[flame] Co by si Thrun nezahrál?
Re: Vlákno přání a stížností
Jde o to, že hexcrawl by postihl jenom jednu stranu toho příběhu, jenom samotné cestování Ryhopským lesem. Což by určitě bylo zábavné, a je vlastně jedno, jestli bys to bral jako průzkum míst, která znáš z knihy, nebo bys vytvořil vlastní lokace.Quentin píše: ↑20. 1. 2019, 11:50 Novinky, really?
Hej, tohle nezní špatně. Nevím, proč by se to muselo zvrhnout na railroad, naopak mi to přijde jako úžasný setup na hexcrawl.1) Les mytág.
Problém je, že takový příběh nemůže dopadnout jinak než jako (railroadovaný) roleplaying, a to mě nebaví. Radši si ho znovu přečtu, než abych ho ochotničil u stolu. Popřípadě se do něj ponořím u PC, pokud by jej (nebo něco podobného) vydali.
Otázka je, jestli by se podařilo zachytit atmosféru toho místa, ale fakt je, že zrovna hexcrawl (nebo nějaká forma hraní, kde tolik nejde o story) by asi fungoval pro vyvolání představy Lesa.
Třetí faktor potom je "kampaň". Vzhledem k tomu, jak silný příběh Holdstock stvořil, a vzhledem ke vztahům mezi postavami, nemyslím si, že je to odehratelné tak, aby se Ti podařilo zprostředkovat osudovost, emocionalitu a intenzitu vztahů mezi hrdiny, milostný poměr hlavní dvojice, archetypální aspekty příběhu (Guiwenneth, vývoj vztahu mezi bratry, Urscumug-Huxley), atd. Myslím si, že tohle by bylo velmi těžké zvládnout, aby to nezklouzávalo do trapnosti, já osobně bych se na to necítil a asi by mi to bylo nepříjemné.
Abys měl ten pravý Les mytág, musel bys asi dokázat tři věci:
- stvořit tajemný les, který jde objevovat nebo zkoumat
- zachytit konkrétní charakter/atmosféru Ryhopského hvozdu
- zprostředkovat silný příběh silných postav
To by bylo hezké.
Re: Vlákno přání a stížností
Neuvěříš. O tohle jsem se trochu zajímal, než jsem definitivně skočil na slovanologii. Jestli chceš pomoc, napiš mi PM nebo založ téma a dostane se ti jí.Tohle je fascinující historické období. A s ohledem na to, že to není tak "mýtopoetická" a komorní záležitost jako předchozí věc, snad by to bylo hratelné.
Ne, není. Cornwallsko-Welšské pomezí, 6. století po Kristu. Na severu se stále žije postaru, křesťanská knížata táhnou do další války proti Sasům, ti se usazují na poloostrově, na malých lodích připlouvají nájezdníci z Irska a po nich misionáři. Zápletky jsme už řešili ve Slovanském prostředí, pár posledních stránek.Problém je jak s mysticko-spirituálně-náboženskou stránkou, tak s historickým pozadím takového příběhu.
Myslím, že malé přikrášlení a menší zločin proti 100% autentičnosti nikoho nezabije a ani těm Sasům, co tam tehdy žili vadit nebude.
A nejsi jediný, komu by se fórum více líbilo bez politiky.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlákno přání a stížností
1 a 2 jsou proveditelné. Zejména, pokud jsi ochotný strávit čas přípravouThrun_neregistrovany píše: ↑20. 1. 2019, 12:37 Abys měl ten pravý Les mytág, musel bys asi dokázat tři věci:
- stvořit tajemný les, který jde objevovat nebo zkoumat
- zachytit konkrétní charakter/atmosféru Ryhopského hvozdu
- zprostředkovat silný příběh silných postav
To by bylo hezké.
Pro 3 budeš muset jít hráčům naproti a stavět na tom, co ti dají. Nakonec to ale bude hlavně na nich. Myslet si, že to celé musíš vytvořit sám (zprostředkovat příběh, jak říkáš), IMHO vede k railroadu a omezování player agency.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15028
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlákno přání a stížností
...Thrun_neregistrovaný píše: ↑20. 1. 2019, 09:41MYFAROG
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Vlákno přání a stížností
Dik zes to vypich, tohle mi uteklo.
Pro ostatni: MYFAROG je rpg o tom, jak zidi chteji vyhladit aryjskou rasu, pomoci hord cernych typku. Autorem je odsouzeny vrah. Takovy FATAL z Evropy.
Wiki: https://1d4chan.org/wiki/MYFAROG
EDIT: navrh na nove pravidlo rpgfora - ban pro alt-right a neonacisty?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Vlákno přání a stížností
Nene, ale stejně díky za nabídku! Já myslím, že by to kluky asi moc nebralo. To spíše nějakou tu jeskynní vyvražďovačku, kdyby vůbec něco.Paul píše: ↑20. 1. 2019, 14:39Neuvěříš. O tohle jsem se trochu zajímal, než jsem definitivně skočil na slovanologii. Jestli chceš pomoc, napiš mi PM nebo založ téma a dostane se ti jí.Tohle je fascinující historické období. A s ohledem na to, že to není tak "mýtopoetická" a komorní záležitost jako předchozí věc, snad by to bylo hratelné.
No právě, přesně tohle by určitě nedopadlo dobře, to už máme vyzkoušené. Nikdo z naší grupy nebyl na tyhle věci zvědavý. Nic proti, může to být zábava, dokonce i poučná (omg, to zní hloupě...), ale nám šlo vždycky spíše o takové pohodové hraní. Prostě si zablbnout s kostkama, vymlátit doupě nějakých klišovitých zláků, trochu si zahalekat a zazpívat...Ne, není. Cornwallsko-Welšské pomezí, 6. století po Kristu. Na severu se stále žije postaru, křesťanská knížata táhnou do další války proti Sasům, ti se usazují na poloostrově, na malých lodích připlouvají nájezdníci z Irska a po nich misionáři...Problém je jak s mysticko-spirituálně-náboženskou stránkou, tak s historickým pozadím takového příběhu.
Asi nejlepší by bylo nějaká hra na pomezi rpg a figurkovek, kde by byly trochu komplexnější boje a jen trocha roleplayingu, protože to nás nikdy moc nebavilo. Něco jako šachy, akorát by "figurky" putovaly příběhem, získávaly zkušenosti a když by byla nálada, mohly by vyjednávat s králem.
No, vzhledem k tomu, že je to ta nejmíň pravděpodobná volba ze všech pěti, odpovím čistě akademicky...1 a 2 jsou proveditelné. Zejména, pokud jsi ochotný strávit čas přípravou
Pro 3 budeš muset jít hráčům naproti a stavět na tom, co ti dají. Nakonec to ale bude hlavně na nich. Myslet si, že to celé musíš vytvořit sám (zprostředkovat příběh, jak říkáš), IMHO vede k railroadu a omezování player agency.
1) Já to ale nechci hrát. Je to moje oblíbená kniha a nechci si ji až do rakve zošklivit kvůli jednomu nepovedenému hraní.
2) I kdyby snad, nechce se mi s tím patlat zbytečně, jednak kvůli viz výše (herní preference) a jednak kvůli viz níže:
3) Moji kluci si moc neumějí poradit s player agency, když jsem je nechal budovat svět, byli z toho na rozpacích a vlastně je to ani nebavilo.
Takže věnovat se něčemu, co mě láká nejmíň, a ještě mě pošlou do prdele, protože "my jsme chtěli hrát pohodovej dračák, ne nějaký posraný dramata"... ne, to ne.
Ale kdybys z toho něco vytvořil, tak bych si to rád přečetl. To zase jo.
Re: Vlákno přání a stížností
Pokud vás není víc jak čtyři tak Gloomheaven. Nemusíš řešit nic dalšího.
Always bring a gun to a puppet fight
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlákno přání a stížností
Zní jako DnD 4 edice, ne?Asi nejlepší by bylo nějaká hra na pomezi rpg a figurkovek, kde by byly trochu komplexnější boje a jen trocha roleplayingu, protože to nás nikdy moc nebavilo. Něco jako šachy, akorát by "figurky" putovaly příběhem, získávaly zkušenosti a když by byla nálada, mohly by vyjednávat s králem.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Vlákno přání a stížností
Tak jsem na to koukal... To už je asi moc na deskovkový straně. Navíc to váží pomalu deset kilo, to asi spíše ne.
Asi nejlepší by bylo DxD očesané o magii (ta nás nebavila), s vyrovnanými povoláními, severský setting, pravěk/ranný středověk, trochu komplexnější bojový systém (aby to nebylo žvejkání hp, ale zase nic přehnaného). Žádné elfy, trpaslíky, hobity, to je strašná nuda.
Asi nejlepší by bylo DxD očesané o magii (ta nás nebavila), s vyrovnanými povoláními, severský setting, pravěk/ranný středověk, trochu komplexnější bojový systém (aby to nebylo žvejkání hp, ale zase nic přehnaného). Žádné elfy, trpaslíky, hobity, to je strašná nuda, navíc kde jsou rasy, tam je rasismus a taky všechen ten balast "ve světě, kde nelidé jsou pronásledováni bla bla bla", toho mám plnou televizi.Zní jako DnD 4 edice, ne
4 edici jsem nehrál, ale fakt je, že na netu to bylo jako časté doporučení pro bojově orientované skupiny. Akorát nevím, jak by to fungovalo bez magie. Jako chápu, že pomůže nemít magická (N)PC a hodně se tím řeší, ale spíše jde o to, jak by ten systém fungoval bez léčivé magie, sugesce, atd. Plus nevím, co bestiař, úplně se mi nechce přefluffovávat dvě stě stránek beholderů na zubry a medvědy. A je v DnD nějaký severský setting?
Anebo nic, vždyť je to jedno.
Re: Vlákno přání a stížností
Koukám, že jsem si ten předchozí post měl asi před odesláním nahlédnout...
Já mám vůči DnD poněkud ostýchavý vztah. Popravdě řečeno, poslední DnD materiál, který jsem držel v ruce je nějaký modul k Ravenloftu někdy z přelomu tisíciletí, už ani nevím k jaké verzi. Na obálce klečí chlapík v buřince a natahuje malou kuši.
Nějak mi vadí ty hromady různých kostek, úplně mi to nesedí k tomu klasickému klišé "potřebujete jen tužku, papír, kostku a fantazii". Ale chápu, že to díky tomu množství různých kostek se dá spousta věcí hlavně v boji různě odstupňovat.
Druhý důvod je, že když už DxD, tak můžu rovnou zůstat u Dračáku, který aspoň všichni mají a znají, a nemuseli bychom do systému investovat čas ani peníze. Navíc kluci určitě nebudou mít náladu na cizojazyčné texty.
Ještě k té magii: mám obavu, že systém, který je kolem její existence postaven, by mohl být vyhozený z rovnováhy, pokud z něj magii jednoduše vyškrtneme. Předpokládám, že každé povolání má svoje slabiny, a pokud vykopneme magii, tak ty, které na ni jsou náchylná, najednou nebudou mít protiváhu. Ok, asi se to dá řešit designem dobrodružství, jenom si nejsem jistý, jestli to je stoprocentně spolehlivé a jestli to stojí za námahu.
Škoda, že je DrD tak nevyrovnaná hra, navíc mechanicky nekonzistentní. Já sice c+l věci moc nemusím, ale zase uznávám, že pro hráče je zábava, když se na nové úrovni otevřou úplně nové možnosti, nebo když ne šestém levelu člověk dostane mečící chůdy nebo chodecký meč. A maglajz v mechanikách ať si řeší PJ.
Asi se na to mrknu. Taky mě napadalo vybrakovat pravidla k nějaké středověké wargame, vymyslet upgrade paths pro jednotky-postavy a nalepit na komplexní bojová pravidla nějaká jednoduchá "...a mimo boj" pravidla, klidně okopírovaná z DrD.
Ještě k tomuhle návrhu:
Já mám vůči DnD poněkud ostýchavý vztah. Popravdě řečeno, poslední DnD materiál, který jsem držel v ruce je nějaký modul k Ravenloftu někdy z přelomu tisíciletí, už ani nevím k jaké verzi. Na obálce klečí chlapík v buřince a natahuje malou kuši.
Nějak mi vadí ty hromady různých kostek, úplně mi to nesedí k tomu klasickému klišé "potřebujete jen tužku, papír, kostku a fantazii". Ale chápu, že to díky tomu množství různých kostek se dá spousta věcí hlavně v boji různě odstupňovat.
Druhý důvod je, že když už DxD, tak můžu rovnou zůstat u Dračáku, který aspoň všichni mají a znají, a nemuseli bychom do systému investovat čas ani peníze. Navíc kluci určitě nebudou mít náladu na cizojazyčné texty.
Ještě k té magii: mám obavu, že systém, který je kolem její existence postaven, by mohl být vyhozený z rovnováhy, pokud z něj magii jednoduše vyškrtneme. Předpokládám, že každé povolání má svoje slabiny, a pokud vykopneme magii, tak ty, které na ni jsou náchylná, najednou nebudou mít protiváhu. Ok, asi se to dá řešit designem dobrodružství, jenom si nejsem jistý, jestli to je stoprocentně spolehlivé a jestli to stojí za námahu.
Škoda, že je DrD tak nevyrovnaná hra, navíc mechanicky nekonzistentní. Já sice c+l věci moc nemusím, ale zase uznávám, že pro hráče je zábava, když se na nové úrovni otevřou úplně nové možnosti, nebo když ne šestém levelu člověk dostane mečící chůdy nebo chodecký meč. A maglajz v mechanikách ať si řeší PJ.
Asi se na to mrknu. Taky mě napadalo vybrakovat pravidla k nějaké středověké wargame, vymyslet upgrade paths pro jednotky-postavy a nalepit na komplexní bojová pravidla nějaká jednoduchá "...a mimo boj" pravidla, klidně okopírovaná z DrD.
Re: Vlákno přání a stížností
Ovšem pokud bys chtěl hrát něco historického, pomalu se poohlížím po lidech na hru formou play by post v období Kyjevské Rusi.Nene, ale stejně díky za nabídku! Já myslím, že by to kluky asi moc nebralo. To spíše nějakou tu jeskynní vyvražďovačku, kdyby vůbec něco.
Re: Vlákno přání a stížností
Opět díky za nabídku, ale tohle by už vubec nebylo pro mě. Kdyby už něco - což ale kategoricky vylučuji -, tak opravdu jedině tváří v tvář se starou partou.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlákno přání a stížností
lelSosacek píše: ↑20. 1. 2019, 16:29Dik zes to vypich, tohle mi uteklo.
Pro ostatni: MYFAROG je rpg o tom, jak zidi chteji vyhladit aryjskou rasu, pomoci hord cernych typku. Autorem je odsouzeny vrah. Takovy FATAL z Evropy.
Wiki: https://1d4chan.org/wiki/MYFAROG
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Vlákno přání a stížností
ME GOOD NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI
BAD NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI BAD
BAD NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI BAD
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů