[flame] Co by si Thrun nezahrál?

Čas od času vzplane RPG Fórum plamenem a divokými hádkami. Zde archivujeme některé obzvláště povedené flamy - pro pobavení, ostrašení či poučení budoucích generací.
Zamčeno
Thrun_neregistrovany

Re: Vlákno přání a stížností

Příspěvek od Thrun_neregistrovany »

Quentin píše: 20. 1. 2019, 11:50 Novinky, really? :D
1) Les mytág.
Problém je, že takový příběh nemůže dopadnout jinak než jako (railroadovaný) roleplaying, a to mě nebaví. Radši si ho znovu přečtu, než abych ho ochotničil u stolu. Popřípadě se do něj ponořím u PC, pokud by jej (nebo něco podobného) vydali.
Hej, tohle nezní špatně. Nevím, proč by se to muselo zvrhnout na railroad, naopak mi to přijde jako úžasný setup na hexcrawl.
Jde o to, že hexcrawl by postihl jenom jednu stranu toho příběhu, jenom samotné cestování Ryhopským lesem. Což by určitě bylo zábavné, a je vlastně jedno, jestli bys to bral jako průzkum míst, která znáš z knihy, nebo bys vytvořil vlastní lokace.
Otázka je, jestli by se podařilo zachytit atmosféru toho místa, ale fakt je, že zrovna hexcrawl (nebo nějaká forma hraní, kde tolik nejde o story) by asi fungoval pro vyvolání představy Lesa.
Třetí faktor potom je "kampaň". Vzhledem k tomu, jak silný příběh Holdstock stvořil, a vzhledem ke vztahům mezi postavami, nemyslím si, že je to odehratelné tak, aby se Ti podařilo zprostředkovat osudovost, emocionalitu a intenzitu vztahů mezi hrdiny, milostný poměr hlavní dvojice, archetypální aspekty příběhu (Guiwenneth, vývoj vztahu mezi bratry, Urscumug-Huxley), atd. Myslím si, že tohle by bylo velmi těžké zvládnout, aby to nezklouzávalo do trapnosti, já osobně bych se na to necítil a asi by mi to bylo nepříjemné.

Abys měl ten pravý Les mytág, musel bys asi dokázat tři věci:
- stvořit tajemný les, který jde objevovat nebo zkoumat
- zachytit konkrétní charakter/atmosféru Ryhopského hvozdu
- zprostředkovat silný příběh silných postav

To by bylo hezké.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlákno přání a stížností

Příspěvek od Paul »

Tohle je fascinující historické období. A s ohledem na to, že to není tak "mýtopoetická" a komorní záležitost jako předchozí věc, snad by to bylo hratelné.
Neuvěříš. O tohle jsem se trochu zajímal, než jsem definitivně skočil na slovanologii. Jestli chceš pomoc, napiš mi PM nebo založ téma a dostane se ti jí.
Problém je jak s mysticko-spirituálně-náboženskou stránkou, tak s historickým pozadím takového příběhu.
Ne, není. Cornwallsko-Welšské pomezí, 6. století po Kristu. Na severu se stále žije postaru, křesťanská knížata táhnou do další války proti Sasům, ti se usazují na poloostrově, na malých lodích připlouvají nájezdníci z Irska a po nich misionáři. Zápletky jsme už řešili ve Slovanském prostředí, pár posledních stránek.

Myslím, že malé přikrášlení a menší zločin proti 100% autentičnosti nikoho nezabije a ani těm Sasům, co tam tehdy žili vadit nebude.

A nejsi jediný, komu by se fórum více líbilo bez politiky. :wink:
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlákno přání a stížností

Příspěvek od Quentin »

Thrun_neregistrovany píše: 20. 1. 2019, 12:37 Abys měl ten pravý Les mytág, musel bys asi dokázat tři věci:
- stvořit tajemný les, který jde objevovat nebo zkoumat
- zachytit konkrétní charakter/atmosféru Ryhopského hvozdu
- zprostředkovat silný příběh silných postav
To by bylo hezké.
1 a 2 jsou proveditelné. Zejména, pokud jsi ochotný strávit čas přípravou

Pro 3 budeš muset jít hráčům naproti a stavět na tom, co ti dají. Nakonec to ale bude hlavně na nich. Myslet si, že to celé musíš vytvořit sám (zprostředkovat příběh, jak říkáš), IMHO vede k railroadu a omezování player agency.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlákno přání a stížností

Příspěvek od Pieta »

Thrun_neregistrovaný píše: 20. 1. 2019, 09:41MYFAROG
...
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Vlákno přání a stížností

Příspěvek od Sosacek »

Pieta píše: 20. 1. 2019, 16:19
Thrun_neregistrovaný píše: 20. 1. 2019, 09:41MYFAROG
...
Dik zes to vypich, tohle mi uteklo.

Pro ostatni: MYFAROG je rpg o tom, jak zidi chteji vyhladit aryjskou rasu, pomoci hord cernych typku. Autorem je odsouzeny vrah. Takovy FATAL z Evropy.

Wiki: https://1d4chan.org/wiki/MYFAROG

EDIT: navrh na nove pravidlo rpgfora - ban pro alt-right a neonacisty?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Thrun_neregistrovany

Re: Vlákno přání a stížností

Příspěvek od Thrun_neregistrovany »

Paul píše: 20. 1. 2019, 14:39
Tohle je fascinující historické období. A s ohledem na to, že to není tak "mýtopoetická" a komorní záležitost jako předchozí věc, snad by to bylo hratelné.
Neuvěříš. O tohle jsem se trochu zajímal, než jsem definitivně skočil na slovanologii. Jestli chceš pomoc, napiš mi PM nebo založ téma a dostane se ti jí.
Nene, ale stejně díky za nabídku! Já myslím, že by to kluky asi moc nebralo. To spíše nějakou tu jeskynní vyvražďovačku, kdyby vůbec něco.

Problém je jak s mysticko-spirituálně-náboženskou stránkou, tak s historickým pozadím takového příběhu.
Ne, není. Cornwallsko-Welšské pomezí, 6. století po Kristu. Na severu se stále žije postaru, křesťanská knížata táhnou do další války proti Sasům, ti se usazují na poloostrově, na malých lodích připlouvají nájezdníci z Irska a po nich misionáři...
No právě, přesně tohle by určitě nedopadlo dobře, to už máme vyzkoušené. Nikdo z naší grupy nebyl na tyhle věci zvědavý. Nic proti, může to být zábava, dokonce i poučná (omg, to zní hloupě...), ale nám šlo vždycky spíše o takové pohodové hraní. Prostě si zablbnout s kostkama, vymlátit doupě nějakých klišovitých zláků, trochu si zahalekat a zazpívat...

Asi nejlepší by bylo nějaká hra na pomezi rpg a figurkovek, kde by byly trochu komplexnější boje a jen trocha roleplayingu, protože to nás nikdy moc nebavilo. Něco jako šachy, akorát by "figurky" putovaly příběhem, získávaly zkušenosti a když by byla nálada, mohly by vyjednávat s králem.


1 a 2 jsou proveditelné. Zejména, pokud jsi ochotný strávit čas přípravou

Pro 3 budeš muset jít hráčům naproti a stavět na tom, co ti dají. Nakonec to ale bude hlavně na nich. Myslet si, že to celé musíš vytvořit sám (zprostředkovat příběh, jak říkáš), IMHO vede k railroadu a omezování player agency.
No, vzhledem k tomu, že je to ta nejmíň pravděpodobná volba ze všech pěti, odpovím čistě akademicky...

1) Já to ale nechci hrát. Je to moje oblíbená kniha a nechci si ji až do rakve zošklivit kvůli jednomu nepovedenému hraní.
2) I kdyby snad, nechce se mi s tím patlat zbytečně, jednak kvůli viz výše (herní preference) a jednak kvůli viz níže:
3) Moji kluci si moc neumějí poradit s player agency, když jsem je nechal budovat svět, byli z toho na rozpacích a vlastně je to ani nebavilo.

Takže věnovat se něčemu, co mě láká nejmíň, a ještě mě pošlou do prdele, protože "my jsme chtěli hrát pohodovej dračák, ne nějaký posraný dramata"... ne, to ne.
Ale kdybys z toho něco vytvořil, tak bych si to rád přečetl. To zase jo.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Vlákno přání a stížností

Příspěvek od PardGalen »

Pokud vás není víc jak čtyři tak Gloomheaven. Nemusíš řešit nic dalšího.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlákno přání a stížností

Příspěvek od Vallun »

Asi nejlepší by bylo nějaká hra na pomezi rpg a figurkovek, kde by byly trochu komplexnější boje a jen trocha roleplayingu, protože to nás nikdy moc nebavilo. Něco jako šachy, akorát by "figurky" putovaly příběhem, získávaly zkušenosti a když by byla nálada, mohly by vyjednávat s králem.
Zní jako DnD 4 edice, ne?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Thrun_neregistrovany

Re: Vlákno přání a stížností

Příspěvek od Thrun_neregistrovany »

PardGalen píše: 20. 1. 2019, 17:11 Pokud vás není víc jak čtyři tak Gloomheaven. Nemusíš řešit nic dalšího.
Tak jsem na to koukal... To už je asi moc na deskovkový straně. Navíc to váží pomalu deset kilo, to asi spíše ne.

Asi nejlepší by bylo DxD očesané o magii (ta nás nebavila), s vyrovnanými povoláními, severský setting, pravěk/ranný středověk, trochu komplexnější bojový systém (aby to nebylo žvejkání hp, ale zase nic přehnaného). Žádné elfy, trpaslíky, hobity, to je strašná nuda.
Zní jako DnD 4 edice, ne
Asi nejlepší by bylo DxD očesané o magii (ta nás nebavila), s vyrovnanými povoláními, severský setting, pravěk/ranný středověk, trochu komplexnější bojový systém (aby to nebylo žvejkání hp, ale zase nic přehnaného). Žádné elfy, trpaslíky, hobity, to je strašná nuda, navíc kde jsou rasy, tam je rasismus a taky všechen ten balast "ve světě, kde nelidé jsou pronásledováni bla bla bla", toho mám plnou televizi.

4 edici jsem nehrál, ale fakt je, že na netu to bylo jako časté doporučení pro bojově orientované skupiny. Akorát nevím, jak by to fungovalo bez magie. Jako chápu, že pomůže nemít magická (N)PC a hodně se tím řeší, ale spíše jde o to, jak by ten systém fungoval bez léčivé magie, sugesce, atd. Plus nevím, co bestiař, úplně se mi nechce přefluffovávat dvě stě stránek beholderů na zubry a medvědy. A je v DnD nějaký severský setting?

Anebo nic, vždyť je to jedno.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Vlákno přání a stížností

Příspěvek od PardGalen »

Obrázek
Always bring a gun to a puppet fight
Thrun_neregistrovaný

Re: Vlákno přání a stížností

Příspěvek od Thrun_neregistrovaný »

Koukám, že jsem si ten předchozí post měl asi před odesláním nahlédnout...
Vallun píše: 20. 1. 2019, 17:18Zní jako DnD 4 edice, ne?
Ještě k tomuhle návrhu:
Já mám vůči DnD poněkud ostýchavý vztah. Popravdě řečeno, poslední DnD materiál, který jsem držel v ruce je nějaký modul k Ravenloftu někdy z přelomu tisíciletí, už ani nevím k jaké verzi. Na obálce klečí chlapík v buřince a natahuje malou kuši.
Nějak mi vadí ty hromady různých kostek, úplně mi to nesedí k tomu klasickému klišé "potřebujete jen tužku, papír, kostku a fantazii". Ale chápu, že to díky tomu množství různých kostek se dá spousta věcí hlavně v boji různě odstupňovat.
Druhý důvod je, že když už DxD, tak můžu rovnou zůstat u Dračáku, který aspoň všichni mají a znají, a nemuseli bychom do systému investovat čas ani peníze. Navíc kluci určitě nebudou mít náladu na cizojazyčné texty.

Ještě k té magii: mám obavu, že systém, který je kolem její existence postaven, by mohl být vyhozený z rovnováhy, pokud z něj magii jednoduše vyškrtneme. Předpokládám, že každé povolání má svoje slabiny, a pokud vykopneme magii, tak ty, které na ni jsou náchylná, najednou nebudou mít protiváhu. Ok, asi se to dá řešit designem dobrodružství, jenom si nejsem jistý, jestli to je stoprocentně spolehlivé a jestli to stojí za námahu.

Škoda, že je DrD tak nevyrovnaná hra, navíc mechanicky nekonzistentní. Já sice c+l věci moc nemusím, ale zase uznávám, že pro hráče je zábava, když se na nové úrovni otevřou úplně nové možnosti, nebo když ne šestém levelu člověk dostane mečící chůdy nebo chodecký meč. A maglajz v mechanikách ať si řeší PJ.

Asi se na to mrknu. Taky mě napadalo vybrakovat pravidla k nějaké středověké wargame, vymyslet upgrade paths pro jednotky-postavy a nalepit na komplexní bojová pravidla nějaká jednoduchá "...a mimo boj" pravidla, klidně okopírovaná z DrD.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlákno přání a stížností

Příspěvek od Paul »

Nene, ale stejně díky za nabídku! Já myslím, že by to kluky asi moc nebralo. To spíše nějakou tu jeskynní vyvražďovačku, kdyby vůbec něco.
Ovšem pokud bys chtěl hrát něco historického, pomalu se poohlížím po lidech na hru formou play by post v období Kyjevské Rusi. :wink:
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Thrun_neregistrovany

Re: Vlákno přání a stížností

Příspěvek od Thrun_neregistrovany »

Paul píše: 20. 1. 2019, 18:40
Nene, ale stejně díky za nabídku! Já myslím, že by to kluky asi moc nebralo. To spíše nějakou tu jeskynní vyvražďovačku, kdyby vůbec něco.
Ovšem pokud bys chtěl hrát něco historického, pomalu se poohlížím po lidech na hru formou play by post v období Kyjevské Rusi. :wink:
Opět díky za nabídku, ale tohle by už vubec nebylo pro mě. Kdyby už něco - což ale kategoricky vylučuji -, tak opravdu jedině tváří v tvář se starou partou.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlákno přání a stížností

Příspěvek od Quentin »

Sosacek píše: 20. 1. 2019, 16:29
Pieta píše: 20. 1. 2019, 16:19
...
Dik zes to vypich, tohle mi uteklo.

Pro ostatni: MYFAROG je rpg o tom, jak zidi chteji vyhladit aryjskou rasu, pomoci hord cernych typku. Autorem je odsouzeny vrah. Takovy FATAL z Evropy.

Wiki: https://1d4chan.org/wiki/MYFAROG
lel
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Thrun_neregistrovaný

Re: Vlákno přání a stížností

Příspěvek od Thrun_neregistrovaný »

Sosacek píše: 20. 1. 2019, 16:29 EDIT: navrh na nove pravidlo rpgfora - ban pro alt-right a neonacisty?
O-) ME GOOD NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI
BAD NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI BAD
BAD NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI NAZI BAD
Zamčeno

Zpět na „Legendární flamy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů