Zlepšování Drakkaru

Diskuze k Drakkaru, internetovému časopisu (nejen) o RPG hrách.

Moderátor: Raven

Odpovědět
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od Paul »

Že bych si taky koupil plynovou zapichovačku hřebů jako motivátor? :D

Ale ne, nechám to jen na Eframovi. Jak jste na tom s tou tajnou společností? Nebo na ten překlad nemám čekat a je to jen blamáž? :D
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Argonantus
.
Příspěvky: 18085
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od Argonantus »

Vrátil bych se k ilgirovym dotazům a alefovym slibům. Jak to vypadá?
Argonantus
.
Příspěvky: 18085
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od Argonantus »

Argonantus
.
Příspěvky: 18085
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od Argonantus »

Další sběrný post o Argonantích plánech pro Drakkar, navazující zde:

1) Po roce 2017, kde od 60 z šesti Drakkarů zabraly hned tři čísla moje povídky, bylo celkem zjevné, že články o RPG to ani nadále moc nerozsvítím, zřejmě k Markyho či Shadowově nelibosti. Nicméně v roce 2018 se to zredukovalo na jediný exemplář, což má vícero důvodů. Došly různé okrajové nedodělky dávné minulosti; začala mi vznikat monstra nad rozměr Drakkaru, a konečně, začíná se objevovat i možnost z toho někdy v budoucnu sestavit další sbírku povídek. Takže to v tuhle chvíli už na nějakou záplavu argonantích povídek v Drakkaru moc nevypadá a Boží soud by mohl být na chvíli derniéra. Ale těžko říci; už se párkrát situace změnila a může se změnit zase.

2) Autoři jsou uzavřeni, pravil jsem několikrát, aby se následně zjevil hned trojdílný Holmes a G.R.R. Martinova Píseň ledu a ohně. Takže i tady to je mlhavá možnost, která může zase přijít.

3) Stran žánrů si začínám hodně pohrávat s pohádkou, kde byl proveden prvotní výkop tématu, zatím bez nějaké větší odezvy. Ale nevzdávám se, protože na tenhle žánr je pozitivní leckdo.

4) Psací seriál. Už jsem v tom zase. Napřed pět dílů mezi čísly 30-37, s výkřikem, že je to uzavřené; pak další kolo mezi 57 – 65, Dialog, Základní rovnice a Expozice. No a taky mám rozepsané Nelineární vyprávění, což je navazující otázka Kompozice, a možná by to chtělo i Hlubší vrstvy. Měl jsem rozepsaný i článek o jazyku, ale ukázalo se to být tak intimní zpověď, že to prostě nechci dát na internet. No a možná by to chtělo i Postavy a Prostředí; bez toho se spisovatel taky moc neobejde. Takže jo, tahle série asi ještě neskončila.

5) No a pak tu máme tu Historii. Zatím mám jen čtyři zářezy, to je zatraceně málo; ale stále mne brzdí to, že si připadám jako kůl v plotě, řečeno s klasikem. Díky Den Grassemu a Vallunovi, že se občas přidají. Samozřejmě by to chtělo druhý díl Kostelů, těch větších; ten je rozepsaný. A možná by mohl být i třetí díl, čistě Chartres. Asi by se dalo máznout něco o té šlechtě, nebo o heraldice, to jsou taková vděčná témata. Ale třeba mne někdo šoupne ještě k něčemu jinému.
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od Lorwyn »

Mám trochu problém s webovým zobrazením, ten úzký sloupek je docela pruda číst. Jasně, dává to logický prostor poznámkám, obrázkům a menu, ale....většina stránky je prázdný místo a článek je nudle.

To je takhle kvůli zobrazení na mobily, nebo estetice?
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od boubaque »

Lorwyn píše: 6. 7. 2021, 12:15 Mám trochu problém s webovým zobrazením, ten úzký sloupek je docela pruda číst. Jasně, dává to logický prostor poznámkám, obrázkům a menu, ale....většina stránky je prázdný místo a článek je nudle.

To je takhle kvůli zobrazení na mobily, nebo estetice?
To rozvržení je podle mého návrhu a není to ani tak kvůli estetice (i když roli hrálo i to, aby to vypadalo podobně jako PDF verze), ani kvůli mobilům, ale hlavně kvůli ergonomii čtení. Troufám si říct, že otravně působí hlavně to, že články jsou dlouhé a málo strukturované a zároveň je okolo textu plno bílého, "nevyužitého" místa. Široký sloupec textu by ale byl mnohem otravnější a lidi si jinde (EDIT:nebo třeba tady na fóru) nestěžují jen proto, že je to bohužel standard a už nad tím neuvažují. Ale třeba zpravodajské servery mají taky poměrně úzké sloupce, jen jsou obalené tunou reklamy a jiného balastu.

Ale je pravda, že když už jsme se vzdali PDF, asi bychom měli přistoupit na odstavce bez odsazení prvního řádku a hlavně s mezerou mezi nimi. To dá čtenáři víc času na oddech mezi odstavci a nebude ho to zahlcovat souvislým nekonečným tokem textu. Šířka řádku je ale už teď kompromis oproti tomu, co jsem chtěl původně, a nehodlám ustupovat. Leda můžeme zkusit nějak vyplnit ten prázdný prostor.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od York »

Mně si u pravidel taky hráči stěžujou, že toho mám podle nich na stránce málo, přitom už jsem na 70 znacích na řádku. Zřejmě jsou už fakt dneska lidi zvyklí na delší řádky.

U layoutu Drakkaru mám problém spíš s tím, že ten sloupec není uprostřed obrazovky. Mám celkem velkej monitor, takže to musim číst s otočenou hlavou, což je dost nepohodlný. Kdyby to bylo centrovaný, tak by se to taky líp zoomovalo, teď to při zvětšování divně poskakuje po obrazovce. Taky by asi pomohla nějaká nerušivá textura na pozadí.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od boubaque »

No ono to je vycentrované, ale včetně toho sloupce na obrázky (přičemž textové rámečky jsou o něco užší).

A právě uvažuju o nějakém světlém ornamentu do těch bílých ploch...
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od York »

boubaque píše: 9. 7. 2021, 13:56 No ono to je vycentrované, ale včetně toho sloupce na obrázky (přičemž textové rámečky jsou o něco užší).
To celkem funguje, pokud tam obrázky a rámečky vpravo jsou - ale třeba ani u tvýho dungeonu jich na to není dost. Bez nich to vypadá divně.
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od Lorwyn »

boubaque píše: 9. 7. 2021, 12:59 To rozvržení je podle mého návrhu a není to ani tak kvůli estetice (i když roli hrálo i to, aby to vypadalo podobně jako PDF verze), ani kvůli mobilům, ale hlavně kvůli ergonomii čtení. Troufám si říct, že otravně působí hlavně to, že články jsou dlouhé a málo strukturované a zároveň je okolo textu plno bílého, "nevyužitého" místa. Široký sloupec textu by ale byl mnohem otravnější a lidi si jinde (EDIT:nebo třeba tady na fóru) nestěžují jen proto, že je to bohužel standard a už nad tím neuvažují. Ale třeba zpravodajské servery mají taky poměrně úzké sloupce, jen jsou obalené tunou reklamy a jiného balastu.

Ale je pravda, že když už jsme se vzdali PDF, asi bychom měli přistoupit na odstavce bez odsazení prvního řádku a hlavně s mezerou mezi nimi. To dá čtenáři víc času na oddech mezi odstavci a nebude ho to zahlcovat souvislým nekonečným tokem textu. Šířka řádku je ale už teď kompromis oproti tomu, co jsem chtěl původně, a nehodlám ustupovat. Leda můžeme zkusit nějak vyplnit ten prázdný prostor.
Díky za vysvětlení. Leccos bude samozřejmě zvyk, ve volném čase čtu hlavně pdf s drobnějším písmem a do práce/školy vlastně taky, takže tohle (stejně jako zpravodajské weby) je šok a tahá to oči. Asi si časem zvyknu, no.

Pro mě osobně by to více prostoru mezi odstavci spíš zhoršilo, současný dojem není zahlcení, ale naopak řídkost, na mě velké mezery mezi řádky a velké písmo. Ale když si stránku stáhnu na 90%, tak to číst docela můžu...

Jinak ty ornamenty jsou dobrý nápad, +1
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od York »

Na webu je obecně standard používat spíš reflowable formáty (což ostatně html nativně je), kde si čtenář může nastavit šířku řádku podle sebe (typicky tím, jak si zazoomuje celou stránku). Nebo pevnou sazbu (pdfko), ale s možností zoomovat (typicky to dělají pdf čtečky). Respektive ideální je dneska mít responzivní layout, tj. měnit ho podle toho, jak má uživatel širokou zobrazovací plochu. Není to tak těžký, dá se to udělat přímo v css.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2690
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Zlepšování Drakkaru

Příspěvek od Log 1=0 »

Nechcete si nastavit na redakčním mailu automatickou odpověď? Ono celkem logicky trvá pár dnů, než skutečně někdo odpoví, a vědět, že to přišlo a neskončilo třeba ve SPAMu a nemám to posílat znova by nebylo špatné.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Odpovědět

Zpět na „Drakkar“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 5 hostů