Skladba článků

Archiv časopisu Drakkar.
Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Skladba článků

Příspěvek od zrzavec » 2. 4. 2007, 19:43

Sekce pro každé číslo časopisu. Následně je bude nutno zaplnit článkem:

Úvodník
Je vcelku jasný, krátký textík o aktualitách u nás a tak.

Povídky
není nutné přímo povídky, ale i dobrá poezie. Takový koutek zábavného čtení i mimo RPG.

RPG projekt
Nejspíš nějaký zajímavý internetový projekt. nemělo by jít o to samé jako u sekce Internet, která není zaměřena na představení stránek, ale toho co kde a jak najít.

RPG obecně
Článek o zajímavém systému, stylu hraní (nejen o zajímavém, ale kldině i klasický článek "Co jsou to RPG hry"...)Nicméně tohle bych věnoval nejrůznějším systémům, stylům...apod

RPG teorie
Teoretický článek k RPG. Pokud v RPG bude nějaký styl rozebrán a budou s ním čtenáři seznámeni, zde by byl rozebrán, prozkoumán a ukázán trošku "věděčteji" Nicméně, zdá se mi ,že tohle se moc překrývá s RPG obecně a než zavádět dvě sekce, radši dát dva články?

Zamyšlení
Zde si dost dobře představuji úvahu, seznámení s RPG a pokud by se RPG obecně vyhranilo jen na systémy, tak i zamyšlení nad herními styly.

Dobrodružství
Co dodat, to je jasné. Jen by to chtělo buď bezsystémově a nebo s apliacemi na větší počet systémů. Možná dát odkaz ke stažení aplikací anecpat je do časopisu?

Historie a realita
To je také jasné. Nějaký poučný (nikoliv nutně poučující) článek o zajímavém tématu, nutně využitelném i při RPG

Doplňky pro RPG + aplikace
Různé doplňky - od kreslených figurek, vystřihovánek až po nové zbraně dovednsoti a tak. Samozřejmě s aplikacemi.

Internet
Nejspíš dočasná záležitost. Až Vitus dokončí svůj cyklus (který ještě má co říst), buď tuto sekci nahradíme jinou nebo se zaměříme na něco na internetu jiného.

Tak a nyní započněme diskuzi o sožení článku. Rád bych, aby měl nějakou pevnou strukturu, co vy?
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 2. 4. 2007, 20:04

tak a nyní rozjeďme diskuzi, která není uzavřená jen pro autory, ale pro každého, kdo má co říct.
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
Wan-To
Rebel
Příspěvky: 2967
Registrován: 2. 8. 2006, 17:33
Bydliště: Praha

Příspěvek od Wan-To » 2. 4. 2007, 20:15

Já jsem pro zachování RPG obecně i RPG teorie. Rozdíl bych si představoval víceméně stejný, jako je zde na fóru. Kažodpádně čistě teoretických a analytických článků asi bude málo, takže bych RPG teorii nevkládal pravidelně do každého čísla.

Ostatní mi připadá víceméně v pohodě, v prvním čísle se to, zdá se, osvědčilo.

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 7882
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir » 2. 4. 2007, 20:19

Ale já skoro nemám co říct $( .
Jen, že se mi zdá předčasné vymýšlet nějakou pevnou koncepci po prvním čísle časopisu. Jasně, je možné to kdykoli předělat. Ale rozhodně se mi nezdá dobré mít pevná témata, která musí být za každou cenu naplněna. Když nebudeme mít řekněme "RPG projekt", tak si ho musíme den před vydáním vycucat z prstu, protože bez něj to nejde.

Co takhle recenze na filmy/knihy/hudbu?
Komiks bude? *není tu vhodný smajlík, který dělá psí oči a má svatozář*
Místo dobrodružství bych to spíš viděl na zajímavé vedlejší zápletky (ona ta první Láska lesa také tak vypadala).
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných | ilgirovy deskovky

Uživatelský avatar
Wan-To
Rebel
Příspěvky: 2967
Registrován: 2. 8. 2006, 17:33
Bydliště: Praha

Příspěvek od Wan-To » 2. 4. 2007, 20:25

ilgir píše:Místo dobrodružství bych to spíš viděl na zajímavé vedlejší zápletky (ona ta první Láska lesa také tak vypadala).
Výborný nápad! :wink:

Mám doma jeden modul pro DrD - Ardanský rituál. Je tam jedna celá kapitola o vedlejších zápletkách, kterými se dá zpestřit (podle mě jinak nudný :roll: ) děj toho dobrodružství. Přemýšlím, jak vám to ještě přiblížit. Každopádně bych řekl, že něco podobného by Drakkaru slušelo. Jednak je to originální nápad a druhak se to možná využije víc, než hotová dobrodružství.

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 2. 4. 2007, 20:28

Změnit to půjde kdykoliv. Nejde o to naplnit tato témat, ale spíš vědět co chceme a co mohou čtenáři očekávat. V každém čísle může být nějaké překvapení. Pokud přemluvím jendoho kamaráda, ať mi komikc nakreslí, bude i on )myslím ten komiks).

Ano, bu´d bude dobrodružství, nebo nějaká vedlejší zápletka a nebo věnujeme více místa něčemu jinému. RPG teorie tolik nebude, v tom má Wan-To pravdu. Celkově je systém vedlejších zápletek toršku použitelnější. :-)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 7882
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir » 2. 4. 2007, 22:27

Výborný nápad!
Díky, nestává se často, že mi mé nápady někdo pochválí :wink: .

U těch vedlejších zápletek bych to viděl i s nějakými vazbami na ostatní dobrodružství. Protože nejsem příznivcem úplně samoúčelných příběhových větví. Nevím, jako moc to půjde zrealizovat a určitě to sníží jejich využitelnost, ale pokud jich bude v každém čísle třeba více, tak to zas tak nebude vadit.
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných | ilgirovy deskovky

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1898
Registrován: 15. 8. 2006, 11:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Gran » 3. 4. 2007, 07:20

Komix jsem schopen udělat cca v tomhle stylu:
Stránky komixové postavičky "Rösar"
První kapitola "Rösar a Aragorn.cz" - měl jsem rozdělanou další kapitolu, ale přišel jsem o comp, tedy o hard disk, tedy o materiály .) A znova se mi to dělat nechtělo.

Ovšem, bylo by potřeba rozmyslet, o čem by ten komix byl. Já mám rád Rösara, ale když zcheckujete stránky, dojde vám, že je trochu... brutal .))
Hodnoty => Práce

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 7882
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir » 3. 4. 2007, 07:29

Ehehehe... $D
Nooo... nevím, jestli tenhle komiks je to pravé do Drakkaru, ale o tom rozhoduje redakce.
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných | ilgirovy deskovky

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1898
Registrován: 15. 8. 2006, 11:36
Bydliště: Praha

Příspěvek od Gran » 3. 4. 2007, 07:31

Já si to také myslím.

Ale tak jde hlavně o styl (ten se dá popř. udělat tak, aby to nebylo tak "čáry na bílém" - Scared), obsah může být třeba "házení kostkou" =P

P.S. Rofl, teď mě napadlo, jak by asi vypadal komix nazvaný "házení kostkou" nakreslený pro Rösara... xD .))
Hodnoty => Práce

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 3. 4. 2007, 07:34

J8 měl na mysli spíš něco jako se dá nalézt tady Dva komiks
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran » 3. 4. 2007, 11:26

Markus píše:Já bych měl jednu výtku:

To, co nazýváte RPG Teorií, mi vůbec teoretické nepřijde, resp. nechápu, co je na článku o době bronzové teoretického.

Teorie by měly být odbornější eseje, analýza hraní, herní modely, snaha pochopit fungování RPG, aplikace jiných vědních oborů na RPG, atd... když nahlédnete do té sekce tady na fóru a projedete si, co je tam za témata, tak by to mělo být celkem jasné.
To mě přivedlo k tomu sehnat pro RPG Teorii nějaký článek skutečně teoretický nebo aspoň teorii bližší a pro bronz apod. vytvořit sekci Svět (obdoba sekce Herní světy a prostředí na Fóru). Bude to tak logičtější.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 3. 4. 2007, 12:00

Gorane, podívej se do tématu skladba článků. Nebudu psát dvakrát jednu věc :-)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
Acidburn
Příspěvky: 219
Registrován: 20. 5. 2007, 12:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Ad Obsah

Příspěvek od Acidburn » 24. 5. 2007, 13:07

Takže, struktura Drakkaru mi přijde poměrně dobrá - a je nutné se snažit ji dodržet. Nicméně se vrátím k jedné věci, která tu byla diskutována několikrát - a to k "bezsystémovosti" časopisu, resp. k tomu, že časopis nemá za cíl podporovat pouze jediný systém.
Jelikož se ozvalo dost lidí, kterým něco vadí , mám dvě řešení, jak tuto bezsystémovost aplikovat.

První řešení spočívá v tom, že se u každé postavy, každého předmětu apod. uvede tabulka s číselnými hodnotami a vlastnostmi pro cca. 4 až 5 nejpoužívanějších systémů s tím, že zbylé si budou muset čtenáři využívající jiné systémy odvodit.

Druhé řešení je postavené na tom, že se uvede např. dobrodružství dělané pro DrD+ a logicky všechny charakteristiky a vlastnosti budou v tomto systému s tím, že si každý číselné statistiky doplní podle svého. Finta druhého přístupu je totiž založena nikoli na komparaci, ale na obecnosti obsahu.

Konkrétní příklad, jak by to mohlo vypadat - klasické dobrodružství v DrD vychází z reálií tam využívaných, které dost svazují ruce PJům (nebo DM´s) pro aplikaci dobrodružství jinde. Proto je lepší a daleko snazší vytvářet dobrodružství, které tyto reálie dostatečně rozvede - takže místo stručné charakteristiky: člověk, sicco, 10. úroveň - prostě popíšu náplň činnosti dotyčné osoby, její slabiny a přednosti, uvedu číselné charakteristiky z jednoho systému a hotovo.
Navíc bych rád připomněl, že u drtivé většiny dobrodružství nejde o číselné charakteristiky, ale o zápletku, děj, popisy míst a reálií, kde pouhé stručné statistiky prostě nemají co dělat.
U předmětů bude důležitý jejich efekt, popis, ev. rozměry - číselné charakteristiky si beztak většina PJ doplňuje dle svého.

Ještě mě napadá třetí možnost - vytvořit si vlastní škálu na bodové stupnici 1-20 (pouze celá čísla) a dle toho určovat efekty jednotlivých zbraní, jedů atd., u postav a jejich schopností potom použít modifikovanou stupnici ve stylu PC her: začátečník - pokročilý - expert. Tohle ovšem potom vyžaduje od každého PJ/DM nutnost finální úpravy dle jím/jí používaného systému. Díky tomu budou všichni nuceni dělat úpravy (rovný přístup). Odradí to jen ty hodně líné hráče.

Pro jaký z těchto přístupů se rozhodnete, to dávám k diskuzi. Nakonec ale bude lepší rozhodnout se pro jedno řešení (jakékoli) a to potom aplikovat, ať nedochází ke zbytečným zmatkům. :>;o)
Countdown to exterminate the human race...

Uživatelský avatar
Wan-To
Rebel
Příspěvky: 2967
Registrován: 2. 8. 2006, 17:33
Bydliště: Praha

Příspěvek od Wan-To » 24. 5. 2007, 13:59

A čtvrtá možnost řešení je taková, že se neuvede aplikace pro žádný systém a postavy (nestvůry, pasti...) se jen charakterizují slovním popisem.

Zamčeno

Zpět na „Drakkar“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host