9. číslo vydáno

Diskuze k Drakkaru, internetovému časopisu (nejen) o RPG hrách.

Moderátor: Raven

Ako hodnotíte 9. číslo Drakkaru?

Výborné!
6
46%
Nadpriemerné
6
46%
Priemerné
1
8%
Podpriemerné
0
Žádná hlasování
Zlé
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 13

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

acid: kazdej film, kterej lidi sepsuli jako klon matrixu se mi vzdy moc libil, takze se nebudu zlobit :) (equilibrium, wanted...)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Acidburn
Příspěvky: 219
Registrován: 20. 5. 2007, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Acidburn »

Na stránkách Drakkaru se objevil další komentář:
crowen píše: http://www.serenadawn.com/Download-Gits.html

tu si mozete stiahnut free fan prirucku GITS d20, vyse 250 stran materialov, velmi dobre spracovane

inac super clanok o mojom asi najoblubenejsom seriali
Díky za upřesnění, škoda, že jsem to nenašel dřív.

Hledal jsem totiž něco trochu jiného: Shirow měl v plánu vytvořit vlastní svět, který by poté využívali i další autoři mangy nebo RPG her. Projekt se jmenoval Neurohard a ačkoli se odehrával na jiné planetě než GitS, přebíral z Ducha ve skořápce spoustu nápadů. Bohužel, z plánovaných 80 stran se vytištění dočkalo zhruba 50 a po zemětřesení v Kóbe, při kterém přišel Shirow o spoustu originálů, se už k projektu Neurohard nevrátil.
To málo, co se o tom dá najít, je na následujících odkazech:
http://www.takotech.net/
http://www.motorballer.org/shirow/neuro.html

Pár poznámek k fan příručce GitSu: je detailnější než můj článek, má však několik chyb, daných nejspíš překladem japonského originálu do angličtiny. Jednak Umibozu není Umibouzu, druhak Nemuro recapture operation, tedy znovudobytí Nemura, na kterém se podílelo právě Umibozu (společně s Motoko Kusanagi a s Ichikawou), není to samé, co Meguro recapture operation. Hostage rescue unit (HRU) je krycí organizace sekce 9, nikoli samostatná organizace. U střelných zbraní je několik chyb v označení. Falcon .45 je ve skutečnosti Desert Eagle, Seburo X74 Shotgun je ve skutečnosti AS-11 Shotgun (zmíněná v manze, ke shlédnutí rovněž na konci filmu GitS: Innocence) atd. Některé zbraně v příručce se v GitSu nevyskytují vůbec, protože je Shirow použil v jiných dílech. Skutečné jméno vysmátého muže je Aoi, není tedy neznámé. Motoko podstoupila úplnou kyborgizaci v důsledku letecké nehody atd.
Ale to jsou jen drobnosti.
Naposledy upravil(a) Acidburn dne 30. 8. 2008, 00:29, celkem upraveno 2 x.
Countdown to exterminate the human race...
Uživatelský avatar
Acidburn
Příspěvky: 219
Registrován: 20. 5. 2007, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Acidburn »

Teď mne jen napadlo: proč není na RPG.sk zmínka o tom, že vyšlo deváté číslo?
Countdown to exterminate the human race...
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4714
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Ha!
Lost in space!
Uaaaa....!!!

Idem napraviť 8)
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21006
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Devítka je rozhodně nejlepší číslo Drakkaru doposud. Kdyby takováhle byla všechna čísla, byl bych vaší nadšenou fanynkou. I když nemůžou všechna čísla být nejlepší, že... :roll: Rozhodně největším plusem je, že článků je tentokrát dost - starší čísla se dvěma či třema články (povídky a recenze na literaturu nepočítaje) působila dost prázdně. Takže přeji, aby se i do budoucna takhle urodilo!

Úvodník asi nejlepší, který jsem v Drakkaru četl. Pěkný mix literární poetiky/informací.

FF očima přednášejícího nováčka mě neoslovila. Článek postrádá nadled na to, aby to byla "reportáž" (a navíc začíná ve vlaku O-) ). Chronologický zápis toho, co Ilgir zažil, což může oslovit lidi, kteří tam byli s ním, ale mě jako nezúčastněnému to nic neříká. Škoda.

Detektivní zápletky od Gorana byl velmi pěkný článek. Zde je vidět, jak to dopadá, když autor píše o něčem, co dobře zná z vlastního hraní. Žánr detektivek byl spíše jen nakousnut, rozhodně je spousta prostoru pro doplnění (další články?) - například mě tam chybí můj oblíbený herní styl "Hráči vymyslí libovolnou hypotézu a když uspějí v hodu, je to pravda". Ale i tak se mi to líbilo.. Článek je možná příliš stručný/povrchní na to, aby obstál jako obecný článek o detektivkách, ale rozhodně jde o velmi pěkný zápis ze hry (takovéhle zápisy mám nejradši), rozvedený o zkušenosti z vlastního hraní (psát zkušenosti z vlastních her je asi nejvíc smysluplný námět na články). Díky moc.

Ghost in the Shell a jeho využití v RPG si nechám na později. :>;o)

Úvod do 30. let - Nejdřív jsem chtěl Acidburna pochválit, že konečně dokázal napsat něco stručného. Pak jsem si ale všiml, že tohle nejspíš neměl být normální článek, ale úvodník. Takže Acidburna znova kárám za to, že napsal věc asi čtyřikrát delší, než měla být. :>;o) (A děkuji za náhradní úvodník od Bubáka)

30. léta, prohibice a noir - Ecthelioni se nezapřou, tohle je jejich domácí půda a jsou v tom dobří. Nejlepší mi přišla první část článku s obecnými radami a nástinem zápletek/bangů - co do hodnoty směle dorovná zbytek článku, byť je kratší. Z druhé části jsem poněkud rozpačitý - pořád nevím, co si o podobných faktografických článcích v Drakkaru myslet. Na jednu stranu to je zajímavé počtení, na druhou stranu jejich využití v praktickém hraní trochu pokulhává. Kdyby místo popisu gangů a historických přestřelek (data, jména...) byl věnován prostor každodennímu životu, společnosti, atmosféře, apod., rozhodně by to bylo praktičtější pro hru. Nicméně i v současné podobě se mi článek líbí, jako velký plus beru stručnost a přehlednost.

Něco o středověkém myšlení - skvělý článek a opět velká poklona Ilgirovi. Když už se pustíme na půdu faktografických článků, myslím, že články o běžném životě a myšlení jsou pro hraní desetkrát hodnotnější než články o datech a historických událostech. Tenhle článek směle doporučím komukoliv, kdo bude chtít hrát ve středověkém prostředí. Díky.

Cosa nostra - Pěkný bonus na závěr čísla. Velmi se mi líbí, že nejde o zápis-povídku, ale že je to pojato skutečně jako přiblížení hry. Postřehy vypravěče jsou to, co mám na zápisech nejraději. Bonusový bod: bylo fajn přečíst si o hře, v níž jsem figuroval. :lol:

Číslo skvělé, díky moc

------

A teď k černé ovci tohoto čísla Ghost in the Shell a jeho využití v RPG. Přemýšlel jsem, proč se mi zatím nelíbil žádný článek od Acidburna, a shrnu to do následujících bodů:

1. Pro Acidburna je tématem každého čísla anime/manga a ideálně ještě i hentai. To mě extrémně odrazuje.

2. Často marně hledám smysl článku - připadá mi to jako "seznam věcí, co jsem četl a viděl". Seznam postav, seznam zbraní, seznam epizod, seznam kouzel... Když už máš Acidburne tak rád anime, proč raději nenapíšeš článek na téma "Hraní v anime prostředí", který by nebyl strohým soupisem materiálů odjinud, ale hlavně by poskytoval praktické rady do hry?

3. Acidburn trpí syndromem: "musím vám to říct úplně všechno". Tenhle článek má 19 stran textu + 6 stran poznámek. To je vražda! I při polovičním rozsahu by to bylo příliš rozvláčné.

Konkrétně u Ghost in the Shell mi navíc ještě uniká, k čemu je ten článek dobrý. Dodatek "a jeho využití v RPG" v nadpise je eufemismus, o RPG padne sotva pár slov (samozřejmě krom dopodrobna rozepsaného odkazu na obchod s GURPS), zbytek je jen výpis faktů ze seriálu. Kdo to využije? Člověk, kterého GitS nezaujme, znuděně přeskočí. Člověl, který GitS už zná, tohle všechno dávno ví. Člověk, kterého GitS zaujal, se na něj sám podívá a navíc ještě bude naštvaný, žes mu to všechno vypsal předem. Ale ani jeden z těchto případů nevyužije "seznam věcí z Gits". :>:o/

Omlouvám se za svou zatrpklost. Kdyby článek o Gits měl 5 stran, dokázal bych ho tolerovat jako "nesmyslný bonus". Ale když je nejrozsáhlejším článkem celého čísla, nechápu a rozčiluji se.

Pro srovnání: Ghost in the Shell zabralo stejné množství stran jako celé téma čísla rozdělené do tří článků.

---

Dodatek: detailní rozbor lesbického cybersexu mě přivedl asi tak na stejné myšlenky jako neblahý Spunky Knight.
Acodburn píše:Dle některých čtenářů je Motoko Kusanagi lesbička, ale vzhledem k tomu, co o této postavě vím, je spíš bisexuální. Pro mě je to nepodstatné.
WTF? :eyecrazy:
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10174
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir »

Markus a GitS: Nebral bych to tak tragicky, určitě našel vděčné čtenáře.
crowen píše:inac super clanok o mojom asi najoblubenejsom seriali
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21006
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Dobrá, ale pokud je to článek pro hard-core fandy GitS, tak to má asi stejný význam, jako kdybych já do Drakkaru poslal 30 stránkový elaborát pro hráče pc hry Steel Panthers.

Do toho článku bych vypsal všechny jednotky a kampaně ze hry a nazval bych to "Hraní ve druhé světové válce."
Uživatelský avatar
Acidburn
Příspěvky: 219
Registrován: 20. 5. 2007, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Acidburn »

Milý Markusi,

Článek o Ghost in the Shell je podle tebe "černou ovcí". Naštěstí nejsi jediný, kdo si ten článek přečetl a existují i jiná hodnocení. Tvůj názor dokazuje, že jsi prostě zcela minul to, co se článek snažil říct.

Anime (a potažmo manga) poskytují zajímavé herní prostředí, protože pracují s některými novými prvky a pro některá klišé nachází nové využití. Přitom, vyjma Usagiho (který jsi ty sám ocenil) u nás neexistuje dostupný herní systém, který by umožňoval přenést mangu nebo anime (a řekněme, japonské reálie a způsob myšlení) do herní podoby. Pro psaní o světě Ghost in the Shell jsem se rozhodl i z toho důvodu, že komplexních informací o něm je málo (nejen na českých, ale i anglických webech). Navíc je obecně rozšířená (protože z wikipedie bez rozmyslu převzatá) interpretace světa GitS jako několika alternativních světů se stejným námětem a jiným vyzněním. Přitom jde o jeden ucelený svět.

Teď k tvým konkrétním výtkám:

1 - aspoň jsi jasně řekl, že tě anime a manga odrazují. To ovšem o kvalitě/nekvalitě mého článku neříká vůbec nic. Naopak, ty jsi už dopředu zaujatý...vyloučit pro podjatost tě nemůžu, takže k dalším připomínkám.

2 - praktických rad do hry bylo v článku několik. Smyslem by mohl být i samotný výčet, protože opět neexistuje ucelenější a přesnější popis reálií GitS, který by byl většině čtenářů dostupný. Schválně, kolik čtenářů umí japonsky?
Nicméně smyslem nebyl pouhý výčet reálií, smyslem bylo představit několik možností, jak co nejlépe hrát v tomto kyberpunkovém prostředí a přitom co nejlépe využít všech ze seriálů a mangy známých reálií tak, aby to opravdu bylo hraní ve světě Ghost in the Shell, nikoli Shadowrun říznutý GitSem nebo podobné příšernosti.

3 - syndrom "musím vám říct úplně všechno". Články v Drakkaru nejsou (alespoň zatím) limitované rozsahem, neboť formát .pdf to, narozdíl od fyzicky vydávaného časopisu, umožňuje. Nevím, jak ostatním, ale mě čtení článků dlouhých třeba dvacet stránek nedělá vážnější problémy - asi jsem z právnické fakulty vycvičen. Ani mě se způsob řešení poznámek pod čarou nelíbil, neměl jsem však na něj vliv.

Tvoje další poznámky už víceméně znovu opakují to samé. Dopodrobna rozepsaný odkaz na obchod s GURPS se v mém článku nevyskytuje. V mém článku je jako jeden ze tří systémů vhodných pro hru ve světě GitS uveden GURPS a konkrétní moduly, které mně osobně přišly užitečné. Napsal jsem, co stačí jako základ, doplnil jsem, co se dá dokoupit k tomu, aby se spousta věcí nemusela znovu vymýšlet.

Spoilování jsem se snažil vyhnout v co největší míře.

To, že šlo o nejrozsáhlejší článek čísla není problém samotného článku, ani jeho autora. Upřímně řečeno, na rozsahu konkrétního článku zas tak moc nezáleží. Mimochodem, že se tématu čísla chopilo jen pár autorů (přičemž intro jsem napsal taky já - vyjma poslední věty), opět s článkem o Ghost in the Shell nijak nesouvisí.

A k podpásovce na závěr:
O hentai jsme se bavili už v jiné diskuzi. Sám jsem přímo v článku jasně uvedl, že GitS prostě není hentai. Cybersex byl jedním z mnoha dalších vedlejších produktů úplných (nebo i částečných) kyborgů. Že je možné využít takovýto elektronický "soul link" třeba k výměně těl, že vedlejšími produkty kyborgizace je i nesmrtelnost nebo věčné mládí, že se tomu v GitSu nelze vyhnout, protože právě tyto aspekty z něj činí výjimečnou záležitost - o tom se nelze nezmínit.

Nakonec se mi ani nezvýšil krevní tlak. Úsměvné na této kritice je především to, že jde o kritiku od člověka, který by zcela jistě mohl napsat do každého Drakkaru několik kvalitních článků, takže by aspoň bylo z čeho vybírat. Jde o kritiku od člověka, kterému v tom, aby dostatečně prokázal své autorské kvality, nebrání vůbec nic. Počet tvých článků v Drakkaru, milý Markusi, hovoří za vše.

Postscriptum: kdybych věděl, jaký bude ze Spunky Knighta skandál, tak bych toho aspoň využil. $D Puritáne $D $D $D
Countdown to exterminate the human race...
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12366
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion »

Acidburn píše:vyjma Usagiho
Usagi není manga.
Acidburn píše:Nakonec se mi ani nezvýšil krevní tlak. Úsměvné na této kritice je především to, že jde o kritiku od člověka, který by zcela jistě mohl napsat do každého Drakkaru několik kvalitních článků, takže by aspoň bylo z čeho vybírat. Jde o kritiku od člověka, kterému v tom, aby dostatečně prokázal své autorské kvality, nebrání vůbec nic. Počet tvých článků v Drakkaru, milý Markusi, hovoří za vše.
Počet článků není kritériem pro kritiku. Kritizovat mohou a měli by především lidé, kteří tam žádné články nemají - tvoje poznámka, milý Acidburne, je tak úplně zbytečná. :wink:

Podle mě jsi ale úplně minul, co chtěl Markus říct. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21006
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Acidburne, jsi zcela neprůstřelný. V okamžiku, kdy nedokážeš ani na vteřinku připustit, že bys mohl něco udělat špatně (třeba ten rozsah), je veškerá komunikace marná.

EDIT: Příspěvky na fóru taky nejsou limitované rozsahem a taky ti za kilometrový příspěvek každý urazí pazoury.
Uživatelský avatar
Acidburn
Příspěvky: 219
Registrován: 20. 5. 2007, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Acidburn »

To Ecthelion - já jsem neřekl, že Usagi je manga. Jediné, co by se z mé věty dalo vyčíst, je fakt, že Usagi - jakožto herní systém - umožňuje hrát ve světech nejrůznějších anime nebo mangy. Nic víc, nic míň.

To Markus - moje chyba, že jsem se snažil vysvětlit expressis verbis svou motivaci k napsání kritizovaného článku. Měl jsem být stručný a místo zdlouhavého vysvětlování tě rovnou poslat někam. Zabránila mi v tom jedině elementární slušnost.

Co se týká rozsahu, tak bych za chybu považoval opak, tedy těch tvých pět stránek, protože na pět stránek GitS popsat prostě nejde.

Ty jsi, Markusi, také neprůstřelný. Článek jsi zkritizoval, já jsem na kritiku reagoval. Věcně, stručně. To, že ty velmi rychle sklouzáváš z věcné do osobní roviny, není moje chyba.
Countdown to exterminate the human race...
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10174
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir »

Musím se Acidburna zastat (i když to zjevně nepotřebuje $D). Ten článek jsem náhodou četl (protože jsem dělal korekturu) a rozhodně nelituji, že jsem ho četl. Musím říct, že pro mě byl celkově zábavný i poučný. A pozor, nejsem fanda žádné mangy ani anime, tím méně GitS. Naopak mangu a anime nesnáším. (Vadí mi ten příšerný kresebný styl a v anime navíc způsob animace, která je velice chudá - to ale v článku nebylo, protože to byl prostě článek a ne komiks nebo seriál.)
Asi nemám vytříbený vkus, ale tenhle článek jsem prostě přečetl, bavilo mě to a něco mi to dalo (zajímavé nápady pro scifi prostředí).
Markusi, nechci ti upírat právo na kritiku, ale zdá se mi, že ji podáváš příliš útočným způsobem na to, že jde jen a pouze o tvůj osobní názor.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21006
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Samozřejmě jde jen o můj soukromý názor. Za útočnost se omlouvám. Na druhou stranu musíte uznat, že chválím stejně emotivně. :wink:
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12366
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion »

Acidburn píše:To Ecthelion - já jsem neřekl, že Usagi je manga. Jediné, co by se z mé věty dalo vyčíst, je fakt, že Usagi - jakožto herní systém - umožňuje hrát ve světech nejrůznějších anime nebo mangy. Nic víc, nic míň.
Cože? :eyecrazy: To ti umožní v podstatě jakýkoli systém... a co?
Acidburn píše:...protože na pět stránek GitS popsat prostě nejde.
Jde. Na pět stran jde popsat i Středozem.
ilgir píše:Markusi, nechci ti upírat právo na kritiku, ale zdá se mi, že ji podáváš příliš útočným způsobem na to, že jde jen a pouze o tvůj osobní názor.
Markus má jasný názor, slušně ho prezentoval a stojí si za ním. To je podle mě naprosto v pořádku.
Nikoho nenapadá - pouze poukazuje na problémy, které mu vadí a které podle něj srážejí kvalitu časopisu dolů. Žádnou útočnost v tom nevidím.

Já jsem za tu kritiku hrozně rád a doufám, že nepřestane - nevím jak Acidburn, který je na ni evidentně imunní, ale my ostatní o ni stojíme. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Acidburn
Příspěvky: 219
Registrován: 20. 5. 2007, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Acidburn »

To Ecthelion - Jen pro upřesnění - Usagi je systém, který umožňuje hrát stylem klasických easternů, soustředí se na samuraje a jejich specifický styl boje. Proto se tento systém dá použít pro potřeby některých anime lépe než DnD, DrD nebo třeba GURPS.

Nicméně těmi pěti stranami jsi mne inspiroval. Napiš tedy článek, kterým představíš Středozem pro potřeby RPG hry. Jsi omezen svými pěti stranami vDrakkaru. Hodně štěstí, protože popsat "neznalým" čtenářům takto stručně Tolkienův svět bude opravdu těžké.

Jasně, dá se to zabít větou: všichni Tolkiena znáte a přečetli jste od něj všechno, co se Středozemě týká, včetně History of the Middle Earth. Pak ale nemusíš psát nic.

To Ilgir - :wink:
Countdown to exterminate the human race...
Odpovědět

Zpět na „Drakkar“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů