Zlepšování Drakkaru

Diskuze k Drakkaru, internetovému časopisu (nejen) o RPG hrách.

Moderátor: Raven

Odpovědět
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od Alef0 »

Štatistický prehľad článkov od začiatku roka za d20.cz a za Drakkar.
http://www.d20.cz/diskuze/produkty-disk ... .html#i195
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3749
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od crowen »

Jedna technicka - ako najlepsie odkomunikovat fakt, ked poslem clanok, a za par hodin update s opravou, ale sadzac sa dostane len k prvemu clanku? Je vzdy sadzacom len Alef0 (co bol dnes stale off-line na gtalku) alebo robi sadzbu obcas aj niekto iny?

BTW do nejakeho masterpostu o Drakkare tu na RPGF by nezaskodilo nahadzat nejake kontakty na redakciu, alebo minimalne na web :-)

A vsimol som si, ze na webe chyba jeden moj starsi clanok z cisla 25
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4591
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od ShadoWWW »

Hlavním problémem Drakkaru je, že články v něm mají téměř nulovou zpětnou vazbu. Je to dáno několika faktory. Například i tím, že když jednou za dva měsíce vyjde 70 stran (tak nějak, že?) v PDFku, tak si ho prve musím stáhnout. Stojí mi vůbec za to čekání? Projdu články podle názvu a více méně hádám, jestli jo nebo ne. Mnohem lepší by bylo, kdyby ty články byly dostupné i v HTML (o tom se dále rozepíšu), protože bych jen kliknul na článek, co by mě zrovna zajímal a hned bych se do něj mohl začíst. Samotný název mě ale většinou nenaláká natolik, abych čekal několik minut, než se Drakkar stáhne a pak ještě listoval v PDF. Další nevýhodou je, že když si ho stáhnu, tak se na mě nahrne nějakých 10(?) článků najednou, tak možná přečtu 1 až 2 zajímavé a pak už to PDF kvůli jiným článkům neotevřu (dám přednost jiné zábavě). HTML podoba by byla mnohem přístupnější.*

Ideální by bylo, kdyby ty články vycházely hned, jak projdou korekturami do finální podoby (čili asi pár dní poté, co autor článek pošle). Každých pár dní by bylo co číst a nebyla by tam ta dvouměsíční prázdná mezera. Navíc by mohla být u článku anketa (stupnice), kde bych hned klikl, jak se mi to líbilo, případně diskuze pod článkem. Hned by bylo vidět, o jaké články je zájem a o jaké ne.

Jednou za dva měsíce by se z HTML článků udělal PDF sborník pro případný tisk nebo archivaci. Ideální řešení pro všechny.

Možná si řeknete, že by ten systém nefungoval, protože většina článků přichází až těsně kolem uzávěrky. Tomu by se dalo čelit tím, že by samotné články měly různé uzávěrky (samozřejmě plus minus). Tomu pomáhá i fakt, že do Drakkaru píší více méně pořád ti stejní. Když to srovnám například s časopisem Dragon, tak jako čtenář vím, že každé pondělí se mohu těšit na článek Rules of Three, každé úterý vychází pojednání od Monte Cooka a ve čtvrtek rady pro DM od Chrise Perkinse. A mezitím vychází různé nepravidelné články. Čtenář se má stále na co těšit. A když se ňáký článek nepovede, za pár dní tu bude jiný. Nemusím čekat dva měsíce.

Ideálka by samozřejmě byla, kdyby si autoři udělali plošnou anketu, o co by byl v Drakkaru zájem (a nejen na RPG F, ale i na D20, DrD.cz aj.). Podle toho, co by se sešlo, by se dal udělat dlouhodobý plán (na rok dopředu?). Vidělo by se, co se dá autorsky naplnit a na co autoři chybí (nejsou). Hlavně by to dalo tolik potřebný výhledový feedback.

----------------------------------
* Když si u WotC dělali statistku čtenosti článků, tak překvapivě zjistili, že drtivá většina čtenářů si klikne na článek v den jeho vyjití a zkompilované číslo na konci měsíce v PDF si stáhne jen velmi nepatrné množství čtenářů.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od PetrH »

asi to patri sem, hele hosi uplne v paticce jsou jako sazeci napsani markus a bubaque, ale chybi mi tam urcite posledni dve tri cisla Alef0 :)
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od Quentin »

Pro mě je Drakkar úplně mrtvej dokud se nezmění na blog. X stran textu jednou za dva měsíce je na akvarijní rybičku jako jsem já moc overkill. Přitom nemám problém sledovat několik blogů. Kdyby vyšel každou neděli jeden článek, tak bych místo nynějších 5% přečetl třeba 50-75%.

edit: koukám, že mě shadowww předběhl.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3749
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od crowen »

Quentin píše:Pro mě je Drakkar úplně mrtvej dokud se nezmění na blog. X stran textu jednou za dva měsíce je na akvarijní rybičku jako jsem já moc overkill. Přitom nemám problém sledovat několik blogů. Kdyby vyšel každou neděli jeden článek, tak bych místo nynějších 5% přečetl třeba 50-75%.

edit: koukám, že mě shadowww předběhl.

Zaujimali by ma reakcie ludi, keby zacal Drakkar vychadzat ako ubercool hypermoderny ecasopis pre iPad, ze aky sme pokrokovi :-)

Teraz vazne: toto je vecne sa objavujuca tema hadam po kazdom novom cisle, skus si prebehnut diskusie tu a na kocke a uvidis dovody pre aj proti popisane hadam zo vsetkych moznych uhlov pohladu.

Zakladny problem je nedostatok casu. E2 koordinuju a pisu, ja pisem viac menej pravidelne, PKovci pisu viac menej pravidelne, zvysok su nahodne vystrely. A potom to vzdy ubermensch sadzac nasadza, co obvykle trva jeden / dva cele dni. Alef0, Markus a Bubuak to robia s nasadenim, zadarmo, vo volnom case a na ukor spanku/inych veci, lebo je termin.

Ak sa najde niekto, kto z finalnych clankov urobi HTML verziu aby to bolo publikovatelne odrazu, alebo priebezne pocas nasledujucich dvoch mesiacov ako blogposty, tak by sme vsetci, co sa motame okolo Drakkaru boli ubervdacni.
Wild West

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od Wild West »

V takovém případě by ses mojí reakci ani nepřečetl.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3749
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od crowen »

Wild West píše:V takovém případě by ses mojí reakci ani nepřečetl.
To asi reagujes na prvu vetu prispevku, co som omylom namiesto nahladu zverejnil, a potom som cely prispevok doplnil. Prosim precitaj este raz a rozhodni sa, ci ti to za reakciu stoji, alebo nie.
Wild West

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od Wild West »

No, za reakci stojí skoro všechno; chtěl jsem jen říct, že odchod na jakékoli podobné médium (ipad, telefony, čtečky...)mne okamžitě vyřazuje ze hry, protože nic podobného nepoužívám a podle všeho asi hned tak používat nebudu.
Nemám ani zájem pro podobná média něco tvořit.

PDF je takový neurážející a univerzální; vyhrál mezi formáty k archivaci podobného druhu z různých důvodů. Nejvíc se blíží tištěné verzi, což byla asi původní idea.
HTML má nějaké výhody, například snazší interakci; naopak je méně kulturní a vzdaluje se od té tištěné podoby. Rozhodně je to plnohodnotná alternativa.

Ale jelikož, jako správně pravíš, to stojí na problému "kdo by to dělal", pak jsou samozřejmě všechny podobné úvahy povýtce akademické.

Zaujalo mne ovšem, stejně jako Alnaga a Siriena, strašlivé to kritiky, že Drakkar se zjevuje všude možně, jen ne na vlastních stránkách. Což metá na stůl otázku, proč takové stránky vlastně jsou; zjevně jsou tak nějak sekundární.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3749
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od crowen »

Vsade mozne v zmysle akom?
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3749
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od crowen »

Napad pre redakciu

Kontrola kvality

Co takto hotove PDF rozoslat autorom a redakcii 24 hodin pred zverejnenim, aby sa vychytali pripadne preklepy, chyby, pripomienkovala sadzba a celkovo doladilo nove cislo? Ked uz sa uvazuje o zmenach, povinnom peer review atd.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6651
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od boubaque »

crowen (1): Omlouvám se, z nějakého důvodu jsem vzal tu starší verzi a vysázel ji. Podobně jsem taky úplně zasklil Argonantovu drobnou opravu. Asi už jsem za poslední dva týdny příliš unavený, abych zvládal všechno, jak mám :(

Shadowww: Díky za komentář i návrhy. Je to věc, kterou řešíme dlouhodobě, a vzhledem k tomu, že se nechceme vzdát PDF verze a uzávěrky*, tak je potřeba někdo, kdo to do HTML převede - a sazeč většinou už InDesign po vysázení nechce aspoň týden vidět. Snažíme se to ale řešit...

Wild West: Co se stránkami, se řeší, protože je to další věc, která se musí po vysázení udělat. Stránky skutečně jsou v současné době sekundární, a pokud se Drakkaru neujme někdo další/jiný, žrejmě to tak zůstane. Co zajímá strašlivé kritiky na Drakkaru ovšem věru nechápu, projekt RPGfóra z něj udělali oni :)

crowen (2): Kontrola kvality - ono to většinou nějak funguje aspoň v rámci redakce. Jenže většinou už chceme mít vysázené číslo co nejdřív vydané, ať to zbytečně nezdržujeme (a případně dodržíme ohlášené termíny). Ale jak to popisuješ, by to bylo fajn, uvidíme.


* přiznám se, že rozdílným uzávěrkám pro různé články/rubriky moc nevěřím
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od Alef0 »

BTW, Drakkar na iPade ako PDF funguje prenádherne, netreba na to nič špeciálne :-)
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od PetrH »

i bb s tim nejak si rozumi, ale nechci jej cist na bb jako bdp, pokud byhc nahodou to cetl uvitam pouze ciste html (tj. p, br, h1-hn, img...
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4591
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od ShadoWWW »

No, jen taková poznámka: Že by se někdo nechtěl drbat s konverzí do PDF bych chápal, ale do (čistého) html? Vždyť dnes existuje tolik (polo)automatických editorů, mnohé z nich i plně WYSIWYG. Pokud autor posílá svůj článek jako wordovský dokument nebo i prostý plain text, tak stačí v podstatě jen CTRL+C a CTRL+V a je hotovo.

Vždyť i téměř všechny odborné publikace se šíří pomocí HTML, právě kvůli jednoduchosti přístupu a zpětné vazbě. (Že HTML vzniklo jako publikační nástroj ve švýcarském CERNu není náhoda.)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Odpovědět

Zpět na „Drakkar“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů