82. číslo vydáno!
Moderátor: Raven
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12366
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
82. číslo vydáno!
Právě vychází 82. číslo časopisu Drakkar!
Číslo 82 najdete na stránkách projektu zde!
Obsah:
- Kolektivní článek: Malé hexy II. (kolektiv autorů)
-- A-1 – Skalní město (korhul)
-- A-6 – Staré rašeliniště (Jessa Daeh)
-- D-1 – Vyprahlé údolí v poušti (MarkyParky)
-- D-2 – Solná pláň (Antharon)
-- D-3 – Hrobka skarabího boha (pepa)
-- D-4 – Ztracené pohřebiště (Ecthelion)
-- D-5 – Hostinec u ztracených snů (Sarsaparillos)
-- D-6 – Zlaté moře (Jessa Daeh)
-- D-7 – Zikkurat (rudamlejn)
- Mörk Borg (Bifi)
- Masky pustiny (Lorwyn)
- Ravnburgh: Zaskapur (Ecthelion)
- Pohádky pro 21. století (log 0=1)
- Pustina Nek´La (Skenderax)
Redaktoři i autoři vám budou velice vděční za veškeré komentáře, připomínky a reakce na články.
Pokud si najdete chvíli, abyste jim napsali, budeme vám my i oni velice vděční.
Číslo 82 najdete na stránkách projektu zde!
Přejeme vám příjemné čtení!Úvodní haiku píše:Tam, kde nic není,
žádný list či zblo trávy,
jsou hrůzy skryté.
Obsah:
- Kolektivní článek: Malé hexy II. (kolektiv autorů)
-- A-1 – Skalní město (korhul)
-- A-6 – Staré rašeliniště (Jessa Daeh)
-- D-1 – Vyprahlé údolí v poušti (MarkyParky)
-- D-2 – Solná pláň (Antharon)
-- D-3 – Hrobka skarabího boha (pepa)
-- D-4 – Ztracené pohřebiště (Ecthelion)
-- D-5 – Hostinec u ztracených snů (Sarsaparillos)
-- D-6 – Zlaté moře (Jessa Daeh)
-- D-7 – Zikkurat (rudamlejn)
- Mörk Borg (Bifi)
- Masky pustiny (Lorwyn)
- Ravnburgh: Zaskapur (Ecthelion)
- Pohádky pro 21. století (log 0=1)
- Pustina Nek´La (Skenderax)
Redaktoři i autoři vám budou velice vděční za veškeré komentáře, připomínky a reakce na články.
Pokud si najdete chvíli, abyste jim napsali, budeme vám my i oni velice vděční.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7501
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: 82. číslo vydáno!
Teším!
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: 82. číslo vydáno!
Tak prolistováno.
Hexy rozvádět nebudu, jsou to prostě lokace, kterých je hodně, a určitě budu věnovat velkou pozornost tomuto projektu, pokud budu vyrábět další hexcrawl. Ale takhle nalačno mě neláká je moc číst.
Vynechám i Mork Bjork, protože tenhle herní a designový styl mne z velké části míjí. Ale přeci jen mám poznámku, Bifi, nemoh bys více pracovat s odstavci? Takhle to působí jako obrovský wall of text a je to dost odrazující.
Masky: Ty jsou naprosto super. Skoro mám chuť začít jim vymýšlet DnD staty. Nebo ZZ staty. Skvěle by se hodily do trochu orientálnějších dobrodružství.
Zaskapur: Jako OK. Je to popis oblastoi, zcela nepokrytě inspirovaný blízkým východem. Použít se dá. Ale nějak to není ono. Prostředí chybí nějaký twist, který by ho učinil unikátním. Každý, kdo by se trochu zaobíral dějinami BV a chtěl tvořit prostředí, by nejspíš došel k něčemu podobnému. Jako super, že jste udělali ten výzkum za mne, ale doufal jsem i v nějaký autorský vklad. Neříkám, že tam není vůbec, ale nic výrazného tam nevidím. Taky mi chybí hinty na zápletky v tomhle prostředí. V těch starších byly, tady je nijak nevidím. Jo, a chybí tam, jak je určován nejhlavnější hlavoun. Dědí se to? Volí se? Když potřebují utrhnou niového na kouzelném stromě?
NekLa: Bohužel, tady už musím být hodně kritický. Je to inzerováno jako dobrodružství, ale je to spíše "námět". A přiznejme si, mnijak originální. Zápletka na pozadí je klasická fantasy křížená Romeem a Julií. Což není špatně, ale samo to nestačí, a ani to k ničemu moc nenakopává. Pobyt v strašidelném zámku může mít spoustu atmosférických scén, zvláště pokud po tom půjdou s GM i hráči. Pak to bude skvěle fungovat. Ale na druhou stranu, chybí tu jakákoli interkce. Není tu s kým mluvit, a vlastně ani s kým bojovat. Průzkum to taky moc není, protože i když hráči budou mít atmosféru a třeba si i složí backstory, tak je to nijak neposune k finále, které mi přijde jako naprosto nelogicky nalepené. Ergo je to námět spíše na povídku, i tak je hrubě nedopracovaný (na takový formát lze umístit funkční minidobrodružství), a ani to moc nemotivuje ho dál rozvádět.
Pohádky pro 21. stoletíé komentovat nebudu, ale doufám, že vy ostatní ano.
Hexy rozvádět nebudu, jsou to prostě lokace, kterých je hodně, a určitě budu věnovat velkou pozornost tomuto projektu, pokud budu vyrábět další hexcrawl. Ale takhle nalačno mě neláká je moc číst.
Vynechám i Mork Bjork, protože tenhle herní a designový styl mne z velké části míjí. Ale přeci jen mám poznámku, Bifi, nemoh bys více pracovat s odstavci? Takhle to působí jako obrovský wall of text a je to dost odrazující.
Masky: Ty jsou naprosto super. Skoro mám chuť začít jim vymýšlet DnD staty. Nebo ZZ staty. Skvěle by se hodily do trochu orientálnějších dobrodružství.
Zaskapur: Jako OK. Je to popis oblastoi, zcela nepokrytě inspirovaný blízkým východem. Použít se dá. Ale nějak to není ono. Prostředí chybí nějaký twist, který by ho učinil unikátním. Každý, kdo by se trochu zaobíral dějinami BV a chtěl tvořit prostředí, by nejspíš došel k něčemu podobnému. Jako super, že jste udělali ten výzkum za mne, ale doufal jsem i v nějaký autorský vklad. Neříkám, že tam není vůbec, ale nic výrazného tam nevidím. Taky mi chybí hinty na zápletky v tomhle prostředí. V těch starších byly, tady je nijak nevidím. Jo, a chybí tam, jak je určován nejhlavnější hlavoun. Dědí se to? Volí se? Když potřebují utrhnou niového na kouzelném stromě?
NekLa: Bohužel, tady už musím být hodně kritický. Je to inzerováno jako dobrodružství, ale je to spíše "námět". A přiznejme si, mnijak originální. Zápletka na pozadí je klasická fantasy křížená Romeem a Julií. Což není špatně, ale samo to nestačí, a ani to k ničemu moc nenakopává. Pobyt v strašidelném zámku může mít spoustu atmosférických scén, zvláště pokud po tom půjdou s GM i hráči. Pak to bude skvěle fungovat. Ale na druhou stranu, chybí tu jakákoli interkce. Není tu s kým mluvit, a vlastně ani s kým bojovat. Průzkum to taky moc není, protože i když hráči budou mít atmosféru a třeba si i složí backstory, tak je to nijak neposune k finále, které mi přijde jako naprosto nelogicky nalepené. Ergo je to námět spíše na povídku, i tak je hrubě nedopracovaný (na takový formát lze umístit funkční minidobrodružství), a ani to moc nemotivuje ho dál rozvádět.
Pohádky pro 21. stoletíé komentovat nebudu, ale doufám, že vy ostatní ano.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: 82. číslo vydáno!
Log 1=0: Já jsem myslel, že hlavně namítneš, že log nuly není jedna
Ecthelion: Spravte mu to Je to úplně všude...
Moc děkuji za publikování hexů (nejenom mého) Teď už zbývá jenom aktualizovat mapu a jedeme dál!
Ecthelion: Spravte mu to Je to úplně všude...
Moc děkuji za publikování hexů (nejenom mého) Teď už zbývá jenom aktualizovat mapu a jedeme dál!
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12366
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 82. číslo vydáno!
Jen hlásím, že jsem se snažil orientovat se víc na sever Afriky než na Blízký východ. Zaskapuřané jsou tak spíš Berbeři než Arabové a jako inspiraci jsem měl víc než co jiného Maroko (zhruba za Vattásovců nebo Saadů), přestože náboženství je hodně inspirované předmuslimským náboženstvím Arabského poloostrova.
Mrzí mě, že ti Zaskapur nesedl. Musím se přiznat, že jsem nestihl nakreslit pár obrázků, které jsem chtěl, a ještě trošku ten text doladit. Tentokrát jsem strávil mnohem víc času na výzkumu, aby všechno víceméně sedělo a dávalo to smysl v cizím prostředí a zároveň to sedělo s "evropským" patnáctým stoletím. Tím pádem byl ten článek pro mě trochu náročnější než ty předchozí a možná se to na něm odrazilo. Snad se budou příští zase líbit.
Přemýšlím, že jestli nezneužít toho, že Drakkar vychází v online podobě a ještě do toho nesáhnout a nerozšířit tenhle článek trochu. Nestihl jsem nakonec přidat politické frakce, které jsem už měl rozmyšlené a trochu víc detailů na vládu (třeba to, co zmiňuješ). Uvidíme.
Brácha dokreslí mapu přes víkend, pracuje se na tom.
Máme načaté hexy "hory" a "venkov", jeden ještě není jasný obsahem. Popravdě jsem nečekal, že se to téma chytne a budeme mít už 4 velké hexy ze 7 hotové. Pokud se podaří dokončit všech sedm, budu vážně spokojený. Tohle je moc pěkný kolaborativní projekt.
Re: 82. číslo vydáno!
Pepa: To víš, umělci neumí matiku. To nemá cenu řešit.
Ne, teď vážně, zkomolení nicku na fóru mi nevadí, ale u toho článku by to stálo za to opravit.
Ecthelion: Jo, ty severoafrické vlivy tam vidím, stejně jako ty arabské. Ale Blízký východ mi přišla jako použitelná zkratka pro "kus světa se silným arabským vlivem", byť se to úplně nepřekrývá.
Ne, teď vážně, zkomolení nicku na fóru mi nevadí, ale u toho článku by to stálo za to opravit.
Ecthelion: Jo, ty severoafrické vlivy tam vidím, stejně jako ty arabské. Ale Blízký východ mi přišla jako použitelná zkratka pro "kus světa se silným arabským vlivem", byť se to úplně nepřekrývá.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1169
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: 82. číslo vydáno!
Opraveno. Našel jsem tě "stejně blbě" ještě v jednom starším článku, tak jsem to změnil taky.
Re: 82. číslo vydáno!
Díky
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22624
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 82. číslo vydáno!
Libily se mi Masky, a hlavně povídání o superhrdinech. Mörk Borg jsem nedokázal dočíst, kombinace slovenštiny a hutného textu mě nakonec přemohla.
Pokud jde o Pustinu ... asi bych opakoval Logovy výhrady, tak jen dodám, že ani jako zážitkový railroad to není nic úžasného, a to že se bude útočník každou noc dostávat do malého hradu znovu a znovu, aby našel ložnici a zabil paní hradu ... tomu by neuvěřil ani ork s polovinou mozku.
Pokud jde o Pustinu ... asi bych opakoval Logovy výhrady, tak jen dodám, že ani jako zážitkový railroad to není nic úžasného, a to že se bude útočník každou noc dostávat do malého hradu znovu a znovu, aby našel ložnici a zabil paní hradu ... tomu by neuvěřil ani ork s polovinou mozku.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů