Potřebuje narativní hra pravidla?

Čas od času vzplane RPG Fórum plamenem a divokými hádkami. Zde archivujeme některé obzvláště povedené flamy - pro pobavení, ostrašení či poučení budoucích generací.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6839
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 24. 4. 2006, 09:46

Sosacek píše:Kazdopadne, i kdyby to premisa byla (a pokud neni tak by mne zajimalo jaky je mezi tim rozdil) tak myslim ze VtR se za narativni system oznacit neda. Vychazim jen ze svych pozorovani, ale narativni systemy ktere mi Bifi ukazoval se toci JENOM kolem nejake premisy. VtR obsahuje spoustu dalsich prvku a tohle je jen jeho soucasti.
To je samozřejmě pravda. VtM ani VtR neklade hlavní důraz na konflik lidstí a bestie. Ani ne nesmrtelnost x její cena. Ale ta možnost tu je a pokud by jsi na tom postavil příběh (ne čistě na těchto konfliktech, ale ve všech konfliktech by to hrálo, důležitou roli nebo i klidně čistě na těchto konfliktech), tak by se to narativizmu docela blížilo.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Sosacek
Příspěvky: 20605
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 24. 4. 2006, 09:55

A je tu jeste jedna vec ktery bych rad abyste mi vysvetlili.

Cim se lisi narativni mechanika MLWM

Kód: Vybrat vše

hodim si Laskou abych odolal tomu ze mne mistr donuti zabit sveho pritele
od NEnarativni mechaniky WoD

Kód: Vybrat vše

hodim si Lidskosti abych odolal tomu ze mne moje zvireci podstata donuti roztrhat moje pratele v zachvatu zurivosti
kde je ten rozdil co je a co neni narativni mechanika?

pokud ani jedno z toho narativni mechanika neni, potom by mne zajimalo jak takova narativni mechanika vypada? a co je tohle za mechaniku, simulacni, protoze nuti postavu chovat se tak jak vyzaduje prostredi ktere ta hra simuluje?

a pokud to je narativni mechanika, tak proc Bifi rikal ze WoD neni narativni system? napada mne ze "narativni system" znamena ve skutecnosti "primarne narativni system" ale potom Markusovo prohlaseni "WoD je simulacni system s prvky gamismu" postrada smysl, protoze je potom zcela samozrejme ze hra se oznacuje za simulacni, gamistickou a narativni podle toho kterych prvku obsahuji nejvic a jakakoli hra bude obsahovat dalsi prvky. potom nedava smysl je zminovat.

Navic mam takove tuseni FATE potom neni narativni system, protoze se tak nejak o premise vubec nezminuje. Nebo jsem ho mozna cetl neprilis pozorne.

Osobne bych "narativni hra" definoval v nejkratsich slovech jako "hra ktera se zameruje JEN na hrani psychologie postavy" pripadne "hra ktera se zameruje PRIMARNE na hrani psychologie postavy". to ale, jak uz rikal alnag, nema se slovem narativni, tj cesky vypravena, naprosto nic spolecneho.

kazdopadne bych vas poprosil o co nejkratsi definici narativismu. tak pet slov, ne vic (nejake to "narativismus je" se nepocita :) ). nechci vas urazit, ale takhe to skutecne vyvolava dojem ze vlastne zadnou definici nemate a ani ji mit nechcete, protoze by vam pak hrozilo ze se ukaze ze to jestli hry jsou nebo nejsou narativni zavisi spis na nahode, tomu jak jim autor rika, tomu jak se nekdo ten den vyspi a tomu jak je osobne mate radi.

nechci se vas dotknout, ale takhle z vasich vysvetleni reverse engineerovat tu definici je pekny opruz, a porad jeste nemame nic co by nam reklo (myslim teda krome Bifiho a Markuse) jestli nejaka hra je nebo neni narativni a proc tomu tak je.
1605: Anonymous member attempts to hack into British Parliament using only gunpowder.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 24. 4. 2006, 10:11

Huf. Sepsal jsem krátký RPG Model. Sice velmi stručný, ale snad postačí.

Odpovědi na vaše otázky najdete s trochou štěstí tam. Pokud vám pořád něco nebude jasné, zeptejte se, prosím, znovu ve vedlejším tématu.


Tohle téma, s dovolením, zamykám. Vedlejší téma by mělo sloužit jako jeho pokračování. Tady už jsme se silně odchýlili od původního tématu.

Kdyby někdo chtěl pokračovat v debatě jestli "Narativní hra potřebuje pravidla", založte prosím nové téma. Bude přeci jenom lepší začít na čisté louce. Tohle téma je zanesené takovým množstvým různých myšlenek, že se to nedá ani pořádně rozdělit. 8)

Děkuji za pochopení.

Zamčeno

Zpět na „Legendární flamy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host