistiky na x systémů (tohle totiž, poněkud paradoxně, zajistí onu bezsystémovost lépe než napsat "nechť každý PJ doplní dle své úvahy číselné statistiky", protože si každý PJ nebo vypravěč udělá aspoň hrubou představu o síle nestvůry nebo předmětu, protože aspoň jeden systém ovládá)
a nejlépe rovnou ilustrace tvůrce, nebo aspoň slovní popis, podle kterého se dá ilustrace dodělat (prostor pro Iglira a další kresliče - včetně mě - se pořádně vyřádit $D ).
Nebo aspoň tipy na zápletky (tohle se skoro nevidí, může nás to odlišit od konkurence)či popis zajímavých lokací (velká výhoda, pokud nejsme vázáni nějakým modulem nebo systémem - Alduron je svázán Pevninou, Dech Draka je svázán Asterionem atd.) nebo pastí či aspoň postřehů z hraní - převrátit stereotypy naruby nebo ukázat PJům (ale i hráčům), jak jde stereotypy snadno zneužít pro dosažení "výhry" v RPG.

Sám uvedu jeden konkrétní příklad stereotypu a poté stereotypu, který si málokdo uvědomuje,ale který umožní PJi postavám řádně zatopit.
Stereotyp č.1 - lidé mají na světě převahu a elfové (po všech stránkách silnější rasa) je už druhořadým, vymírajícím národem, který se nezřídka stává obětí pogromů nebo rovnou otroctví. Tento stereotyp přinesl Sapkowski, což by nebylo špatné, kdyby se ho vzápětí nechopilo celé hejno dalších PJů a spisovatelů. Porušit stereotypy - je jako závan čerstvého vzduchu.
Stereotyp č.2 - předem se omlouvám, bude trochu delší.
- Pokud má družina zaútočit na nějaký objekt, měla by si položit dvě otázky: „Kolik je možných cest do objektu?“ a „Jak jsou tyto cesty hlídané?“. Čím důležitější je cíl družiny, tím více by měl být objekt chráněn. Existují jen dvě cesty do budovy? Musíme si udělat třetí cestu, vlastní.
o Záludná je past, kdy hlavní vchod není hlídán žádnými strážemi. To samo o sobě působí podezřele a má jen dvě možná vysvětlení: buď je vchod střežen pastí (pak ji družina obejde nebo deaktivuje), nebo je strážce ukryt vně budovy, někde tam, kde má o dění před vchodem přehled a odkud může nějak zasáhnout (varovat lidi uvnitř budovy, zneškodnit družinu. Družina buď toto místo snadno vytipuje a ukrytého strážce zlikviduje dřív, než může sám zasáhnout, nebo se nechá napálit a půjde deaktivovat domnělou past (takže nepozorovaný průnik se díky strážci venku nepovede). Samostatnou možností je průnik v přestrojení, vyžaduje to ale spoustu znalostí o objektu a sebejistotu postav.
o Ideální, jak družinu dostat, je kombinace viditelných a skrytých strážců. Družina se obvykle vždy soustředí na viditelné strážce brány (uleví se jim, když tam nějaké uvidí) a začne plánovat jejich rychlou likvidaci. Většinou postavy nenapadne, že se v okolí může schovávat ještě někdo další.
o Je naprosto samozřejmé, že stráže půjde někdo vystřídat, skrytý strážce musí jít třeba na záchod, rovněž v úkrytu nevydrží věčně a i jeho může jít někdo vystřídat. V tyto momenty je možný překvapivý útok, ovšem proti dvojnásobnému počtu protivníků, navíc svou roli může sehrát i náhoda, kdy se třeba jeden strážce při střídání trochu zdrží (a poté spustí poplach). O-)

To je ode mě vše. Uff.
Countdown to exterminate the human race...
Uživatelský avatar
Dukolm
Příspěvky: 389
Registrován: 5. 7. 2006, 09:30
Bydliště: d20.cz
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dukolm »

co se týče o brázků stačilo by napsat čeho bys se měly týkat a popis jak by měli vypadat nebo případě i nějakou inspiraci k nim.

Pak budu vědet co kreslit.
(nejde jan tak posílat obrázky co nás jen tak napadly, občas je třeba nám poradit a dát vedet co kreslit. )
Uživatelský avatar
Acidburn
Příspěvky: 219
Registrován: 20. 5. 2007, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Acidburn »

Super, rozhodně tohle rozjedem. Už teď se předem těším na nové ilustrace (nebo aspoň možnosti k nim). Tohle bude chtít už jen maličkost - dopředu znát obsah dalšího - nyní čtvrtého - čísla, resp. aspoň některých článků.
Je nejvyšší čas začít na něm pracovat :>;o) protože třeba malé doprovodné ilustrace k některým článkům (á la gamebooks) není problém doplnit prakticky do druhého až třetího dne, ale u větších obrázků to takhle expres nepůjde. Navíc máme velkou šanci posunout kvalitu o kousek dál, ilustrovat případné povídky a další články místo zařazení rubriky "Galerie".
Mimochodem, pokud v dalším čísle otiskneme nějaké dobrodružství (což bych velmi ocenil), nebude vůbec špatné vyzkoušet si tuto výtvarnou spolupráci a zkusit ilustrovat některé scény, předměty, mapy nebo postavy daného dobrodružství.
Takže - máte někdo nějaké dobrodružství, které budeme publikovat? Kdyžtak v mezičase si udělám pár dalších ilustrací k Zarkondě, než ji vydáme jako Speciál i se všemi aplikacemi, ještě to pár měsíců potrvá. Mimochodem, můžeme ty další ilustrace otestovat právě tady - takže pokud máte nějaký volný čas a v dobrodružství (které je na www.acidburn.wheee.cz v sekci "Download") najdete něco, co by stálo za to nakreslit, jen do toho
:wink: aspoň zjistíme, jak jsme na tom $D
Countdown to exterminate the human race...
Uživatelský avatar
Dukolm
Příspěvky: 389
Registrován: 5. 7. 2006, 09:30
Bydliště: d20.cz
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dukolm »

už sem pro to v drakaru zřídil téma ilustrace na přání
Uživatelský avatar
Wan-To
Rebel
Příspěvky: 2967
Registrován: 2. 8. 2006, 18:33
Bydliště: Praha

Příspěvek od Wan-To »

RomiK píše:Nicméně, stále bychom měli dořešit zda nechat pdf či je zrušit.
Vyvstaly nám tu další dvě možnosti, které stojí někde mezi webem a PDF:

- Zkultivování a celkové zatraktivnění PDF verze (ale skoro nic to neřeší) - viz téma "Nový design?".
- Články na webu, přičemž by se zachoval dvouměsíční vydávací cyklus a web by vypadal v podstatě stejně, jako teď vypadá obsah PDF. Na úvodní stránce by byl úvodník, obsah aktuálního čísla s odkazy jednotlivé články, rozcestník na další čísla a nějaké další odkazy.
Uživatelský avatar
Wan-To
Rebel
Příspěvky: 2967
Registrován: 2. 8. 2006, 18:33
Bydliště: Praha

Příspěvek od Wan-To »

Wan-To píše:- Články na webu, přičemž by se zachoval dvouměsíční vydávací cyklus a web by vypadal v podstatě stejně, jako teď vypadá obsah PDF. Na úvodní stránce by byl úvodník, obsah aktuálního čísla s odkazy jednotlivé články, rozcestník na další čísla a nějaké další odkazy.
Rozvedu to, protože začínám mít pocit, že tohle by mohla být správná cesta.

Představte si, že se dozvíte o Drakkaru. Někdo vám na GameConu strčí do ruky vizitku se slovy, že se máte podívat na nový internetový časopis o RPG hrách. Tak to tedy uděláte.

Na webu vás uvítá jednoduchý a decentní, takřka minimalistický (oblíbené slovo hráčů indies $P ) design. Po levé straně úvodník aktuálního čísla, kde se píše cosi o změnám k lepšímu, napravo obsah a seznam článků. Nějaké články vás zaujmou, přečtete si je. A hele, ona je tu i možnost diskuze! Vrátíte se na úvodní stránku a začnete podrobněji zkoumat, kam že jste se to vlastně dostali. Najdete seznam autorů a jejich profily, a nepřehlédnete ani archiv starších čísel. A samozřejmě se dozvíte, že další číslo vašeho, nyní už oblíbeného, časopisu vyjde přesně za X dní.

Nelíbílo by se vám to? :P
Uživatelský avatar
Acidburn
Příspěvky: 219
Registrován: 20. 5. 2007, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Acidburn »

Zajímavý klon webu a časopisu, tak, jak jsi to popsal, to vypadá přitažlivě. Jak to bude s archivem starších čísel, budou ke stažení v PDFku?
Countdown to exterminate the human race...
Uživatelský avatar
Wan-To
Rebel
Příspěvky: 2967
Registrován: 2. 8. 2006, 18:33
Bydliště: Praha

Příspěvek od Wan-To »

Acidburn píše:Zajímavý klon webu a časopisu, tak, jak jsi to popsal, to vypadá přitažlivě. Jak to bude s archivem starších čísel, budou ke stažení v PDFku?
Asi by se převedla do webové podoby. Ale z nostalgie by tam mohla být i ta PDFka.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10153
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir »

V rychlosti jsem zhltnul tuhle diskuzi a na otázku změn Drakkaru mám tento názor: Zatím bych nechal Drakkar tak, jak je. Po třech číslech je příliš brzy zamýšlet se nad jeho budoucností. To tak nejdříve po roce (tedy šest čísel).
Uživatelský avatar
Dukolm
Příspěvky: 389
Registrován: 5. 7. 2006, 09:30
Bydliště: d20.cz
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dukolm »

Nechal bych rozhodne i PDF ja osobně nemám ve škole zatím bezproblémový přístup k internetu a pak je problém něco jenom na vebu. to se pak musí stáhnout do wordu a v tom se mě to špatně čte proto mám pdf radši ale Wan-Tovu návrhu se nebráním.
sem pro web i PDF
Zamčeno

Zpět na „Drakkar“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti